Gå til innhold

Samsung Galaxy S8/S8+ diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Har vanlig s8 men syns fingeravtrykkleseren er vanskelig å betjene når jeg holder telefonen i en hånd. Den passer også dårlig i bukselomma på jentebukser:)

 

Men det som jeg syns er tungvindt er at det ikke er micro usb lader. Jeg har en lader på kontoret, to hjemme og en i bilen. Går det an å få kjøpt slike overganger for en billig penge?

 

 

Jeg legger høyre pekefinger over toppen på telefonen og den treffer da nokså nøyaktig på fingeravtrykksleseren. Overgan følger med telefonen og fås for en billig penge på eBay. Har nettoppbestilt overganger og kabler med overganger.

Lenke til kommentar

 

zXvojgr.png

 

 

 

 

Veldig bra !!

 

Ja, og dette var det jeg kaller for "normal" bruk. Har alltid en liten og genialt enkel app som heter Cpu-Spy, den overvåker CPUen fortløpende. Dette grunnet hver eneste gang jeg har opplevd unormal batteridrenasje, så har det vært grunnet telefonen har vært forhindret i å gå i deep-sleep. Jeg vet at det finnes mange ulike batterimonitorer/tweaks og det hele, har selv kjøpt noen av dem oppigjennom tidene, men det er alltid denne deep-sleep-funksjonen som har blitt satt ut av ett eller annet som har vært problemet på Samsungs telefoner. På S7en var det wifi som var synderen, og den tillot ikke deep-sleep, og da fikset jeg det.

 

S8+en min går i deep-sleep som den skal, men jeg legger merke med at den av en eller annen merkelig grunn sluker mer batteri her hjemme om jeg har den koplet opp mot 5 GHz, enn når den er koblet opp mot 2,4 GHz . Jeg vet andre og har opplevd ulike issues relatert de to ulike frekvensene og batteri, men aner ikke hvorfor. Jeg har en Nighthawk X4 R7500 med siste firmware.

Lenke til kommentar

HJELP. Jeg har et 128 gig kort fult av musikk i min S8+. Hadde ut kortet i sted og la inn et album. Når jeg setter kortet i igjen så finner google music spilleren kun det albumet og samsung sin musikk som lå på telefonen. Finner ikke ut hvordan musikkspilleren finner resten. Det virket fint før jeg hadde ut kortet for å legge inn et album til. Finner all musikken med filutforsker.

Lenke til kommentar

 

Jeg har det på, men aner ikke hva det trekker i strøm. Ligger for det meste i lommen hvor der er deaktivert uansett.

 

Tok forresten nettopp telefonen ut av case for første gang på en uke. Herre for en nydelig telefon det er når den er naken.

 

Hadde jeg bare hatt forsikring på den hadde jeg ikke brukt case i det hele tatt. Men jeg kjøpte den av Samsung, og vet ikke om det er mulig kjøpe mobilforsikring utenom når man kjøper fra teleselskap eller butikk som elkjøp osv?

 

Det er nok noe dekke i innboforsikringen, men tror det er en heftig egenandel.

Prøv å sjekk ut denne: https://www.trygtklikk.no/samsung-galaxy-forsikring

Var innom her og kan ikke se at S8+ står oppført. Men kanskje S8 dekker begge modellene?

Lenke til kommentar

Min neo hybrid får telefonen til å føles som en iphone 7+ eller noe fra gamle nokiadagene i forhold til nøgen.

 

Jeg har en klar case kjøpt på telekiosken som ikke er for fortykkende og som gir veldig godt grep, og er "sticky" på glatte overflater. Den jeg bruker for tiden.

Lenke til kommentar

Nei, var det jeg og fant ut. Kanskje Jeg skal kontakte dem for å høre hva som dekkes og hva egenandel det er, osv.

Gi tilbakemelding når du vet noe mer. Kunne tenkt meg denne forsikringen,hvis den dekker knust skjerm etc. Min S7 edge likte ikke asfalten fra hofte høyde, og denne S8+ gjør det neppe bedre. Bruker panzerglass på min.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

krise!?!

min nye S8+ har startet en downloading-"jobb" som har stått låst i 6t.!!!

har forsøkt å legge ved bilde av skjermdumpen med informasjonen som er låst

Får ikke slått den av (ingen taster responderer)

og i mangel på mulighet for å ta ut batteri - så vet jeg faktisk ikke hva jeg skal gjøre....

 

Noen teknisk kyndige med innsikt eller kreative forslag?

post-229609-0-15530700-1493485204_thumb.jpg

Lenke til kommentar

krise!?!

min nye S8+ har startet en downloading-"jobb" som har stått låst i 6t.!!!

har forsøkt å legge ved bilde av skjermdumpen med informasjonen som er låst

Får ikke slått den av (ingen taster responderer)

og i mangel på mulighet for å ta ut batteri - så vet jeg faktisk ikke hva jeg skal gjøre....

 

Noen teknisk kyndige med innsikt eller kreative forslag?

 

På tidligere modeller kunne en ihvertfall holde inne alle knappene samtidig i et par sekunder - så ville den restarte boot.

Lenke til kommentar

krise!?!

min nye S8+ har startet en downloading-"jobb" som har stått låst i 6t.!!!

har forsøkt å legge ved bilde av skjermdumpen med informasjonen som er låst

Får ikke slått den av (ingen taster responderer)

og i mangel på mulighet for å ta ut batteri - så vet jeg faktisk ikke hva jeg skal gjøre....

 

Noen teknisk kyndige med innsikt eller kreative forslag?

 

Hei. Fant et sted som forklarer dette nå: 

Unlike other Samsung Galaxy devices you will not be able to exit from the "Download Mode" just like that by pressing and holding the Power button.

So in order to get out of "Download Mode" you need to press and hold two buttons at the same time, the "Power button" and the "Vol Down" button."
 
Lenke til kommentar

 

Hva har du trykket på?

 

https://www.technipages.com/galaxy-s8-reset

soft reset fungerer ikke... 1min med powerknapp gir ingen effekt...

er litt skeptisk til hard-reset, men i mangel på alternativ så er det kanskje det som må til...??

 

kjørte nå hard-reset-oppskriften i linken din (TUSENTAKK!!!!) med volumned+power

10sek etter så slo den seg av

etter å ha slått den på igjen, så virker den tilsynelatende bra igjen :)

igjen: tusen takk for hjelpsomme tips :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...