Gå til innhold

Samsung Galaxy S8/S8+ diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Geirandreo som ics-fd skrev.

Smart lock som i innstillingene mente jeg. Du kan f.eks velge at Bluetooth i bilen er en sikker kilde, når du er koblet til den trenger du ikke passord. Som er sykt lurt på s8.

Du kan også bruke tråløst nett eller plasseringsdata(gps) som sikre kilder.

Endret av MoLvII
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet hvordan man får ordnet det slik at man kan huke av en boks i notification nedtrekksmenyen for å få slå av og på automatisk lysstyrke? Etter oppdatering til nougat er muligheten fjernet og man må gjøre flere trykk enn før.

Endret av OddZen
Lenke til kommentar

Har storkost meg med s8 pluss siden i går kveld.

 

Noen stjal min s7 Edge for en ukes tid siden i London, og jeg hadde bestemt meg for å vente til note 8 før dette skjedde.

 

Meeeeeeen når jeg kom hjem og så at s8 pluss så sykt nice ut tenkte jeg teste den ut.

 

Hellige Halvard, så fornøyd jeg er. Til og med kjøpt en case, noe jeg aldri har hatt før på noen telefon, siden s8 pluss er noe glatt å håndtere.

 

Storkoser meg som sagt så langt. Fantastisk følelse i hånden, ca så hurtig som jeg hadde forventet. Fornøyd med Samsungs nettleser faktisk, savner ikke Chrome enda.

 

Glad jeg valgte sort, den minner meg om gode gamle n9.

 

Oddzen; løsningen er såvidt jeg ser å trykke på pilen på notification brightness bar'en og skru av og på der.

 

Edit/ kan nevne at batteritiden er kjempebra så langt. Skal lade trådløst over natten i stedet for den normale laderen slik jeg har gjort tidligere, kanskje det vedlikeholder batterikvaliteten bedre. Er på siste prosent nå etter 17 timers tid, med 7.5 timers screen on time. Hadde en liten topup av batteri, fra kanskje 34 til 46 prosent, midt på dagen.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Hvor mye lysstyrke bruker hver enkelt av S8+ brukere? Jeg bruker ca 60-70% på min S8+.

Kjører så og si full styrke hele tiden. For å om mulig å kompensere, kjører jeg konsekvent ulike Themes som er helt svarte/tilnærmet svarte. En oppnår da en nærmest "invert-farge"effekt, der 80-95 % av skjermen faktisk er svart, og skriften er hvit. På noen themes er alle bakgrunnene svarte, og alle skriftene/symbolene hvite. Ønsker en litt mer farger, finnes det svarte themes med fargelagde ikoner mm, for å sprite det hele opp litt.

 

Selvfølgelig er nettsider mm som vanlig, og der trekker skjermen like mye som før - men ved all annen bruk sparer man en del strøm på dette. Men, med en så pass strømsterk mobil som 8+ faktisk er, så anser jeg ikke batteriets kapasitet for å være et issue i det hele tatt. Noe jeg absolutt har fått bekreftet disse dagene jeg har hatt og brukt den enormt mye. Er superfornøyd!

Lenke til kommentar

 

Ser det står om hurtiglading på siden, skumle greier! Hvertfall når man ikke kan bytte batteri. Ved bruk av hurtiglading en gang i blant var jeg på 3 batteriet på den 2 år gamle note 4'en min. Første jeg skrudde av på s8+'en min.

 

Og jeg som har ladeplater (originale Samsung sådanne) til både konas S7 og min S8+. Det skal det bli slutt på øyeblikkelig - kjenner hver gang at telefonen er veldig varm etter trådløs lading. Over og ut for disse, da de etter hva artikkelen sier er rene og skjære batterimordere! 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...