Gå til innhold

Samsung Galaxy S8/S8+ diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gikk fra S4 til S8+ å herre jedi for en utrolig følelse! Var tydeligvis på tide med et bytte av mobil. S8+ er helt fantastisk! :) :)

 

Hehe, jeg gikk fra en 4 år gammel Xperia ZR (Nesten samme som Z, bare med lavere oppløsning og uttagbart batteri) til S8 (ikke +) og det var litt av en forskjell der også ja, hehe. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen av dere som har stilt ned DPI manuelt på S8+ ?

Er nede i 460 nå. 

Men usikker om jeg greie gå så mye mer ned uten at ting begynner å flippe ut av apper.

 

Har lagt ved bilder tlf`en på DPI 460.

Kremt, med fare for å eksponere meg som en uvitende løgnas her, så må jeg allikevel spørre deg; Hvorfor eksperimenterer du med ulike DPI-oppløsninger? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Blackbars er litt meh, men tipper appstøtten blir bedre snart

Ganske enkel sak å fikse det :D

 

1. Åpen Appen du vil ha i fullskjerm

2. Trykk på "Nylig" kanppeni navigeringslinjen 

3. Trykk på denne knappen (se bilde)

Yes, gjorde det i går noen apper ser dog streched ut, så tipper de må update noe (Antar de må legge inn støtte på google play for skjermformatet)

 

 

Noen av dere som har stilt ned DPI manuelt på S8+ ?

Er nede i 460 nå. 

Men usikker om jeg greie gå så mye mer ned uten at ting begynner å flippe ut av apper.

 

Har lagt ved bilder tlf`en på DPI 460.

Kremt, med fare for å eksponere meg som en uvitende løgnas her, så må jeg allikevel spørre deg; Hvorfor eksperimenterer du med ulike DPI-oppløsninger? 

 

Jeg vil anta han gjør det for å få plass til mer på samme skjerm, mer tekst/mer info :)

Lenke til kommentar

Andre bruksdag med S8+, trist å allerede nå se at batteriet "raser" i forhold til iphone 7+

S8+ har nå 94%

7 plus har nå 99%

 

Samme bruk, ligger i hver sin lomme, ved siden av hverandre på møtebordet, ved siden av hverandre i bilen osv.osv

LIke mye vg og spill på begge. Blueetooth, wifi og alt står på når det gjelder mobil og bakgrunnsdata.

 

Begge tatt av lader 0645 i morges.

Lenke til kommentar

Andre bruksdag med S8+, trist å allerede nå se at batteriet "raser" i forhold til iphone 7+

S8+ har nå 94%

7 plus har nå 99%

 

Samme bruk, ligger i hver sin lomme, ved siden av hverandre på møtebordet, ved siden av hverandre i bilen osv.osv

LIke mye vg og spill på begge. Blueetooth, wifi og alt står på når det gjelder mobil og bakgrunnsdata.

 

Begge tatt av lader 0645 i morges.

Har du på always on display?

 

Høres forsåvidt ut som du ikke har brukt dem mye aktivt? 

Er vell ikke å skyve under en stol at android sin standby suger ifht ios sin...

Lenke til kommentar

 

Andre bruksdag med S8+, trist å allerede nå se at batteriet "raser" i forhold til iphone 7+

S8+ har nå 94%

7 plus har nå 99%

 

Samme bruk, ligger i hver sin lomme, ved siden av hverandre på møtebordet, ved siden av hverandre i bilen osv.osv

LIke mye vg og spill på begge. Blueetooth, wifi og alt står på når det gjelder mobil og bakgrunnsdata.

 

Begge tatt av lader 0645 i morges.

Har du på always on display?

 

Høres forsåvidt ut som du ikke har brukt dem mye aktivt? 

Er vell ikke å skyve under en stol at android sin standby suger ifht ios sin...

 

Always on står på, den er aktiv på den måte at alle tilkoblinger til nett er aktive med push varsler, skal oppsummere mer utover dagen.

Min oppfatning er også at standby på android er dårlig i forhold til iOS.

Begynner å hate iris, ansikt og fingercscanner når mobilen ligger flatt på bordet 40 cm unna, heldigvis er det tydelige varsler på den om det kommer inn meldinger, epost eller fb. 99 vs 92% nå. Fordeler sms og epost på begge mobilene med tvillingkort.

Lenke til kommentar

Andre bruksdag med S8+, trist å allerede nå se at batteriet "raser" i forhold til iphone 7+

S8+ har nå 94%

7 plus har nå 99%

 

Samme bruk, ligger i hver sin lomme, ved siden av hverandre på møtebordet, ved siden av hverandre i bilen osv.osv

LIke mye vg og spill på begge. Blueetooth, wifi og alt står på når det gjelder mobil og bakgrunnsdata.

 

Begge tatt av lader 0645 i morges.

Ingen bombe, blir nesten urettferdig å sammenligne med en så solid telefon som 7 pluss på batteri
Lenke til kommentar

 

Andre bruksdag med S8+, trist å allerede nå se at batteriet "raser" i forhold til iphone 7+

S8+ har nå 94%

7 plus har nå 99%

 

Samme bruk, ligger i hver sin lomme, ved siden av hverandre på møtebordet, ved siden av hverandre i bilen osv.osv

LIke mye vg og spill på begge. Blueetooth, wifi og alt står på når det gjelder mobil og bakgrunnsdata.

 

Begge tatt av lader 0645 i morges.

Ingen bombe, blir nesten urettferdig å sammenligne med en så solid telefon som 7 pluss på batteri

 

Tenk hvor syke iPhones hadde vært på batteri om de pushet litt mah, ser for meg en med 4k mah, får fort 2 dager ut av telefonen da  :love:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

iPhone / iPad har alltid vært ekstremt gode på standby. Det ser jeg på mine ipader mot Nexus 7 pad'en jeg har. Apple knuser Nexus så til de grader at det ikke bør nevnes. Slik føler jeg også det er på telefonene. Google har en jobb å gjøre fremover for å bedre batteri tiden, selv om de sier de har gjort det med Doze, men jeg føler ikke at batteri tiden blir bedre med Doze.

 

Men så har ikke jeg noe problem med at batteriet detter til 50% eller mindre i løpet av en arbeidsdag, da jeg hurtiglader telefonen innimellom.

Lenke til kommentar

Andre bruksdag med S8+, trist å allerede nå se at batteriet "raser" i forhold til iphone 7+

S8+ har nå 94%

7 plus har nå 99%

 

Samme bruk, ligger i hver sin lomme, ved siden av hverandre på møtebordet, ved siden av hverandre i bilen osv.osv

LIke mye vg og spill på begge. Blueetooth, wifi og alt står på når det gjelder mobil og bakgrunnsdata.

 

Begge tatt av lader 0645 i morges.

 

Det er også min erfaring med S7 Edge mot iPhone 7 Plus, med standby er iPhone overlegen men med aktiv bruk av spill, streaming av video (Youtube, Netflix o.l.) så vil jeg si at totalt skjermtid ofte var bedre på Samsungen.

 

Flere batteritester av S8/S8+ som ligger på Youtube som viser aktiv bruk av skjermen bekrefter at Samsung er overlegen iPhone 7 Plus (og flere Android-konkurrenter) når det gjelder aktiv bruk, synd at de ikke er like overlegen når mobilen ligger i standby.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Andre bruksdag med S8+, trist å allerede nå se at batteriet "raser" i forhold til iphone 7+

S8+ har nå 94%

7 plus har nå 99%

 

Samme bruk, ligger i hver sin lomme, ved siden av hverandre på møtebordet, ved siden av hverandre i bilen osv.osv

LIke mye vg og spill på begge. Blueetooth, wifi og alt står på når det gjelder mobil og bakgrunnsdata.

 

Begge tatt av lader 0645 i morges.

 

Det er også min erfaring med S7 Edge mot iPhone 7 Plus, med standby er iPhone overlegen men med aktiv bruk av spill, streaming av video (Youtube, Netflix o.l.) så vil jeg si at totalt skjermtid ofte var bedre på Samsungen.

 

Flere batteritester av S8/S8+ som ligger på Youtube som viser aktiv bruk av skjermen bekrefter at Samsung er overlegen iPhone 7 Plus (og flere Android-konkurrenter) når det gjelder aktiv bruk, synd at de ikke er like overlegen når mobilen ligger i standby.

 

Helt enig, men når sant skal sies er den kun ladet opp en gang, og det pleier å bli noe bedre etter noen dagers bruk. Kan vel merke an anelse bedre utholdenhet på batteri når den er i bruk sammenliknet med s7 edge. 88% vs 97% batteri nå. Bruker de på skift til epost og sms.

Lenke til kommentar

Dere som har mobilen, har Samsung sin nettleser endelig fått støtte for å åpne nye lenker i bakgrunnen slik at man kan bla igjennom en nettavis og åpen flere artikler i bakgrunnen fortløpende uten å måtte gå frem og tilbake mellom forsiden og hver artikkel? Dette irriterte meg ganske mye med S7 Edge da jeg syntes Samsung sin nettleser var mest "smooth" når det gjaldt skrolling, stabilt minnebruk og ikke minst støtte for adblock-plugins.

Lenke til kommentar

S8+ har et svært bra batteri, og i denne testen knuste den iPhone 7+

Og når det gjelder å lade batteriene, så bruker iPhonen en hel time lenger!

 

 

 

 

Ja, det har den for aktiv bruk som de fleste er enig om her over men ikke over lengre tid i standbymodus. Der vil iPhone være overlegen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Uuuuhm hvordan skal jeg vekke mobilen når den ligger flatt på databordet mitt? 

 

Er det veldig slitsomt å løfte den? Er den så tung?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...