Gå til innhold

Samsung Galaxy S8/S8+ diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Jøss, fikk nettopp en programvareoppdatering på min 8+. Rettinger og forbedringer. Greit det.

 

Fikk den igår, er bare denne patch for å hindre bruk av Bixby knappen til custom som jeg skrev tidligere i denne tråden.

Så tviler på det er mye fiks ellers i denne oppdateringen, er vel helst April sikkerhets greiene fra Google.

 

Samsung var raske med April sikkerhets oppdateringen, min forrige telefon S7 Edge var enda på Februar oppdateringen. Blir spennende å se hvor lenge Samsung pusher ut nye oppdateringen fremover, helt til Note 8 kommer, da er det nok slutt med S8  :)

 

Hadde vært glad om Samsung hadde klarte å oppdatere til Android O (når Goolge har lansert den) på kortere tid enn de klarte med Android 7. De bruker fryktelig lang tid på disse oppdateringene.

Endret av ICS-FD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sykt dårlig av Samsung å ikke la oss få bruke bixby knappen til hva en vil. Skal jeg skrive mail å klage på!

Fant ut at hvis jeg holder hardt på hjem knappen slipper jeg å swipe på skjerm når en bruker iris scanner. Ble litt kjekkere å bruke den da :-)

Lenke til kommentar

 

 

Ser det står om hurtiglading på siden, skumle greier! Hvertfall når man ikke kan bytte batteri. Ved bruk av hurtiglading en gang i blant var jeg på 3 batteriet på den 2 år gamle note 4'en min. Første jeg skrudde av på s8+'en min.

Og jeg som har ladeplater (originale Samsung sådanne) til både konas S7 og min S8+. Det skal det bli slutt på øyeblikkelig - kjenner hver gang at telefonen er veldig varm etter trådløs lading. Over og ut for disse, da de etter hva artikkelen sier er rene og skjære batterimordere!
Har lest en del rundt på diverse sider etter min lille googling, og det høres ikke helt rett ut det med at de er batterimordere. Virker som om over tre års livstid merker du kanskje noe kontra perfekt bruk.

 

Kan ha noe å si at artikkelen er fra 2014, og at trådløs lading har blitt bedre?

 

Jeg skrudde av fast charge dog, det bekymret meg litt, men vet ikke om det er grunnlag for det.

 

Generelt virker det som om de fleste sier du bør holde mobilen over ca 50 prosent, toppe opp i løpet av dagen, og ikke lade over natten. Og at differansen i varme i telefonen fra kabel til trådløs er ekstremt lav, mao praktisk irrelevant for varmeslitasje av batteriet.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Siste gangen jeg forhåndsbestiller på Elkjøp. Forhåndsbestile S8'en før 20.04, eneste jeg har fått så langt er en pakke med McAfee antivirus(ugh) som de presterte og sende i en egen eske som må hentes på postkontoret. Selve telefonen er ikke engang sendt enda og de nekter og gjøre om ordren til collect@store.

Endret av Lunalotic
Lenke til kommentar

Luna; kansellere ordren fra elkjøp og bestille direkte fra Samsung? Fikk min i forgårs kveld, ble sendt ut dagen før det igjen.

Eller kansellere ordren og bestill på ny fra collect@store? Nettkjøp har vel 14 dager returrett/angrerett?

 

CEC; jeg byttet farge rett før sending når jeg bestilte Note4, det gikk fint det. Ring og hør.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Sykt dårlig av Samsung å ikke la oss få bruke bixby knappen til hva en vil. Skal jeg skrive mail å klage på!

Fant ut at hvis jeg holder hardt på hjem knappen slipper jeg å swipe på skjerm når en bruker iris scanner. Ble litt kjekkere å bruke den da :-)

Helt enig. Helt latterlig at man ikke kan få bestemme selv hva man skal bruke knappen til! I tillegg er jo bixby nesten en rein kopi av Google sin assistent, så skjønner ikke poenget med å ha den engang.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om deksler med kortholdere som ikke fjerner funksjonen for trådløs lading? Hadde LED View Cover til S7 Edge, men det sluttet å virke tre ganger, så styrer unna den.

Flossy Carter nevner et par fra spigen her som funker med trådløs lading;

 

https://youtu.be/gufaeEgYYNo

 

 

Sykt dårlig av Samsung å ikke la oss få bruke bixby knappen til hva en vil. Skal jeg skrive mail å klage på!

Fant ut at hvis jeg holder hardt på hjem knappen slipper jeg å swipe på skjerm når en bruker iris scanner. Ble litt kjekkere å bruke den da :-)

Helt enig. Helt latterlig at man ikke kan få bestemme selv hva man skal bruke knappen til! I tillegg er jo bixby nesten en rein kopi av Google sin assistent, så skjønner ikke poenget med å ha den engang.
Det er vel ut fra hva det skal være når den blir helt ferdig utrullet med voice commands osv. Potensielt veldig bra, men vi får se... Kunne godt vært tillatelse for å bytte den ut, ja, er enig.

 

Edit; fikk nettopp en oppgradering med et par ting, blant annet forbedring til face recognition. Stod ingenting om bixby, vet ikke om denne oppdateringen er en ny eller den samme som inneholdt bixby button låsen.

 

Edit2; kommet et valg jeg ikke husker å ha sett tidligere under face unlock; toggle for "faster recognition". "turn off to increase security and make it harder to unlock using an image or video".

Endret av Slai
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Ser det står om hurtiglading på siden, skumle greier! Hvertfall når man ikke kan bytte batteri. Ved bruk av hurtiglading en gang i blant var jeg på 3 batteriet på den 2 år gamle note 4'en min. Første jeg skrudde av på s8+'en min.
Og jeg som har ladeplater (originale Samsung sådanne) til både konas S7 og min S8+. Det skal det bli slutt på øyeblikkelig - kjenner hver gang at telefonen er veldig varm etter trådløs lading. Over og ut for disse, da de etter hva artikkelen sier er rene og skjære batterimordere!
Har lest en del rundt på diverse sider etter min lille googling, og det høres ikke helt rett ut det med at de er batterimordere. Virker som om over tre års livstid merker du kanskje noe kontra perfekt bruk.

 

Kan ha noe å si at artikkelen er fra 2014, og at trådløs lading har blitt bedre?

 

Jeg skrudde av fast charge dog, det bekymret meg litt, men vet ikke om det er grunnlag for det.

 

Generelt virker det som om de fleste sier du bør holde mobilen over ca 50 prosent, toppe opp i løpet av dagen, og ikke lade over natten. Og at differansen i varme i telefonen fra kabel til trådløs er ekstremt lav, mao praktisk irrelevant for varmeslitasje av batteriet.

 

Hmmm, har lagt ut begge ladeplatene for salg allerede. Må kanskje også sjekke litt rundt, men om det stemmer det artikkelen sier, at varme er en "fiende" av batteriet, så er ikke disse ladeplatene noe særlig. Min "gamle" S7, konas S7, og nå min S8+ blir veldig varme når jeg lader dem på platene. Når jeg lader dem kablet er ingen av dem varme.

 

Begge ladeplatene er originale Samsung, og alle telefonene har avskrudd "fast-charge" både trådløst og kablet. Er fast-charge aktivert trådløst, starter ladeplatene en vifte for å kjøle telefonen.

 

Tror du ikke dette har noe å si?

 

EDIT: Har sjekket rundt - det er ikke tvil om at batteriets levetid skades av varme totalt uavhengig varmekilde i så henseende, dette er ALLE enige om.

 

Begge disse originale trådløse laderne skaper MYE mer varme enn ved kabel - mao konkluderer jeg med at dette ikke er ok for batteriet. Enkel logikk. 

Endret av Svein Arild Søyland
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jøss, fikk nettopp en programvareoppdatering på min 8+. Rettinger og forbedringer. Greit det.

 

Fikk den igår, er bare denne patch for å hindre bruk av Bixby knappen til custom som jeg skrev tidligere i denne tråden.

Så tviler på det er mye fiks ellers i denne oppdateringen, er vel helst April sikkerhets greiene fra Google.

 

Samsung var raske med April sikkerhets oppdateringen, min forrige telefon S7 Edge var enda på Februar oppdateringen. Blir spennende å se hvor lenge Samsung pusher ut nye oppdateringen fremover, helt til Note 8 kommer, da er det nok slutt med S8  :)

 

Hadde vært glad om Samsung hadde klarte å oppdatere til Android O (når Goolge har lansert den) på kortere tid enn de klarte med Android 7. De bruker fryktelig lang tid på disse oppdateringene.

 

Patchen var på nesten 700MB, så er neppe bare security og bixby ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vet ikke, leste noen som testet ladet og trådløst og hadde 29 og 29.5 grader på begge to, mao praktisk sett ingen forskjell.

 

Men les litt rundt og del med klassen om du finner ut noe. Har som sagt slått av fast charge selv i ignorant frykt, men jeg kan ikke myr om disse tingene enda og har bare googlet litt kjapt i går kveld.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Jeg mistet min S5 i gulvet på høykant ned fra armlenet på sofaen min og har innimellom problemer med at den fryser og blir veldig treg innimellom, 30 sekunder svartskjerm og hvit skjerm innimellom. Venter bare på et påskudd til å kjøpe en S8 :p

Lenke til kommentar

Jeg var på både expert og elkjøp i går. Expert fikk ikke en gang vise den i butikken før den 28.

 

Elkjøp hadde den på utstilling, og etter litt diskusjon lot de meg kjøpe en også. Kudos til dem.

Konge!

 

Jeg skulle ønske Samsungs nettleser hadde et mørkt skin... Håper det kommer snart. Ellers syntes jeg den er super. Brukt den siden tlf kom, og har ikke savnet noe enda. Pleide bruke Chrome.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...