Gå til innhold

  

51 stemmer

  1. 1. Hvem vinner ligaen?

    • Chelsea
    • Liverpool
    • Man City
      0
    • Arsenal
    • Tottenham
    • Man Utd
      0
  2. 2. Hvem tar CL-plassene? (Stem på maks fire)



Anbefalte innlegg

 

https://twitter.com/MessiMinutes/status/854670714112286721

 

(Synes det høres noe merkelig ut, og kommer i forbindelse med rykter rundt Inter. Men Di Marizio pleier å være svært pålitelig - var blant annet først ute med å melde både Pogba og Zlatan sommeren som var)

Det virker jo helt meningsløst. Hvor og hvorfor skal han dra? Ikke mange bedre klubber i verden som evt er interessert. CL neste år og favoritter til PL tittelen. Merkelig.

 

 

At det var?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

https://twitter.com/MessiMinutes/status/854670714112286721

 

(Synes det høres noe merkelig ut, og kommer i forbindelse med rykter rundt Inter. Men Di Marizio pleier å være svært pålitelig - var blant annet først ute med å melde både Pogba og Zlatan sommeren som var)

Det virker jo helt meningsløst. Hvor og hvorfor skal han dra? Ikke mange bedre klubber i verden som evt er interessert. CL neste år og favoritter til PL tittelen. Merkelig.

At det var?

Spurs er 4 poeng bak og har et enklere program igjen så vidt jeg husker. Chelsea har ikke akkurat vært strålende i det siste, har et par kinkige kamper igjen og Conte har snublet i tilsvarende situasjon før, med Juventus.

 

Chelsea har alt å tape, Spurs alt å vinne. Derfor har jeg de som favoritter.

Lenke til kommentar

Chelsea:

Southampton (H)

Everton (B)

Middlesbrough (H)

West Bromwich Albion (B)

Watford (H)

Sunderland (H)

 

Spurs:

Crystal Palace (B)

Arsenal (H)

West Ham (B)

Manchester United (H)

Leicester (B)

Hull (B)

 

Spurs har vel et par litt vanskelige kamper igjen de også. Men klart - taper Chelsea mot Soton eller Everon, så vil de nok begynne å merke presset. Men det samme vil definitivt Spurs gjøre om de ligger foran eller likt i det de skal møte United og Leicester helt på slutten. Tror fremdeles Chelsea tar det her.

Endret av blured
Lenke til kommentar

 

 
Spurs er 4 poeng bak og har et enklere program igjen så vidt jeg husker. Chelsea har ikke akkurat vært strålende i det siste, har et par kinkige kamper igjen og Conte har snublet i tilsvarende situasjon før, med Juventus.

 

 

Når var det Conte snublet i en tilvsarende situasjon med Juventus? 

 

Conte var i Juventus i sesongene 11-12, 12-13 og 13-14. Alle de sesongene vant Juventus med klar margin. 

 

Nei, Conte har ikke snublet i en tilsvarende situasjon før. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Spurs er 4 poeng bak og har et enklere program igjen så vidt jeg husker. Chelsea har ikke akkurat vært strålende i det siste, har et par kinkige kamper igjen og Conte har snublet i tilsvarende situasjon før, med Juventus.

 

Når var det Conte snublet i en tilvsarende situasjon med Juventus?

 

Conte var i Juventus i sesongene 11-12, 12-13 og 13-14. Alle de sesongene vant Juventus med klar margin.

 

Nei, Conte har ikke snublet i en tilsvarende situasjon før.

Simen Stamsø Møller påstod i alle fall det i en podcast. Sjekket ikke om det stemmer, da jeg ikke har noen grunn til å tvile på hva Seamen sier. Mulig jeg misforstod. Skal komme tilbake til det.

Lenke til kommentar

Jess, det var mens han spilte for Juventus, ikke som manager. Da hørte jeg ikke den lille detaljen.

 

Uansett, det kan jo helt klart ha en psykologisk effekt. At han har opplevd det før.

 

Lazio var 9 poeng bak med 7 kamper igjen eller noe slikt påstås det. 1999/2000 sesongen. Conte var kaptein.

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Du bruker det som et argument for at Tottenham er favoritter til å vinne PL. Liten rolle spiller det uansett, objektivt sett er Chelsea klare gullfavoritter jf bettingsider og lignende. Dog langt ifra første gangen du presenterer din subjektive oppfatning som en objektiv sannhet.

 

Objektivetet og fotball synes jeg blir vanskelig. Fotball er svært subjektivt. Oddsen til bettingsider er også subjektive (selv om oddsen regnes ut av en datamaskin, så er mange av de underliggende faktorene subjektive. Noen mener, basert på en rekke faktorer at Chelsea er favoritter f.eks). "Chelsea vant 2-1" er objektivt, men "Chelsea er best fordi de vant 2-1" er subjektivt. 

 

Alle meninger er subjektive. Alle analyser (av et lag, spiller, etc) er subjektive. Et resultat er objektivt. 

 

Det finnes mange argumenter for at Spurs er favoritter og det finnes manger argumenter for at Chelsea er favoritter. Jeg mener at argumentene for at Spurs er favoritter veier tyngre enn argumentene for at Chelsea tar det.

 

Kan konklusjonen/resultatet mitt være feil? Selvsagt, alt kan skje i fotball. Spurs - United blir nøkkelkampen. Vinner de den tror jeg også de vinner PL. 

 

Merk at jeg aldri har sagt at de er _store_ favoritter, men jeg holder altså Spurs foran Chelsea akkurat nå. Det er jo ikke slik at Spurs tar det med 90% sannsynlighet. Per tid gir jeg Spurs 60-40 eller kanskje til og med bare 55-45 sjanse for å ta det. Om 2 uker kan ting ha endret seg.

 

Det er min 100% subjektive mening i alle fall. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...