Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Menn som blir seksuelt misbrukt


dag1234

Anbefalte innlegg

NRK.no  har en artikkelserie for tiden der de tar opp et stort seksuelt tabu; menn som forteller om sine misbrukserfaringer.

Jeg synes dette blir behandlet med stor respekt og innsikt.

Hatten av for de mennene som deler sine vanskelige historier, og de skadene de har måttet leve videre med.

God lesing for alle. 

 

https://www.nrk.no/sorlandet/xl/brennmerket-1.13132123

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med henrikwl.

Som det fremgår at serien, så kan gutter og menn stimuleres mekanisk til få reisning, og utløsning, uten at han egentlig har lyst. Det er mer en refleks. Mange unger skjønner ikke dette, og tror de liker det som skjer - eller til og mer har vært med på det. Det kan skape ganske mye trøbbel med både skyld og skam seinere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Sikkert uvesentlig spørsmål, men hvordan kan menn bli voldtatt? Må jo skje noe der nede først. Beklager hvis jeg tar det opp i feil tråd. Har bare lurt på det lenge.

Det er en biologisk reaksjon som du ofte ikke kan styre. Det er veldig vanlig at voldtektsoffere føler skam fordi de ble våte eller fikk orgasme under voldtekten selv om det var uvillig fra deres side, og de føler at deres egne kropp bedro dem. Det sår også tvil i deres hode om det 'virkelig' var voldtekt, for da 'skulle hun jo ikke ha blitt våt'. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er også slik at den som får sine grenser krenket av andre, mister evnen til å se sine grenser og er mer utsatt for å bli misbrukt senere i livet. Ikke nok med det, en mister også andres grenser av syne, og har økt risiko for å misbruke andre selv.

 

Dette er en djevelsk mekanisme i all undertrykking; at en ikke blir god av å ha det vondt, men lærer å ta etter utnytteren.

Det er selvsagt ikke noen automatikk i dette, men den som ikke arbeider med sine erfaringer i terapi øker risikoen for å påføre andre den en selv har opplevd. Det er elendighetens psykologi jeg her sikter til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjenner jeg blir så sint når man leser om voldtekstmenn,pedofile og andre som driver slike overgrep... Hva skal vi med slike mennesker, Med løyve fra staten så trur jeg det er mange som kunne tenke seg og fjerne slike folk, Meg selv inkludert., (Sett at de er funnet skyldig).. Avskylige folk som ødelegger andre sine liv for og tilfredstille seg selv og sine egne egoistiske behov.. forbanna avskum.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Med løyve fra staten så trur jeg det er mange som kunne tenke seg og fjerne slike folk, Meg selv inkludert., (Sett at de er funnet skyldig)

Kjipt for de som blir uskyldig dømt! Better safe than sorry?

 

Litt svinn må man regne med.. Men om det er 100% sikkert så syntes jeg ikke det er noe og bruke hundretusenvis av kroner på og prøve og "reparere" så man kan sende ut i samfunnet igjen. Og heller ikke bruke hundretusenvis av kroner på og oppbevare heller.

 

Si for eks at det er videobevis at en person foregriper seg på et barn, da er det bak låven med han/henne for min del..

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Bevis i slike saker er vanskelige. En forskingsartikkel som ble publisert nylig viser at det i snitt går 17,2 år fra overgrepet fant sted til det anmeldes. Er relasjonen melllom overgriper og misbrukte nær eller overgrepet grov, går det enda lengre tid. Da sier det seg selv at bevissituasjonen er krevende for påtalemaken.

 

Det bør reageres strengt på overgrep, samtidig som rettssikkerheten til tiltalte også må sikres. Vi husker Bjugn-saken, og vi husker Thomas Quick, vi kan ikke tillate oss å la oss rive med i disse alvorlige sakene.

 

Men nå var ikke de strafferettslige sidene hovedpoenget med å legge ut linken, men å vise hvilke skader disse overgrepene gir - og hvor stort tabu det er for mange å snakke om det de har vært igjennom. Det er som regel mer traumatisk for gutter å bli misbrukt enn for jenter. Det kommer av at det er langt mindre toleranse for gutter å snakke om at de har blitt utsatt for misbruk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Sikkert uvesentlig spørsmål, men hvordan kan menn bli voldtatt?

 

Den enkleste måten for en kvinne å voldta en mann på, er ved å stimulere ham til han blir hard, og knytte knute rundt penisskaftet.
Slik holder penisen seg hard, mens hun rir.
Fungerer ikke det, går det ann å ta en bomullspinne og fjerne bomullsdottene i begge ender, og trykke den ned i urinrøret som en "avstiver".

 

På grunn av mangelen på blodsirkulasjon, har penis i en slik situasjon lett for å bli permanent skadet, og ikke minst går det ut over svamp-legemet og det kan føre til varige ereksjons-problemer.

 

For noen har det vært nødvendig med amputasjon.


Det er som regel mer traumatisk for gutter å bli misbrukt enn for jenter.

 

Alle vitenskapelige undersøkelser jeg har hørt om, konkluderer med det stikk motsatte.

 

Hvor får du egentlig synsingene dine ifra, dag1234? Kun ditt eget hode?


Litt svinn må man regne med.. Men om det er 100% sikkert så syntes jeg ikke det er noe og bruke hundretusenvis av kroner på og prøve og "reparere" så man kan sende ut i samfunnet igjen. Og heller ikke bruke hundretusenvis av kroner på og oppbevare heller.

 

Si for eks at det er videobevis at en person foregriper seg på et barn, da er det bak låven med han/henne for min del..

 

Det sies at dumhet i praksis er identisk med ondskap.

 

En del av problemet med høye straffer, er at folk ikke anmelder før lenge etterpå - fordi de for det første ikke vil at personen skal bli så hardt straffet som samfunnet (les: idiotene) ønsker, for det andre at det kan gå ut over dem selv.

 

Vågå-saken, noen? Den saken splittet jo bygda, og journalistene var påpasselige med å skrive at dommen hadde "ryddet opp", slik at jenta liksom fikk "respekten" og "troverdigheten" sin "frelst" etterpå.

 

Særlig.

 

Rett før andre verdenskrig foreslo daværende president i USA, at istedenfor å bøtelegge eller fengsle konemishandlere, skulle man heller pryle dem på torget.
Hvorfor?
Fordi ellers ville kona bli økonomisk skadelidende hvis hun anmeldte, i og med at mannen var hovedforsørgeren...

 

Ting har en tendens til å få effekter - som idioter ikke takler å ta inn over seg at de er for dumme til å forstå. Til stor skade for andre.

Endret av Larzen_91
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hva ligger foreldelsesfristen på i slike saker?

 

http://veilederen.stinesofiesstiftelse.no/index.php?pageID=141&page=13.+Foreldelsesregler

 

 


Det er som regel mer traumatisk for gutter å bli misbrukt enn for jenter.

Alle vitenskapelige undersøkelser jeg har hørt om, konkluderer med det stikk motsatte.

 

Hvor får du egentlig synsingene dine ifra, dag1234? Kun ditt eget hode?

 

Du kan begynne med å lese artiklene som det linkes til i førstepost, Der er det også en rekke linker til kildene til artiklene.

Endret av Larzen_91
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...