Gå til innhold

Black Friday har allerede begynt – følg med på vår oversikt hele uken


Anbefalte innlegg

Sikkert et godt tilbud det ja, men nå har jeg langt flere hodetelefoner enn jeg klarer å bruke. De som tilfeldigvis trengte det akkurat nå er i den kategorien med folk som har flaks nok til å trenge akkurat det som faktisk er å få kjøpt til en faktisk god pris.

 

Med den logikken er alle tilbud flaks for de som tilfeldigvis trenger det akkurat når det er tilbud. Eller kan det tenkes at de bare er tålmodige og venter på en god pris?

 

At du ikke trenger det eller ønsker deg nytt betyr ikke at alle andre er i samme situasjon. Jeg kjøpte forøvrig mine X2 etter å hatt de på varsel hos Prisjakt en god stund, det kunne like gjerne skjedd på et BF-tilbud.

 

Har kjøpt et par ting denne uken som aldri har vært så billig tidligere. Påstandene dine om at det er like billig andre uker er beviselig feil. Det er bare å ta en sjekk på prishistorikken for flere av de beste tilbudene. Men selvfølgelig gjelder ikke det alle tilbud, det ville vært svært dårlig butikk.

Endret av XmasB
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må det en spesiell type logikk til for at det skal være flaks når behov og supertilbud treffer hverandre? Det meste som er på tilbud i forbindelse med ting som black friday, er ikke billigere enn andre typer tilbud som butikker spyr ut hver eneste uke. Noen få ting er eksepsjonelt billig, og hvis det sammenfaller med ditt behov, så er det spesielt heldig, eller flaks om du vil.

 

Folk som handler ting de ikke trenger fordi det er på tilbud derimot, der må det en spesiell type logikk til, for min del. Penger spart tenkte mannen, da han kjøpte 5 ting på tilbud, som han ikke trengte.

Lenke til kommentar

Regner med at mange har forskjellige ting de har på en slags "handleliste" som de ikke trenger umiddelbart men som de har ambisjoner om å anskaffe i "nærmeste fremtid" og at de da fort kan se seg om etter gode tilbud på dager som Black Friday hvor de potensielt kan spare noen kroner. Det er jo ikke nødvendigvis sånn at alle er helt idioter og begynner å kjøpe ting de overhodet ikke trenger bare fordi de føler de får et godt tilbud.. 

 

Sikkert mange som har sett seg om etter trådløse hodetelefoner, la oss si de lenge har vurdert Bose QC35, om den plutselig blir rekordbillig i morgen så er det jo ikke idiotisk av disse personene å gå til anskaffelse av denne.

 

Selv så har jeg og samboer tenkt til å handle ny seng, det er ingen bråhast men vi har et par vi har vurdert lenge og skulle det bli gode tilbud på en av disse i morgen så vil vi naturligvis vurdere det. Det samme gjelder fryseskap + et par andre ting.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke. De fleste vet vel at det er mange dårlige tilbud og generelt sett så er det ikke så mange bra tilbud. Det betyr ikke at gode tilbud ikke finnes. Det å få 10% eller 20% på noe er og bedre enn å kjøpe til fullpris. Så om du ser et produkt, og du ser prishistorikken, og det faktisk er billigere nå, selv om det ikke er mye, er det likevel penger spart. Og selvfølgelig, om du kjøper noe du ikke trenger bare fordi det er på tilbud så sparer du ikke penger.

 

Jeg så f.eks etter om det var noen 1 TB HDDer som var billigere enn billigste normalpris. Så om det så var 10% hadde jeg kjøpt. Hvorfor? Jeg vet jeg kommer til å trenge den snart, og hvis jeg kan spare 50 kr, hvorfor ikke?

 

Og selv om du kjøper ting på tilbud betyr det ikke at du bruker alle pengene dine på å kjøpe ting, og aldri sparer noe..... Blir ikke gøy å spille spill om du alltid sparer ALT du har av penger og klarer såvidt å få slideshowet til å gå. Blir heller ikke gøy om du kjøpte 3 titan X på et 25% rente kredittlån. Det finnes noe i mellom! Folk snakker som om du enten kjøper deg blakk eller sparer alt. Eller alle tilbudene er bra, eller så er ingen bra.

Lenke til kommentar

Det beste er å avstå fra å kjøpe. Det første som stod på BF-sidene til flere store nettbutikker var, kjøp nå betal over nyttår. Har man ikke råd så har man ikke råd. Selv om enkelte greier å moderere seg selv er det mange som ved rabatt kjøper produkter de ikke trenger eller har råd til.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Det beste er å avstå fra å kjøpe. Det første som stod på BF-sidene til flere store nettbutikker var, kjøp nå betal over nyttår. Har man ikke råd så har man ikke råd. Selv om enkelte greier å moderere seg selv er det mange som ved rabatt kjøper produkter de ikke trenger eller har råd til.

Ok, vel tenkt dette scenarioet:

 

Jeg liker å spille spill, og spiller sammen med venner på fritiden, fordi det er gøy. Si at jeg har en PC som sliter med fps, innstillingene er lave osv. I strategispill må hastigheten settes ned fordi PCen min klarer ikke å holde den høye hastigheten. I Civilization venter alle på meg, fordi det tar langt tid å loade etter hver nye runde osv.

 

Så ser jeg en PC hos komplett som kostet 11.000 originalt, og nå selges for 9.000. Kan kjøre alle spill på høyeste settings i 1080p uten problemer. Ingen må noen gang vente på meg, og spillopplevelsen blir mye bedre. Jeg har og pengene på bankkonto til å betale alt nå. Jeg sjekker alle komponenter og selv om jeg kjøper alle delene selv er det klar billigere.

 

Neida, jeg trenger jo ikke ny PC. Jeg har en PC, og jeg kan bruke den, men det vil gjøre ting mye lettere og bedre for meg og mine venner om jeg har en bedre PC. Generelt mer tid til å spille, og mer tid til å nyte spillet jeg da spiller.

 

Hvis jeg ikke engang kan bruke penger på dette, hva er poenget med å ha penger? Kjøpe størst mulig hus? Skal du bare spare og spare i det uendelige?

 

Enig i at sparing er bra, og kjøp på kreditt eller når du ikke har penger er dårlig, men det finnes en grense. Du kan ikke BARE spare. Du må bruke penger og en gang. Og hva er galt med å bruke penger på ting som gjør livet ditt lettere og bedre? Som du da faktisk trenger. Om du kjøper en eggedeler som du brukte en gang på 5 år eller lignende fordi den var på tilbud er det en ting, men si at du kjøper en PC som du bruker 80% av dagene i året. Hvordan er det noe du ikke trenger? Og hva folk trenger er individuelt. For andre igjen er 9.000 på en PC bortkastede penger.

Lenke til kommentar

 

Vet ikke om jeg liker denne trenden. Jeg vil heller ha supertilbud på black friday enn gode tilbud en hel uke.

Hvis du ikke jobber i noe som ligner på en butikk kan jeg skjønne deg, om ikke ser jeg ikke poenget med å begrense salg til 1 dag.

 

Du misforstår. Black Friday er kjent for å være 1 dag der man får helt vanvittige rabatter på varer (iallefall i USA), men når det nå går mot å bli ei heil uke med til tider ganske middelmådige rabatter, ja da er det ikke noe spesielt med det lengre. Slike salg har jo butikker flere ganger i året.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Personlig må jeg si at jeg ble skuffet i år.

Kjøpte et nettbrett som jeg fikk en god pris på og som kom ut på markedet i januar 2016 så ikke så ille sånn sett heller , men generelt var tilbudene helt elendige.

Man får ikkje 80% på gtx 1080 heller da :p De som fikk 1080 tol 5600kr? var jo rimelig fornøyde.. Ganske mange bra deals, men kommer jo ann på hva man ville ha. Hva ville du ha på megatilbud da?

Lenke til kommentar

 

 

Vet ikke om jeg liker denne trenden. Jeg vil heller ha supertilbud på black friday enn gode tilbud en hel uke.

Hvis du ikke jobber i noe som ligner på en butikk kan jeg skjønne deg, om ikke ser jeg ikke poenget med å begrense salg til 1 dag.

Du misforstår. Black Friday er kjent for å være 1 dag der man får helt vanvittige rabatter på varer (iallefall i USA), men når det nå går mot å bli ei heil uke med til tider ganske middelmådige rabatter, ja da er det ikke noe spesielt med det lengre. Slike salg har jo butikker flere ganger i året.

Selv fikk vi en sykkel som koster 6000,- i billigste butikk på nett til 2000,-. Var selvsagt kun flaks.

 

Ellers har det vært noen 50℅ kjøp på klær, sko og solbriller og 20-30℅ på mye. Ideelt sett skulle jeg gjerne hatt latterlige rabatter, men erfaringsmessig skal man ha en god dose flaks for å få disse.

Greit å være mer eller mindre ferdig med julegavene kjøpt med greie rabatter.

 

Mao jeg synes det er greit med disse middelmådige rabattene.

Lenke til kommentar

 

 

Vet ikke om jeg liker denne trenden. Jeg vil heller ha supertilbud på black friday enn gode tilbud en hel uke.

Hvis du ikke jobber i noe som ligner på en butikk kan jeg skjønne deg, om ikke ser jeg ikke poenget med å begrense salg til 1 dag.

 

Du misforstår. Black Friday er kjent for å være 1 dag der man får helt vanvittige rabatter på varer (iallefall i USA), men når det nå går mot å bli ei heil uke med til tider ganske middelmådige rabatter, ja da er det ikke noe spesielt med det lengre. Slike salg har jo butikker flere ganger i året.

 

 

Enig.

 

F.eks. så har også fysiske butikker i store kjøpesentre en del slike tilbudsdager i løpet av et år. De er tvunget til å være med på det, men sikkert ikke tvunget til å ha særlig med tilbud. Så kan det hende at en del av disse butikkene har 3 varert til 25 % rabatt.

 

Jeg har latt meg skuffet noen ganger for mye, så jeg gidder ikke gå på kjøpesenteret Kvadrat de dagene lengre. Da er det bedre å komme over et skikkelig tilbud helt tilfeldig en hvilken som helst dag i året. F.eks. noe som er satt ned med 70 %.

Lenke til kommentar

 

 

Vet ikke om jeg liker denne trenden. Jeg vil heller ha supertilbud på black friday enn gode tilbud en hel uke.

Hvis du ikke jobber i noe som ligner på en butikk kan jeg skjønne deg, om ikke ser jeg ikke poenget med å begrense salg til 1 dag.

 

Du misforstår. Black Friday er kjent for å være 1 dag der man får helt vanvittige rabatter på varer (iallefall i USA), men når det nå går mot å bli ei heil uke med til tider ganske middelmådige rabatter, ja da er det ikke noe spesielt med det lengre. Slike salg har jo butikker flere ganger i året.

 

 

Du får jevnt over ikke "vanvittige rabatter", på varer som det snakkes om her inne i USA heller. Selv om det er noen få enkeltprodukt med dårlig tilgjengelighet som selges svært billig.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ja, leste nettopp fra en ansatt hos Walmart tror jeg. De hadde et bord med DVDer, og trampoliner på ekstremt salg. Det var det eneste i den store butikken som var på slik salg. Resten er normalpris. Det sier seg selv at salg ikke er for å være veldedige. Det er for å tjene penger det og, selv om de tjener mindre. Ekstremsalg er jo kun lokkesalg, for å få folk til butikken. Jeg trodde alle visste dette. Altså hvis alle forbrukere går rundt og får masse veldig gode tilbud, så taper jo butikkene masse penger.

 

Så det gjelder å finne de gode dealsene, både i dag og andre dager. Om det er en så god deal er det jo veldig sannsynlig at den er ganske begrenset.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...