Gå til innhold

ANMELDELSE: Dishonored 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke hatt noe problemer å spille det på pc så hva er galt??

Det er noen som opplever at spillet kjører helt forferdelig.

Noe av klagingen kommer som vanlig fra idioter som mener deres nye skjermkort må kjøre alle nye spill på maksimale innstillinger, hvis det ikke går er det nemlig en elendig port.

 

For min del kjører spillet helt OK på et Titan X (Maxwell) overklokket til 1400/2000 i 1440p, med unntak av oppdrag 7 der et objekt du blir tildelt fikk meg til å falle fra 60-90 fps ned til 25-35 fps om jeg brukte det "rett" sted.

Lenke til kommentar

 

 

Synd at spillet er uspillbart på PC. Takk til Valve som lar oss angre kjøp på Steam. Håper det svir, Bethesda.

 

Den er lei. Eg spelte det på PS4 og opplevde ingen problem der.

Er dessverre slik at PC-versjonen sliter veldig pga dårlig optimalisering, noe utviklerne har fått veldig mye tilbakemelding på, så de jobber visstnok med en patch.

Jeg spilte det på PC, ingen problemer for min del (GTX 1080)

Lenke til kommentar

Mine erfaringer:

 

 

Jeg hadde i begynnelsen 50-60fps og var egentlig fornøyd med det. Så gjorde jeg noe dumt og gjorde noen forandringer i kontrollpanelet(under 3d-innstillinger og Dishonored2.exe) til nVidia. FPS sank som en stein ned til 15-30fps, og uansett hva slags forandringer jeg gjorde i spillet så fikk jeg ikke god flyt i spillet.

 

Jeg reinstallerte Geforce-driveren og gjenopprettet 3D-innstillingene i kontrollpanelet, og da ble fps igjen 50-60 på "high".

Lenke til kommentar

Elsker stealthspill. Driver nå med Deus Ex: Mankind Divided. Er det verdt et kjøp? Litt redd for at det blir for mye superkrefter utifra det jeg har sett. Vil gå rundt med sverd og kniver bare helst :)

Uten å røpe for mye, så er det mulig å velge bort superkrefter. Det er et valg du tar i historien. Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Elsker stealthspill. Driver nå med Deus Ex: Mankind Divided. Er det verdt et kjøp? Litt redd for at det blir for mye superkrefter utifra det jeg har sett. Vil gå rundt med sverd og kniver bare helst :)

Som RRhoads påpeiker (og som eg nemner i teksten, for så vidt), så kan ein spela utan superkreftene. Eg er dog veldig usikker på korleis det vil fungera, fordi kreftene er så sentrale for spelopplevinga og for korleis spelet fungerer.

Lenke til kommentar

 

Hvordan er det med vanskelighetgrad? Synes det første spillet var litt i enkleste laget, det var lett å bare kverke alle på sin vei, spillet motiverte ikke så veldig til å gjøre det bra, slik som feks Hitman.

Vel, for det første kan du jo stilla på vanskegraden som du sjølv ønskjer. Eg spelte på medium, og eg følte vel kanskje at vanskegraden droppa litt mot slutten, ettersom eg fekk fleire og sterkare krefter. Her òg er det utvilsamt betrakteleg enklare å berre drepa alle enn å ghosta seg gjennom det. Men er det like gøy, då? :)

 

 

Poenget hans er jo at eneren var utrolig enkelt, selv på høyeste vanskelighetsgrad, også om man sniker seg forbi alle sammen. Merkelig at du bare har spilt det på medium, for vanskelighetsgrad burde være en selvfølgelighet å ha med i en anmeldelse. Er det for lett, så skal det selvfølgelig trekkes i karakter. Men spillanmeldere skal vel også "kose seg" gjennom spillet akkurat som en gammel tante. At spillet er et bra spill spiller (høhø) jo ingen rolle, så lenge man kan "kose seg" henslengt foran TVen med en håndkontroller. Det siste man vil er jo at spillet oppfører seg som et spill. Det er jo slemt mot kosen.

 

For å svare på spørsmålet så har jeg lest at toeren heldigvis skal være noe vanskeligere enn eneren på høyeste vanskelighetsgrad.

Lenke til kommentar

 

Gamer.no bør bytte navn  til Consoler.no

 

Hvorfor det? 

 

 

Fordi de  prioriterer alltid consol over pc.  hadde strategi spill  eksistert på consol ville gamer aldri anmeldt et pc  spill ever. 

 

En av de sykeste eksemplene er at de valgte og anmelde Verdun PS4 versjonen, en  ned strippa elendig port fra det originale  PC spillet, Verdun er et veldig godt indi spill som fortjener oppmerksomhet. Velger Gamer.no å anmedle det spillet,  nei de velger PS4 versjonen som sliter og et på  alle måter et mye dårligere produkt. De gadd aldri amelde pc verjonen. 

Lenke til kommentar

Men spillanmeldere skal vel også "kose seg" gjennom spillet akkurat som en gammel tante. At spillet er et bra spill spiller (høhø) jo ingen rolle, så lenge man kan "kose seg" henslengt foran TVen med en håndkontroller. Det siste man vil er jo at spillet oppfører seg som et spill. Det er jo slemt mot kosen.

 

Jøss, her var det mange stråmenn på ein gong.

 

Eg veit ikkje heilt om eg ser noko poeng i å argumentera mot deg, i og med at eg har erfart at du sjeldan tar deg bryet med å svara. Men dette er altså heilt feil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Gamer.no bør bytte navn  til Consoler.no

 

Hvorfor det? 

 

 

Fordi de  prioriterer alltid konsoll over pc.  hadde strategi spill  eksistert på konsoll ville gamer aldri anmeldt et pc  spill ever. 

 

En av de sykeste eksemplene er at de valgte og anmelde Verdun PS4 versjonen, en  ned strippa elendig port fra det originale  PC spillet, Verdun er et veldig godt indi spill som fortjener oppmerksomhet. Velger Gamer.no å anmedle det spillet,  nei de velger PS4 versjonen som sliter og et på  alle måter et mye dårligere produkt. De gadd aldri amelde pc verjonen. 

 

 

Det er da virkelig et overbevisende antall flere anmeldte spill til pc enn andre plattformer her på gamer.no, så din kommentar er latterlig.

  • Windows (1093)
  • Xbox 360 (517)
  • PlayStation 2 (333)
  • PlayStation 3 (328)
  • Xbox (190)
Endret av JoseCuervo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Gamer.no bør bytte navn  til Consoler.no

 

 

Hvorfor det?

 

Fordi de  prioriterer alltid konsoll over pc.  hadde strategi spill  eksistert på konsoll ville gamer aldri anmeldt et pc  spill ever. 

 

En av de sykeste eksemplene er at de valgte og anmelde Verdun PS4 versjonen, en  ned strippa elendig port fra det originale  PC spillet, Verdun er et veldig godt indi spill som fortjener oppmerksomhet. Velger Gamer.no å anmedle det spillet,  nei de velger PS4 versjonen som sliter og et på  alle måter et mye dårligere produkt. De gadd aldri amelde pc verjonen.

 

Det er da virkelig et overbevisende antall flere anmeldte spill til pc enn andre plattformer her på gamer.no, så din kommentar er latterlig.

  • Windows (1093)
  • Xbox 360 (517)
  • PlayStation 2 (333)
  • PlayStation 3 (328)
  • Xbox (190)

Ubrukelig liste. Står ikke hvor langt tilbake den går (så at de anmeldte masse pc spill før når gamer var bra, forandrer ikke at de nå i flere år favoriserer consoler.

Og som sagt mange spill finnes bare på pc. Men finnes spillet også på consol tar de nesten alltid consol versjonen.

 

Lista er også gammal. Da verken PS4 eller box 1 er med på lista. For alt vi vet stoppet de og oppdatere den lista for 6 år siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...