Jump to content

Batman2

Medlemmer
  • Content Count

    38
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

14 :)
  1. Mye fokus på om det er mulig teknisk her. Men hva som er mye mer interessant er hva det vil bety for spillindustrien og ikke minst oss spillere når Stadia og mange andre begynner å selge en spilltjeneste. Hva jeg er redd for er at vi ender opp med en forretningsmodell hvor spillutviklerne får penger basert på hvor mye tid folk bruker på deres spill. Det som vil skje da er at alle historiebaserte spill med fokus på enspiller vil dø til fordel for Fortnite type spill. Om dette tar livet av denne spillgenren så er jeg negativ.
  2. Jeg er mye mer redd for sykler som kommer kjørende i 50 km/t midt mellom gående, over gangfelt og over alt de kan klare å klemme inn en sykkel, uten en tanke på trafikkregler eller medtrafikanter.
  3. For noe tull, han er bare vandt til gammaldagse hakkete bilder. Jeg liker det ultra-smooth. Han får heller oppgradere hjernen sin heller enn å diktere hvordan vi skal se på film.
  4. Mange gode tiltak, men er redd problemet til syvende sist er sjåførenes holdning. Virker som om mange syklister og sparkesyklister lever i en alternativ virkelighet i forhold til trafikkregler. Kjører motorsykkel selv, og man må følge godt med og bare regne med at vikeplikt, rødt lys og at gangfelt skal brukes kun av gående er regler som ikke følges.
  5. Snakk for deg selv, jeg bryr meg og kommer ikke til å stole på apple igjen. At andre selskap også misbruker tillitten til sine kunder er ikke noen unnskyldning.
  6. Problemet er ikke farten men at de som kjører slike ofte lever i sin egen verden i forhold til å følge trafikkreglene. Jeg ser de stadig kjører på rødt lys, ignorerer vikepliktsreglene og folk som skal over gangfelt. Ser samme problem med sykler. Det har nok en praktisk årsak som er at det er tungvindt og starte og stoppe, men dette skaper mange trafikkfarlige situasjoner. Den eneste løsningen er slik jeg ser det å skape flere sykkelfelt øremerket slike farkoster, slik at de skjermes fra resten av trafikken, og at man aktivt bøtlegger de værste overtrampene for å lære opp disse trafikantene til at de ikke står over trafikkreglene og må vise hensyn.
  7. Herregud til sutring. Dette fungerer kjempebra til tross for et mindretall folk som ikke greier å fungere i samfunnet, men disse er der uansett fremkomstmiddel. Skal man få bukt med folk som oppfører seg som idioter må vi heller se på å gjøre noe med den ekstreme norske fyllekulturen.
  8. Mange ansatte har allerede blitt plukket opp av Cloud Imperium Games og starengine er allerede mer utviklet og optimalisert enn det orginale cryengine var. That being said så tror jeg unreal engine ville vært mye bedre for SC enn Cryengine. De har fortsatt ikke fikset alle network probleme/feilene i starengine/cryengine som fører til uendelig mye crashes og ekstremt mye lagg. Tenkte jeg bare skulle si ifra. Unreal Engine har bare 32-bit koordinatsystem og takler ikke baner over 36 kvadrat kilometer før man får artifacts i form av riving hakking når noe beveger seg, å fikse det ville krevd å mer eller mindre lage store deler av motoren fullstendig på nytt. Unreal Engine har planer om å få det kanskje fikset innen utgangen av 2017 dersom de setter av så og si hele mannskapet sitt for å kun jobbe med det hele året. Samtidig er render-kjernen til Cryengine en del mer effektiv for øyeblikket. Jeg synes selv UE4 er generelt den beste motoren på markedet for øyeblikket. Men det er ingen tvil om at Star Citizen måtte kjøre på Cryengine da det er den eneste tilgjenglig på spillmarkedet som har 64-bit koordinatsystem og støtter baner opptil flere milliarder kvadrat kilometer. Disse 3D-motorene baserer seg på floats. Dette er flyttall komprimert ned til 32 bits. Generelt sett så har de høyere presisjon nær null, og så dårligere og dårligere presisjon utover tallrekkene. Man kan ha enorme baner med 32-bits, men langt vekk fra origo vil man se at ting blir rotete som du sier. Det er fullt mulig å bygge et eget 64-bits koordinatsystem inn i en motor som baserer seg på floats. Man deler da verdenen inn i soner som hver har sitt lokale origo. Hver sone kan plasseres ved hjelp av et 64-bits koordinat, innenfor hver sone brukes 32 bits. Ser man planeter langt unna i en annen sone, kan man bruke "impostors", hvor et komplisert objekt som er langt unna gjøres om til en sprite eller et enkelt 3D objekt.
  9. Utrolig krass kritikk, som du for all del må gi, men vi må ha konstruktive innspill for å kunne bli bedre. Hva er det du vil ha av oss? Hva gjør oss «tragisk dårlig»? For øvrig er den andre saken om No Man's Sky blant de mest kommenterte og leste denne uken. Det viser en tydelig interesse hos publikum, så derfor er det naturlig å dekke. Likevel: vi bare hatt åtte saker om No Man's Sky siden anmeldelsen i august. Jeg forestlår å gå over til kommentarsystemet Disqus. Mye bedre, da vil dere få mye mer aktivitet på siden.
  10. Trenger en oppdatering av prisen mer enn noe annet. Om de senker den til ca 20 kroner så er vi på ca riktig nivå
  11. "Nøyaktig hva vi kan vente oss er foreløpig uklart" Bombe. De prøver vel nok en gang å la spillernes fantasi reklamere med hva som er nytt, siden det i virkeligheten bare er noen ræva utvidelser.
  12. Hm, skal spillene deres dummes ned slik at de kan passe til denne enkle plattformen nå? Nei takk...
  13. Den er lei. Eg spelte det på PS4 og opplevde ingen problem der. Er dessverre slik at PC-versjonen sliter veldig pga dårlig optimalisering, noe utviklerne har fått veldig mye tilbakemelding på, så de jobber visstnok med en patch. Jeg spilte det på PC, ingen problemer for min del (GTX 1080)
  14. Ikke glem at de kjøpte iD software, så de har en god del ekspertise om grafikk nå.
×
×
  • Create New...