Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Nøyaktig hvilke punkter sikter du til? Og er det best å gjøre tiltak for å skape dårlig stemning mellom nasjoner enn å gjøre tiltak for å skape god stemning mellom nasjoner? Jeg har lest om, hørt om og sett om saken fra Russlands side og forstår dem godt!

 

Og hva med Kina, hvorfor blir ikke de invitert? Er det bare en illusjon at Kina blir stadig mektigere økonomisk? Og muligens militært?

 

For eksempel støtter jeg også at Kina inviteres inn i samarbeidet med Den internasjonale romstasjonen. Eller ønsker du muligheter for et nytt romkappløp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer Trump til å redde USAs handel eller ødelegge for den?

 

Amerikanske bønder frykter handelskrig
 
Mens USAs president Donald Trump vil bruke toll for å beskytte amerikansk industri, frykter amerikanske bønder effekten av andre lands mottiltak.
 
Mens Trump-administrasjonen truer med straffetoll på blant annet stål, aluminium og en rekke kinesiske varer, frykter bønder i USA å bli offer for andre lands mottiltak.
 
Mye av den amerikanske soyaproduksjonen er for øvrig konsentrert i Midtvesten, i delstater viktige for det republikanske partiet.
 

https://www.nrk.no/urix/amerikanske-bonder-bekymret-for-effekten-av-trump-toll-1.14067025

Lenke til kommentar

Nøyaktig hvilke punkter sikter du til? Og er det best å gjøre tiltak for å skape dårlig stemning mellom nasjoner enn å gjøre tiltak for å skape god stemning mellom nasjoner? Jeg har lest om, hørt om og sett om saken fra Russlands side og forstår dem godt!

 

Og hva med Kina, hvorfor blir ikke de invitert? Er det bare en illusjon at Kina blir stadig mektigere økonomisk? Og muligens militært?

 

For eksempel støtter jeg også at Kina inviteres inn i samarbeidet med Den internasjonale romstasjonen. Eller ønsker du muligheter for et nytt romkappløp?

Du spør mer enn ti vise kan svare, sa far.

Min mening betyr ingenting oppi dette. Å diskutere med meg om hvorfor og hvordan ditt og datt fører ingen steder. Å evt. prøve å overbevise meg om noe vedr. den situasjonen eller rulle igang en runde med whataboutism bringer ikke Russland inn igjen i G7 (da G8).

 

Jeg delte med tråden hva Trump sa han ønsket, og refererte til en melding fra AP med headlines som Trumps uttalelse var bemerkelsesverdig nok til å inspirere. Trumps uttalelse diskuteres i amerikanske nyhetskanaler i dag, så det var tydeligvis en bemerkelsesverdig uttalelse. Det er hva som skjedde, så det var det jeg delte. Andres ønsker om hvordan ting burde være i denne sammenhengen lar jeg ligge. De som er spesielt opptatt av Russlands G8-status, Ukraina, USA, Irak, Kina etc. kan gjerne opprette en tråd om det om de vil. No biggie.

Endret av xRun
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg mener Russland burde bli tatt inn igjen. Ble USA kastet ut etter invasjonen av Irak? Og jeg mener Folkerepublikken Kina burde bli invitert. Uansett om Vesten ønsker å dominere verden så er fakta og sannhet at Kina blir en viktigere og viktigere stormakt, ikke minst økonomisk.

Jeg ser poenget ditt med Irak, men USA anekterte ikke Irak hvertfall. Legimiteten av den krigen er uansett diskutabel.

Og så er det dette med menneskerettsbrudd i Kina da. Det bør få konsekvenser og å ikke få delta i Gx er en god måte å vise dette på. Det er uansett ikke en selvfølge å få være med. Litt som EU.

Lenke til kommentar

Du spør mer enn ti vise kan svare, sa far.

Min mening betyr ingenting oppi dette. Å diskutere med meg om hvorfor og hvordan ditt og datt fører ingen steder. Å evt. prøve å overbevise meg om noe vedr. den situasjonen eller rulle igang en runde med whataboutism bringer ikke Russland inn igjen i G7 (da G8).

 

Jeg delte med tråden hva Trump sa han ønsket, og refererte til en melding fra AP med headlines som Trumps uttalelse var bemerkelsesverdig nok til å inspirere. Trumps uttalelse diskuteres i amerikanske nyhetskanaler i dag, så det var tydeligvis en bemerkelsesverdig uttalelse. Det er hva som skjedde, så det var det jeg delte. Andres ønsker om hvordan ting burde være i denne sammenhengen lar jeg ligge. De som er spesielt opptatt av Russlands G8-status, Ukraina, USA, Irak, Kina etc. kan gjerne opprette en tråd om det om de vil. No biggie.

 

Det er du som sa det var kilde på hvor Russland kan utestenges, men ikke USA. Har du tenkt å vise til dette eller ikke?

Lenke til kommentar

Det er du som sa det var kilde på hvor Russland kan utestenges, men ikke USA. Har du tenkt å vise til dette eller ikke?

Jeg sa "om en leser", jeg tilbød ikke å lete det frem og presentere det i tråden. Dette er veldig offentlig og ligger på nett, og grunnen til Russlands eksklusjon er av mange ansett som allmenkunnskap. Let og du finner, min venn.

Nok om det, jeg svarer ikke på mer vedr. Russlands G8-eksklusjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser poenget ditt med Irak, men USA anekterte ikke Irak hvertfall. Legimiteten av den krigen er uansett diskutabel.

Og så er det dette med menneskerettsbrudd i Kina da. Det bør få konsekvenser og å ikke få delta i Gx er en god måte å vise dette på. Det er uansett ikke en selvfølge å få være med. Litt som EU.

 

En invasjon er en invasjon og en okkupasjon er en okkupasjon. Og virker det som alle i USA har det så rosenrødt? Jeg kan svare på det: NEI! Det sosiale nettverket er vits i den grad det eksisterer og det er på sitt verste for mange millioner siden den store depresjonen. (Kan vise til en tråd om dette hvis du vil). Krim-halvøyen var faktisk en del av Russland en gang. Irak har aldri vært en del av USA. Og du må ikke kun se saken fra Vestens side, men også fra Russlands side.

 

Selv digget jeg USA grenseløst før, men så begynte jeg å utforske og få et mer nyansert syn på ting som foregår. Vesten er ikke Himmelen og Paradiset slik folk tydeligvis vil ha det til! Jeg forsvarer hverken Russlands eller Kinas handlinger, men jeg prøver å se saken fra alles side. Og hvem har egentlig startet flest kriger og støttet flest kriger? USA, Russland eller Kina?

Lenke til kommentar

Jeg sa "om en leser", jeg tilbød ikke å lete det frem og presentere det i tråden. Dette er veldig offentlig og ligger på nett, og grunnen til Russlands eksklusjon er av mange ansett som allmenkunnskap. Let og du finner, min venn.

Nok om det, jeg svarer ikke på mer vedr. Russlands G8-eksklusjon.

 

Altså kan du ikke argumentere for påstanden din!

Lenke til kommentar

Tviler på at dette møtet vil føre til noe som helst!

 

Frankrike med stikk til Trump: Slående enighet i Europa
 
De europeiske landene er enige om å jobbe for globale handelsregler og avviser Trumps ønske om å ta med Russland på toppmøtene igjen.
 
I forkant av toppmøtet har de europeiske landene snakket sammen for å møte USAs president med en felles front.
 

https://www.nrk.no/urix/frankrike-med-stikk-til-trump_-slaende-enighet-i-europa-1.14076010

Lenke til kommentar

Nå bare troller du. Jeg sier dette en gang, og ikke mer. 

I forhold til medlemskap i Gx (x=6, 7, 8, whatever) er det vesentlig forskjell på hva Russland gjorde i Ukraina, og hva den USA-ledete internasjonale koalisjonen gjorde ift. Irak. At det er vesentlig forskjell mellom de to situasjonene er rimelig mainstream informasjon.

 

Hvis du er genuint interessert i temaet, så les deg opp på det eller snakk med noen som har den interessen.

Hvis du ikke er interessert i temaet men heller vil mase på folk i tråden som faktisk bare nevnte dette som et underliggende forhold ifbm. en hendelse som fant sted i dag, så kan du gjøre det. Men ta det gjerne med noen andre som har den interessen, og ikke med meg. Det var som nevnt ikke engang temaet, Trumps uttalelse var temaet.

Det er på nippet til "å herlighet" her nå, rapport for trolling next, ignore, og så glemmer jeg deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Siste:
Kongressmedlemmer har sendt brev til DoJ hvor de ber FBI starte korrupsjonsetterforskning av Scott Pruitt.
 
 
Lawmakers wants an FBI investigation into latest Scott Pruitt scandals, including Chick-fil-A bombshell
http://www.businessinsider.com/scott-pruitt-chick-fil-a-scandal-investigation-2018-6?r=US&IR=T&IR=T
"In a letter obtained by Business Insider, Virginia Rep. Don Beyer wrote to Wray that Pruitt "has used his public office and official, taxpayer-funded resources for the personal gain of himself and his family, in violation of federal law."

The letter outlines several allegations against Pruitt, including an attempt to secure a Chick-fil-A franchise for his wife, securing a job for his wife with a nonprofit group for a conference at which he spoke, and the use of a $50-per-night condo in Washington rented from the wife of a lobbyist for industries regulated by the EPA.
"

"We formally request that the FBI open an investigation into Administrator Scott Pruitt's conduct to assess whether he broke the law, including criminal statutes prohibiting public corruption," the letter concludes."
 
 
Det har vært over et dusin generalinspektør-granskninger av Scott Pruitt allerede, flere av dem pågår fortsatt. Hvis FBI blir satt på saken blir det en av mange etterforskninger av Pruitt. Dette kommer det nok mer om etterhvert.

Lenke til kommentar

Hva mener oss uvitende, dumme amerikanere om Trump?

 

Trump er intelligent-

 

President Trump is intelligent, according to a new Quinnipiac University poll.1 Sixty-two percent say he is a “strong person.” A whopping 72 percent support his decision to meet with North Korean leader Kim Jong Un. (A summit is scheduled for next week.) About half of American voters (49 percent) approve of Trump’s stewardship of the economy, and the same share says Trump is more responsible than former President Obama for the current state of the economy.

 

På andre hånd-

 

On the other hand, a majority of voters don’t think Trump cares about average Americans (55 percent), has good leadership skills (56 percent) or shares their values (61 percent). They don’t believe he is honest (59 percent), level-headed (64 percent) or a good role model for children (69 percent). They disapprove of his handling of foreign policy (52 percent) and immigration issues (58 percent).

 

https://fivethirtyeight.com/features/trump-might-be-more-popular-if-he-werent-so-trumpy/

Lenke til kommentar

Nå bare troller du. Jeg sier dette en gang, og ikke mer. 

I forhold til medlemskap i Gx (x=6, 7, 8, whatever) er det vesentlig forskjell på hva Russland gjorde i Ukraina, og hva den USA-ledete internasjonale koalisjonen gjorde ift. Irak. At det er vesentlig forskjell mellom de to situasjonene er rimelig mainstream informasjon.

 

Hvis du er genuint interessert i temaet, så les deg opp på det eller snakk med noen som har den interessen.

Hvis du ikke er interessert i temaet men heller vil mase på folk i tråden som faktisk bare nevnte dette som et underliggende forhold ifbm. en hendelse som fant sted i dag, så kan du gjøre det. Men ta det gjerne med noen andre som har den interessen, og ikke med meg. Det var som nevnt ikke engang temaet, Trumps uttalelse var temaet.

Det er på nippet til "å herlighet" her nå, rapport for trolling next, ignore, og så glemmer jeg deg.

 

Dette er absolutt en del av temaet. Temaet her er Trumps presidentperiode og en del av det er at han som den eneste på G7-møtet vil ha Russland inn igjen så det blir G8 igjen. Jeg er (for en gangs skyld) enig med ham og stiller spørsmål med hvorfor Russland egentlig er kastet ut etter å ha angrepet Ukraina mens USA ikke er kastet ut etter å ha invadert og okkupert Irak. Eller Storbritannia for den saks skyld som var USAs fremste allierte i invasjonen av Irak.

 

Dette har med Trumps presidentperiode å gjøre fordi det har utgangspunkt i hans uttalelser i forkant av møtet i G7. Og en annen ting med G7 er det underlige faktum at en så stor, økonomisk stormakt som Folkerepublikken Kina ikke er invitert.

 

Men for all del, unngå å svare.

Lenke til kommentar

Spent på hvordan dette ender:

 

Hektisk aktivitet for nå fram til G7-kompromiss
 
Lederne for G7-landene jobber hardt for å motvirke inntrykket av at spliden mellom Donald Trumps USA og landets tradisjonelt allierte bare øker.
 
Hvis G7-landene ikke klarer å bli enige om et sluttkommuniké, eller hvis de blir enige om et kompromiss der språket er vannet ut for å ta høyde for Trumps nasjonalistiske tilnærming der USA skal gå først, vil møtet først og fremst bli husket for tollstrid og Trumps overraskende utspill om slippe Russland inn i varmen igjen.
 

https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2018/06/09/195404287/hektisk-aktivitet-na-fram-til-g7-kompromiss

Lenke til kommentar

Hva mener oss uvitende, dumme amerikanere om Trump?

 

Trump er intelligent-

 

President Trump is intelligent, according to a new Quinnipiac University poll.1 Sixty-two percent say he is a “strong person.” A whopping 72 percent support his decision to meet with North Korean leader Kim Jong Un. (A summit is scheduled for next week.) About half of American voters (49 percent) approve of Trump’s stewardship of the economy, and the same share says Trump is more responsible than former President Obama for the current state of the economy.

 

På andre hånd-

 

On the other hand, a majority of voters don’t think Trump cares about average Americans (55 percent), has good leadership skills (56 percent) or shares their values (61 percent). They don’t believe he is honest (59 percent), level-headed (64 percent) or a good role model for children (69 percent). They disapprove of his handling of foreign policy (52 percent) and immigration issues (58 percent).

 

https://fivethirtyeight.com/features/trump-might-be-more-popular-if-he-werent-so-trumpy/

Det er helt sykt hvor lavt Amerika har sunket. Når han blir avsatt blir det borgerkrig.

Lenke til kommentar

Dette er absolutt en del av temaet. Temaet her er Trumps presidentperiode og en del av det er at han som den eneste på G7-møtet vil ha Russland inn igjen så det blir G8 igjen. Jeg er (for en gangs skyld) enig med ham og stiller spørsmål med hvorfor Russland egentlig er kastet ut etter å ha angrepet Ukraina mens USA ikke er kastet ut etter å ha invadert og okkupert Irak. Eller Storbritannia for den saks skyld som var USAs fremste allierte i invasjonen av Irak.

 

Dette har med Trumps presidentperiode å gjøre fordi det har utgangspunkt i hans uttalelser i forkant av møtet i G7. Og en annen ting med G7 er det underlige faktum at en så stor, økonomisk stormakt som Folkerepublikken Kina ikke er invitert.

 

Men for all del, unngå å svare.

Det var ikke temaet for mitt innlegg. Trumps kommentar var.

Det må være mulig å ta til seg dagens hendelser uten å hoppe i nærmeste rabbitt hole og forlange forklaring av noe som skjedde i 2014. Som du sier er trådens tema Trumps presidentperiode.

Hva han gjør og sier i dag er tema. 2014 er historie. Førstnevnte havner i tråden her, sistnevnte kan man slå opp og lese om på egen hånd.

Endret av xRun
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...