Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det verste er at Putin ikke en gang trenger å fjernstyre ham. Han er fire and forget - med en gang han vant valget så varmesøkte han seg inn på hva som er verst for USA og best for Kina og Russland, og startet kjedeeksplosjoner.

Trenger ikke styre Trump, når Trump vet at Putin sitter på beviser som kan gi Trump 5×20 i føderalt fengsel.

Trump behøver bare tenkte (WWPTMTD=What would Putin tell me to do) også gjør han det.

Lenke til kommentar

Denne tweeten demonstrerer i Trumps egne ord minst 3 ting:

 

1: Jeg klarte ikke å lese vår nærmeste allierte.

 

2: Jeg har fortalt alle de siste dagene at tariffene handler om nasjonal sikkerhet.

 - Jeg løy, det handler om melketariffer, nasjonal sikkerhet er eneste jeg kan forsvare dette som uten å gå via kongressen.

 

3: Det er ikke sikkert det var så lurt å sende meg til å møte KJU.

 - Jeg klarte ikke å lese vår venn Trudeau, tror du jeg leser vår fiende KJU?  :wee:

Endret av xRun
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Siste:

Trump har ankommet Singapore, ruller nå bort fra AF1 i limmoen.

Han har sagt at han kommer til å se ila. noen minutter om KJU er seriøs. Trump har også luftet at han kan strekke møtet ut i flere dager. Om han drar innen etpar timer, så har han antagelig bestemt at KJU er useriøs.

Det blir basis for enda en vurdering av hvor godt han egentlig leser en motpart i forhandlinger.

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Beroende på om Trump lykkes i Singapore og oppnår et resultat, som får verden til å juble eller ikke. (fred og åpne grenser mellom Nord- og Sør-Korea. Avhending av all atomvåpen teknologi og utstyr i nord og tilbaketrekning av alle amerikanske styrker i sør.)

 

Etter G7, som ble G6, er Trumps dager talte.

 

Han har 2 alternativer.

 

Han kan gjøre en avtale med Pence om benådning og beholde sin pensjon.

 

Håpe han har rett i at han kan benåde seg selv.

Lenke til kommentar

Huff, Bill Maher altså; I hate him, he's great...

 

Demokrater trenger å lytte litt til den mannen. Ikke meningen å prøve å gjøre dette til en samletråd for videoer. Men denne skiller seg ut igjen som noe jeg tenker folk bør se. Og slapp av Trump cheerleaders, den er trygg for dere også. Basically så sier Bill Maher at Trump vinner, og har vunnet. Så noe for alle altså. :p

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eventuellt klamre seg fast til makta og oppfylle diktatordrømmen hjulpet av ett republikansk flertall i både senat og kongress til langt utover 2020....

Jeg tror både senatet og kongressen får demokratisk flertall i november i år.

 

I senatet (35 på valg) trenger demokratene bare overta 2 senatorer.

I kongressen (alle 435 på valg) har republikanerne 235 mot 192 demokrater (7 er ledige?)

Lenke til kommentar

Jeg tror både senatet og kongressen får demokratisk flertall i november i år.

 

I senatet (35 på valg) trenger demokratene bare overta 2 senatorer.

I kongressen (alle 435 på valg) har republikanerne 235 mot 192 demokrater (7 er ledige?)

 

Men av de 35 på valg er det flertall som allerede er demokrater. Demokratene må altså sloss for å beholde flere seter som de allerede har, i tillegg til å trenge minst 2 seter til..

Lenke til kommentar

Jeg tipper - høyst ukvalifisert - at Trump egentlig ikke ønsket å støtte avtalen. Men så satt han der da, omgitt av Merkel og andre tøffinger, og visste at han ikke kunne begrunne det på noen måte uten å miste ansikt. Og det vil han jo ikke. Så han sa ja. Og så satt han der etterpå da, uten noen farlige mennesker rundt seg og irriterte seg over det hele, og så kom Trudeau med halmstrået han trengte.

 

Geir :)

 

Det kan godt være. Godt poeng.

Lenke til kommentar

Det verste er at Putin ikke en gang trenger å fjernstyre ham. Han er fire and forget - med en gang han vant valget så varmesøkte han seg inn på hva som er verst for USA og best for Kina og Russland, og startet kjedeeksplosjoner.

 

Personlig støtter jeg ikke Donald Trump og mener han er en håpløs president! Jeg var ivrig i starten og lurte på hva en så ukjent figur i politikken kunne gjøre framfor en så velkjent figur som Hillary Clinton (som jeg heller ikke støtter), men all spenning har forsvunnet for lengst og jeg anser Trump som håpløs! Både håpløs for USA og for resten av verden. Dog tror jeg ikke dette er meningen hans. Han gjør sikkert det han tror er best akkurat som George W. Bush...

Lenke til kommentar

Det kan godt være. Godt poeng.

Larry Kudlow var der og forhandlet med de andre hva den felles G7-uttalelsen skulle inneholde. Kudlow sier på søndagsshowene nå i morges at Trump støttet uttalelsen helt, men ombestemte seg etterpå, og at han gjorde det ene og alene i respons til Trudeaus provoserende uttalelse etter at Trump hadde dratt, slik han omtaler dette.

Sitat fra Kudlow: "POTUS is not gonna let a Canadian PM push him around!"

 

Kudlow: Trudeau ‘stabbed us in the back’ 

https://www.politico.com/story/2018/06/10/kudlow-trudeau-stabbed-us-in-the-back-635098 

 

Opptak fra programmet:

 

 

 

Virker litt tynnhudet, Trumpern.

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Men av de 35 på valg er det flertall som allerede er demokrater. Demokratene må altså sloss for å beholde flere seter som de allerede har, i tillegg til å trenge minst 2 seter til..

Og "the Blue wave" er allerde i ferd med å miste damp.

Ene og alene fordi demokratenes ledelse skyter seg selv i foten. Med å bare fremme og støtte korrupte Republican light politikere.

 

De har USAs mest populære politiker på deres lag. Men jobber aktivt mot nesten alle kandidater han prøver å få valgt inn til senatet og huset.

DNC kaster mer avføring på liberale demokrater enn de noen gang gjør på deres republikanske "motstandere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Larry Kudlow var der og forhandlet med de andre hva den felles G7-uttalelsen skulle inneholde. Kudlow sier på søndagsshowene nå i morges at Trump støttet uttalelsen helt, men ombestemte seg etterpå, og at han gjorde det ene og alene i respons til Trudeaus provoserende uttalelse etter at Trump hadde dratt, slik han omtaler dette.

Sitat fra Kudlow: "POTUS is not gonna let a Canadian PM push him around!"

 

Ja, jeg vet hva han sa. Men jeg synes tom waits for alice hadde et veldig godt poeng.

Lenke til kommentar
Ekspert: G7-bråket viser dagens polarisering
 
Bråket rundt G7-møtet viser polariseringen og handelskonfliktene som har oppstått med Donald Trump, mener NUPI-forsker Arne Melchior.
 
– Det er en ny bekreftelse på konflikten som har bygget seg opp de siste månedene, sier Melchior til NTB.

 

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2018/06/10/195404532/ekspert-g7-braket-viser-dagens-polarisering

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...