Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Trump påstår at han ikke ga KJU noe, men Trump har visstnok gitt ham noe veldig vesentlig for Sør-Korea.

Trump: "We will be stopping the war games!"

Dette får det til å høres ut som det blir slutt på felles øvelser med sør.

 

Trump fokuserte også på den forferdelige kostnaden med å fly bombefly fra Guam når de skulle ha øvelser, alle mannskapene de har i sør, og at alt dette var forferdelig dyrt og de har ingen verdens ting igjen for det. 

Dette er en gave til KJU uten at Trump har fått noe konkret fra dem ennå. Det er ikke sikkert Trump kommer til å like vurderingen av møteresultatene i media fremover, basert på ting som dette.

Endret av xRun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trump som har kritisert atomavtalen med Iran så kraftig, nå får vi se hvor god han er til å lage avtaler selv...

 

Trumps og Kims erklæring imponerer ikke eksperter
 
– Skuffende av Trump. En triumf for Kim
 
Ekspertene er skuffet over dokumentet som Kim Jong-un og Donald Trump har undertegnet, men håper den gir grunnlag for en god prosess videre.

 

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2018/06/12/195405165/skuffende-av-trump.-en-triumf-kim

Lenke til kommentar

Haha, tullingene i "Fox News" fornekter seg ikke. Ytterst pinlig, som det meste som kommer fra "Fox News" :rofl:
 

Fox demoniserte Obama for å ville snakke med Kim Jong-un. Dette sier de i dag

CNN har tatt fram Fox' dekning av Barack Obama, da den tidligere presidenten var åpen for å snakke med diktatorer - inkludert Kim Jong-un - og sammenlignet den med hvordan Donald Trump dekkes i dag.

https://www.dagbladet.no/video/_KRkmF8Qh2o

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

OOpss! Dette var ikke ment som et svar på Vice sitt innlegg.

 

 

 

 

Hva ligger i "complete denuclearisation of the Korean peninsula"?

 

Innebærer ikke det at Amerikanske styrker må forlate SørKorea? (Jeg håper det)

 

Amerikanske styrker har tilgang til atomvåpen, fra CONUS. Avstand spiller ingen rolle i dag.

Endret av ChiaroScuro
Lenke til kommentar

OOpss! Dette var ikke ment som et svar på Vice sitt innlegg.

 

 

 

 

Hva ligger i "complete denuclearisation of the Korean peninsula"?

 

Innebærer ikke det at Amerikanske styrker må forlate SørKorea? (Jeg håper det)

 

Amerikanske styrker har tilgang til atomvåpen, fra CONUS. Avstand spiller ingen rolle i dag.

NK opererer med en annen definisjon enn USA. Fra et nordkoreansk perspektiv innebærer det bla. at USA må avvikle militær tilstedeværelse på Guam. For USA handler det om at NK må kvitte seg med atomvåpen, mens militær tilstedeværelse (flere steder) sikrer frie sjøveier i områdene rundt Kina og ellers i det vestlige stillehavet, i tillegg til beredskap ift. NK. Et veldig forskjellig perspektiv.

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Jeg er så drittlei av at de marxistene i TV2, NRK, Nettavisen, Vg, Dagbladet, ABCNYHETER hele tiden sprer propaganda om Donald Trump. 

 

Det blir signert fredsavtale mellom Nord og Sør Korea når Nord Korea avvikler hele atomprosjektet. Trump er guddommelig. 

Endret av Dofus
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det trump får til i Singapore, bør vi alle ta av oss hatten for.

 

Jeg kan bare ikke forstå Kim’s tanker og agenda med dette. Hva er annerledes nå, hvorfor gi opp atomprogrammet nå å ikke tidligere?

Hva med Kina? Jeg trodde Kina hadde sterke interresser i å beholde status quo mtp NK som buffer.

Lenke til kommentar

Fin måte å be om å få sitte ved voksen bordet; kall norsk media "marxister". Det er da man blir tatt seriøst...

 

Marxistene er overalt å de ødelegger alt. Jeg personlig brydde meg ikke om marxistene i det tatt.

Det var da Marxistene begynte med political correctnes å ødela mine favoritt karakterer i DC, Marvel og Star Wars universet at jeg begynte å bli aktiv i politikk. Hadde disse drittsekkene bare holdt seg unna mine favoritt comic bøker så ville jeg ikke vært her.

 

Marxistene ødelegger film, spill, tv shows, bøker og tegneserie. Bare fordi folk er nerder så betyr det ikke at de er dumme. Disse neo kommunistene ødelegger alt.

Endret av Dofus
Lenke til kommentar

Det trump får til i Singapore, bør vi alle ta av oss hatten for.

 

Jeg kan bare ikke forstå Kim’s tanker og agenda med dette. Hva er annerledes nå, hvorfor gi opp atomprogrammet nå å ikke tidligere?

Hva med Kina? Jeg trodde Kina hadde sterke interresser i å beholde status quo mtp NK som buffer.

 

Det har blitt teorisert om at atomvåpenprogrammet allerede var dødt. Om så har jo Kim virkelig utmanøvrert USA. Fått dem vekk fra regionen ved å true med atomvåpen kapasitet de ikke en gang er i besittelse av lenger.

 

Atomvåpen er uansett "ferskvare". Selv USA sliter med å finne nok Uran til å holde sine lagre ved like. Mener jeg nettopp leste at de vil gå tomme i 2040 om de ikke finner en ny kilde. For NK kan tilgangen ha blitt så strupet inn at kapabiliteten ville forsvunnet i løpet av kort tid uansett. Like greit å få noe ut av dem før de går ut på dato.

 

Ellers kommer jeg ikke til å ta hatten av meg for Trump, han er avslørt som en imbecil for lenge siden. Men hva enkelte har fått til i bakgrunnen til tross for Trump, det er et føkkings mirakel...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er så drittlei av at de marxistene i TV2, NRK, Nettavisen, Vg, Dagbladet, ABCNYHETER hele tiden sprer propaganda om Donald Trump. 

 

Det blir signert fredsavtale mellom Nord og Sør Korea når Nord Korea avvikler hele atomprosjektet. Trump er guddommelig.

At Trump er guddommelig vil jeg bestride, men forhåpentligvis er dette et skritt i riktig rettning og en normalisering av situasjonen på Korea-halvøya. Gjenstår fortsatt å se om Kim Jung-Un står ved sine løfter. Han har brutt dem før. På den annen side kan det hende at Nord Korea nå er på sammenbruddets rand pga. de internasjonale sanksjonene og ikke har noe reelt alternativ til å følge opp avtalen.
Lenke til kommentar

Marxistene er overalt å de ødelegger alt. Jeg personlig brydde meg ikke om marxistene i det tatt.

Det var da Marxistene begynte med political correctnes å ødela mine favoritt karakterer i DC, Marvel og Star Wars universet at jeg begynte å bli aktiv i politikk. Hadde disse drittsekkene bare holdt seg unna mine favoritt comic bøker så ville jeg ikke vært her.

 

Marxistene ødelegger film, spill, tv shows, bøker og tegneserie. Bare fordi folk er nerder så betyr det ikke at de er dumme. Disse neo kommunistene ødelegger alt.

 

Om du engasjerer deg i politikk fordi de lagde Ghosbusters med kvinnelige hovedpersoner, så er jeg redd du er det siste vi trenger i norsk politikk ihvertfall.

 

På tide å bli voksen. Det finnes nok filmer og tegneserier i verden som enda ikke er "ødelagt" til at du kan lese deg i koma 5 ganger. Du kommer til å være grå i håret før du er ferdig å lese dem alle. Snakk om bortkastet. Engasjer deg heller i politikken for et plastfritt hav, bedre miljø, eller dyrs rettigheter. Nesten hva som helst egentlig, annet enn underholdnings varer. Der benytter man sin forbruker makt, ikke politiske...

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 På den annen side kan det hende at Nord Korea nå er på sammenbruddets rand pga. de internasjonale sanksjonene og ikke har noe reelt alternativ til å følge opp avtalen.

Isåfall ville det jo være en gigantisk seier for NK og en enda større fiasko for Donald & Co. Etter det jeg forstår har ikke NK bundet seg til annet enn å *arbeide* mot nedrustning. NK har ikke forpliktet seg til nedrustning, kun å arbeide for det. Donald har forpliktet seg til å avslutte millitærøvelsene med Sør-Korea.

NK kan nå kreve at sanksjoner oppheves før de gjør noe som helst, noe som er noe helt annet en klovnen Donald sa skulle skje tidligere. Virkelig en man som er god til å forhandle det her!? :D

Lenke til kommentar

 

Iran advarer Nord-Korea mot å stole på Trump
 
Iran advarer Nord-Korea mot å stole på president Donald Trump og minner om at han er kjent for å bryte avtaler.

 

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2018/06/12/195405261/iran-advarer-nord-korea-mot-stole-pa-trump

 

 

Egentlig kan man ikke stole på avtaler underskrevet av noen amerikansk president med mindre innholdet er ratifisert av senatet/kongressen.

 

Sånn sett har Iran rett.

 

"Trump-avtalen" med Kim kan fort lide samme skjebne som Iran-avtalen (som Obama underskrev) ved at krefter i senatet plutselig vil ha nye punkter inn på et senere tidspunkt som ikke var der før, f.eks. om demokrati/valg, menneskerettigheter, likestilling, etc.

 

Hadde "jeg vært Kim" ville jeg ikke skrotet en eneste rakett før det fantes en reel avtaletekst ratifisert av senatet.

 

I motsatt fall risikerer Kim at han starter å oppfylle sin del (som Iran gjorde) men så oppheves f.eks. ikke økonomiske sanksjoner allikevel, for da er det plutselig noe annet også (som neste US president vil ha med)

Lenke til kommentar

NK opererer med en annen definisjon enn USA. Fra et nordkoreansk perspektiv innebærer det bla. at USA må avvikle militær tilstedeværelse på Guam. For USA handler det om at NK må kvitte seg med atomvåpen, mens militær tilstedeværelse (flere steder) sikrer frie sjøveier i områdene rundt Kina og ellers i det vestlige stillehavet, i tillegg til beredskap ift. NK. Et veldig forskjellig perspektiv.

Kan de to, Trump og Jung U, ha kommet til enighet når de ikke er enige om hva "denuclearisation of the Korean peninsula"  innebærer?

 

Jeg har sagt det før, og gjentar det gjerne. Trump er en katastrofe, og burde ikke få lov til å forhandle.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...