Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Siste:
FDA-direktør Stephen Hahn går i karantene i 14 dager, etter å ha vært i kontakt med Mike Pence sin pressesekretær Katie Miller, som fikk påvist COVID-19 fredag.

FDA chief self-quarantines after exposure to Pence aide
https://www.politico.com/news/2020/05/08/fda-chief-hahn-quarantine-pence-245646
"FDA Commissioner Stephen Hahn will self-quarantine for 14 days after exposure to White House spokesperson Katie Miller, who tested positive for Covid-19 on Friday, three administration officials said."

 

Katie Miller er forøvrig pressetalsperson for "The White House Coronavirus Task Force" som ledes av Pence. Miller er gift med Stephen Miller som er Trumps seniorrådgiver. Herr og fru Miller har ikke brukt maske de siste dagene, i likhet med Pence og Trump, tross CDC's anbefalinger om å gjøre dette, og som arbeidsgruppen hun er pressetalsperson for har anbefalt publikum å gjøre.

Katie Miller her i samtale med pressen torsdag, den eneste uten maske, dagen før hun testet positivt.
3810_200508193528-katie-miller-reuters.p

Endret av xRun
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her om dagen slo det meg igjen at Trump-supportere er en morsom rase. Og med morsom mener jeg inkonsekvent og uten ryggrad.

Dette er i følge dere landssvik og upatriotisk: 

image.jpeg.5558e5f3de6d649bc20b4692dabae0f0.jpeg

Men dette er patrioter som bare protesterer fredelig:

image.jpeg.8e91638bf35d91ce21d99fc7f50c255f.jpeg

Så, er det noen som gidder å forklare dette? Selv om de er bak masker ser man jo en åpenbar forskjell. 

 

Endret av CommanderKeen
  • Liker 6
Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (3 timer siden):

Her om dagen slo det meg igjen at Trump-supportere er en morsom rase. Og med morsom mener jeg inkonsekvent og uten ryggrad.

Dette er i følge dere landssvik og upatriotisk: 

image.jpeg.5558e5f3de6d649bc20b4692dabae0f0.jpeg

Men dette er patrioter som bare protesterer fredelig:

image.jpeg.8e91638bf35d91ce21d99fc7f50c255f.jpeg

Så, er det noen som gidder å forklare dette? Selv om de er bak masker ser man jo en åpenbar forskjell. 

 

Jeg tror kanskje du vil ha en bedre sjanse til å få et svar om du henvender deg direkte til de du har observert at har disse standpunktene, heller enn det noe diffuse "dere". Gjerne med sitat av innleggene der de skriver dette, og gjerne uten personangrepene dine.

 

 

Lenke til kommentar
jallajall skrev (13 timer siden):

Newsom signs executive order to send every registered Californian a mail-in ballot
Gov. Gavin Newsom signed an executive order Friday to send every registered voter in California a mail-in ballot for the November presidential election.

White privilege at work
Millions of people—mostly black and Latino men—spend years in jail trying to prove their innocence. Some die in jail.
Michael Flynn was exonerated for crimes *he admitted to* with the blink of an eye.


New Red Flags Emerging From FBI's Handling of Michael Flynn's Case
FBI policy requires 302 forms to be submitted within five working days of an interview. The FBI took three weeks ..
..  texts between Strzok and FBI lawyer Lisa Page, who were communicating extensively during an extramarital affair in interchanges revealing anti-Trump bias and resulting in their later dismissal from Mueller’s investigation.
Strzok tells Page he is heavily editing Pientka’s 302 form to the point he’s “trying not to completely re-write” it .

 

 

Ja, det var en konspirasjonsteori at Flynn ble tatt gjennom entrapment.

Å stille personer spørsmål som de har all mulighet til å svare ærlig på er ikke entrapment.

Og tidsfrister..?

Trump og co ligger samlet sett en mannsalder bak innleveringsfristen på dusinvis av fokumentforespørsler.

Og slutt å gå til kondpirasjonsnettsteder for å få nyheter.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Nate Silver med et intresant poeng (om media)
..more interested in telling plausibly-true stories ("narratives") that sound smart

Former Obama Official Admits She Lied About Having Evidence of Russian Collusion
“I didn’t know anything,” Farkas said.

John Solomon: Yesterday was a bad day for Adam Schiff
At Schiff endelig måtte publisere Russiagate dokumentene han aldri ønsket skulle se dagens lys er ikke til hans fordel.

Adam Schiff may be the biggest loser of Russia probe declassification
Review of Democratic House Intelligence Committee chairman's public statements finds many contradicted, some linked to Russian disinformation.

Lenke til kommentar

For the record:

President Obama is being quoted on Flynn, saying "There is no precedent that anybody can find for someone who has been charged with perjury just getting off scot-free." It is a curious statement. First and foremost, Flynn was not charged with perjury..

Second, we now know Obama discussed charging Flynn under the Logan Act which has never been used successfully to convict anyone and is flagrantly unconstitutional. Third, this reaffirms reports that Obama was personally invested in this effort. Finally, there is precedent...

There is a specific rule allowing for this motion under Federal Rule of Criminal Procedure 48(a). There are specific Supreme Court cases like Rinaldi v. United States addressing the standard for such dismissals....

The Justice Department has dismissed cases in the past including the Stevens case.That was requested by President Obama's own Attorney General Eric Holder for the same reason: misconduct by prosecutors. It was done before the same judge, Judge Sullivan. How is that for precedent?

Endret av jallajall
Lenke til kommentar
On 5/8/2020 at 7:00 AM, jallajall said:

Glemmer på ingen måte at økonomisk skakkjørte stater er ikke bare er noe som gjelder blå stater, og det bør også være helt ukontroversielt at de som lider mest får de største tilskuddene. Det er heller ikke spesielt kontroversielt at dersom man mister bygninger til 5 mill så ber man om 6, men denne "bail out blue states" rerotikken kom jo nettopp som følge av at det var blå stater, og blå politikere, som begynte å snuse på tilskudd for å finansiere ikke-covid relaterte forhold.
Og dette er vel ikke noe man heller ofte ser ellers? Altså at orkanødelagte byer og stater ber om enorme tilskudd for å fikse på helt andre ikke-relaterte forhold.

Jeg har heller ikke oppfattet det generelt slik at republikanere eller trump mener at blå stater skal få mindre corona-relaterte tilskudd bare fordi de er blå.  Dog mulig jeg ikke har fått med meg alt som har blitt sagt.
Men hvis det faktisk er slik st de mener at f.eks. sykehus i blå stater kun skal få 15% tilskudd for koronapasienter mens sykehus i røde stater får  20%, eller andre tilsvarende skjevfordelinger som ikke begrunnes av andre saklige forhold enn rød/blå, så er det selvfølgelig åpenbart at dette er kritikkverdig på alle mulig måter.

Jo jeg kristiserer politiseringen, men vi kritiserer ikke samme part.

24 «red states» har bedt om noe penger uten mange  restriksjoner til å dekke inntektstapet som truer saker som pensjonfonder.  Istedenfor å si at de ikke burde gjør det for alle stater så politiserer de saken som om det er en «Blue State « problem mens folk lider i alle statene.  
 

Diskusjonen burde ikke være en partisk debatt om hvorfor «Blue States « ikke fortjener noe, det burde være en debatt om hvordan, hvorfor og hvor mye «States » fortjener.  

Lenke til kommentar
35 minutes ago, jjkoggan said:

24 «red states» har bedt om noe penger uten mange  restriksjoner til å dekke inntektstapet som truer saker som pensjonfonder.  Istedenfor å si at de ikke burde gjør det for alle stater så politiserer de saken som om det er en «Blue State « problem mens folk lider i alle statene.  
 

Diskusjonen burde ikke være en partisk debatt om hvorfor «Blue States « ikke fortjener noe, det burde være en debatt om hvordan, hvorfor og hvor mye «States » fortjener.  

Jeg vet ikke hvor mange andre stater som har bedt om funds til å dekke innteksttap eller kostnader ifbm pensjonsfondet, ei heller hvordan disse begrunnes, men såvidt meg bekjent oppstod denne blue bail out diskusjonen etter Illinois sendte sine ønsker.
Dersom stater har bedt om funds til å dekke forhold som ikke skyldes korona synes jeg man skal være svær forsiktig med dette.

Jeg har heller ikke noe inntrykk av at GOPere ønsker å baile ut røde pensjonsfond (som for eksempel versitingen Kentucky) og ikke blå. Disse fondene er ikke underlagt samme regelverk som private må forholde seg til, økonomer har i to tiår advart de om å gjøre mer konservative investeringer, men de har fortsatt og investere uklokt, tatt høy risiko og har underfinansiert fondene. COVID-19 Did Not Create Illinois’s Bad Pension Position. Eksempelvis har Illinois buddsjettert med kostander på $9.7B for 2020-21, har bedt fed gov om $10B. De vil altså at fed gov skal finansiere pensjonsfondene deres i et helt år. Og nåde Fed Gov om de krever noe tilbake?

Jeg er helt enig i at diskusjonen bør være hvordan og hvor mye hjelp statene fortjener, i stor grad er det også det jeg synes den gjør, men man må også kunne være klar på at man ikke har til hensikt å finansiere ikke-korona relatrte forhold som i stor grad mislighold og politikken som er ført i de forskjellige staten. Som for eksemple Illinois' pensjonsfond.

Lenke til kommentar
2 hours ago, jallajall said:

Jeg vet ikke hvor mange andre stater som har bedt om funds til å dekke innteksttap eller kostnader ifbm pensjonsfondet, ei heller hvordan disse begrunnes, men såvidt meg bekjent oppstod denne blue bail out diskusjonen etter Illinois sendte sine ønsker.
Dersom stater har bedt om funds til å dekke forhold som ikke skyldes korona synes jeg man skal være svær forsiktig med dette.

Jeg har heller ikke noe inntrykk av at GOPere ønsker å baile ut røde pensjonsfond (som for eksempel versitingen Kentucky) og ikke blå. Disse fondene er ikke underlagt samme regelverk som private må forholde seg til, økonomer har i to tiår advart de om å gjøre mer konservative investeringer, men de har fortsatt og investere uklokt, tatt høy risiko og har underfinansiert fondene. COVID-19 Did Not Create Illinois’s Bad Pension Position. Eksempelvis har Illinois buddsjettert med kostander på $9.7B for 2020-21, har bedt fed gov om $10B. De vil altså at fed gov skal finansiere pensjonsfondene deres i et helt år. Og nåde Fed Gov om de krever noe tilbake?

Jeg er helt enig i at diskusjonen bør være hvordan og hvor mye hjelp statene fortjener, i stor grad er det også det jeg synes den gjør, men man må også kunne være klar på at man ikke har til hensikt å finansiere ikke-korona relatrte forhold som i stor grad mislighold og politikken som er ført i de forskjellige staten. Som for eksemple Illinois' pensjonsfond.

Governors Association spurte om penger for:

We must be allowed to use any state stabilization funds for replacement of lost revenue, and these funds should not be tied to only COVID-19 related expenses. Congress must amend the CARES Act to allow this flexibility for existing federal funding
 

Trump/Mcconnell vil ikke gjør det fordi det er flere blåe stater som trenger mer enn noe røde selv om røde stater også ber om ikke direkte Korona relaterte penger. 
https://www.nga.org/news/press-releases/national-governors-association-outlines-need-for-additional-and-immediate-fiscal-assistance-to-states/

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

Sjelden kritikk fra tidligere president Obama:

Obama om Trumps koronahåndtering: – En absolutt kaotisk katastrofe

Tidligere president Barack Obama er ikke nådig mot Donald Trump og kommer med sjelden hard kritikk av måten presidenten har håndtert koronakrisen på i USA.

– Det har vært en absolutt kaotisk katastrofe når holdninger som «hva har jeg å hente» og «til pokker med alle andre» er en del av tankegangen til regjeringen vår, sa den tidligere presidenten.

https://www.nrk.no/urix/obama-om-trumps-koronahandtering_-__en-absolutt-kaotisk-katastrofe-1.15011049

Dessverre har Obama rett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
herzeleid skrev (9 timer siden):

Jeg tror kanskje du vil ha en bedre sjanse til å få et svar om du henvender deg direkte til de du har observert at har disse standpunktene, heller enn det noe diffuse "dere". Gjerne med sitat av innleggene der de skriver dette, og gjerne uten personangrepene dine.

 

 

Kanskje det hadde vært fint hvis du diskuterte innhold i stedet for å komme med de uinteressante meningene dine om fremleggingsmetode. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
9 hours ago, herzeleid said:

Jeg tror kanskje du vil ha en bedre sjanse til å få et svar om du henvender deg direkte til de du har observert at har disse standpunktene, heller enn det noe diffuse "dere". Gjerne med sitat av innleggene der de skriver dette, og gjerne uten personangrepene dine.

En skal ha fulgt rimelig dårlig med i denne tråden om en ikke skjønner hvilke(n) debattant(er) og innlegg det siktes til her.

Forøvrig noe spesielt at du mener et innlegg er for diffust til at noen kan skjønne hvem/hva det er rettet mot, og samtidig mener samme innlegg er et personangrep...

Endret av Zork
  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, jjkoggan said:

Governors Association spurte om penger for:

We must be allowed to use any state stabilization funds for replacement of lost revenue, and these funds should not be tied to only COVID-19 related expenses. Congress must amend the CARES Act to allow this flexibility for existing federal funding
 

Trump/Mcconnell vil ikke gjør det fordi det er flere blåe stater som trenger mer enn noe røde selv om røde stater også ber om ikke direkte Korona relaterte penger. 
https://www.nga.org/news/press-releases/national-governors-association-outlines-need-for-additional-and-immediate-fiscal-assistance-to-states/

Jeg har aldri sett noe spec fra NGA, så aner ikke hvem-hva-hvor disse pengene skal gå til, for eksempel heller ikke Illinois' 40B er en del av de, og det ifølge Trump og GOPere åpenbart at stater selvfølgelig skal få støtte. Trump har gått lenger enn mange GOPere og sagt rett ut at han håper kommende støtteordninger inneholder finansiering for tapte inntekter grunnet korona, altså ikke bare begrenset til for eksempel tapte skatteinntekter. Det bør derimot være helt åpenbart at kommende hjelpepakker må være covid relaterte, nødhjelp fra Fed Gov skal ikke gå med på å betale nye rådhus, lønnsøkninger, dårlig drevet pensjonsfond, o.l. Det dummeste man kan gjøre er å gi Illinois en sekk med penger hvor politikerne bare fortsetter som før og gamble bort på børsen som om ingenting har skjedd.

Lenke til kommentar

Siste:
Direktøren i CDC går i karantene i 14 dager etter kontakt med noen i WH som ble påvist smittet med COVID-19 denne uken.
Det er kjent at 2 personer i WH testet positivt ila. uken; en av Trumps personlige assistenter, og pressetalsperson for "The White House Coronavirus Task Force" Katie Miller, som også er Mike Pence sin pressesekretær, og Trump-rådgiver Stephen Millers ektefelle.
Dermed er nå både FDA-direktøren og CDC-direktøren i karantene.

Live updates: CDC director, FDA commissioner to quarantine after exposure to people who tested positive for coronavirus
https://www.washingtonpost.com/nation/2020/05/09/coronavirus-update-us/
"Robert Redfield, director of the Centers for Disease Control and Prevention, “will be teleworking for the next two weeks,” according to a CDC spokesman. Redfield “had a low-risk exposure” on Wednesday to “a person at the White House who has covid-19.” Meanwhile, Stephen Hahn, commissioner of the Food and Drug Administration, began to self-quarantine for two weeks after being exposed to an individual who tested positive for the coronavirus, the FDA said late Friday."

Endret av xRun
Lenke til kommentar
5 hours ago, jallajall said:

Jeg har aldri sett noe spec fra NGA, så aner ikke hvem-hva-hvor disse pengene skal gå til, for eksempel heller ikke Illinois' 40B er en del av de, og det ifølge Trump og GOPere åpenbart at stater selvfølgelig skal få støtte. Trump har gått lenger enn mange GOPere og sagt rett ut at han håper kommende støtteordninger inneholder finansiering for tapte inntekter grunnet korona, altså ikke bare begrenset til for eksempel tapte skatteinntekter. Det bør derimot være helt åpenbart at kommende hjelpepakker må være covid relaterte, nødhjelp fra Fed Gov skal ikke gå med på å betale nye rådhus, lønnsøkninger, dårlig drevet pensjonsfond, o.l. Det dummeste man kan gjøre er å gi Illinois en sekk med penger hvor politikerne bare fortsetter som før og gamble bort på børsen som om ingenting har skjedd.

Det kan du godt mene, men enda verre er politiseringen av støtte som et red state versus blue state problem mens folk skal sulte pga manglende skatteintekter. 
.   Trump og McConnell setter i fare muligheten at ingen får noe støtte når sultende amerikanere ses som et blue mot red slugfest.

Helt tragisk

Endret av jjkoggan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"yea, well I don't know much about it, does anyone want to talk about it..?"

POTUS, ladies and gentlemen.

Det mest sjokkerende her er at Trump sier det faktisk finnes noe han ikke vet så mye om.

At Trump ikke helt skjønner hvordan noen som har testet negativt for en smittsom sykdom plutselig kan teste positivt for den, er det naturligvis ingen som er overrasket over. Det er som forventet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siste:
Nå meldes det at også dr. Anthony Fauci går i karantere, etter å ha hatt kontakt med en person i WH som har testet positivt. Da er det nå 3 medlemmer av "The White House Coronavirus Task Force" som går i karantene etter at arbeidsgruppens pressetalsperson testet positivt fredag.

Fauci to begin 'modified quarantine'
https://edition.cnn.com/2020/05/09/politics/fauci-modified-quarantine-coronavirus/index.html
"To air on the side of caution, Fauci said he is doing what he calls a "modified quarantine," meaning he will stay at home and telework, wearing a mask continually, for 14 days. He said he might also go to his office at the National Institutes of Health where he is the only one there. He also will be tested every day, he said, noting he was tested yesterday and was negative."

Endret av xRun
  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 hours ago, Zork said:

"yea, well I don't know much about it, does anyone want to talk about it..?"

POTUS, ladies and gentlemen.

Det mest sjokkerende her er at Trump sier det faktisk finnes noe han ikke vet så mye om.

At Trump ikke helt skjønner hvordan noen som har testet negativt for en smittsom sykdom plutselig kan teste positivt for den, er det naturligvis ingen som er overrasket over. Det er som forventet...

Nei-men det er forventet at han blir mistolket.  Det er noe han fortjener fordi han snakker hele tiden uten å tenke på hva han egentlig sier.  

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...