Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Guvernør Cuomo: Presidenten har rett i å kritisere WHO. 

Quote

“Whose job is it to warn of us of these global pandemics? The president says it’s the World Health Organization, and that’s why he’s taken action against them,” Cuomo said at a press briefing in New York.

“It’s not my field but he’s right to ask the question, because this was too little, too late,” Cuomo said. “And let’s find out what’s happened so it doesn’t happen again -- and it will happen again. Bank on it.”

Og på en annen front: Grensemuren bygges i høy fart. Det var til og med en livestream som viste byggingen på ett tidspunkt. 
273 km mur bygget under denne administrasjonen. 
 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
31 minutes ago, debattklovn said:

Mens mainstream media løper løpsk med overskrifter som "Presidenten oppfordrer folk til å injisere seg med desinfeksjonsmiddel" har en rasjonell og faktabasert stemme, sjefen for FDA, uttalt seg. 
 

Og mainstream POTUS løper løpsk med overskrifter som "jeg var bare sarkastisk!!!! LOL U guise!!! Sarkasme ftw!!".

Om han bare hadde koordinert forsvarstalen sin med sjefen for FDA...

Endret av Zork
  • Liker 2
Lenke til kommentar
5 minutes ago, jjkoggan said:

Ser du ingenting galt med en president som ikke vet at slike uttaleser er farlig når han spekulere at noe som de fleste har i huset deres burde testes som medisinsk behandling mot viruset?

Det var feil tid og feil sted for spekulering.
Men det er èn ting og lufte ideer og spørsmål i samtale med en forsker.
Det er en helt annen ting å oppfordre til at folk injiserer seg selv med desinfeksjonsmiddel, som lamestream media feilaktig påstår han gjorde. 

Lenke til kommentar
1 minute ago, Zork said:

Og mainstream POTUS løper løpsk med overskrifter som "jeg var bare sarkastisk!!!!".

Jeg skjønner ikke grunnen til å si at man var sarkastisk. 
Men fyren blir feilsitert opp og i mente av media, som du så nå med de falske overskriftene. 
Kanskje forsøker han nå bare å trolle dem? 
 

Lenke til kommentar
4 minutes ago, debattklovn said:

Jeg skjønner ikke grunnen til å si at man var sarkastisk. 
Men fyren blir feilsitert opp og i mente av media, som du så nå med de falske overskriftene. 
Kanskje forsøker han nå bare å trolle dem? 
 

Vi er midt oppi en global pandemi og POTUS kjører på med idiotforklaringer som ikke engang "vise koner" ville forsøkt seg på som remedier og du mener det at han forsøker å "trolle dem" skulle være formildende?

Det er altså snakk om USAs president midt i den største krisen verden har sett siden ww2 her. Du mener "lol, han forsøker bare å trolle" skulle være et forsvar for ham?

Endret av Zork
  • Liker 5
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (5 minutter siden):

Jeg skjønner ikke grunnen til å si at man var sarkastisk. 
Men fyren blir feilsitert opp og i mente av media, som du så nå med de falske overskriftene. 
Kanskje forsøker han nå bare å trolle dem? 
 

Så hva er ditt standpunkt hvis Trump bruker pressekonferanser til å trolle media og sitt eget folk? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (1 minutt siden):

Jeg forsøker ikke å forsvare ham. Jeg påpeker bare at hans utsagn blir uriktig fremstilt av mainstream media. 

Transkript av konferansen (som Trump nå mener var sarkastisk ment)

 

: “Supposing we hit the body with a tremendous — whether it’s ultraviolet or just very powerful light. And I think you said that hasn’t been checked, but we’re going to test it,” Trump said. “And then I said, supposing you brought the light inside the body, either through the skin or some other way.”

As Bryan looked on uncomfortably, the president went on to speculate about the possibility of using disinfectants as a treatment.

“And then I see the disinfectant where it knocks it out in a minute, one minute. And is there a way we can do something like that, by injection inside or almost a cleaning? Because you see it gets in the lungs and does a tremendous number on the lungs,” Trump continued.

“It would be interesting to check that. That you’re gonna have to use medical doctors with, but it sounds interesting to me, so we’ll see.” 
 
 
Lenke til kommentar
1 minute ago, Psykake said:

...

Det der er ikke et transkript, det der ser ut som noe du har kopiert fra en artikkel.
Transkripsjoner skal være ordrette kopier.

Quote
transcript
noun
a written copy of the exact words that someone said:

Men OK, hva er poenget ditt? 
Hvor er det han oppfordrer folk til å injisere seg selv eller bli utsatt for sterkt UV-lys?

Lenke til kommentar
11 minutes ago, debattklovn said:

Jeg forsøker ikke å forsvare ham. Jeg påpeker bare at hans utsagn blir uriktig fremstilt av mainstream media. 

Vi snakker ikke om rykter eller noe "kilder har sagt" her - vi snakker om en pressekonferanse vi alle har sett (eller ihvertfall kunne sett - jeg tviler på om du gjorde det siden du tror det er kun media som vrir på hva han sa).

Det debatteres ikke uriktige fremstillinger her - alle så/hørte hva Trump sa. Debatten går ikke på hva noen har leste i media - den går på hva Trump uttalte. Som en av hans største fans skulle man tro du hadde fått det med deg..?

Endret av Zork
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (13 minutter siden):

Det der er ikke et transkript, det der ser ut som noe du har kopiert fra en artikkel.
Transkripsjoner skal være ordrette kopier.

Men OK, hva er poenget ditt? 
Hvor er det han oppfordrer folk til å injisere seg selv eller bli utsatt for sterkt UV-lys?

Det er det han sa. Ordrett. 

Jeg har ikke sagt at han oppfordrer til hverken det ene eller andre. 

Jeg mener at det han sier er så hinsides idiotisk, og at han etterpå sier det var sarkastisk, gjør at jeg ikke forstår hvorfor du ikke har skrevet et innlegg om at du har sett lyset og innsett at Trump er upassende som president. 

 

 

 

Endret av Psykake
  • Liker 6
Lenke til kommentar
1 minute ago, Psykake said:

Det er det han sa. Ordrett. 

Så presidenten sa dette?

Quote

As Bryan looked on uncomfortably, the president went on to speculate about the possibility of using disinfectants as a treatment.

 

Quote

Jeg har ikke sagt at han oppfordrer til hverken det ene eller andre. 

OK, fair enough.
Så hvorfor postet du det som ble sagt? Jeg er inneforstått med hva som ble sagt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (2 minutter siden):

Så presidenten sa dette?

 

OK, fair enough.
Så hvorfor postet du det som ble sagt? Jeg er inneforstått med hva som ble sagt. 

Kok suppe på spiker du og heng deg opp i om det er et transkript eller ikke, når du vet svaret på det du spør om selv. 

 

Endret av Psykake
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Her er ett av eksemplene som villeder om hva presidenten faktisk sa, fra Business Insider

Quote

The White House press secretary, Kayleigh McEnany, accused the news media of taking President Donald Trump's comments on Thursday — when he suggested Americans might be able to inject disinfectant into their bodies to cure coronavirus infections — out of context.

Feil. Fake news. 
Litt lenger ned i artikkelen skifter de tone, de er tydeligvis klar over at de misreprensenterer presidenten. 

Quote

The White House press secretary, Kayleigh McEnany, on Friday said the news media had taken President Donald Trump's statements on Thursday — when he said the US should investigate whether injecting disinfectant into people's bodies might cure COVID-19 — out of context to run negative stories.

 

Endret av debattklovn
Lenke til kommentar
Mr. President™ skrev (2 timer siden):

Fyren er et klassisk eksempel på en sosiopat. Han krysser av alle boksene for hva som kjennetegner en sosiopat, inkludert manglende empati. Hvis det ikke var tydelig nok fra før av så har har denne epidemien gjort det enda tydeligere for alle oss normale. Men sosiopater har også veldig god erfaring med manipulasjon, og tydeligvis er det veldig mange amerikanere som fremdeles tror at den mannen bryr seg om dem på noen som helst måte. Det er nesten litt trist hvor mange amerikanere som faktisk er idioter og alltid greier å forsvare hans ord og handlinger. De skjønner ikke at de er taperne her, de lurer seg selv.

 

EDIT: Idiotene eksisterer åpenbart også utenfor landegrensene til USA.

Eg trur det er problemet for folk flest, ikkje berre amerikanere. Eg kjenner fleire sosiopater som har mellom/høyre ledelse. De suge som ledere, men gjennom rævslikking og manipulasjoner kjem de seg nokså høyt opp. The world is doomed!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, debattklovn said:

Her er ett av eksemplene som villeder om hva presidenten faktisk sa, fra Business Insider

Feil. Fake news. 
Litt lenger ned i artikkelen skifter de tone, de er tydeligvis klar over at de misreprensenterer presidenten. 

 

Det er altså ingen her som diskuterer en artikkel fra Business Insider og/eller hva McEnany desperat forsøker å brannslukke.

Vi debatterer det alle hørte og så Trump si under en direktesendt pressekonferanse.

Forhold deg til det?

Endret av Zork
  • Liker 5
Lenke til kommentar
1 hour ago, Zork said:

Vi debatterer det alle hørte og så Trump si under en direktesendt pressekonferanse.

Jepp, dessverre er det slik at hver gang den evneveike russisk valgte okkupanten i ovalen serverer nye løgner strømmer botsa til Facebook for å mekke undermålerens uhyrlige uttalelser sanne med nytt jug - ofte fra løgnanstalten i St. Petersburg.  Det er derfor man alltid hører barnslige unnskyldninger om hva Trump egentlig mente og sa i redigert ettertid. 

Endret av Quetzalcoatl
  • Liker 2
Lenke til kommentar

– Desinfiseringsmiddelet slår ut viruset på ett minutt. Ett minutt. Er det noen måte vi kan gjøre noe med det, ved å injisere innvendig eller nesten som en rens? spurte presidenten

Ser Trump-supporterne sitt forsvar for dette er at han ikke direkte sa «injiser desinfiseringsmiddel».

For deg første er det ikke langt unna det han sier. For det andre er det morsomt at argumentet før var at man ikke kunne ta alt det presidenten sa bokstavelig, fordi han overdrev osv. Nå skal altså alt tas bokstavelig. For det tredje er det jo helt ellevilt av et statsoverhode å stå foran nasjonen og spekulere i dette. Det må jo virkelig gi befolkningen trygghet i at ledelsen vet hva de holder på med.

For en forbanna klovn. Dere so øl forsvarer denne typen ting har mer lokalitet til et parti eller en ideologi enn til sunn fornuft. Det er rart.

Lenke til kommentar
58 minutes ago, CommanderKeen said:

– Desinfiseringsmiddelet slår ut viruset på ett minutt. Ett minutt. Er det noen måte vi kan gjøre noe med det, ved å injisere innvendig eller nesten som en rens? spurte presidenten

Ser Trump-supporterne sitt forsvar for dette er at han ikke direkte sa «injiser desinfiseringsmiddel».

For deg første er det ikke langt unna det han sier. For det andre er det morsomt at argumentet før var at man ikke kunne ta alt det presidenten sa bokstavelig, fordi han overdrev osv. Nå skal altså alt tas bokstavelig. For det tredje er det jo helt ellevilt av et statsoverhode å stå foran nasjonen og spekulere i dette. Det må jo virkelig gi befolkningen trygghet i at ledelsen vet hva de holder på med.

For en forbanna klovn. Dere so øl forsvarer denne typen ting har mer lokalitet til et parti eller en ideologi enn til sunn fornuft. Det er rart.

Jeg harbikke sett noen forsvarer Trump denne gangen men heller angripe medias overskriftene som misføremde.  

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...