Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

USA's miljøverndept. (EPA), et føderalt organ, postet en informasjonsside om riktig bruk av desinfiseringsmidler umiddelbart etter Trumps ytringer om å bruke slike også på innsiden av kroppen mot COVID-19.

Blant annen relevant informasjon om dette spesifiserer de nå at folk må ikke bruke produktene på seg selv, spise dem, eller bruke dem på andre, og ikke på mat. Heller ikke midler på desinfeksjonsprodukt-listen for COVID-19 (Liste N) skal brukes slik.
 

News Releases from Headquarters › Chemical Safety and Pollution Prevention (OCSPP)
EPA provides critical information to the American public about safe disinfectant use

https://www.epa.gov/newsreleases/epa-provides-critical-information-american-public-about-safe-disinfectant-use
"Never apply the product to yourself or others. Do not ingest disinfectant products. This includes never applying any product on List N (the agency’s list of disinfectants to use against SARS-CoV-2, the virus that causes COVID-19) directly to food."

 

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, CommanderKeen said:

For en forbanna klovn. Dere so øl forsvarer denne typen ting har mer lokalitet til et parti eller en ideologi enn til sunn fornuft. Det er rart.

Det gikk det litt fort i svingene i ranten din, ser jeg. Personangrepene dine fremstår litt mer troverdige om du bruker mer tid på korrekturlesingen, bare et tips. 

Endret av debattklovn
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (41 minutter siden):

Jeg harbikke sett noen forsvarer Trump denne gangen men heller angripe medias overskriftene som misføremde.  

Med den logikken skal alt fokus rettes mot media sin håndtering og ikke de hårreisende uttalelsene Trump kom med på en direktesendt pressekonferanse. 

Jeg lurer på hva som skal til før Trump supportere innser hvilken galning de forguder. 

 

Lenke til kommentar
debattklovn skrev (44 minutter siden):

Det gikk det litt fort i svingene i ranten din, ser jeg. Personangrepene dine fremstår litt mer troverdige om du bruker mer tid på korrekturlesingen, bare et tips. 

Nå må du slutte å være så lettkrenket. Hva er personangrep ved å si at personer som fortsatt støtter Trump mangler sunn fornuft? 

Det er hevet over enhver tvil at personer som innehar sunn fornuft ville stoppet å støtte Trump etter denne pressekonferansen. Synes man fortsatt at Trump er en god president, er man blindet av noe annet enn fornuft.

Endret av Psykake
  • Liker 7
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Psykake said:

Nå må du slutte å være så lettkrenket. Hva er personangrep ved å si at personer som fortsatt støtter Trump mangler sunn fornuft? 

Det er hevet over hver tvil at enhver som innehar sunn fornuft ville stoppet å støtte Trump etter denne pressekonferansen. 

Typisk ad hominem-angrep. 

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Psykake said:

Med den logikken skal alt fokus rettes mot media sin håndtering og ikke de hårreisende uttalelsene Trump kom med på en direktesendt pressekonferanse. 

Jeg lurer på hva som skal til før Trump supportere innser hvilken galning de forguder. 

 

Er noen som støtter en del av Trumps politikk men ikke andre deler en «Trump støtter»?  Jeg ser ingen ivrige støttere av Trump i disse fora men flere som mener hans dårlig oppførsel overdrives og de støtter en del av politikken hans men de ville helst ha en annen president.  

Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (1 minutt siden):

Er noen som støtter en del av Trumps politikk men ikke andre deler en «Trump støtter»?  Jeg ser ingen ivrige støttere av Trump i disse fora men flere som mener hans dårlig oppførsel overdrives og de støtter en del av politikken hans men de ville helst ha en annen president.  

Akkurat. Kritikken er alltid overdrevet. Alltid. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (7 minutter siden):

Typisk ad hominem-angrep. 

Hvorfor? 

Hvis man fortsatt støtter Trump etter denne pressekonferansen hvor han synser om helt vanvittige ting og i ettertid sier han trollet, bruker man ikke fornuft. 

Hvis du mener man bruker fornuft, forklar det i stedet. 

Endret av Psykake
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (10 minutter siden):

Ingen sa alltid

Anekdotisk observasjon. Du kan ikke være uenig at den røde tråden etter en kontroversiell uttalelse fra Trump er  brannslukking fra hans rådgivere, han selv og hans supportere. Unnskyldninger og bortforklaringer. 

Fokuset blir tatt bort fra det som ble sagt og i stedet skal kritikerne avskrives som fake news og løgnere. 

Endret av Psykake
Lenke til kommentar
15 minutes ago, Psykake said:

Anekdotisk observasjon. Du kan ikke være uenig at den røde tråden etter en kontroversiell uttalelse fra Trump er  brannslukking fra hans rådgivere, han selv og hans supportere. Unnskyldninger og bortforklaringer. 

Fokuset blir tatt bort fra det som ble sagt og i stedet skal kritikerne avskrives som fake news og løgnere. 

Så skrev Jallall om hvis Trumps utsagn var dumt og sjokkerende:

Quote

Det er jeg helt enig i, men kan i det minste hvertfall prøve å sitere han rett ;)

(that is, egentlig vanskelig å la seg sjokkere av Trump lenger)

Ivrig Trump støtter?

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar
26 minutes ago, Psykake said:

Hvorfor? 

Hvis man fortsatt støtter Trump etter denne pressekonferansen hvor han synser om helt vanvittige ting og i ettertid sier han trollet, bruker man ikke fornuft. 

Hvis du mener man bruker fornuft, forklar det i stedet. 

Det er mange titalls millioner som støtter presidenten. Man kan ikke dra konklusjoner om deres personlige egenskaper utifra hvem de støtter politisk. Hvis du tror det, bør du ta deg en virkelighetssjekk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (5 minutter siden):

Det er mange titalls millioner som støtter presidenten. Man kan ikke dra konklusjoner om deres personlige egenskaper utifra hvem de støtter politisk. Hvis du tror det, bør du ta deg en virkelighetssjekk. 

Hvis man fortsatt mener at Trump gjør en god jobb og er egnet som president etter den pressekonferansen er man desillusjonert og ufornuftig. 

Dette fordi verdens mektigste mann synser og tenker høyt om emner han ikke har noe kunnskap om og i ettertid sier at han var sarkastisk. 

Det er liksom så enkelt. Enten mener man det er greit eller så gjør man ikke det. 

Mener man det er greit at verdens mektigste mann bruker en pressekonferanse til å trolle sin egen lidende befolkning, må du gjerne opplyse meg om hvordan dette er å bruke fornuften sin. 

Endret av Psykake
  • Liker 5
Lenke til kommentar
47 minutes ago, Psykake said:

Hvis man fortsatt mener at Trump gjør en god jobb og er egnet som president etter den pressekonferansen er man desillusjonert og ufornuftig. 

Dette fordi verdens mektigste mann synser og tenker høyt om emner han ikke har noe kunnskap om og i ettertid sier at han var sarkastisk. 

Det er liksom så enkelt. Enten mener man det er greit eller så gjør man ikke det. 

Mener man det er greit at verdens mektigste mann bruker en pressekonferanse til å trolle sin egen lidende befolkning, må du gjerne opplyse meg om hvordan dette er å bruke fornuften sin. 

Alle har kritiserte Trumps utsagn denne gangen bare kritikk mot forskjellige tolkninger av utsagnene

venstresiden ofte klager på høyresidens mangelende nyanse men denne : enten det er greit eller ikke kravet viser at begge deler  kan mangle nyanse

 

Lenke til kommentar
debattklovn skrev (2 timer siden):

Det gikk det litt fort i svingene i ranten din, ser jeg. Personangrepene dine fremstår litt mer troverdige om du bruker mer tid på korrekturlesingen, bare et tips. 

Ærlig talt, man skal være forsiktig med å kaste stein i glasshus.

Og hvis du faktisk hadde hatt et reelt motargument ville det vært her du kom med det. Men ettersom det Trump nå gjør er helt uforsvarlig, er det ingen måte å gjøre det på. Likevel tvinger lojaliteten din deg til å stå opp for onkel Donald. For en klovn. 

Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (3 minutter siden):

Alle har kritiserte Trumps utsagn denne gangen bare kritikk mot forskjellige tolkninger av utsagnene

venstresiden ofte klager på høyresidens mangelende nyanse men denne : enten det er greit eller ikke kravet viser at begge deler  kan mangle nyanse

 

Hvis man støtter en president som sier at han trollet sin egen befolkning i en ekstrem kriseperiode er det ingen nyanser. Det er enten sort eller hvitt. Det er min mening. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (1 time siden):

Det er mange titalls millioner som støtter presidenten. Man kan ikke dra konklusjoner om deres personlige egenskaper utifra hvem de støtter politisk. Hvis du tror det, bør du ta deg en virkelighetssjekk. 

Men dette handler ikke lenger om politikk. Dette handler om en psykisk ustabil mann som fullstendig mangler alle egenskapene som trengs for å bli en god president. Uansett politisk ståsted så er det i lengden ingen som er tjent med å ha en så ustabil og  forvirret person som president.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
38 minutes ago, Psykake said:

Hvis man støtter en president som sier at han trollet sin egen befolkning i en ekstrem kriseperiode er det ingen nyanser. Det er enten sort eller hvitt. Det er min mening. 

Vi snakket ikke om støtte generelt, men nyansen i den siste uttalelse som alle kritiserte men tolket til forskjellige grader ondhet.

Lenke til kommentar
Psykake skrev (38 minutter siden):

Hvis man støtter en president som sier at han trollet sin egen befolkning i en ekstrem kriseperiode er det ingen nyanser. Det er enten sort eller hvitt. Det er min mening. 

Som jeg sa et annet sted: De som mest sannsynlig hadde latt seg trolle må vel være hans egne kjernevelgere, de som mener at Trump aldri lyver. Å be egne velgere sprøyte klorin i blodet er vel en tvilsom taktikk hvis han vil vinne neste valg... :hmm:

Geir :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...