Gå til innhold

Reaksjonstråd - Presidentvalget i USA 2016 (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg er stor tilhenger av sosialdemokratiet jeg, ikke til forveksling dette utyske her.

Sosialdemokrati er en norsk oppfinnelse. USA har aldri hatt dette, og vil heller aldri få dette! Det er på tide å få dradd nisselua opp i fra øya, og se seg litt rundt i verden. Verden er på god vei til å gå til helvete, og man står bare passivt å ser på dette.. På en annen siden det er noget spesielt å kalle et demokratisk valg for «et utyske» bare fordi det ikke passer inn i sitt eget lille verdensbilde. Det var endelig på tide at det kom et «fresh breath of air» i politiske suppa som vi tråkker rundt i nå i disse tider.. 

 

Jeg har dog ingen forutsetninger for spå hva Donald J Trump vil tilføre verden på godt og vondt i fremtiden, men jeg håper på at han har baller nok til røske opp i dette rotet som vi har i dag. Det er det mannen har sagt, og jeg håper på at han står på sitt ord. 

 

 

Si meg, er du helt ny her i verden? Bare gaper opp og svæljer unna, ingen hjerne der hjemme som kan fortelle deg at dette er en mann man ikke kan stole på? For all del, kkke ta mitt ord for det, det er mange uavhengigesom har vist til at 70%!!!!!! av hans utsagn er løgn! Eller 14% er sannhet om du vil...

 

Hva i alle helveter er det du beundrer ved det? Dette er å pisse på folk og publikum og alle inkludert tomsingene her inne burde reagere på slikt, og ikke bare vi som har noe mellom øra. Pinlig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Mitt personlige lille hjertesukk, hentet fra et annet sted. Beklager at jeg ikke orker oversette:

 

Dear media of the western world. I have been listening to a couple of hours of "How could we get this so wrong" now, and we will undoubtedly keep hearing it for the days and weeks to come. But you don't need to have a masters degree in political science to understand why. The simple answer is you all wanted he story you told to be right, so much that it clouded your journalistic vision. The problem wasn't that latinos, young voters and women "unexpectedly" voted for Trump, or whatever the explanation will be, but that you so strongly wanted them not to that you assumed they would agree. These demographic assumptions then seem to even have skewed the polls, creating a self-reinforcing environment where too many of you sent reporters out to document the stereotypes instead of challenging them. You are the victims of self-inflicted "If all you have is a hammer..." syndrom. Please the next time leave the hammer behind and bring your inquisitive instincts instead. We will still end up with the same president, like it or not, but at least we will se it coming...

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne proteksjonismen Trump snakker om, å beskatte import av produkter som potensielt sett kan produseres i USA og som USA har tradisjon for å produsere. Er ikke dette akkurat det samme som Norge gjør med en rekke varer som Norge har tradisjon for å produsere? (meieriprodukter osv) er dette en kapitalistisk handling av Trump eller en Sosialdemokratisk handling? Spør du meg er dette ganske Sosialdemokratisk er det ikke? 

 

 

Jeg mistenker at Trump har vunnet på den såklte "baby boom" generasjonen, den har vandret som en sinustopp i befolkningen opp gjennom årene.... De havnet midt i industriarbeidernes gulltid og fikk livet revet bort når produksjon ble modernisert, det er disse som nå har tatt til valgurnene og vil ha livet sitt tilbake, og dem er MANGE! føderaten på 50- og 60- tallet var mye høyere... 

 

Problemet er, at selv om smelteverkene i Youngstown åpner igjen så får ingen over 50 jobb der.... 

Endret av guest_anon
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Om det er én ting vi bør lære av dette valget, så er det at mennesker kan være sinte og skamløse. Det vil være svært naivt å tro at en masse av en intellektuell elite ville ofret sine egne gode til fordel for resten av folket. Individer kan være filantropiske, men massene er grusomme.

 

Men når det kommer til teknokrati så er jeg til dels for å kreve kompetanse innenfor feltet man skal jobbe med, så vi kan gjerne sette akademiske krav i regjeringen.

 

 

Kommer selvfølgelig an på hvor du legger grensen. Men f.eks. med en grense på 130 så vil man få ca. topp 2%. Av de prosentene er det mange forskere, noen leger, sivilingeniører, siviløkonomer og advokater. I tillegg er det andre intelligente personer som ikke har høy utdanning. Tror denne sammensetningen ville vært uenig på samme måte som i dag, men ville sett forbi dumme populistiske poenger og faktisk sett på hva partienes politikk gjør på lang sikt. Dette er selvfølgelig heller ikke et perfekt system, men vesentlig bedre enn det demokratiet vi har i dag. Nå teller stemmen til en idiot som ikke skjønner hva politikk er men stemmer på de som gir han billig sprit og tobakk like mye som en opplyst statsviter.

 

 

Jeg har alltid ment at demokrati er en elendig styreform. Dessverre er den bedre enn de fleste andre vi har. Derfor syns jeg det hadde vært interessant med et system hvor kun de med høy nok intelligens til å faktisk skjønne hva som foregår får stemme.

Synes folk over en viss alder ikke burde få stemme. Ikke bare skal de snart dø og vil dermed ikke bli like påvirket av hva de stemmer på, men de er stort sett også mindre kyndige når det kommer til å finne alternative medier, og å bruke internett generelt.

 

Å bruke intelligens som mål er teit, det du oppfordrer til her er et enda mer elitistisk samfunn der disse dumme fattige ikke ar noe de skulle ha sagt.

 

 

Kan være enig i det.

 

Hadde utvilsomt blitt et mer elitistisk samfunn, men i mine øyne er ikke det negativt.

Lenke til kommentar

Denne proteksjonismen Trump snakker om, å beskatte import av produkter som potensielt sett kan produseres i USA og som USA har tradisjon for å produsere. Er ikke dette akkurat det samme som Norge gjør med en rekke varer som Norge har tradisjon for å produsere? (meieriprodukter osv) er dette en kapitalistisk handling av Trump eller en Sosialdemokratisk handling? Spør du meg er dette ganske Sosialdemokratisk er det ikke? 

 

 

Det er i hvert fall god Senterparti-politikk... :)

 

Alle norske partier fram til 80-90-tallet var for en proteksjonistisk politikk, selv Høyre ville i hvert fall til og med Syse-regjeingen subsidiere norsk tungindustri. I min ungdom rundt 1970 forbød man import av indiske bomullsskjorter for å redde en døende teko-industri. Det gikk som det måtte gå, og det vil det nok gjøre i USA også. Men mange amerikanere trenger det budskapet nå, selv om det ikke funker.

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men det sagt så forstår jeg mye bedre hvorfor Trump får stemmer i det hele tatt.

Hvorfor anser du det for å være noe å skryte av ikke å forstå hvorfor Trump får stemmer? Jeg forstår godt hvorfor han får stemmer.

 

Hadde det ikke vært for alle disse småtingene som har gjort han kontroversiell og hatet av media hadde han antakelig blitt den presidenten som har vunnet med desidert størst margin noen sinne i USA.

Endret av coffeee
Lenke til kommentar

 Det var jaggu meg på tide med forandring...

 

 Jeg hadde ingen formening om hvem som var den beste kandidaten helt til jeg så systematisk løgn fra media og Hillary, i Hillary sin favør (inkludert på kanalene her i Norge). 

 

 Måten vi håndterer ulovlig innvandring her i Norge og Europe er galskap og absolutt ikke bærekraftig, politisk korrekthet og globalisme er nærmere soviet enn de fleste tror... Jeg var redd for at Hillary skulle vinne, fordi hvis USA bukker under for globalisme og enda mer politisk korrekthet hvordan i h... kan Europa ha en sjanse?

 

 Alle anti-Trump argumenter jeg har møtt på er... Ingen argumenter i hele tatt, han er liksom så dum, _ALLE_ VET at han er en total idiot, så mye at man ikke trenger å gi et eneste logisk argument. Hvis jeg sier at logisk argument MOT Hillary basert på fakta blir jeg fortalt at jeg er selektiv ang. hvilken informasjon jeg tar inn, og at jeg VELGER å tro dette men det er bare Trump-propaganda. Herregud. 

 

 Alle dere anti-Trump folk, dere er så inni helvetes selvgode og moralsk overlegne, så mye at dere ikke trenger å argumentere mer enn "racist, sexist misogynistic", eller ta ting han sier fullstendig ut av kontekst. 

 

 "A ban on all muslim immigration", betyr IKKE "a ban on all muslims" eller at han er "anti-muslim", men disse løgnene blir fotalt, og argumenter blir bygd oppå dette som om det er sant. 

 

 Sannsynligvis vant han med en mye større margin enn det som ble vist, Hillary hadde sannsynligvis duplikate stemmer, stemmer fra ulovlige innvandrere, fra døde folk etc men tapte til tross for dette (det finnes faktisk VIDEOBEVIS som ikke går an å forfalske - til tross for dette kalles det "heavily edited video footage" - det skal liksom gjøre utsagnene til personene i videoene ugyldige - virkelig???).

 

 I tillegg er John Podesta og hans bror sannsynligvis del av en pedofil-ring:

 

 Dette er her kun the tip of the iceberg... Og det er forbundet med en "veldedighet" Hillary Clinton har for barn i Haiti.

 

 Bevisene er offentlig kunnskap, de ligger der. Det finnes også mange eposter på Hillary som helt klart viser ulovlig aktivitet.

 

 Sannheten er veldig langt fra hva dere tror, likevel er dere så forbanna selvgode og 100000% sikre på at dere er rett, uansett hvor mye bevis som finnes så blir det bare ignorert... 

 

 Før jeg blir anklaget for å ikke ha en hjerne: Jeg har 140 IQ og alle forbindelsene her er logiske forbindelser som burde være lett synlige t.o.m med 80 i IQ. 

 

/rant

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Gjenstår å se da, om Trump lever lenge nok til å bli innsatt som president 20. januar neste år, eller om han kommer ut for en "ulykke"

Ja venstresiden er ikke akkurat historisk sett fremmede for å utøve vold eller drepe meningsmotstandere.

 

 

"de" som står bak slikt, kan ikke nødvendigvis plasseres på en høyre-venstre akse

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...