Gå til innhold

Intels «Kaby Lake»-flaggskip vil trolig lanseres på CES


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har Sandy Bridge i7-2600 på den jeg tenkte på.

Jeg kan godt vente med å oppdatere enda lengre da det for meg ikke er påkrevet ift til det den brukes til.

Bare tilfredsstille "lysten på noe nytt" samt å unngå nytt brikkesett nytt hovedkort fra en av OEM produsentene befengt med bugs.

Endret av syar2003
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kunne godt tenkt med en oppgradering snart, men tror jeg venter på Cannonlake. Kommer vel mot høsten 2017, så det skal jeg klare å vente på. 

 

Om det er for desktop PC, ville eg nok venta for Coffee lake;) eller det navnet det kjeme til å få. Cannonlake er vel typisk krymping til 10nm og i først omgang ment for bærbare og nettbrett typen. Om det er high end oppgradering neste år, så er nok i-7-7serien veien å gå.

Lenke til kommentar

Da blir det endelig utbytte av min i7-950 (oc @ 4ghz) til i7-7700k, som begynner å slite litt i spill der CPU kan bli flaskehals. 3000mhz DDR4 ram og nytt brikkesett kommer også sikkert godt med. :)

Neste oppgradering tar jeg ikke før 8 core blir vanlig og brukt av spill. Tar vel minst 3-4 år.

Endret av Allostasis
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mer spent på framgang på brikkesett, og kanskje intel kunne ta seg litt sammen med E-serien også?

 

AtW

 

Nettopp. 99% av folk fokuserer kun på økt CPU ytelse. Flere native Intel SATA 6G porter, NVMe SSD, USB 3.1 og slikt er kjekt. Mange nye hovedkort støtter også BIOS update rett fra BIOS. Genialt!

 

Men klart å 'oppgradere' fra Z170 hovedkort med 6700K til Z270 hovedkort med 7700K er selvsagt bortkastet :p

Fra Sandy Bridge til Kaby Lake er verdt det mener jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hører det skal være samme IPC på Kaby Lake og Skylake? Så det er mer eller mindre samme ytelse ved samme klokkefrekvens? Så for de som har "K-modeller" og overklokker så er det strengtatt ingenting å hente?  :dontgetit:

 

IPC forskjellen er nok ikke mer enn 5-12% max. Det som kan være interessant også er hvor godt disse overklokker. En 6700K har 4.0 base og 4.2 turbo. En 7700K har 4.2 base og 4.5 turbo. Siden flere 6700K overklokker stabilt til rundt 4700 Mhz, så kan man jo håpe/drømme om at 7700K klarer det magiske 5.0 Ghz tallet  :cool:

 

Vel lov å håpe :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0918234

Har den selv. Har sett på tester med 2600k vs 6700k and de får ut 2-3 fps mer på spill f.eks. Med andre ord så er det ikke verdt å oppgradere fra 2600k. På tide at intel våkner opp litt her... Det beste ville vært om de hadde funnet en måte å presentere alle kjernene som EN kjerne til spill f.eks, så man faktisk kunne brukt CPU'en selv om spillet bare vil ha med en kjerne å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...