Gå til innhold

PC-utgaven av Mafia III er låst til 30 bilder per sekund


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Syns det høres hetl grusomt ut med tastatur of mus i ett spill som dette. Bilkjøring og og skyting om hverandre passer greit med gamepad. Men evner man ikke å bruke en gamepad, så greit nok. Når spillet uansett er skreddersydd for konsoll så høres det ut som at en 360/One kontroll er en perfekt match i dette spillet.

Har ikke spilt det, men om det er som GTA, så er det i sum bedre med mus+tastatur i mine øyne, joypad er bedre når man kjører, men bare litt, og skytingen og navigeringen til fots mer enn veier opp. Har som regel begge deler koblet i, ender som regel med at jeg ikke gidder å til joypad når jeg kjører, men gjør det ofte når jeg flyr.

 

AtW

Ja det er jo en ypperlig løsning. Har ikke testet GTA på PC. Kunne dog tenke meg Mafia 3 på PC, så sant hardwaren min driver det godt nok.

Lenke til kommentar

 

 

Så forbanna drittlei av denne 30 fps dritten. Hvorfor i all verden er det hele tatt en ting i 2016? Jeg har kjørt med 60+ fps på PC i over 20 år nå, så det er tydelig dette er nok en konsoll-port. Nok et eksempel på at PC-spill blir redusert til konsollkvalitet for at ikke konsoll-spillerne skal bli for misunnelige. Folk på Steam-forumet er forbannet og avbestiller som gale. Glad jeg aldri forhåndsbestiller noe som helst og dette spillet kommer jeg aldri til å kjøpe nå.

 

Misunnelse? Bedrifter tenker penger og det er mye penger i konsollene. Det er de som styrer markedet.

Mye penger i konsollene ja, dog betydelig mer i PC-spill.

Stats fra 2015..

PC: $32 milliarder

Konsoll: $25 milliarder

Mobil: $25.1 milliarder

Fordelt på veldig mange flere PC-spill. Multiplattform selger bedre på konsoll.enn PC. Selv FPS som Battlefield

Lenke til kommentar

Syns det høres hetl grusomt ut med tastatur of mus i ett spill som dette. Bilkjøring og og skyting om hverandre passer greit med gamepad. Men evner man ikke å bruke en gamepad, så greit nok. Når spillet uansett er skreddersydd for konsoll så høres det ut som at en 360/One kontroll er en perfekt match i dette spillet.

 

Skyting er mye verre med analoge stikker enn kjøring er med tastatur. Det er bare at skytespill designes rundt dette gigantiske handikappet i disse dager fordi de vil ha konsollpengene.

 

Bil- og skytespill som ikke er direkte designet for gamepad er det som oftest helt håpløst å spille med det.

 

Jeg foretrekker for eksempel tastatur foran pad i et spill som Euro Truck Sim 2 hvor du har langt mer realistiske krav til presisjon, rekkevidde og hastighet. Analoge stikker på en pad har ingen av disse egenskapene i nevneverdig grad. De er for korte for rekkevidde og presisjon og for lange for hastighet. Digitale knapper på et tastatur har ihvertfall presisjon og hastighet.

Lenke til kommentar

 

Så forbanna drittlei av denne 30 fps dritten. Hvorfor i all verden er det hele tatt en ting i 2016? Jeg har kjørt med 60+ fps på PC i over 20 år nå, så det er tydelig dette er nok en konsoll-port. Nok et eksempel på at PC-spill blir redusert til konsollkvalitet for at ikke konsoll-spillerne skal bli for misunnelige. Folk på Steam-forumet er forbannet og avbestiller som gale. Glad jeg aldri forhåndsbestiller noe som helst og dette spillet kommer jeg aldri til å kjøpe nå.

Misunnelse? Bedrifter tenker penger og det er mye penger i konsollene. Det er de som styrer markedet.

 

 

Flere produsenter av konsollspill har jo selv sagt at de reduserer kvaliteten på grafikken til PC-versjonene så ikke forskjellene vs konsoll blir så stor. Flere klager på at teksturene i Mafia 3 også har dårlig oppløsning noe som er typisk for en konsoll-port.

Endret av LoveAmiga
Lenke til kommentar

Er vel rimelig klart at dette er en konsoll prioritet lansering slik som ting ser ut nå. Er der dem store pengene er så det er jo forståelig. Men da burde dem like greit ha utsatt PC versjonen så slipper både spillere og utviklerne all den dritten her. Men dem har vel en utgiver som puster dem ned i nakken å skal ha spillet ut fortest mulig.

 

Selv om det er slik i din drømmeverden, må jeg skuffe deg med at PC-spill markedet genererer mest penger.

Lenke til kommentar

FPSen er knyttet til spillmotoren på samme måte som Fallout 4. Om man låser spillet til 15fps sakter man ned spillet, trafikk, bevegelser etc. Får håpe de greier å fikse fpsen uten å fucke til spillflyten. Venter med å aktivere spillkoden så jeg enda kan angre kjøpet

Endret av Nlklas
Lenke til kommentar

 

 

Selv om det er slik i din drømmeverden, må jeg skuffe deg med at PC-spill markedet genererer mest penger.

 

 

Ute i full forsvars modus idag ser jeg :D 

 

PC spill markedet er gigantisk. Mye større en konsoll. Men det er mye takke MOBA og F2P sjangeren med mikrotransaksjoner. 

Lenke til kommentar

FPS vil bli fikset i en patch og denne typen spill burde uansett ikke spilles med mus og tastatur.

 

Mafia var i sin tid PC-eksklusivt, så jeg er sterkt uenig i at dette er en type spill som ikke skal funke bra med mus og tastatur. Det spillet føltes veldig bra, og det kunne ikke falt meg inn å spille det med kontroller så vanskelig det er sammenligna med dagens spill.

Lenke til kommentar

 

 

 

Så forbanna drittlei av denne 30 fps dritten. Hvorfor i all verden er det hele tatt en ting i 2016? Jeg har kjørt med 60+ fps på PC i over 20 år nå, så det er tydelig dette er nok en konsoll-port. Nok et eksempel på at PC-spill blir redusert til konsollkvalitet for at ikke konsoll-spillerne skal bli for misunnelige. Folk på Steam-forumet er forbannet og avbestiller som gale. Glad jeg aldri forhåndsbestiller noe som helst og dette spillet kommer jeg aldri til å kjøpe nå.

 

Misunnelse? Bedrifter tenker penger og det er mye penger i konsollene. Det er de som styrer markedet.

Mye penger i konsollene ja, dog betydelig mer i PC-spill.

Stats fra 2015..

PC: $32 milliarder

Konsoll: $25 milliarder

Mobil: $25.1 milliarder

Fordelt på veldig mange flere PC-spill. Multiplattform selger bedre på konsoll.enn PC. Selv FPS som Battlefield

Noen typer multiplat ja. Pluss at man da slår sammen -"konsoll " er ikke noe mer jobb å gi ut på PC enn Xbox om man har et ps4 spill feks. AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

Selv om det er slik i din drømmeverden, må jeg skuffe deg med at PC-spill markedet genererer mest penger.

 

 

Ute i full forsvars modus idag ser jeg :D

 

PC spill markedet er gigantisk. Mye større en konsoll. Men det er mye takke MOBA og F2P sjangeren med mikrotransaksjoner. 

 

 

Hva har det med saken å gjøre hvilke spill det er? Det var du som kom med en løgnaktig påstand om at det var i konsollmarkedet det var mest penger.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Selv om det er slik i din drømmeverden, må jeg skuffe deg med at PC-spill markedet genererer mest penger.

 

 

Ute i full forsvars modus idag ser jeg :D

 

PC spill markedet er gigantisk. Mye større en konsoll. Men det er mye takke MOBA og F2P sjangeren med mikrotransaksjoner. 

 

 

Hva har det med saken å gjøre hvilke spill det er? Det var du som kom med en løgnaktig påstand om at det var i konsollmarkedet det var mest penger.

 

 

Det har jo en relevans når det er snakk om et konkret spill av en viss type. Når det er sagt (som nevnt tidligere), så virker det ikke helt rettferdig å sammenlikne "Konsollmarkedet" mot "PC-markedet" på slike konkrete vurderer fra spill til spill, når man skal porte, må man porte til hver maskin, så da er det kanskje mer hensiktsmessig å sammenlikne PC som en platform mot xbox og ps4 hver for seg.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...