Gå til innhold

Kamptråd - Liverpool vs Manchester United


Latias

Anbefalte innlegg

Alltid morsomt når enkelte Liverpool-supportere skal påpeke at vi bruker så mye penger samtidig som de har brukt et jævla stort lass selv. Enda morsommere er det at de rettferdiggjør denne klaginga på at vi har brukt mer. SELVFØLGELIG har vi gjort det, United er en større klubb og har større inntekter.

Av alle de store klubbene i verden som må vel Liverpool være helt i toppen når det kommer til pengebruk per trofé vunnet i det 21. århundre.

United er sannsynligvis den rikeste klubben i PL, kanskje i verden også, så det er like greit at dem bruker mest, men da må man prestere. Spesielt med "the special one", Pogba og Ibra på laget? Hvor mye tror dere Pogba er verdt tuftet på det han har prestert hittil? tja, £10-15M? ikke mer enn det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, hvordan skal man produsere noe når samtlige United-spillere ligger så lavt? Skylden kan legges både på Liverpool og United, men du så innstillingen til Mourinho før kampen? Hvis ikke så anbefaler deg å se pre-match intervju. I tillegg så var United fornøyde med å ta med seg det ene poenget, det var ikke Liverpool. Tyder det da ikke på hvem som ødela alt? Jeg har sett på United kampene i år og det er dødskjedelig å se på. Liverpool kampene derimot har sett annerledes ut. Så hvem har lyktes? jo, det var United. De ødela kampen.     

 

Er dette noe nytt egentlig? Har du sett disse oppgjørene før? Hovedregelen har alltid vært at bortelaget vil som oftest være mest fornøyd med 1 poeng. Det gjelder på Anfield og Old Trafford.

Du må også ta i betraktning at Liverpool var enorme favoritter før kampen. Taktisk sett så var dette mye mer enn bare å parkere bussen. Dere var presset nede på egen halvdel på hjemmebane den første halvtimen av kampen. Da ble dere rett og slett eid. Det var en piss poor oppvisning, rett og slett. Dere skapte nesten ingenting og hadde ballen mest. Hadde det gitt troféer så hadde vi vunnet ligaen under LvG hver eneste sesong.

 

Jose utnyttet svakhetene deres ved å spille både offensivt (den første halvtimen) og defensivt. 

Lenke til kommentar

 

Alltid morsomt når enkelte Liverpool-supportere skal påpeke at vi bruker så mye penger samtidig som de har brukt et jævla stort lass selv. Enda morsommere er det at de rettferdiggjør denne klaginga på at vi har brukt mer. SELVFØLGELIG har vi gjort det, United er en større klubb og har større inntekter.

Av alle de store klubbene i verden som må vel Liverpool være helt i toppen når det kommer til pengebruk per trofé vunnet i det 21. århundre.

United er sannsynligvis den rikeste klubben i PL, kanskje i verden også, så det er like greit at dem bruker mest, men da må man prestere. Spesielt med "the special one", Pogba og Ibra på laget? Hvor mye tror dere Pogba er verdt tuftet på det han har prestert hittil? tja, £10-15M? ikke mer enn det.

 

 

Og slikt kan dessverre for oss ta tid. Husker da City begynte med pengebruk som verden ikke hadde sett maken til. Det tok god tid før de ble stabilt gode. I begynnelsen så ble de overkjørt av bl.a. Ajax i CL.

Lenke til kommentar

 

 

 

Nevn en ting som er kjedeligere enn kampen i går:

 

Innlegget eg siterer.

 

Liverpool har ballen 65% av tiden. Kampen er et gjesp. Er det utelukkende united sin feil? Liverpool produserte jo knapt en dritt selv om de hadde ballen hele tiden. Mesteparten av tiden var ballen på midten. Den var faktisk mer på liverpool sin banehalvdel enn united sin. Hvor mange avslutninger hadde liverpool vs united? Var det en mer?

 

Stikk huet ut av rævva di og innse at laget ditt spilte piss i går. Og det er ikke så smått med millioner som er brukt på dritt i den gården heller. Nettoen hadde vært støgg som et uvær for Liverpool hadde de ikke fått såpass mye for kjøtteteren som de gjorde.

 

Ja, hvordan skal man produsere noe når samtlige United-spillere ligger så lavt? Skylden kan legges både på Liverpool og United, men du så innstillingen til Mourinho før kampen? Hvis ikke så anbefaler deg å se pre-match intervju. I tillegg så var United fornøyde med å ta med seg det ene poenget, det var ikke Liverpool. Tyder det da ikke på hvem som ødela alt? Jeg har sett på United kampene i år og det er dødskjedelig å se på. Liverpool kampene derimot har sett annerledes ut. Så hvem har lyktes? jo, det var United. De ødela kampen.     

 

Hvor lavt låg de når spillet foregikk mer på liverpool sin banehalvdel enn united sin?

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

United får ikke mer enn 10-15% av pengene, men det blir nok noen titalls millioner pund til sammen. Uansett så er ikke klubben avhengig av å tjene penger der. Går i overskudd fra andre inntekter. 

I tillegg så er både Pogba og Zlatan store på PR og markedsføring. Pogba er veldig sentral i Adidas-reklamene om dagen. Alt det påvirker markedsverdien til klubben på en positiv måte.

Pogba og Zlatan VAR store, men alle begynner å innse at ingen av dem er det nå. Zlatan, i tillegg til å være gammel, er alt for statisk. Pogba er den neste Balotelli, han er mer interessert i sveisen sin enn prestasjonen. Balotelli VAR også stor på PR og markedsføring, men det varte ikke så lenge. Så får vi se om Pogba klarer å levere varene sine etterhvert, for utenom PR og markedsføring så har han ikke tilført mye så langt. 

 

Jeg husker veldig godt den positiviteten blant United-supporterne før sesongen, men det er lov å si nå at dere levde i en boble. Den sprakk, rett og slett. Det er ikke United-verdig å håpe på et poeng mot Liverpool, United er faktisk det første laget i PL som ikke klarte å score mot Liverpool. Peace.

Endret av Stoltzekleiven
Lenke til kommentar

 

Ja, hvordan skal man produsere noe når samtlige United-spillere ligger så lavt? Skylden kan legges både på Liverpool og United, men du så innstillingen til Mourinho før kampen? Hvis ikke så anbefaler deg å se pre-match intervju. I tillegg så var United fornøyde med å ta med seg det ene poenget, det var ikke Liverpool. Tyder det da ikke på hvem som ødela alt? Jeg har sett på United kampene i år og det er dødskjedelig å se på. Liverpool kampene derimot har sett annerledes ut. Så hvem har lyktes? jo, det var United. De ødela kampen.     

 

Er dette noe nytt egentlig? Har du sett disse oppgjørene før? Hovedregelen har alltid vært at bortelaget vil som oftest være mest fornøyd med 1 poeng. Det gjelder på Anfield og Old Trafford.

Du må også ta i betraktning at Liverpool var enorme favoritter før kampen. Taktisk sett så var dette mye mer enn bare å parkere bussen. Dere var presset nede på egen halvdel på hjemmebane den første halvtimen av kampen. Da ble dere rett og slett eid. Det var en piss poor oppvisning, rett og slett. Dere skapte nesten ingenting og hadde ballen mest. Hadde det gitt troféer så hadde vi vunnet ligaen under LvG hver eneste sesong.

 

Jose utnyttet svakhetene deres ved å spille både offensivt (den første halvtimen) og defensivt. 

 

Det dummeste jeg har hørt. Eid? United skapte 1 sjanse og det var på et innlegg, i tillegg til en ballbesittelse på 34,9% (tidenes laveste). Når det er sagt så orker jeg ikke å diskutere med deg, det kommer ikke så mye fornuft ut av deg.

Endret av Stoltzekleiven
Lenke til kommentar

 

United får ikke mer enn 10-15% av pengene, men det blir nok noen titalls millioner pund til sammen. Uansett så er ikke klubben avhengig av å tjene penger der. Går i overskudd fra andre inntekter. 

I tillegg så er både Pogba og Zlatan store på PR og markedsføring. Pogba er veldig sentral i Adidas-reklamene om dagen. Alt det påvirker markedsverdien til klubben på en positiv måte.

 

Jeg husker veldig godt den positiviteten blant United-supporterne før sesongen, men det er lov å si nå at dere levde i en boble. Fordi den er allerede sprukket. Peace.

 

 

Er den det? Jeg, som er en slags Benbjo light kan ikke huske sist jeg har sett så positivt på klubbens fremtid. Tror du har gått glipp av de kampene Pogba har lekt seg.

Endret av banansplitt™
Lenke til kommentar

 

United får ikke mer enn 10-15% av pengene, men det blir nok noen titalls millioner pund til sammen. Uansett så er ikke klubben avhengig av å tjene penger der. Går i overskudd fra andre inntekter. 

I tillegg så er både Pogba og Zlatan store på PR og markedsføring. Pogba er veldig sentral i Adidas-reklamene om dagen. Alt det påvirker markedsverdien til klubben på en positiv måte.

Pogba og Zlatan VAR store, men alle begynner å innse at ingen av dem er det nå. Zlatan, i tillegg til å være gammel, er alt for statisk. Pogba er den neste Balotelli, han er mer interessert i sveisen sin enn prestasjonen. Balotelli VAR også stor på PR og markedsføring, men det varte ikke så lenge. Så får vi se om Pogba klarer å levere varene sine etterhvert, for utenom PR og markedsføring så har han ikke tilført mye så langt. 

 

Jeg husker veldig godt den positiviteten blant United-supporterne før sesongen, men det er lov å si nå at dere levde i en boble. Fordi den er allerede sprukket. Peace.

 

 

Balotelli faktisk  :rofl:

 

Pogba kom inn på World XI 2015 i en alder av 22. Han er 23 år gammel. 

Positiviteten handlet om at vi hentet verdensstjerner uten CL. Igjen. Resultatene har ikke vært opp til forventningene, men alle som sutrer nå er for det aller meste ikke fra United-leiren  :)

 

 

 

Ja, hvordan skal man produsere noe når samtlige United-spillere ligger så lavt? Skylden kan legges både på Liverpool og United, men du så innstillingen til Mourinho før kampen? Hvis ikke så anbefaler deg å se pre-match intervju. I tillegg så var United fornøyde med å ta med seg det ene poenget, det var ikke Liverpool. Tyder det da ikke på hvem som ødela alt? Jeg har sett på United kampene i år og det er dødskjedelig å se på. Liverpool kampene derimot har sett annerledes ut. Så hvem har lyktes? jo, det var United. De ødela kampen.     

 

Er dette noe nytt egentlig? Har du sett disse oppgjørene før? Hovedregelen har alltid vært at bortelaget vil som oftest være mest fornøyd med 1 poeng. Det gjelder på Anfield og Old Trafford.

Du må også ta i betraktning at Liverpool var enorme favoritter før kampen. Taktisk sett så var dette mye mer enn bare å parkere bussen. Dere var presset nede på egen halvdel på hjemmebane den første halvtimen av kampen. Da ble dere rett og slett eid. Det var en piss poor oppvisning, rett og slett. Dere skapte nesten ingenting og hadde ballen mest. Hadde det gitt troféer så hadde vi vunnet ligaen under LvG hver eneste sesong.

 

Jose utnyttet svakhetene deres ved å spille både offensivt (den første halvtimen) og defensivt. 

 

Det dummeste jeg har hørt. Eid? United skapte 1 sjanse og det var på et innlegg, i tillegg til en ballbesittelse på 34,9% (tidenes laveste). Når det er sagt så orker jeg ikke å diskutere med deg, det kommer ikke så mye fornuftig ut av deg.

 

 

Og Liverpool skapte sånn omtrent dobbelt så mange. Altså 2 stk. Sykt bra. 

Ja, ballbesittelsen vår var ekstremt lav, men den var ekstremt høy under LvG og hvor tok det oss? 

Det er for tidlig å si noe, men så lenge Jose viser resultater så kan den være under 10% for min del.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

 

 

United får ikke mer enn 10-15% av pengene, men det blir nok noen titalls millioner pund til sammen. Uansett så er ikke klubben avhengig av å tjene penger der. Går i overskudd fra andre inntekter.

I tillegg så er både Pogba og Zlatan store på PR og markedsføring. Pogba er veldig sentral i Adidas-reklamene om dagen. Alt det påvirker markedsverdien til klubben på en positiv måte.

Pogba og Zlatan VAR store, men alle begynner å innse at ingen av dem er det nå. Zlatan, i tillegg til å være gammel, er alt for statisk. Pogba er den neste Balotelli, han er mer interessert i sveisen sin enn prestasjonen. Balotelli VAR også stor på PR og markedsføring, men det varte ikke så lenge. Så får vi se om Pogba klarer å levere varene sine etterhvert, for utenom PR og markedsføring så har han ikke tilført mye så langt.

 

Jeg husker veldig godt den positiviteten blant United-supporterne før sesongen, men det er lov å si nå at dere levde i en boble. Fordi den er allerede sprukket. Peace.

Balotelli faktisk :rofl:

 

Pogba kom inn på World XI 2015 i en alder av 22.

Balotelli ble bare med på shortlist for world XI. Didn't make the cut :(
Lenke til kommentar

Ja, ballbesittelsen vår var ekstremt lav, men den var ekstremt høy under LvG og hvor tok det oss?

Det gjenstår å se hvor the special one tar dere, men det sier sitt når the special one og United spillerne drar med et smil i fjeset etter å ha skapt èn målsjanse i kampen. Det blir en lang sesong. Lykke til!

Endret av Stoltzekleiven
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

 

Ja, ballbesittelsen vår var ekstremt lav, men den var ekstremt høy under LvG og hvor tok det oss?

Det gjenstår å se hvor the special one tar dere, men det sier sitt når the special one og United spillerne drar med et smil i fjeset etter å ha skapt èn målsjanse i kampen. Det blir en lang sesong. Lykke til!

 

Du er klar over at alle lag I Premier League er fornøyd med 1 poeng på Anfield sant? 

Lenke til kommentar

 

 

Ja, ballbesittelsen vår var ekstremt lav, men den var ekstremt høy under LvG og hvor tok det oss?

Det gjenstår å se hvor the special one tar dere, men det sier sitt når the special one og United spillerne drar med et smil i fjeset etter å ha skapt èn målsjanse i kampen. Det blir en lang sesong. Lykke til!

 

Du er klar over at alle lag I Premier League er fornøyd med 1 poeng på Anfield sant? 

 

Det er jeg, men det er ikke United-verdig å komme med den defensive tilnærmingen for å kapre et poeng, jeg synes det var feigt av Mourinho. Til og med LvG, sammen med Giggs, dro til Anfield for å vinne. Jeg tror ikke Klopp eller Wenger drar til OT for å få med seg uavgjort, de har en helt annen innstilling. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Ja, ballbesittelsen vår var ekstremt lav, men den var ekstremt høy under LvG og hvor tok det oss?

Det gjenstår å se hvor the special one tar dere, men det sier sitt når the special one og United spillerne drar med et smil i fjeset etter å ha skapt èn målsjanse i kampen. Det blir en lang sesong. Lykke til!

 

Du er klar over at alle lag I Premier League er fornøyd med 1 poeng på Anfield sant? 

 

Det er jeg, men det er ikke United-verdig å komme med den defensive tilnærmingen for å kapre et poeng, jeg synes det var feigt av Mourinho. Til og med LvG, sammen med Giggs, dro til Anfield for å vinne. Jeg tror ikke Klopp eller Wenger drar til OT for å få med seg uavgjort, de har en helt annen innstilling. 

 

Vel, husk på at Fergie i sine siste år også var utrolig kynisk hver eneste gang vi spilte på Anfield. Husker enda godt de gangene vi vant så hadde vi som regel bare det ene skuddet på mål og forsvarte oss i resten av kampen, som da vi vant ved Tevez sitt deflection mål og O'shea sitt på overtid. Så Josè har ikke brutt noen form for "United tradisjon" for å ha en defensiv tilnærming på Anfield.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

 

 

Ja, ballbesittelsen vår var ekstremt lav, men den var ekstremt høy under LvG og hvor tok det oss?

Det gjenstår å se hvor the special one tar dere, men det sier sitt når the special one og United spillerne drar med et smil i fjeset etter å ha skapt èn målsjanse i kampen. Det blir en lang sesong. Lykke til!

Du er klar over at alle lag I Premier League er fornøyd med 1 poeng på Anfield sant?
Ikke liverpool :p
Lenke til kommentar

Korttidshukommelse her ser jeg. Ferguson var en kyniker av rang borte i de vanskeligste PL-kampene og bortekampene i CL.

 

Dette er dessuten diskutert, og bygget under med statistikk et par sider tilbake i denne tråden.

 

Hjelper ikke å surmule fordi United ikke lot Liverpool vinne på Anfield.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Det er jeg, men det er ikke United-verdig å komme med den defensive tilnærmingen for å kapre et poeng, jeg synes det var feigt av Mourinho. Til og med LvG, sammen med Giggs, dro til Anfield for å vinne. Jeg tror ikke Klopp eller Wenger drar til OT for å få med seg uavgjort, de har en helt annen innstilling. 

Nå har du blitt presentert med OBJEKTIV statistikk som viser at ballen var mest på Liverpools banehalvdel i løpet av kampen, og om du faktisk fulgte med på oppgjøret så vil du se at det var United som sto høyt før pause. Dersom et av lagene så defensive ut fra start i går, så var det Liverpool, som stort sett dunket langt opp mot Mané stakkars. Siste halvtimen endret kampbildet seg, og United falt dypere i banen. 

 

Liverpool hadde to målsjanser på Anfield mot erkerivalen, og så slettes ikke ut som et lag som prøvde i noen særlig grad mer enn United. Det viser sjansestatistikken og actionsonene ganske tydelig. At de i tillegg kjørte inn to defensive midtbanespillere fra start viser også at de hadde en langt mer defensiv innstilling enn normalt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nå har du blitt presentert med OBJEKTIV statistikk som viser at ballen var mest på Liverpools banehalvdel i løpet av kampen, og om du faktisk fulgte med på oppgjøret så vil du se at det var United som sto høyt før pause. Dersom et av lagene så defensive ut fra start i går, så var det Liverpool, som stort sett dunket langt opp mot Mané stakkars. Siste halvtimen endret kampbildet seg, og United falt dypere i banen. 

 

 

 

Liverpool hadde to målsjanser på Anfield mot erkerivalen, og så slettes ikke ut som et lag som prøvde i noen særlig grad mer enn United. Det viser sjansestatistikken og actionsonene ganske tydelig. At de i tillegg kjørte inn to defensive midtbanespillere fra start viser også at de hadde en langt mer defensiv innstilling enn normalt.

 

Ja, du har rett, Liverpool hadde dobbelt så mange målsjanser som United. I følge mirror.co.uk hadde Liverpool 3 shots on target, mens United hadde ett, faktisk. Skapte Liverpool tredobbelt så mange sjanser da? er det ikke bare å se på sjansestatistikken?

 

Har du det bra? alle ekspertene var enige om at Liverpool's XI var offensiv (Sturridge og Can inn for Lallana og Wijnaldium), mens United's XI defensiv. Og hvem er det de to defensive midtbanespillere? 

 

Liverpool har en tendens til å slite mot bunnlag som ligger lavt og det var det som skjedde i går.

 

kilde fra mirror.co.uk: http://www.mirror.co.uk/sport/football/match-centre/liverpool-vs-manchester-united-live-8662433

Endret av Stoltzekleiven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...