Gå til innhold

Kamptråd - Liverpool vs Manchester United


Latias

Anbefalte innlegg

Trur folk må få ned testosteronnivået her.

0-0 var heilt greit. United hadde en god taktisk kamp, og braut ned spelet til pool. Fair and square, kjedelig å sjå på - godt mulig, men så var nok planen å hente 1 poeng på bortebane, som vi ofte har sett Mourinho vere en ekspert på også i andre klubber han har vore.

Er jo heimestatistikken til Mourinho som ofte er heilt vill.

 

Så kan unitedleiren fint vere fornøgd med en godt taktisk gjennomført kamp.Og poolfansen vere misfornøgd med en motstander som fint klarte å demme opp for dei offensive kreftene liverpool har.

 

..men eg er likevel gla for at vi har Klopp sin tilnærming til fotballkamper (heime og borte), sjølv om det er som ordtaket seier (og det er mykje sant i det) - offence wins you matches - defence wins you titles.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Attack wins you games, defence wins you titles. Første kamp Liverpool har mindre enn 10 avslutninger denne sesongen. 

Men kjære deg, hvorfor vant ikke ManU PL i fjor? Det var jo ManU som hadde færrest innslupne mål i ligaen? mens lag som endte på 1-4 plassen hadde flest scorede mål. Så påstanden din er feil.

Lenke til kommentar

 

Attack wins you games, defence wins you titles. Første kamp Liverpool har mindre enn 10 avslutninger denne sesongen. 

Men kjære deg, hvorfor vant ikke ManU PL i fjor? Det var jo ManU som hadde færrest innslupne mål i ligaen? mens lag som endte på 1-4 plassen hadde flest scorede mål. Så påstanden din er feil.

 

 

Det er den da ikke.

Men må selvsagt score mer enn man slipper inn i de aller fleste kampene for å vinne troféer. Men er man god i angrepsfasen så trenger man ikke å angripe hele tiden for å score mål. Man må være effektiv. Men å forsvare må man gjøre omtrent hele tiden for at motstanderen ikke skal score, både med (holde ballen i laget) eller uten ball.

Det er sånn Leicester vant ligaen.

Lenke til kommentar

Vi lå lavt på deres banehalvdel i første omgang  :rofl:

Dere hadde ikke mange "touches" i Liverpool boxen, det viser bildet under. Det å skape èn målsjanse i løpet av 93 minutter må være alarmerende. Det må være flaut, rett og slett, for ett lag av denne kaliberen. Liverpool var kanskje dårlige de også, men de skapte tredobbelt så mange målsjanser som United og var en større trussel.

 

"United's touchmap (right) shows how few touches they had in the opposition box compared to Liverpool (left)"

19ldmo.jpg

 

Kilde: http://www.bbc.co.uk/sport/football/37604054

Endret av Stoltzekleiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er verst - å bli grinete over at noen poster bilder av en spøk om laget ditt på forum, eller å bli grinete når laget ditt ikke slår et dårligere lag når laget ditt egentlig spilte bedre og burde ha vunnet kampen.

 

Selvfølgelig blir jeg grinete når Pool bare klarer uavgjort mot United. Jada, jada, jeg vet at Pool er kjent for å ikke få inn mål mot de dårligere laga, men det begynner å bli irriterende i lengden... For dere er 1. poeng samme som å vinne en CL-finale. For meg, og kanskje noen andre Poolfans også, er det krise.

 

Klart man blir grinete når man for første gang på lenge blir fremstilt som favoritt mot United, og overhodet ikke leverer. 

 

At Liverpool og United begge har store svakheter, er det ingen tvil om. Ingen av lagene kommer til å vinne gull denne sesongen. Liverpool har rett og slett ingen plan B, og vippes alt for lett av pinnen. Flere lag kommer til å gjøre som Burnley og United. United fordi vi rett og slett ikke er gode nok enda.

 

Alle visste hva United ville gjøre i denne kampen, og det eneste som kunne endret det var et tidlig Liverpool-mål. Vi har da sett hvordan Mourinho har holdt på i 10-15 år nå. At folk later som at dette er overraskende, blir bare for dumt.

 

Jeg er mellomfornøyd. Poeng på Anfield er fint, men skulle gjerne hatt tre. 

Lenke til kommentar

 

Hva er verst - å bli grinete over at noen poster bilder av en spøk om laget ditt på forum, eller å bli grinete når laget ditt ikke slår et dårligere lag når laget ditt egentlig spilte bedre og burde ha vunnet kampen.

 

Selvfølgelig blir jeg grinete når Pool bare klarer uavgjort mot United. Jada, jada, jeg vet at Pool er kjent for å ikke få inn mål mot de dårligere laga, men det begynner å bli irriterende i lengden... For dere er 1. poeng samme som å vinne en CL-finale. For meg, og kanskje noen andre Poolfans også, er det krise.

 

Klart man blir grinete når man for første gang på lenge blir fremstilt som favoritt mot United

 

 

 

Det er fordi Liverpool-supporterne er flinke til å fremstille Liverpool som favoritt HVER sesong. Hver sesong har de en bedre 11'er, en bedre tropp. Hvert eneste år. De vinner et par kamper i starten av sesongen og en av nysigneringene gjør noen gode kamper og er plutselig ligaens beste spiller og de skal vinne ligaen, CL og erobre hele fuckings verden.

 

 

Hvert jævla år..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hva er verst - å bli grinete over at noen poster bilder av en spøk om laget ditt på forum, eller å bli grinete når laget ditt ikke slår et dårligere lag når laget ditt egentlig spilte bedre og burde ha vunnet kampen.

 

Selvfølgelig blir jeg grinete når Pool bare klarer uavgjort mot United. Jada, jada, jeg vet at Pool er kjent for å ikke få inn mål mot de dårligere laga, men det begynner å bli irriterende i lengden... For dere er 1. poeng samme som å vinne en CL-finale. For meg, og kanskje noen andre Poolfans også, er det krise.

Klart man blir grinete når man for første gang på lenge blir fremstilt som favoritt mot United

 

Det er fordi Liverpool-supporterne er flinke til å fremstille Liverpool som favoritt HVER sesong. Hver sesong har de en bedre 11'er, en bedre tropp. Hvert eneste år. De vinner et par kamper i starten av sesongen og en av nysigneringene gjør noen gode kamper og er plutselig ligaens beste spiller og de skal vinne ligaen, CL og erobre hele fuckings verden.

 

 

Hvert jævla år..

Nei Nei, DU er den som fremstiller Liverpool-supporterne den innstillingen ene og alene hvert jævla år. Har ikke peiling hvilke Facebookvenner du har men det du presenterer her hver sesong gjenspeiler ikke flesteparten av Liverpoolcampen i det hele tatt. Gå i deg selv.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hva er verst - å bli grinete over at noen poster bilder av en spøk om laget ditt på forum, eller å bli grinete når laget ditt ikke slår et dårligere lag når laget ditt egentlig spilte bedre og burde ha vunnet kampen.

 

Selvfølgelig blir jeg grinete når Pool bare klarer uavgjort mot United. Jada, jada, jeg vet at Pool er kjent for å ikke få inn mål mot de dårligere laga, men det begynner å bli irriterende i lengden... For dere er 1. poeng samme som å vinne en CL-finale. For meg, og kanskje noen andre Poolfans også, er det krise.

 

Klart man blir grinete når man for første gang på lenge blir fremstilt som favoritt mot United

 

 

 

Det er fordi Liverpool-supporterne er flinke til å fremstille Liverpool som favoritt HVER sesong. Hver sesong har de en bedre 11'er, en bedre tropp. Hvert eneste år. De vinner et par kamper i starten av sesongen og en av nysigneringene gjør noen gode kamper og er plutselig ligaens beste spiller og de skal vinne ligaen, CL og erobre hele fuckings verden.

 

 

Hvert jævla år..

 

Her er du jo helt på bærtur. Liverpool har ofte veldig dårlig sesongstart så blir det bedre etterkvart. Som dette året, vi kommer til og bli bedre etter nyttår ;)

Lenke til kommentar

Alltid slik etter kamptråd der Liverpool og United er inkludert. Det beste er nok å stenge tråden en time etter kampen blir avsluttet.

 

Kommer også somregel en helt fersk bruker å stikker fingeren i vepsebolet og lager vissvass etter disse kampene, slår aldri feil :p

Endret av Danielzu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...