Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Kan man snakke med andre spillere med (headset med mic) i spill som overwatch og fortnite på switch?

 

Det spørsmålet fikk jeg av dattera mi. Er det noen som vet? :)

Fortnite kan du det ja, her er en artikkel: https://www.google.com/amp/s/kotaku.com/fortnite-on-switch-has-built-in-voice-chat-no-app-requ-1826771335/amp

 

Overwatch også, og her kan du også slå den av står det, om du som forelder synes det blir for mye: https://www.google.com/amp/s/www.gamerevolution.com/guides/607861-overwatch-switch-voice-chat/%3famp

 

Begge unngår å bruke Nintendos egen voice chat app.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fortnite kan du det ja, her er en artikkel: https://www.google.com/amp/s/kotaku.com/fortnite-on-switch-has-built-in-voice-chat-no-app-requ-1826771335/amp

 

Overwatch også, og her kan du også slå den av står det, om du som forelder synes det blir for mye: https://www.google.com/amp/s/www.gamerevolution.com/guides/607861-overwatch-switch-voice-chat/%3famp

 

Begge unngår å bruke Nintendos egen voice chat app.

Tusen takk :)
Lenke til kommentar

Sjekka akkurat lista over alle Pokémonene som ikke er med i det nye spillet. Yikes!

 

At de har fjernet såpass mange av "klassikerne" forstår jeg rett og slett ikke. Nå er ihvertfall spillet helt uaktuelt for meg. Har vært litt nysgjerrig på det siden jeg har vært hekta på Pokémon Go iblant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er litt enig i kritikken selv om jeg ikke er personlig engasjert i å samle digitale lommemonstre. Slagordet til Pokemon er tross alt Gotta collect them all eller noe sånt, og så FJERNER de mange av de kjente beistene.. lukter jo DLC laaang vei, og på mange måter litt smakløst.

Men spillet ser relativt skøy ut det, kjøper det nok til kidsa som forløpig er ignorante ift hva om mangler fra andre spill.

Lenke til kommentar

Det eneste problemet jeg ser er at det forminsker metagamet veldig mye. Og dette skjønner jeg at kan være et STORT ankepunkt for mange. Selv jeg som ikke er noe stor på konkurranse osv. synes det er synd at metagamet plutselig skal bli så ekstremt mye fattigere. Men på plussiden åpnes det jo opp for en del nye teams som tidligere har vært ubrukelig.

 

Bortsett fra dette kan jeg virkelig ikke skjønne at det er noe å grine for. ALLE tidligere spill har begrenset hvilke pokemon som er tilgjengelig både i hoveddelen og postgame. Alltid vært en masse pokemon som på hentes inn fra gamle spill. Litt synd hvis man har en favorittpokemon som ikke er tilgjengelig, men kan ikke forstå at så veldig mange vil spille gjennom spillet med gamle monstre i stedet for nye? Og det vil uansett være hundrevis av pokemon man ikke har med på laget på noe som helst tidspunkt, tviler på at man merker særlig forskjell på om det da er snakk om 300, 400, 600 eller 1000. For meg blir dette uansett litt som å bli forbanna over at Link ikke kan bli til en Goron i Breath of the Wild eller at man ikke kan bruke FLUDD i Mario Galaxy.

 

Mitt største problem med spillet er hvor kriminelt uambisiøst det ser ut. De gjør et biiiittelite steg mot noe gøyalt med wild areas, men ellers ser grafikken, animasjonene og gameplayet ut som nøyaktig det samme gamle. Med unntak av at animasjonene er mye mindre interessante enn i Pokemon Stadium på N64.

Endret av Serjiously
Lenke til kommentar

Alle blir nok glade igjen når de andre pokemonene kommer som DLC.

Uff! Hvis de gjør det så hopper Nintendo rett til tops av lista over mest forhatte spillselskaper, og jeg har trolig kjøpt mitt siste Nintendospill noensinne. :realmad:

 

Sjekka akkurat lista over alle Pokémonene som ikke er med i det nye spillet. Yikes!

 

At de har fjernet såpass mange av "klassikerne" forstår jeg rett og slett ikke. Nå er ihvertfall spillet helt uaktuelt for meg. Har vært litt nysgjerrig på det siden jeg har vært hekta på Pokémon Go iblant.

Så det der nå nylig selv også. Trodde ikke de kom til å fjerne 60% av Pokémon, men det ser virkelig slik ut, og nå vet jeg ikke helt hva jeg skal føle. :cry:  Ingen tidligere starterpokémon, med unntak av Charmander. :(

 

Da kan dere jo benytte anledningen til å spille noe annet enn Pokemon 34 eller hvilket nummer vi er på nå.  :lol:

HVA! :omg:  Prøver du her å foreslå at man kan spille noe "nytt" *grøss*, i stedet for enda en utgave av en spillserie du har spilt i årevis? Godt poeng, tror jeg heller spiller litt Fifa 20.

 

 

 

 

:lol:

 

Samme her. Om noe skulle jeg ønske de gjorde mer forandringer enn de gjør. Å fange alle lommemonstrene har jeg aldri vært in for.

Å fjerne 50% av alle Pokémon er ikke en STOR forandring? :p  Jeg synes faktisk de har forandret en god del i Sword/Shield, så forstår ikke helt hvor store forandringer folk vil ha. Det skal fremdeles være Pokémon. Hvis man vil ha noe dramatisk annerledes kan man heller lage/spille et annet spill.

Lenke til kommentar

A Warning About Every Nintendo Switch Black Friday Deal In 2019

 

if you read the fine print, and you will only find the fine print in a recent PR release from Nintendo, you will learn that you may not want to buy this bundle at all. Scanning through the news release about its Black Friday offerings, you will find this passage:

 

“*Includes original Nintendo Switch model HAC-001. Battery performance ranges from 2.5 to 6.5 hours.

https://www.forbes.com/sites/paultassi/2019/11/08/a-warning-about-every-nintendo-switch-black-friday-deal-in-2019/

 

Husk på dette, butikken vil sikkert selge deg den «gamle» utgaven på black friday som kommer snart.

Lenke til kommentar

De 150 fra generasjon en burde jo være med uansett. Det er de folk flest har et forhold til. Når til og med to av starterene mangler.. da ble det veldig uaktuelt å kjøpe det nye. Var litt nysgjerrig i utgangspunktet, så litt synd.

 

Gotta Catch half of 'em!

For deg og meg er det Charmander, bulbasaur, og squirtle som gjelder.

For 92-95 er det generasjon to

For 96-98 er det tredje generasjon

Og så videre...

 

Nintendo lager Pokemon først og fremst for barna, så er det heldige uhell at det er interessant for voksne.

Lenke til kommentar

Kan rett og slett ikke ha et Pokémon-spill uten Bulbasaur og Squirtle. Blir som et Zelda-spill uten Link og Master Sword.

 

Herrejesus!

Folk klikker nok på grunn av gen 1-pandering allerede, tror nok Internett hadde måttet legges ned dersom alle 150 ble prioritert.

 

Forøvrig ikke enig i det hele tatt med sammenligningen din. Det blir mer som Zelda uten Malon, Saria og Darunia.

Lenke til kommentar

Sjekka akkurat lista over alle Pokémonene som ikke er med i det nye spillet. Yikes!

At de har fjernet såpass mange av "klassikerne" forstår jeg rett og slett ikke. Nå er ihvertfall spillet helt uaktuelt for meg. Har vært litt nysgjerrig på det siden jeg har vært hekta på Pokémon Go iblant.

Nå er vel den listen bare et rykte? Har noen en offisiell bekreftelse på hvor mange de fjernet? Gidder ikke kaste bort tid på å tro alt jeg leser på nettet.
Lenke til kommentar

Sånn er det å bli gammel: "alt ment for barn i dag er mye dårligere enn det var for X år siden."

 

Nei, designer på pokemon av nyere generasjoner har endret seg en del, det uavhengig av at jeg har blitt eldre. Før så skapningene faktisk ut som monstre:

 

post-155581-0-57807700-1573239683_thumb.png

 

Dette er litt cherry pick og det var pokemon før med runde øyne og, men har blitt mange flere av dem i nye gens.

Endret av Elefantmesteren
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...