Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Jeg har faktisk bestilt pakken med begge spillene selv, så skal vel ikke påberope meg at jeg har klart å ta noe valg. :p Men blir nok Shield først.

Nice. Godt jeg ikke er alene om å være ubesluttsom der. :p Den steelbooken ser jo også ganske bra ut.

 

Hadde mange gode timer i Pokemon originalen (151 Pokemons?). Spilte igjennom FireRed for ikke så lenge siden.

 

Nå som Gen.8 er her, så er det over 1000?! Vil det nye Sword/Shield bli for overveldende for meg, siden jeg har vært utenfor Pokemon-loopen i nesten 20 år.

 

Lite spørsmål om det nye Pokemon. Ser noen ganger under kamp at Pokemon er kjempestore. Hva er greia med det?

Det er vanskelig å si, men jeg vil ikke tro du blir så overveldet. Hvert nytt spill legger til noen nye mekanikker, i tillegg til nye pokémon, og når spillene nå tar overgangen til Switch blir det kanskje den største forandringen serien har fått (med fri bevegelse av kamera i enkelte områder, blandt annet), men det sier egentlig mer om hvor lite Pokémon har endret seg siden Gen. 1, enn hvor annerledes Sword/Shield blir. :p

 

Grunnlaget i spillene er den samme nå som for over 20 år siden, og i tillegg tror jeg Nintendo og The Pokémon Company legger opp til å lokke til seg nye og/eller frafalte fans med Sword/Shield. Mange av mekanikkene fra tidligere spill, som kunne virket overveldene for nye spillere, er utelatt. Det innføres selvfølgelig nye ting, slik som Gigamaxing, (det er dette du nevner hvor Pokémon blir kjempestore) og en type "multiplayer boss-raid" modus der dere sammen kjemper mot en Gigamax pokémon, men dette er ting som er nytt selv for veteraner og godt inngrodde fans av Pokémon-spillene.

 

Antallet Pokémon er også begrenset en god del, da svært mange Pokémon ikke er tilgjengelig, eller på noen som helst måte inkludert i Sword/Shield. Flere av de som er tilgjengelig er også Pokémon du vil kjenne igjen fra Gen. 1, men kanskje vil noen av dem se litt annerledes ut enn du er vant til. En populær mekanikk fra forige generasjon som er med i Sword/Shield er regionale varianter av Pokémon. Dette er altså Pokémon fra tidligere spill som ser annerledes ut i dette spillet fordi de lever i et annet område, og annet miljø enn de opprinnelig gjorde. Et godt eksempel er Ponyta, som Nevnarion nevnte i innlegget sitt over her.

 

 

Orginal:

ponyta-256x256.png

 

Galar-regionen (Sword/Shield):

galarian-ponyta-pokemon-shield-ghost-typ

 

 

Til syvende og sist så er det nok du som må avgjøre om de tingene jeg har nevnt her, pluss en del andre småting, blir for mye nytt for deg, eller ikke. Om du skulle bestemme deg for å hoppe i det, så er du i alle fall hjertelig velkommen tilbake til Pokémon-fellesskapet. :)

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...