Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må du ha PS4 for å bruke på PC? Trodde man bare trengte PSN-konto og en ps håndkontroller.

 

OT: 

Tips til rimelig (under 300,-) kvalitetsspill til switch? Lei og trenger no nytt. Har disse:

- Zelda botw

- Mario oddysey

- Stardew Valley

- Mario Rabbids

- Fifa 18+19

- FM 19

- Rocket League

- Steamworld Dig 2

- Hollow Knight

 

Gjerne noe som er gøy coop med dama. Tror spillysten er på et lavmål for tiden, sliter med å finne noe som fenger! Har fullført verken zelda eller mario  :confused:  :no:

Lenke til kommentar

Må du ha PS4 for å bruke på PC? Trodde man bare trengte PSN-konto og en ps håndkontroller.

 

OT: 

Tips til rimelig (under 300,-) kvalitetsspill til switch? Lei og trenger no nytt. Har disse:

- Zelda botw

- Mario oddysey

- Stardew Valley

- Mario Rabbids

- Fifa 18+19

- FM 19

- Rocket League

- Steamworld Dig 2

- Hollow Knight

 

Gjerne noe som er gøy coop med dama. Tror spillysten er på et lavmål for tiden, sliter med å finne noe som fenger! Har fullført verken zelda eller mario  :confused:  :no:

Du mangler i alle fall Celeste i samlingen din!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Må du ha PS4 for å bruke på PC? Trodde man bare trengte PSN-konto og en ps håndkontroller.

 

OT: 

Tips til rimelig (under 300,-) kvalitetsspill til switch? Lei og trenger no nytt. Har disse:

- Zelda botw

- Mario oddysey

- Stardew Valley

- Mario Rabbids

- Fifa 18+19

- FM 19

- Rocket League

- Steamworld Dig 2

- Hollow Knight

 

Gjerne noe som er gøy coop med dama. Tror spillysten er på et lavmål for tiden, sliter med å finne noe som fenger! Har fullført verken zelda eller mario  :confused:  :no:

Hmmm, med det du er ute etter så vil i alle fall jeg anbefale Overcooked og Overcooked 2, hatt mange timer morro sammen med kona i de spillene. Ikke sikker på prisnivået der nå, men det første spillet burde ikke koste over 300 nå. Dog, Nintendo ligger alltid høyt på prisnivået i lang tid. Super Mario Party er også gøy innimellom. :)

 

Høres ut som noe lignende som PS Now, der du kan spille PS4-spill i en nettleser via PC..men må fortsatt ha en PS4 for å kunne bruke det.

Nope, det er desverre ikke slik at du kan signe opp på en PSN konto på PC og spille Bloodborne på Pc'n din. Må ha PS4. Det er mere som streaming egentlig.

Litt off topic, men må bare påpeke når dette er direkte feil. Du kan fint lage en PSN-konto på PC, bestille PS Now abonnement og spille nettopp Bloodborne. Ikke noe behov for en PS4. Det er derimot riktig at det er streaming. På en PS4 ville du kunne laste ned Bloodborne, men via PC launcheren så er kun streaming tilgjengelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må du ha PS4 for å bruke på PC? Trodde man bare trengte PSN-konto og en ps håndkontroller.

 

OT: 

Tips til rimelig (under 300,-) kvalitetsspill til switch? Lei og trenger no nytt. Har disse:

- Zelda botw

- Mario oddysey

- Stardew Valley

- Mario Rabbids

- Fifa 18+19

- FM 19

- Rocket League

- Steamworld Dig 2

- Hollow Knight

 

Gjerne noe som er gøy coop med dama. Tror spillysten er på et lavmål for tiden, sliter med å finne noe som fenger! Har fullført verken zelda eller mario  :confused:  :no:

Gøy med dama, som du ikke har:

 

Donkey Kong Tropical Freeze

Mario Kart 8 Deluxe

Pode (Norskprodusert til og med!)

Super Mario Party

 

Gøy alene eller med dama, men egentlig SP:

 

Reigns (hadde mye moro med å bestemme hva vi skulle velge i dette kortspill-møter-eventyrspill-møter-tinder)

WonderBoy The Dragon's Trap (alternerte på å spille, var moro)

Rayman Legends (samme)

 

Mest SP, men man gjør nå hva man vil med det - moro er det i hvert fall:

 

Pokemon Let's Go

Kamiko (2D Zelda-lookalike)

Earthworms (eerie adventurespill)

The Bridge (eerie puzzler)

NO THING (psykadelisk weirdness/goodness)

BulbBoy (spooky platform-puzzler)

The Sparkle 2 EVO (tenk Spores første level, bare vakrere)

Octopath Traveller (anbefales varmt)

Grim Fandango (om du liker adventurespill...go for it!)

Toki Tori (fin liten puzzler for små burst med spilling)

Lenke til kommentar

Det var ihvertfall helt nytt for meg, selv om jeg er langt over gjennomsnittet interessert i spill. Jaja, man lærer.

 

Ellers må Switchen på reprasjon når jeg kommer tilbake fra ferie ser det ut til. Gyrokontrollene virker ikke når jeg sikter med buen i BotW, den drifter til høyre hele tiden. På venstre Joycon drifter stikken av og til til venstre. Det blir med andre ord et helvete å spille. Heldigvis går det greit med Hollow Knight.

 

Begge deler løser seg når jeg rekalibrerer, men dette må jeg nå gjøre mellom hver gang jeg bytter på å spille håndholdt og på TVen. Slik skal det vel ikke være?

 

Er ikke videre imponert over Switch sånn byggmessig. Et langt steg fra Wii U, ja, men fortsatt ganske halvveis.

Lenke til kommentar

Jeg er sent ute som med de fleste spill men jeg fikk spilt gjennom Super Mario Odyssey i helgen. Med spilt gjennom mener jeg da at jeg tok sluttbossen og kom meg til Peach Kingdom - aldri i verden om jeg gidder å finne alle månene.

 

Meget bra spill, rett og slett. Jeg får ikke helt det samme kicket av å spille Mario i dag som da jeg spilte Super Mario Bros 3 på NES i 1991, men til tider er det ikke langt unna. Det er imponerende hvordan Mario-spillene holder stand, siden de fleste franchiser har en tendens til å gå i dass etter langt kortere tid.

 

Nå lurer jeg litt på om jeg skal gi New Super Mario Bros U Deluxe sjanse. Det er tross alt 2D-Mario som er min greie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...