Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
System battery life

 

Battery life can last for more than six hours, but will vary depending on the software and usage conditions. For example, The Legend of Zelda™: Breath of the Wild can be played for roughly 3 hours on a single charge.

 

Internal memory

 

32GB of internal memory, a portion of which is reserved for use by the system. Users can easily expand storage space using microSDXC cards.

 

Screen

 

6.2-inch, multi-touch capacitive touch screen; can display a resolution of 1280 x 720.

 


Lenke til kommentar

Tja, jeg hadde vel forventet meg litt mer fra presentasjonen. Det var ikke mye ny informasjon her, i forhold til hva vi fikk ut fra reveal-traileren, selv om den var implisitt.

 

Noen pluss og minuser:

 

+Motion control støtte er bra for fleksibiliteten og gleder meg til å se mer av IR-kameraet.

+Ser ut som de har får mye støtte, og Zelda/Mario/Xenoblade ser ut til å bli bra spill.

+Mer fokus på online og integrasjon med mobilen.

+Info om pris, pakker og batteri-levetid.

 

-Skjønte ikke helt poenget med den HD rumble tingen og hvordan det muliggjør det Switch-duell spillet. Her må vi få mer hands-on før vi kan si noe mer, tror jeg.

-Veldig lite info om launch games og generelt om spillene i utvikling. Sparer de slike ting til en annen presentasjon eller er alle spillene i tidlig stadier i utviklingen?

-Arms så artig ut, men håper ikke at de regner med at det kommer til å selge maskina på samme måte som Sports gjorde for Wii.

 

 

Konklusjon:

For meg, er Switch fremdeles en fancy, luksus-3DS som også kan kobles til TV'n når man kommer hjem. Passer meg bra, siden det er når jeg er utenfor for hjemmet mitt at jeg mangler solide spillopplevelser. Jeg kommer til å kjøpe Switch av den grunn, og det tror jeg må bli salgsargumentet fra Nintendo også. Jeg så ingenting i dag som gjør at denne maskina kommer til å selge seg selv som en stue-konsoll så fremt de ikke kan fyre på med minst 10-15 gode, unike spill ved launch.

Lenke til kommentar

Syns ikke dett var verdt å sitte oppe for nei, eller i hele tatt stå opp for. Hadde det ikke vært for at jeg faktisk var på nattskift hadde i hvertfall ikke jeg felt en tåre om jeg gikk glipp av dette.

 

Zelda ser herlig ut, og for ett nydelig soundtrack det sikkert blir!

 

Men får ingen følelse av at dette er noe jeg MÅ forhåndsbestille altså.

Lenke til kommentar

Enig i at det var lite nytt om spill her.

 

-Vi "visste" at MarioKart 8 ville komme i ny drakt.

-Jeg trodde at også Splatoon ville bli en remake, men det er tydeligvis et nytt spill.

- Mario var kjekt å se. Endelig et ekte 3D-Mario igjen. Men dette er et spill som skulle vært klart til lansering.

-Fin Zelda-trailer.

-Skyrim var ikke akkurat overraskende.

-1-2 Switch-reklame med Geoffrey Hughes fra komiserien Hyacinth/Keeping up appearences. Dette var mer interessant enn selve spillet.

 

Alt i alt var dette litt tynt. Etter min mening hadde det vært bedre å utgi konsollen i høst, med Mario og nye tredjepartsspill klare.

Lenke til kommentar

- Mario var kjekt å se. Endelig et ekte 3D-Mario igjen. Men dette er et spill som skulle vært klart til lansering.

Litt usikker på om det ville vært lurt å lansere Zelda og Mario på samme dag? Er i alle fall plusser og minuser ved det. For min del var det i alle fall viktigst med Zelda ved lansering, så jeg er fornøyd. 

 

-Prisen er for høy. 

 

-Traileren for 1-2-Switch var ufattelig pinlig, men ideen er god. Dog tviler jeg på at det blir et "staple for parties" eller hva det var han sa. Heh. 

 

-For et spill med så mye CHALLENGE, DEPTH AND REPLAYABILITY så ARMS litt ensformig ut. Men uenig i at det umiddelbart virket kjedelig.

 

-Mario i New York så sært ut, men har trua!

 

-Zelda viste endelig fram byer, karakterer og story. Braaaaaaaa. 

 

Edit: Mario Kart 8 Deluxe! Ekte battle, noen nye karkaterer og items. Forhåpentligvis noen nye baner? Regner med det kommer til fullpris, og da er jeg ikke sikker på hvor interessert jeg er.

Endret av Serjiously
Lenke til kommentar

For min del var Xenoblade 2 det beste fra konferansen. Det kom litt ut av det blå. De har også fått tilbake teamet som lagde musikken i Xenoblade Chronicles, så da er det forhåpentligvis nye mesterverk i vente.

https://www.youtube.com/watch?v=sJuiTw6nk7A

 

 

 

Ser bra ut.

Lenke til kommentar

  • Nintendo Switch™ Console
  • Nintendo Switch Dock
  • Joy-Con™ (L) Gray
  • Joy-Con ® Gray
  • Joy-Con Wrist Straps
  • Joy-Con Grip
  • High Speed HDMI™ Cable
  • Nintendo Switch AC Adapter

     

    Tatt i frå Nintendo.com    .  Antar du kjøpe extra docking viss du vil ha det på fleire tv'ar(eventuelt hytte, leilighet etc)

     

Lenke til kommentar

Ingen store overraskelser utenom Mario i New York. Tøft med nye IP-er, men ingenting nytt som luktet must-have for min del. Regner med de sparer en del snacks til E3.

 

Men utenom Zelda er lanseringsdag-lineup 3. mars ganske krise:

 

  • 1-2-Switch
  • The Legend of Zelda: Breath of the Wild
  • Skylanders Imaginators
  • Just Dance 2017
Lenke til kommentar

To ting som var skuffende og forventet. Dårlig batterilevetid, helt ned i 2,5 timer ved spilling. Og lite spill til launch og lite konkret informasjon ellers.

 

Det var mange som hevdet prisen skulle bli $250, og det hadde vært en ok pris. Jeg trodde den skulle bli mye høyere. $299 er ikke helt håpløst. Litt stivt, men kan reddes hvis den fungerer godt, og spillene kommer.

 

Det skal deles ut et gratis spill hver måned til de som abonnerer på online-tjenesten. Klør meg litt i hodet over hvilke "spill" det kommer til å bli.

Endret av bo1e
Lenke til kommentar

Ja det er sant, noen gode VC-titler må være den beste løsningen på det.

 

Ser de har uttalt følgende:

 

«Abonnenter kan laste ned og spille et Nintendo Entertainment System (NES)- eller et Super Nintendo Entertainment System (SNES)-spill (med støtte for spill over nett) gratis i måneden.»

 

Så man beholder ikke spillet heller. Man får spille det i den inneværende måneden. Det er meeget mye kjipere enn oppleggene man får med de andre online-tjenestene. Låne et VC-spill (og da kun nes/snes tydeligvis?) i en måned versus standard spill til odel og eie.

 

En annen ting:

 

«Vår nye, dedikerte app for smartenheter kobles til Nintendo Switch og lar deg invitere venner for å spille over nett, sette spillavtaler og snakke med vennene dine under flerspillerkamper i kompatible spill – alt fra din smartenhet.»

 

Hva i alle dager er det for noe tøys? Alle online-tjenestene må administreres fra en app fra en annen enhet? What?

Lenke til kommentar

Hvordan blir det med alle spillene man har kjøpt digitalt til WiiU? Kan man laste de ned her og eller må man kjøpe de samme spillene pånytt igjen? Det som avgjør kjøp/ikke kjøp her i huset. Gidder ikke ha 2 konsoller stående fremme og hvis ikke vi for lastet ned spillene våre her vil barna uansett bruke WiiU. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...