Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En annen ting:

 

«Vår nye, dedikerte app for smartenheter kobles til Nintendo Switch og lar deg invitere venner for å spille over nett, sette spillavtaler og snakke med vennene dine under flerspillerkamper i kompatible spill – alt fra din smartenhet.»

 

Hva i alle dager er det for noe tøys? Alle online-tjenestene må administreres fra en app fra en annen enhet? What?

Dette handler om Nintendo irrasjonelle frykt for mobbing eller verre over nettet. I Mario Kart er kommunikasjon begrenset til et utvalg av ferdigskrevne meldinger. "Good game" "That was fun" "Not fair!". Selv Splatoon hadde ikke støtte for tale mellom spillere.

 

Nintendo løsning på dette er tydeligvis at man kun skal få snakke med venner man allerede har lagret på telefonen.

Lenke til kommentar

Nintendo-aksjen ned 6% i skrivende stund. Tydelig at investorene er skuffet.

 

Jeg digger selve konsollen og alle mulighetene den har. $299 er en grei pris i så måte. 

 

Men til syvende og sist handler det om spillene og der har de skuffet så langt. Man burde forvente med den spilltørken Wii U har opplevd det siste halvannet året at Nintendo hadde et nytt storspill rundt lansering (Zelda:BotW og Mario Kart 8 Deluxe er som kjent konverteringer fra Wii U). Savner ellers Ubisoft som kom med en del interessant til Wii U i starten (ZombiU, Rayman Legends).

 

Nintendo Treehouse sender fra kl. 15.30 på nintendo.com: "Watch as the experts of Nintendo’s Treehouse take Nintendo Switch for a spin in this special presentation. Featuring gameplay from games including The Legend of Zelda™: Breath of the Wild, ARMS™, and more."

Lenke til kommentar

Nintendo-aksjen ned 6% i skrivende stund. Tydelig at investorene er skuffet.

 

Jeg digger selve konsollen og alle mulighetene den har. $299 er en grei pris i så måte. 

 

Men til syvende og sist handler det om spillene og der har de skuffet så langt. Man burde forvente med den spilltørken Wii U har opplevd det siste halvannet året at Nintendo hadde et nytt storspill rundt lansering (Zelda:BotW og Mario Kart 8 Deluxe er som kjent konverteringer fra Wii U). Savner ellers Ubisoft som kom med en del interessant til Wii U i starten (ZombiU, Rayman Legends).

 

Nintendo Treehouse sender fra kl. 15.30 på nintendo.com: "Watch as the experts of Nintendo’s Treehouse take Nintendo Switch for a spin in this special presentation. Featuring gameplay from games including The Legend of Zelda™: Breath of the Wild, ARMS™, and more."[/size]

Det virker som at investorene er skuffet hver gang Nintendo gjør noe som helst. Alle har syke forventninger i forkant.

Lenke til kommentar

Må si jeg er litt usikker om jeg skal bestille en idag eller ikke. Ser ut som enda en katastrofe for Nintendo når det kommer til lanserings titler om en ser bort ifra Zelda. Ser jo ut til å bli en reprise av både Wii og WiiU med tanke på tredjeparts spill og få Nintendo spill strekt over en lang periode av konsollen sin levetid.

 

Det i kombinasjon med høy pris på selve maskinen og ekstra håndkontrollere gjør meg veldig skeptisk til å bruke tusenvis av kroner for hva som ser ut som en Zelda maskin.

Lenke til kommentar

Det har vel vært opplagt en stund nå at tredjepartsstøtte vil bli mangelfull, i alle fall porter av spill som kommer til de øvrige konsollene. Vi får FIFA og annet første året, og så dabber det rask av. Det går slik hver gang det er for stort sprang fra maskinvaren til de øvrige konsollene.

 

Men dere som er skuffet, hva spesifikt er dere skuffet over? Jeg skjønner lineupen er svak, men ser ikke helt hva mer som skulle kommet. Vi har visst en stund at det ikke blir nytt MarioKart eller nytt Smash. Nintendo har ikke kapasitet til å utvikle 5-10 store spill på en gang. Videre vil ikke EA, Activision og Ubisoft lage et AAA-spill eksklusivt for en Nintendolansering, så hva savnet dere?

 

Jeg hadde kanskje håpet på noe fra Retro Studios, men ellers var dette som forventet. Er lov å håpe jeg tar skammelig feil og at Nintendo smeller til på dagens stream.

Lenke til kommentar

Hele konseptet til konsollen virker så forferdelig at jeg klarer ikke helt å beskrive det. Kontrolleren som følger med ser helt grusomt ubehagelig ut, og enda verre når den tas fra hverandre for de små L/R stubbene. Pro kontrolleren man kan kjøpe utenom ser ut som noe skikkelig billig 3rd party greier, men skal ikke kritisere det for mye før jeg har prøvd den selv. Realeasespill listen er tragisk utenom Zelda.

 

2.5 - 6 timers batterilevetid på paden basert på spill? Elendig!. Men ikke noe problem for meg overhodet da denne paden mest sansynligvis aldri vil forlate dockingstasjonen etter jeg pakker den ut på release. KANSKJE jeg tar den med på dass for å browse internett hvis jeg roter bort mobilen.

 

Er mega hyped på Zelda og ble faktisk veldig gira på Mario Odyssey også, men utenom disse er alt jeg ønsker meg Starfox Adventures 2 og Metroid Prime 4, som ikke virker sansynlig vi noen gang vil se igjen.

 

Tror switch blir enda en dødfødt flopp.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Katastrofalt dårlig line-up som ikke ligner grisen av det vi har sett til nå, for det ser jo ikke ut til at Nintendo har lært overhodet av Wii U.

 

Jeg holder i hvertfall på pengene en stund til :) Men som sagt Zelda ser jo bra ut...men 3k for det er ikke så fristende i grunn.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Må si jeg er litt usikker om jeg skal bestille en idag eller ikke. Ser ut som enda en katastrofe for Nintendo når det kommer til lanserings titler om en ser bort ifra Zelda. Ser jo ut til å bli en reprise av både Wii og WiiU med tanke på tredjeparts spill og få Nintendo spill strekt over en lang periode av konsollen sin levetid.

 

Det i kombinasjon med høy pris på selve maskinen og ekstra håndkontrollere gjør meg veldig skeptisk til å bruke tusenvis av kroner for hva som ser ut som en Zelda maskin.

skjønner hva du mener.. 

 

For meg er en "Zelda maskin" nok, trenger ikke masse titler, så lenge de få som er er solide, og Nintendo har aldri skuffet.

 

Solgte Uen, hadde kun mk8, DK, men du og du hvor mye jeg savner de spillene. Komme hjem, daffe på sofaen med en time på yoshi-biken :) 

 

sitter på toget og drømmer hvordan det blir å ha en Switch i henda :D

 

Pengene er satt av, rører dem ikke! Håper bare jeg får tak i en til launch ;) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...