Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Skulle Switch kommet i flere utgaver (med og uten skjerm) ville den fått en helt annen plass i markedet, og ikke minst et annet navn. Kosten for skjermen ville bli borte, men Nintendo måtte ta kosten ved å produsere to forskjellige maskiner.

 

Markedet for håndholdte er nok langt større lenger øst, spesielt Japan.

 

Det kunne vært interessant å se tall på alder og håndholdt vs docked i forskjellige regioner. Tror mange ville blitt overrasket. Hjemme hos meg brukes den omtrent 50/50 docked/undocked vil jeg tro. Og svært varierende hvor mye. 10-åringen bruker den, ikke helt overraskende, mest.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Både jeg og eksdama brukte Switch 90/10 i favør håndholdt. Nevøene mine og de to kompisene jeg kjenner som har maskinen bruker den også nesten bare i håndholdt. Hadde vært interessant å se statistikk på hvordan den blir brukt

 

En oversikt Nintendo laget for noen måneder siden: 

QUOp53G1gZjJ8QG2MDuQKDAqZ3KgoChf6UfKNj41

 

Tror det stammer fra en brukerundersøkelse, men gir vel en pekepinn.

 

Edit: Det stammer fra denne pdf'en her: https://www.nintendo.co.jp/ir/pdf/2017/171031_2e.pdf

Endret av Mør stønt-ape
Lenke til kommentar

Jammen jeg sitter jo RETT FORAN TV'n, hvorfor skulle jeg sitte med den pittelille skjermen i hånda da? :D

Og jepp, jeg spiller kun eksklusivene, pluss litt neogeo greier. Har null interesse av alle steam-spillene som er der.

 

Hovedsaklig kjøpte jeg Switch for å kunne spille SM Odyssey, nytt pokemon-spill, xenoblade chronicles 2 og Breath of the Wild. Har spilt alle sammen nå, så nå er det litt tørke. Men kjøpte Hyrule Warriors for et par dager siden, ikke hatt tid å teste enda. Spilte det endel på Wii U så er ikke så hastverk.

Fire Emblem Warriors holder jeg også på å pusle med. Dark Souls Remastered kommer jeg nok heller til å se på streamere og youtubere spille enn å spille selv.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jammen jeg sitter jo RETT FORAN TV'n, hvorfor skulle jeg sitte med den pittelille skjermen i hånda da? :D

Og jepp, jeg spiller kun eksklusivene, pluss litt neogeo greier. Har null interesse av alle steam-spillene som er der.

 

Hovedsaklig kjøpte jeg Switch for å kunne spille SM Odyssey, nytt pokemon-spill, xenoblade chronicles 2 og Breath of the Wild. Har spilt alle sammen nå, så nå er det litt tørke. Men kjøpte Hyrule Warriors for et par dager siden, ikke hatt tid å teste enda. Spilte det endel på Wii U så er ikke så hastverk.

Fire Emblem Warriors holder jeg også på å pusle med. Dark Souls Remastered kommer jeg nok heller til å se på streamere og youtubere spille enn å spille selv.

 

Så det spillet som blir aller morsomst å spille selv skal du kun se på andre spille? Hvorfor gjør du dette mot deg selv...

 

Dessuten er det mye morsommere å se på andre spille når man kjenner spillet godt selv.

Lenke til kommentar

I Japan, spesielt i byene, er det få som har plass til tv hjemme. Derfor er håndholdt populært der.

 

Folk lever jo forskjellige liv, ikke alle bor alene, noen har kids, noen oppholder seg kun i en svett kjeller, noen bor i kollektiv mens andre ikke en gang har tv. Det er ikke alle som har mulighet til å sitte foran tv-en hver gang man har lyst til å spille.

Selv spiller jeg omtrent kun docked, men det er veldig praktisk å kunne spille håndholdt hvis samboeren skal se på noe, jeg er ute på lange flyturer eller har lyst til å sitte på balkongen og spille. 

 

Det viktigste, og sannsynligvis en stor del av grunnen til Switchen sin store suksess er jo nettopp valgmulighetene det gir.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan går det an å ikke ha plass til en moderne flatskjerm? De kan jo til og med henges opp på veggen.

 

I byene bor de i svært små leiligheter. Så ikke alle som har plass til moderne flatskjermer nei. Har jo sett disse små boksene de bor i. De lider jo ikke av klaustrofobi borti der iallefall...

Lenke til kommentar

Skulle til å spørre om det er noe nytt i Switch-utgaven, men gjorde et søk og fant dette,

 

Captain Toad: Treasure Tracker, which originally launched for Wii U, is coming to Nintendo Switch. The new version includes new miniature courses based on various Kingdoms in the Super Mario Odyssey game. Also, anyone can play with a friend or family member by sharing a pair of Joy-Con controllers. While one player controls Captain Toad, the other can assist with things like turnip cover fire. Captain Toad: Treasure Tracker launches for Nintendo Switch on July 13

 

Digget Captain Toad på Wii U, så da blir det nok å kjøpe det en gang til på Switch.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...