Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes M+R var veldig morsomt. Noe v det morsomste vr å lære seg å bruke alle karkterene. Uenig at det er karakterer som er OP i fohold til andre. Eneste minuset med dette spilleter at man alltid måtte spille med Mario på laget. Synes det begrense litt innenfor taktikken. Da var det morsommere å spille igjennom bonus banene sammen med kona og ha to valgfrie karakterer hver.

Lenke til kommentar

Nja, er ikke slik at spilleren burde gjøre et spill mindre monotont eller kjedelig ved å bruke dårligere karakterer i spillet. Det er dårlig spilldesign, og ikke uventet fra Ubisoft. Banene eller fiendene man møter på burde være balansert annerledes sånn at det noen ganger var nødvendig (eller veldig fordelaktig) å bruke Luigi med sniper, for å ta ett eksempel.

Nå er det jo slik at man er avhengig av Peach eller RP for healing, og å bruke noen andre enn RL er tullete siden vampirism er OP. At man må ha Mario er også irriterende.

Nintendo burde lånt ut franchisen sin til noen andre enn Ubisoft.

Lenke til kommentar

Planlegger man godt nok trenger man sjelden å ha med en healer på banene. Det var sjelden jeg brukte noen av Prinsessene utenom  ved eskorte oppdrag av en av toadene. For oftest brukte jeg Luigi i baner jeg har få turns på meg da han kunne gi ekstra movment. Favoritt karakter å bruke er Mario Rabbit. Hysterisk å lokke til seg fiendene for så å denge dem med en hammer.

 

Jepp vampire healingen til Rabbit Luigi er op samme med abilitien hans som svekker motsatnderne men man trenger jo ikke bruke det bare for de at man kan. Jeg liker ihvertfall å prøve nye måter og se hva man får til med de redskapne man har istede for å gjøre det samme hver gang bare fordi det alltid funker. 

 

Som sagt eneste som irriterte meg var at man alltid måtte ha med seg Mario.

Lenke til kommentar

Kall meg gjerne sær men når jeg har en god og en dårlig karakter å velge mellom, ja da velger jeg den gode gitt.

Som et strategi-spill er M+R ganske dårlig når de lar det være opp til spilleren å gjøre seg selv "svakere" for at spillet skal bli interessant. Igjen; elendig spilldesign.

Lenke til kommentar

Kall meg gjerne sær men når jeg har en god og en dårlig karakter å velge mellom, ja da velger jeg den gode gitt.

 

Som et strategi-spill er M+R ganske dårlig når de lar det være opp til spilleren å gjøre seg selv "svakere" for at spillet skal bli interessant. Igjen; elendig spilldesign.

Sikker på at disse karakterene er svakere, eller er det bare du som ikke fikk teken på dem? Selv vekslet jeg mellom en 4-5 karakterer, og syntes de ulike karakterene hadde forskjellige bruksområder. Tre av dem brukte jeg omtrent ikke, men dette var mer fordi jeg ikke ville gå ut av komfortsonen min enn at de nødvendigvis var svakere. Og etterpå fant jeg ut at det som ofte er anerkjent som «det beste» laget var noe helt annet enn det jeg hadde brukt. Så tror kanskje du har tilnærmet deg spillet på en annen måte enn en del andre. Endret av Serjiously
Lenke til kommentar

Darnit Nintendo, hvis dette stemmer er det skikkelig kjipte nyheter for Pokemon og Switch: http://www.pressfire.no/nyheter/Switch/13015/Er-Pokmon-Lets-Go-Pikachu-og-Lets-Go-Eevee-de-nye-Pokmon-spillene-til-Switch

De aller fleste som følger med innen Pokémonmiljøet er ganske sikre på at dette er realiteten.

 

Det lyser enkelte varsellamper nå, men jeg tar ikke sorgen helt på forskudd. Vil vente og se hva de viser frem, når de nå endelig finner det for godt å avsløre noe, men nåde dere Nintendo om dere ødelegger Pokémon. :angry:

 

Allerede har de ødelagt Zelda for meg, om de nå ødelegger Pokémon for meg også, da kan de aller vennligst få drittmaskinen deres i retur. Da vil jeg ikke ha mer med Nintendo å gjøre. :mad::realmad:

Lenke til kommentar

Solgte M+R ganske fort. Ble fort for repeterende og det var ikke nok dybde mtp strategi. Kjipt når noen av karakterene er uendelig mye bedre enn de andre, endte opp med å bare bruke de samme hele tiden.

Ja, akkurat det var vel blant spillets store svakheter. Men jeg synes mangelen på strategi ble mer enn gjort opp for av hvor gøy det var taktisk. Jeg koste meg med å prøve å slå så mange fiender som mulig på én runde.

 

 

Kall meg gjerne sær men når jeg har en god og en dårlig karakter å velge mellom, ja da velger jeg den gode gitt.

 

Som et strategi-spill er M+R ganske dårlig når de lar det være opp til spilleren å gjøre seg selv "svakere" for at spillet skal bli interessant. Igjen; elendig spilldesign.

 

Det er vel en annen svakhet ved spillet at å prøve å min/makse gjør det mindre gøy. Jeg stresset en del med det selv i begynnelsen, men så gikk det opp for meg at jeg vant hver bane med ganske god margin, og at jeg kanskje kunne slappe litt mer av i karakterutvelgelsen og likevel vinne. Rabbid Peach var kjedelig å bruke, så da droppet jeg henne og så meg aldri tilbake. Det var egentlig mer enn nok healing i Rabbid Luigi.

 

Men ja, jeg er enig i at de kunne gjort det veldig mye bedre på dette feltet. Men "elendig spilldesign" er muligens å ta litt hardt i. . .

 

 

At man må ha Mario er også irriterende.

Du taler sanne ord.

Endret av Mør stønt-ape
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...