Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-474fGj

 

Virker som Nintendo faktisk har begynt å høre på fansen:

 

- Metroid Prime 4

- Klassisk 2D Metroid

- Åpent Mario 64-lignende 3D Mario

- Mainline Pokemon til konsoll

Synd 2D Metroid er en remake av det dårligste metroidspillet.
Det spiller ingen rolle egentlig, dette vil bli som et helt nytt spill. Bare se på Metroid 1 og Metroid Zero Mission
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har faktisk ikke spilt noe særlig av Metroid spillene. Har Super Metroid på vei til SNES da, regner med det dukker opp i løpet av uken. Ellers har jeg noen Metroid spill, muligens samlepakke liggende til Wii som er uspilt. Mener å ha prøvd ett av 2D-spillene men husker ikke hvilket :p

 

EDIT: Det var MP3:Corruption

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Har heller ikke spilt noe særlig 2D Metroid. Det traff meg egentlig aldri. Men Prime-serien anbefales på det sterkeste, spesielt de to første. Anbefaler deg å sjekke de ut en gang :)

 

Selv om det ikke er Retro Studios som produserer det nye spillet er visstnok produsenten fra de forrige Prime-spillene med på dette også.

Lenke til kommentar

 

Odyssey ser ekstremt lovende ut. Eneste er at det kanskje kan virke som det er litt få verdener.

Hvordan?
Vel, egentlig umulig å si, må jeg innrømme. Baserte det kun på at det visstnok er 30 måner å samle i hver verden (dog, dette så jeg bare i en forumpost, har ikke hørt det fra nintendo). Og hvis man antar at de går for noe sånt som 120 samleobjekter igjen, så blir jo det i så fall kun fire verdener.

 

Men dette er jo å spekulere voldsomt.

Endret av Serjiously
Lenke til kommentar


Nintendo rulte virkelig E3! :) Så mange spennende spill som vi fikk se noe til i dag.

 

Metroid Prime 4

2.5D Metroid til 3DS

Mer Mario Oddysey-snadder

Mainline Pokemon til konsoll

Xenoblade Chronicles 2

Mario + Rabbids Kingdom Battle

Fire Emblem Warriors

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser's Minions til 3DS

Zelda Breath of the Wild Season Pass info

Yoshi for Switch

Kirby for Switch

Just Dance 2018

Rocket League

Skyrim med Zelda-amiibosupport

Flere mindre kjente spill, som jeg ikke har fått sjekket ut videoene til ennå.


  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Odyssey ser ekstremt lovende ut. Eneste er at det kanskje kan virke som det er litt få verdener.

Hvordan?
Vel, egentlig umulig å si, må jeg innrømme. Baserte det kun på at det visstnok er 30 måner å samle i hver verden (dog, dette så jeg bare i en forumpost, har ikke hørt det fra nintendo). Og hvis man antar at de går for noe sånt som 120 samleobjekter igjen, så blir jo det i så fall kun fire verdener.

 

Men dette er jo å spekulere voldsomt.

 

Det tror jeg nok er sludder. Aldri om det er kun fire verdener, de sa i dag på Treehouse at vi ville møte hver av de fire(eller var det fem?) underbossene minst to ganger hver.

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk ikke spilt noe særlig av Metroid spillene. Har Super Metroid på vei til SNES da, regner med det dukker opp i løpet av uken. Ellers har jeg noen Metroid spill, muligens samlepakke liggende til Wii som er uspilt. Mener å ha prøvd ett av 2D-spillene men husker ikke hvilket :p

 

EDIT: Det var MP3:Corruption

 

*Virtuell bitch-slap*. Skaff deg Metroid Prime trilogy NÅ! :p

Lenke til kommentar

Da har jeg nettopp sett Nintendo sin konferanse, og dæven var det mye bra denne gangen! Mario Odyssey ser sykt bra ut, og faktisk bedre ut enn Galaxy så her blir det Switch kjøp på release uten tvil. Ekstremt lykkelig over en Metroid Prime 4 annonsering, men skuffet over null gameplay så det kan jo tyde på at det er tidlig i utvikling og er fler år unna release. Selv 2.5D Metroid gjør at jeg nå vurderer å skaffe meg en 3DS om dette ikke også blir tilgjengelig på Switch. Nintendo har virkelig greid å dra hodet ut av ræva og turt å satse mer å ta til seg feedback igjen som i gamle dager og samtidig begynt åpne seg for andre plattformer som er ett stort pluss. Fortsett sånn Nintendo :D

Lenke til kommentar

Synes Nintendo's E3 var helt OK. Dette er min mening, og jeg vet mange er uenig, men jeg kan begrunne:

 

Jeg har aldri vært noe fan av japanske animespill, slik som Xenoblade Chronicles 2 og Fire Emblem Warriors. 3DS synes jeg heller ikke er like interessant, selv om jeg eier en selv, men har egentlig alltid likt å spille Nintendo på TV'en i godstolen. Super Mario Odyssey ser også helt ok ut.

 

I tillegg så hopper jeg ikke i taket av at "gamle" spill som Rocket League og Skyrim kommer til Nintendo. Bra for Nintendo, men de er noen år gamle nå. I hvertfall Skyrim. Husker ikke helt når RL kom ut.

 

Det jeg likte veldig godt var Zelda DLC, Metroid Prime 4 + Yoshi og Kirby spillene. Vet ikke om jeg kommer til å kjøpe de to siste, men de så koselige ut. Gleder meg greit nok til Mario, men ikke spesielt fan av "Mario i en menneskeby"-konseptet.

Lenke til kommentar

*Virtuell bitch-slap*. Skaff deg Metroid Prime trilogy NÅ! :p

Ser disc utgaven er noe høyt priset selvsagt, men man får original utgavene til Gamecube til mer vettuge priser. Da er vel den store forskjellen her, selvsagt kontrollene og widescreen for Wii utgaven. Wii har i grunn aldri sett bra ut på en HDTV uansett, så kanskje jeg bare går for GC utgaven og kjører de på CRT'en med RGB-kabler ?

Endret av Mala
Lenke til kommentar

 

*Virtuell bitch-slap*. Skaff deg Metroid Prime trilogy NÅ! :p

Ser disc utgaven er noe høyt priset selvsagt, men man får original utgavene til Gamecube til mer vettuge priser. Da er vel den store forskjellen her, selvsagt kontrollene og widescreen for Wii utgaven. Wii har i grunn aldri sett bra ut på en HDTV uansett, så kanskje jeg bare går for GC utgaven og kjører de på CRT'en med RGB-kabler ?

 

 

Ja disc utgaven av trilogy er rimelig sjelden og har derfor høye priser, men seriøst, spill digitalversjonen istedet isåfall. Kan nesten ikke beskrive engang hvor sinnsykt mye mer deilig Metroid Prime er å spille med Wii kontrolleren sammenlignet med GameCube versjonene. Du har IKKE free aim på GameCube under normal spilling som er standard i alle skytespill nå til dags og all targeting av enemies er automatisk ved å holde inne R om du vil bevege deg mens du skyter. Free aiming på GC kan kun gjøres ved å holde inne R og da kan man ikke bevege seg i det hele tatt (hvis jeg ikke husker feil) siden venstre stikke styrer både movement OG sikting mens høyre C-stikke kun er for å bytte våpen. Mulig jeg forklarte kontrollen jævlig ræva nå, men se for deg å spille CoD/Halo/Killzone/whatever hvor all bevegesle og kamerastyring kun gjøres med venstrestikka :D

 

Trilogy har også widescreen, noe GameCube versjonene ikke har i tillegg til bedre bildekvalitet som kommer naturlig med componentkabel/hdmi som du har på Wii/Wii U.

 

Litt OT Fun fact: Offisielle componentkabler kunne faktisk kjøpes til GameCube tilbake i tiden, men KUN via nettbutikken til Nintendo, noe som gjør de svært sjeldne og nå går for over 2000kr på ebay. I tillegg satt faktisk component video encoder chipen i selve kabelen på pluggen og har ikke blitt reverse engineered enda, så det finnes ikke uoffisielle billigkabler fra kina engang.

 

EDIT: Kan jo nevne at Wii kontrollen er dønnsolid i trilogy serien (i alle fall med motion pluss), faktisk så bra at jeg lett kunne spilt MP4 med Wii kontroll når den dag kommer om det hadde fungert like knall som på trilogy.

Endret av XtaZ
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bra info! Jo, forstår nøyaktig hva du vil frem til med kontrollene =). Nintendo og video utganger er i grunn ett kapittel for seg selv. Med full RGB-støtte på SNES, noe som er helt konge til ingen RGB på N64..med mindre man har moddet konsoll( noe jeg har :p) Gamecube er jo også da ett kapittel for seg selv som du er inne på hehe.PAL spill er vel uansett strippet for 480p funksjonalitet...way to go Nintendo, i mens NTSC folket får full glede av det. Så man sitter vel igjen med RGB-kabler som beste løsning der.

 

Og komponent kvaliteten på Wii er vel heller ikke på høyde med det man fikk med GC, men støtten og tilgjengeligheten er der i det minste!

 

Høres ut som om Wii utgaven er veien og gå, men Wii U har jeg jo ikke lenger heller så da utgår jo den digitale utgaven..

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Ja Nintendo er en clusterfuck av merkelige avgjørelser opp gjennom tidene. Var forresten faktisk ikke klar over at digitalutgaven var eksklusiv til Wii U...the fuck Nintendo??? Jeg sjekka ebay og finn og du slipper jo faktisk ganske billig unna med en brukt kopi i bra stand, forholdsvis 480kr og 600kr inkl frakt. Det er ca 20 timer spilletid pr spill så 200kr pr tittel er ikke så verst.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-474fGj

 

*Virtuell bitch-slap*. Skaff deg Metroid Prime trilogy NÅ! :p

Ser disc utgaven er noe høyt priset selvsagt, men man får original utgavene til Gamecube til mer vettuge priser. Da er vel den store forskjellen her, selvsagt kontrollene og widescreen for Wii utgaven. Wii har i grunn aldri sett bra ut på en HDTV uansett, så kanskje jeg bare går for GC utgaven og kjører de på CRT'en med RGB-kabler ?
Anbefaler heller gamecube versjonene om du ikke er kjempe fan av å bruke Wii kontrollene. Har trilogien selv og ble veldig utslitt i høyre arma etter spillingen, mye mer behageligere med vanlig kontroll :)
Lenke til kommentar

Så etter dag 1 med Nintendo er dette mine tanker:

 

Mario + Rabbits Kingdom Battle

Liker det. Liker taktiske strategispill (ikke så gira på Fire Emblem dog) og dette spillet ser bare gøy ut. Friheten Ubisoft har fått og måten de har brukt den på er bare helt fenomenal. Er ikke helt fan av kaninene da, men spillet er såpass sprøtt at de på sett og vis passer inn. Grafikken er forøvrig helt rå, akkurat slik artistisk kunst burde se ut i et så bisart spill. Kjøpes dag 1.

 

Kirby Switch

Meh - aldri eid et Kirbyspill og dette kommer nok ikke til å endre det, sikkert artig for de som liker serien.

 

Yoshi Switch

Ser fantastisk ut og koste meg med Wooly World (som var overraskende vanskelig) så kommer nok til å plukke opp dette eventuelt.

 

Metoid Prime 4

Glad for alle Metroid fans der ute, selv kommer jeg kanskje til å plukke det opp, spørs litt hvordan det ser ut. Selv har jeg aldri vært tilhenger av Metrovania-spill og liker heller ikke den dystre isolerte følelsen de tidligere spillene i serien gir.

 

Metroid: Samus Returns

Vet jeg akkurat sa jeg ikke liker Metrovania-spill men når jeg så hvordan dette spillet er designet så virket det faktisk ganske kult. Kan fort være jeg plukker opp dette spillet. Overraskende mye liv Nintendo gir 3DS også forøvrig.

 

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser's Minions

Dette er remake av et 14år gammelt spill (?). Ser bra ut og tilleggspillet Bowser's Minions ser bare rått ut. Kommer til å plukke opp når lommeboka tillater det.

 

Fire Emblem Warriors

Når jeg ser gameplay av dette så innser jeg at grunnen til at jeg likte Hyrule Warriors var Zelda. Men hvis dette spillet har god Co-op (elsket Co-open i Hyrule Warriors) så blir det kaaaanskje å plukke opp, men tviler.

 

Zelda DLC

Det cavegreiene ser lovende ut. Minner om Eventide island som lett var et av høydepunktene i spillet.

 

Xenoblade Chronicles 2

Vet ikke om jeg liker at det er en oppfølger av Xenoblade Chronicles til Wii da dette betyr mer historie-fokus og mindre "open world". Men vet ikke helt, har alltid stor tro på min evne til å elske slike spill, men hver gang jeg prøver så innser jeg at jeg ikke har innehar evnen til å kjede meg i hjel gjennom et helt spill. Brukte 8ish timer i Xenoblade Chronicles til 3DS og det ble for avansert/kjipt/ræva for å oppta min interesse mer - spill som krever mer enn 8timer å sette seg inn i er ikke verdt min tid.

 

Mario Odyssey

Trodde ikke Nintendo kunne klare å toppe Zelda BotW men nå har jeg ikke bare trua, men dette spillet har vekket barnet inne i meg på samme måte som Nintendo klarte med Super Mario 64. Blir fort tidenes beste spill.

 

Selv om Nintendo ikke viste alt for mye under Spotlighten så fikk jeg tilbake troen på at Nintendo vet hva som fans vil ha etter annonseringer slik som Metoid Prime og Pokemon(!) til Switch.

Endret av protown
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

*Virtuell bitch-slap*. Skaff deg Metroid Prime trilogy NÅ! :p

Ser disc utgaven er noe høyt priset selvsagt, men man får original utgavene til Gamecube til mer vettuge priser. Da er vel den store forskjellen her, selvsagt kontrollene og widescreen for Wii utgaven. Wii har i grunn aldri sett bra ut på en HDTV uansett, så kanskje jeg bare går for GC utgaven og kjører de på CRT'en med RGB-kabler ?
Anbefaler heller gamecube versjonene om du ikke er kjempe fan av å bruke Wii kontrollene. Har trilogien selv og ble veldig utslitt i høyre arma etter spillingen, mye mer behageligere med vanlig kontroll :)

MP3 finnes vel kun på Wii om jeg ikke husker feil?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...