Gå til innhold

Inntrykk og informasjon om PS4 PRO


LarZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Sitter kun med lite mobilbilde her. Men for meg er Skyrim et av tidenes spill. Karrieren min som gamer startet i 78... spent på om det er noe bedre i 4K versjonen. Hva sier du Larzen?

 

 

Har prøvd den nye PC versjonen i 4K og det var som å få et helt nytt Skyrim. Så om Pro versjonen er bare i nærheten så er det en voldsomt opptur! Er jo litt synd det er i 30 fps men vi må jo ha i bakhode hva PS4Pro koster...

 

Så dette tror jeg blir bra :)

Lenke til kommentar

Noen som har fått med seg om Netflix-appen til PS4 Pro er oppdatert med HDR-støtte? Det er primært HDR jeg vil ha på den nye konsollen. Og litt lavere støynivå...

trodde den allerede var det på ps4, kom en patch i går og en samtidig som hdr støtta kom til ps4 så vil tro det, men er svært begrensa hva netflix har å by på i hdr etter hva jeg leste

 

https://www.engadget.com/2016/09/07/ps4-netflix-youtube-hdr/

 

ser ut som både netflix og youtube appene har hdr støtte på pro

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

 

Avbestiller fra Komplett om den ikke sendes i dag, siden de er 200 spenn dyrere.

 

Er vel bare å trappe opp i den lokale gamestop og legge 3.990,- på bordet på lanseringsdagen.

 

 

Jeg skal ha to maskiner. Har bestilt en hos Gamestop til meg selv. Den fra Komplett er til jobben og den eneste grunnen til at jeg fortsatt har tatt vare på bestillingen var at jeg kanskje fikk den en dag før.

Lenke til kommentar

 

Avbestiller fra Komplett om den ikke sendes i dag, siden de er 200 spenn dyrere.

 

Er vel bare å trappe opp i den lokale gamestop og legge 3.990,- på bordet på lanseringsdagen.

 

snakka med gamestop i dag og de har tatt inn konsoller etter hvor mange forhåndsbestillinger de har fått inn, og jeg forstod det sånn att de ikke hadde flere igjen etter å ha levert til de som forhåndsbestilte, dette var dog min lokale butikk så kan jo være bedre andre plasser, men var samme greia med ps4 når den kom og da var det ingen til overs, så regner med elkjøp er bedre valg da de kjører samme pris

Lenke til kommentar

 

 

Avbestiller fra Komplett om den ikke sendes i dag, siden de er 200 spenn dyrere.

 

Er vel bare å trappe opp i den lokale gamestop og legge 3.990,- på bordet på lanseringsdagen.

 

snakka med gamestop i dag og de har tatt inn konsoller etter hvor mange forhåndsbestillinger de har fått inn, og jeg forstod det sånn att de ikke hadde flere igjen etter å ha levert til de som forhåndsbestilte, dette var dog min lokale butikk så kan jo være bedre andre plasser, men var samme greia med ps4 når den kom og da var det ingen til overs, så regner med elkjøp er bedre valg da de kjører samme pris

 

 

Det samme har jeg også hørt. Jeg forhåndsbestilte dagen etter PS4 Pro ble annonsert. De bak disken hadde nesten ikke hørt om maskinen en gang, så hun måtte ringe sjefen og høre. Så vil tro jeg er blant de første som bestilte og er sikret :)

 

Som du sier, Elkjøp kjører et annet løp og der ville nok jeg rigget meg til på lanseringsdagen om jeg ikke hadde forhåndsbestilt den noe sted.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Noen som har funnet noe review som tar for seg PS VR og Pro?

Ikke annet enn at du ikke kan bruke HDR virker det som så lenge PS VR er koblet inn.

 

----

 

SNIP video

 

Anbefaler å se den. Skuffende at devs må inn å fikse/compile sine spill for at vi skal merke forbedringer. Skulle ønske alle spill ville fungere bedre, men som dere ser i klippet med F1 så kjører det helt likt på PS4 vs PS4 Pro. Litt skuffende. One S gjør jo dette, så forstår ikke grunnen til at PS4 Pro ikke kan fungere på alle spill.

 

Hva mener du Xbone One S gjør? Det er jo et fåtall av spill som har noen ekstra støtte til den konsollen, og det er også opp til den enkelt utvikler å gjøre, slik som på Playstation. Gears Of War 4 og Forza Horizon 3 har fått HDR oppgradering. Pluss noen få til som har fått det.

 

Xbox One S kan oppskalere alle spill fra sin native oppløsning, som uansett aldri er over 1080p, til 4K. MEN, det gjør maskinen såpass dårlig jobb med at det lønner seg ikke. Det er bedre å kjøre 1080p utsignal for spillene slik som før. Oppskaleringen til 4K blurrer ut fine detaljer, såpass mye at 1080p signalet klart ser bedre ut. Når du kjører 1080p signalet til en 4K TV så vil TV'n oppskalere selv, og det ser klart bedre ut. I hvert fall på min TV. Detaljer beholdes i mye større grad. Xbox One S oppskalering til 4K av spill er flau. Det som er synd er at for å få de spillene som har fått HDR oppgradering så må man kjøre 4K ut.

 

Her er Playstation mye bedre fordi du kan kjøre 1080p ut med HDR signal for spillene som støtter det, og så skalerer TV'n spillet til 4K og gir HDR effekten. Nå har jeg ikke sett Playstation PRO oppskalere vanlig 1080p til 4K, så det er jo mulig at den gjør det bedre enn Xbox One S. Personlig så bruker jeg 4K på Xbox One S kun til film, altså Netflix og UHD BD. For spillene er 4K skaleringen så mye dårligere at jeg lar TV'n gjøre den jobben.

Du misforstår meg helt. Se videon en gang til.

 

Jeg snakket bare om at fks F1 kjører på eksakt samme framerate. Men igjen. Du kommer med en wall of tekst og har misforstått meg helt.

 

Jeg nevner at ikke alle spill vil automatisk få bedre framerate og viser til en video hvor det vises.

 

Du quoter meg og begynner å snakke om oppskalering. Bra jobba.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...