Gå til innhold

Inntrykk og informasjon om PS4 PRO


LarZen

Anbefalte innlegg

Noen som har funnet noe review som tar for seg PS VR og Pro?

Ikke annet enn at du ikke kan bruke HDR virker det som så lenge PS VR er koblet inn. 

 

----

 

 

Anbefaler å se den. Skuffende at devs må inn å fikse/compile sine spill for at vi skal merke forbedringer. Skulle ønske alle spill ville fungere bedre, men som dere ser i klippet med F1 så kjører det helt likt på PS4 vs PS4 Pro. Litt skuffende. One S gjør jo dette, så forstår ikke grunnen til at PS4 Pro ikke kan fungere på alle spill.

Også skuffende at AAA spillene er oppskalert i 4k fra 1440p, men igjen. Å tro at AAA skulle kjøre 4K uten oppskalering var vel som å tro på julenissen. Star wars, uncharted er alle 1440p og ikke 4K, men men.

 

Det jeg dog liker er supersampling og at AA virker å bli standard, de screenshottene av Tomb Raider ser så fantastisk mye bedre ut enn hvordan det gjorde tidligere på PS4.

Endret av henrikrox
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syntes nå uansett det er kjempe fint at vi får nye konsoller med korte mellomrom. Det var vel ingen her inne som trodde vi skulle spille native 4k@60fps uansett. Eller altså du kan spille Fez i native 4k@60fps liksom, men ikke uncharted. Men still, nye boksen virker å gjøre all ting bedre enn den tidligere PS4en gjorde, og den koster ikke så mye mer.

 

Så for meg er det enkelt kjøp. Blir spennende å se hva som kommer i fremtida av spill som er litt mer utviklet for hardwaren.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

http://www.gran-turismo.com/gb/news/00_3723425.html

 

4K, 60fps

・Resolution: 1800p checkerboard

・Framerate: 60fps

 

HDR

・Data capture using a bespoke camera developed by PDI.

・Brightness range 100 times higher than the current camera standard.

・Gran Turismo will support current HDR TV’s as well as future HDR devices reaching brightnesses up to 10000nits. (HDR10・ST.2084)

・GT Tonemap enabling complete compatibility between Standard Dynamic Range (SDR) and HDR TVs.

Lenke til kommentar

Helt som forventa ... leste litt om det før jeg kansellerte min ordere på pro.

Bare å vente til Ms leverer 4K ikke 1440p opskalert som Sony klarte .... utrolig

xbox scorpio klarer garantert ikke kjøre native 4k på full pupp i mer enn ett fåtall spill, tror nokk du må lenger ut på landet med den, har selv hatt en pc med i7 4ghz, MSI GeForce GTX 1070 Gaming X, å tilogmed denne klarte ikke kjøre flere av de nyere spilla i native 4k med stabil fps, så tror nokk ms driter seg ut når de sier alt skal kjøre 4k, tror desverre vi alle må vente til neste generasjons konsoller viss vi vil ha native 4k med ok fps i de fleste spill :rofl:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Synes egentlig hele spillbransjen hopper uten skiene i 200m bakken i disse dager. Kravet for å kunne få lov til å levere konsoller med 4k spill er at konsollen før kunne levere spill i 1080p med rå eyecandy og dønn stabil fps, noe hverken Sony eller MS har greid til dags dato med noen av sine flaggskip titler. Det jeg ser frem til med kommende spill etter lanseringen av pro og Scorpio er muligheten for bedre grafikk på 1080P. Bare synd man må ha et 4k tv for å kunne få HDR, hadde vært morsomt å kunne fått dette på en pc skjerm.

Lenke til kommentar

 

Helt som forventa ... leste litt om det før jeg kansellerte min ordere på pro.

Bare å vente til Ms leverer 4K ikke 1440p opskalert som Sony klarte .... utrolig

xbox scorpio klarer garantert ikke kjøre native 4k på full pupp i mer enn ett fåtall spill, tror nokk du må lenger ut på landet med den, har selv hatt en pc med i7 4ghz, MSI GeForce GTX 1070 Gaming X, å tilogmed denne klarte ikke kjøre flere av de nyere spilla i native 4k med stabil fps, så tror nokk ms driter seg ut når de sier alt skal kjøre 4k, tror desverre vi alle må vente til neste generasjons konsoller viss vi vil ha native 4k med ok fps i de fleste spill :rofl:
Allikevel vil den kjøre spill langt bedre enn PS pro. Er det noen spill i det heletatt som er ekte 4k på pro? Blir jo mega useriøst med en 4k konsoll som ikke kjører ekte 4k.
Lenke til kommentar

 

Helt som forventa ... leste litt om det før jeg kansellerte min ordere på pro.

Bare å vente til Ms leverer 4K ikke 1440p opskalert som Sony klarte .... utrolig

xbox scorpio klarer garantert ikke kjøre native 4k på full pupp i mer enn ett fåtall spill, tror nokk du må lenger ut på landet med den, har selv hatt en pc med i7 4ghz, MSI GeForce GTX 1070 Gaming X, å tilogmed denne klarte ikke kjøre flere av de nyere spilla i native 4k med stabil fps, så tror nokk ms driter seg ut når de sier alt skal kjøre 4k, tror desverre vi alle må vente til neste generasjons konsoller viss vi vil ha native 4k med ok fps i de fleste spill :rofl:

 

Nja altså et GTX 1070 klarer fint å dra AAA titler i 4K liksom, og en scorpio er ikke veldig langt unna et 1070 (vel og merke i teoretisk ytelse).

 

Men igjen, det blir litt dumt å sammenligne 4K med en PC vs konsoller. Hørtes kanskje dumt ut, men når du jobber med spill mot et bestemt sett hardware så kan du optimalisere ekstremt mye mer, se bare på uncharted 4 på PS4. Se hvor bra Final Cut er på OSX sammenlignet med andre lignende apper. Apple trenger bare å fokusere på å støtte deres egen hardware. Litt dårlig poeng, men du ser sikkert tegninga.

 

Og selvom Scorpio eller PS4 Pro ikke klarer 4k@60fps i ULTRA, med alt på full pupp, så har jeg full tro på at scorpio/ps4 pro vil klare 4k@60fps med det vi på pc kaller medium/high preset. Men det viktigste å tenke på er optimalisering spillutviklerne kan gjøre når de har et fast bestemt hardware å jobbe imot.

 

Før Battlefield 1 kom ut til PC, så syntes jeg Uncharted 4 er det peneste spillet jeg noen gang har spilt, uavhengig av plattform, og jeg har jo en temmelig hissig PC. Så det sier jo litt tenker jeg.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Helt som forventa ... leste litt om det før jeg kansellerte min ordere på pro.

Bare å vente til Ms leverer 4K ikke 1440p opskalert som Sony klarte .... utrolig

 

Scorpio kommer uten tvil til å være en kraftigere maskin utifra det lille vi vet idag. Men som PC brukere som har gått ifra 1080p til 1440p så er det hoppet dramatisk. Nå vet jeg ikke om du spiller på PC også eller om det er kun konsoll du har koblet til ditt 4K TV. Men jeg hadde ihvertfall ikke vært i tvil om å kjøpe en Pro for å få så pene spill som overhode.

 

Pro kommer til å regelrett slakte både PS4 og XBO i et år nå. Blir nok å kjøpe Scorpio selv når den kommer. Men i mellomtiden så skal jeg spille på verdens kraftigste konsoll til latterlige 4000kr... :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

4000 kr er fortsatt mye penger! Jeg har en gaming laptop som kjører alt på topp detaljer i 1080p, men er noen PS4 exclusives jeg kunne tenkt meg. 

 

Men mest av alt er jeg nysgjerrig på PS VR, selv om det ikke virker å ha tatt helt av enda. Får vel sitte på gjerdet en stund til..  :tease:

Lenke til kommentar

Moderatormelding

Vennligst ikke avspor debatten, da denne tråden er forbeholdt PS4 Pro. Generelle sammenligninger med andre konsoller er helt legitimt, men dersom det utvikler seg til sidedebatter i hoveddebatten er det bedre å opprette egen tråd for dette.

 

Det er fint. Men kanskje det kan være på sin plass å gi en liten pekefinger til dem som kun bruker tråden til å fokusere på det negative. Ikke at det ikke er på sin plass å også ha fokus på det. Men når det eneste en bidrar med er negativitet fordi det står feil navn på plastboksen så kan en like greit la vær å delta i tråden. 

 

Min mening ihvertfall. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Litt mine tanker om pro,

 

1 HDR updates på gamle ps4 var ikke helt gjennom tenkt av Sony. Det gjør en opgradering til pro litt mindre nødvendig.

HDR er det som gir bilde virkelig en oppgradering ikke 4K.

 

2 PlayStation VR. Var det ikke naturlig å fått kobla in VR brillene direkte til Pro når den er kraftigere da er vel den seperate prosessoren unødvendig ? Litt amatør messing og ville ha gitt et "renere" system med mindre kabler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt mine tanker om pro,

 

2 PlayStation VR. Var det ikke naturlig å fått kobla in VR brillene direkte til Pro når den er kraftigere da er vel den seperate prosessoren unødvendig ? Litt amatør messing og ville ha gitt et "renere" system med mindre kabler.

Dette tar de opp i en av videoene til Digital Fondry.

Og de har en hypotese om at Sony ikke ville gå på en prissmell med PS4 Pro, ala den gang de lanserte PS3 til 599USD.

Så for å holde kostnadene nede, kuttet de ut direkte integrering av PSVR, og UHD-drevet, slik at den kunne lansere Pro til 399USD.

 

Og jeg skjønner det. 

Hadde de proppet inn UHD-drev og prisen gått opp til 449USD, hadde allerede noen blir skremt av prisen.

Videre, med integret PSVR og UHD til 499USD eventuelt 549USD ville skremt langt flere.

 

Mange som ikke har hverken VR eller behov for en UHD-spiller. Så da er beste løsning å kjøre den på markedet i lavere prisklasse.

 

Men jeg personlig, hadde betalt 1000-1500 ekstra kroner for UHD-drev og integrert PSVR. Men skjønner at jeg er blant veldig få.

Hadde de lansert en PS4 Pro VR-edition med UHD-drev, hadde jeg kjøpt den, selv til økt pris.

 

Noe som faktisk "irriterer" meg med Pro er at de har skiftet strømkabel-standard. 

PS4 hadde jo den vanlige tynne strømkabelen. Samme type kabel i som i PSVR-boksen.

Derfor kjøpte jeg en kort 50cm Y-kabel som gir strøm til begge disse enhetene.

Nå kan jeg ikke bruke den kabelen mer, fordi nye PS4 Pro har valgt den store 6-kantede pluggen. Og ingen selger Y-kabel med en 8-tallsplugg, og en 6-kantplugg.

Skjønner ikke hvorfor de måtte bytte standard på den akkurat nå som jeg nettopp har fått PSVR.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...