Gå til innhold

iPhone 7-tråden


PongPing

Anbefalte innlegg

Supert tips = Halv pris neste år.

Ha ha Iphone er den som best holder seg best i pris uten tvil derfor en god investering kontra videre salg. 50% det er nok android telefoner Samsung holder seg klart best men taper seg mye mer en Iphone. Kjøper du en dyr Huawei er du fuckt dette har jeg opplevd selv ingen skjønner hvor bra de er og man må gi de bort etter 1 år da prisene faller i dass. Se her fra idag Iphone 6S pluss 64GB ligger på 8885,- billigst rikker ikke i pris et år etter så du bor på feil planet sorry så dream on.....   https://www.prisguide.no/produkt/apple-iphone-6s-plus-64gb-239964

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da tipper jeg 2-3 uker.

 

Samme som når man bestiller fra Apple, da.  Det er 6 dager til den i det hele tatt slippes løs, og så kan man spekulere på hva den andre eller tredje uka går med til.

 

Regner med at Telenor og en del andre operatører eller leverandører får tilsendt et antall telefoner allerede før den 16. september, slik at de straks kan sende ut det de har til de som har forhåndsbestilt først. Men det tar ikke 1-2 uker å få de telefonene fram til mottakerne.

 

Apple sender vel fra lager i Nederland, og de pleier å klarer leveringstidene med god margin. Forhåpentligvis vil det ikke ta mer enn to uker. 

 

 

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Det sies flere steder at iPhone 7 Plus kun har bildestabilisering i 28mm kamera, og ikke i 56mm kamera!

 

Høres ikke det litt omvendt ut?

 

 

Høres vel helt logisk ut i og med at det er 28mm kameraet som vil ta bilder i 99% av tilfellene. Den andre linsen "engasjeres" jo kun ved bruk av zoom, og eventuelt for å få til den fancy "blurry bakgrunn effekten" hvor på kvaliteten på det som er bakgrunnen uansett har liten betydning.

 

Men er jo litt underlig at de ikke kan ha optisk bildestabilisering på begge to da.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med å skaffe iPhone på lanseringsdagen? Har alltid bestilt via Telenor og fått rett etter lansering. Men siden Telenor nå bare selger "SWAP24" på nett så er jeg avhengig av å kjøpe ifra forhandler så jeg kan binde opp Telenor Frihet 20GB.

 

Var raskt innom Elkjøp Nittedal når de åpnet på fredag for å reservere, men Elkjøp tar ikke reservasjoner i butikk så der er det "første mann til mølla" som gjelder.

 

Det betyr vel at jeg må belage meg på å stå tidlig opp på fredag og møte opp tidlig hos en forhandler for å være blant de første. Dette har jeg ytterst lite erfaring med.. Og ryktene sier jo at interessen rundt iPhonelanseringer har avtatt de siste årene, spesielt nå som det er lettere enn noen gang å få bestilt via nett.

 

 

Hvor tidlig ute må / burde man være på lanseringsdagen? Holder det å være der en time før åpning, eller må jeg belage meg på å møte opp flere timer i forveien? Hvilke butikker er det mest strategisk riktig å satse på? Elkjøp Nittedal er jo praktisk med tanke på reiseavstand og det faktum at jeg tviler på at det vil være stor konkurranse i form av mange folk der. Men samtidig så er det neppe en prioritert butikk så de får vel også få telefoner.. Er det da smartere å satse på en større butikk som Elkjøp Megastore på Lørenskog? Men der vil det vel fort være langt flere mennesker..

 

 

Skal ha en iPhone 7 128GB Rose Gold til madammen (denne tror jeg ikke skal bli så alt for vanskelig å få tak i), men jeg selv skulle helst hatt en iPhone 7 Plus 128GB Jet Black, og denne virker det jo som det vil være svært få av.

Lenke til kommentar

Ingen her som kan svare deg på det RamGuy trolig ikke Elkjøp heller da de ikke vet hvor mange de får. Trolig ingen til salgs i butikk i første runde da er forhåndsbestiller via nett som vil prioriteres i første runde.. Beste mulighet til å få den tidlig er at du burde bestilt den via nettoperatør Telenor/Telia etc da de får som regel en større andel en nettbutikkene. Du må nok dessverre vente en stund er jeg redd.

Lenke til kommentar

Problemet er jo at min teleoperatør (Telenor) ikke lenger selger vanlige abonnementløsninger via sin egen nettbutikk. Jeg er i så måte blitt tvunget å skaffe den fra en annen forhandler enn direkte fra operatøren selv. Og dessverre så er det jo sånn at nesten ingen forhandlere i Norge selger med abonnement via sine nettbutikker, da må du i fysiske butikker og de fleste opererer da ikke med forhåndssalg eller reservasjoner, og ingen opplyser om lagerantall før etter lansering..

Lenke til kommentar

Og apropos SWAP. Det må da være tidenes ran? Koster 449 per måned for 128 gb-versjonen og da må jeg bestille Frihet 8 gb i tillegg til 449/mnd. Altså 900 kr/mnd = 10.800 kr på ett år, og da skal de i tillegg ha telefonen tilbake når du får ny uten at jeg får noe for den? En mobil jeg altså kunne solgt på Finn til 6000 kr. Virker veldig merkelig.

 

Edit: Ser at skjermforsikring følger med. 13.000 er totalpris med nonstop XL. Med skjermforsikring blir det vel 1200 kr mer, så 14.200 kr på et år. M.a.o. 3400 kr dyrere enn SWAP, men da får man altså ikke solgt mobilen videre for 6000 kr. Men det frister vel folk med at det er enkelt, pluss at man slipper å betale 8-10.000 kr med en gang.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Har ikke Djuice de samme abonnementene som Telenor (men til en litt hyggeligere pris)? Med mindre du er avhengig av FriFamilie såklart. Skal selv ha 7 Plus 128 gb derfra med nonstop XL. 8200 kr for mobilen, sparer altså 1700 i forhold til Apple/Eplehuset etc. :)

 

 

Har forhandlerabonnement fra Telenor, ganske så uslåelige priser. Som dessverre gjør at jeg i år er ganske så stuck når Telenor ikke lenger selger med vanlig abonnementløsning via egen nettbutikk.

 

SWAP-løsningen ifra Telenor kan være helt ok den, om man kombinerer med et greit abonnement og ikke orker å styrke med salg av telefonen og likevel ønsker å bytte hvert år. Men for min del så er det jo helt uaktuelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...