Gå til innhold

iPhone 7-tråden


PongPing

Anbefalte innlegg

Går selvsagt for den nye 7 plus svart type glans farge 256gb. De siste årene har jeg hadde beskyttelse på alikevell så er ikke redd for skraper. Skraper får du om du er uheldig eller ikke bryr deg,som med bil eller telefon :-)

Skal bli godt å komme " hjem" til en IPhone igjen etter litt prøvelser fra andre merker(android )

 

Ang at 3,5 er borte ! Ligger vel kun å støver ned slike ting her i huset , vi har trådløse systemer for slikt i dag heldigvis.

 

Nei her er det bare å glede seg

 

NB, så noen skrev salget startet på morgenen 9.9 (kl 09 ) stemmer det? Jeg tenkte de startet på natten med salget jeg !!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Noen som har erfaringer med å bestille fra apple.no til utlandet? Bor i utlandet til neste sommer..,

Blir det noe endringer med MVA og slikt men forsatt ha Norsk garanti og reklamasjon?

Eller er det best å bestille hjem til Norge også få noen til å sende til meg på post?

Dersom du har dokumentasjon på fast bosted utenfor Norge, er det beste alternativet å kjøpe den i Norge hos en leverandør som tilbyr moms-refusjon, slik at du får MVA som du har betalt ved kjøp tilbake når du tar med deg mobilen tilbake til utlandet der du bor. Les og følg reglene for dette.

 

Okei.

Siden jeg bor i Spania nå, så kan jeg bestille ifra apple.es til meg. Har ikke da Apple ganske internasjonalt service i EU landene?

 

Lenke til kommentar

Tror jeg står over denne, da jeg har 6S+ i dag. Det eneste som frister er forsåvidt at den er vanntett. Har ikke noe imot manglende minijack heller, da jeg aller helst ikke vil ha kabler på telefonen. Det bringer meg til gårsdagens store skuffelse: INGEN TRÅDLØS LADING!...

 

Når Tim Cook så fint og fengende på scenen hevder at fremtiden er trådløs, er det smått utrolig at

a) de ikke evner å tilby trådløs lading

b) de ikke bryr seg om å åpne NFC for flere formål

c) de er tragisk dårlig på å tilby overføringsmuligheter for filer mellom enheter (ikke bare Apple -> Apple, men også Apple -> øvrigheten)

 

Men trådløs lading kommer vel sikkert som den store nyheten neste år. Og NFC-muligheter som den store nyheten i september 2018.

 

Gårsdagens lansering var et stort gjesp. iPhone 7 er en bitteliten oppgradering fra 6s. Watch series 2 er en liten feilretting på noen mangler i series 1. Airpods er et steg i riktig retning, men designet er klønete. Der er Samsung sine IconX langt bedre. Og Samsung sine er også mer funksjonsrike, men med det som ser ut til å være dårligere batteri.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Går selvsagt for den nye 7 plus svart type glans farge 256gb. De siste årene har jeg hadde beskyttelse på alikevell så er ikke redd for skraper. Skraper får du om du er uheldig eller ikke bryr deg,som med bil eller telefon :-)

Skal bli godt å komme " hjem" til en IPhone igjen etter litt prøvelser fra andre merker(android )

 

Ang at 3,5 er borte ! Ligger vel kun å støver ned slike ting her i huset , vi har trådløse systemer for slikt i dag heldigvis.

 

Nei her er det bare å glede seg

 

NB, så noen skrev salget startet på morgenen 9.9 (kl 09 ) stemmer det? Jeg tenkte de startet på natten med salget jeg !!!

Da jeg skrev kl 0901 i morgen så mente jeg forhåndssalget :)

Lenke til kommentar

 

Går selvsagt for den nye 7 plus svart type glans farge 256gb. De siste årene har jeg hadde beskyttelse på alikevell så er ikke redd for skraper. Skraper får du om du er uheldig eller ikke bryr deg,som med bil eller telefon :-)

Skal bli godt å komme " hjem" til en IPhone igjen etter litt prøvelser fra andre merker(android )

Ang at 3,5 er borte ! Ligger vel kun å støver ned slike ting her i huset , vi har trådløse systemer for slikt i dag heldigvis.

Nei her er det bare å glede seg

NB, så noen skrev salget startet på morgenen 9.9 (kl 09 ) stemmer det? Jeg tenkte de startet på natten med salget jeg !!!

Da jeg skrev kl 0901 i morgen så mente jeg forhåndssalget :)

Dumt , jeg skal jobbe hele natten frem til kl 07 i morgen tidlig. Skal bli tøft å måtte sitte 2 timer til for å komme til :-(

Lenke til kommentar

Noen som vil synse litt om hvilke modell og fargekombinasjon som blir mest populær?

 

Jeg går for en 7 Plus, svart (matt svart) og 128GB - og jeg frykter at jeg kanskje ikke er eneste som har sett meg ut akkurat den modellen. Noen som vet hvordan leveringstiden tradisjonelt har vært hvis du bestiller innen, si, en time fra de åpner?

Lenke til kommentar

Telefonen er IP67-sertifisert, men skulle telefonen bli vannskadet? Ja, det dekkes isåfall ikke av garantien..

 

http://www.independent.co.uk/life-style/gadgets-and-tech/news/iphone-7-apple-warranty-doesn-t-cover-water-damage-to-waterproof-new-phone-a7232231.html

 

Kan være kjekt å vite for de av dere som har tenkt til å kjøpe telefonen.

Ser ikke problemet 6S var jo et forarbeid på vanntetthet ligger jo flere tester der de legger 6S i et vannbad i 30 min uten skader da vil jeg tro at 7 er vel så bra uansett bruker ikke tlf i dusjen og en regnskur eller et uhell med et glass vann etc som velter vil den takle greit så ikke bekymret i det hele tatt.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Noen som vil synse litt om hvilke modell og fargekombinasjon som blir mest populær?

 

Jeg går for en 7 Plus, svart (matt svart) og 128GB - og jeg frykter at jeg kanskje ikke er eneste som har sett meg ut akkurat den modellen. Noen som vet hvordan leveringstiden tradisjonelt har vært hvis du bestiller innen, si, en time fra de åpner?

Jeg går for den samme som deg gidder ikke fingermerker til de grader lenger og syntes den er vel så kul i matt svart. Leveringstiden er lik for alle og de begynner allerede til neste uke, jeg regner 14 dager fra bestilling i morgen tidlig.

Lenke til kommentar

Okei.

Siden jeg bor i Spania nå, så kan jeg bestille ifra apple.es til meg. Har ikke da Apple ganske internasjonalt service i EU landene?

Dersom du bestiller fra apple.es, må du betale spansk moms, og får spansk reklamasjonsrett. Dersom du kjøper den når du er en tur i Norge, hos en forhandler som gir deg momsen tilbake på utførsel, får du både norsk reklamasjonsrett og momsfritt kjøp. Forutsatt at du gjør alt riktig, da. 

Lenke til kommentar

Noen som vil synse litt om hvilke modell og fargekombinasjon som blir mest populær?

 

Jeg går for en 7 Plus, svart (matt svart) og 128GB - og jeg frykter at jeg kanskje ikke er eneste som har sett meg ut akkurat den modellen. Noen som vet hvordan leveringstiden tradisjonelt har vært hvis du bestiller innen, si, en time fra de åpner?

 

Jeg går for samme kombinasjon , frykter også at akkuratt denne blir populær.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...