Gå til innhold

iPhone 7-tråden


PongPing

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg bestilte min iPhone 7 plus 256 GB "Black" på applestore innen 20 sekunder etter at nettsiden åpnet for forhåndbestilling. Jeg har dato 20 - 22 September.

 

du mener den standard svarte ?

 

 

 

Ja den matte typen. Jet Black hørte jeg at den blir lett ripet opp, tenker at det vil bli Hairlines, sånn som man får på klokker, så valgte den andre istedenfor. Hva bestilte du?

Lenke til kommentar

 

 

Jeg bestilte min iPhone 7 plus 256 GB "Black" på applestore innen 20 sekunder etter at nettsiden åpnet for forhåndbestilling. Jeg har dato 20 - 22 September.

 

du mener den standard svarte ?

 

 

 

Ja den matte typen. Jet Black hørte jeg at den blir lett ripet opp, tenker at det vil bli Hairlines, sånn som man får på klokker, så valgte den andre istedenfor. Hva bestilte du?

 

det står gagatsvart i bestillingen, ser det blir kalt jet black også , vet ikke hva som er riktig

Har bare fått en kjip dato ( prøver ringe apple nå )

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg bestilte min iPhone 7 plus 256 GB "Black" på applestore innen 20 sekunder etter at nettsiden åpnet for forhåndbestilling. Jeg har dato 20 - 22 September.

 

du mener den standard svarte ?

 

 

 

Ja den matte typen. Jet Black hørte jeg at den blir lett ripet opp, tenker at det vil bli Hairlines, sånn som man får på klokker, så valgte den andre istedenfor. Hva bestilte du?

 

det står gagatsvart i bestillingen, ser det blir kalt jet black også , vet ikke hva som er riktig

Har bare fått en kjip dato ( prøver ringe apple nå )

 

 

 

Gagatsvart er Jet Black, ser ut som veldig mange har bestilt og Apple er "short" på disse. Du har nok større sjanse å kanskje få den på natt åpent lansering, hvis du ikke greier å vente.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med å skaffe iPhone på lanseringsdagen? Har alltid bestilt via Telenor og fått rett etter lansering. Men siden Telenor nå bare selger "SWAP24" på nett så er jeg avhengig av å kjøpe ifra forhandler så jeg kan binde opp Telenor Frihet 20GB.

 

Var raskt innom Elkjøp Nittedal når de åpnet på fredag for å reservere, men Elkjøp tar ikke reservasjoner i butikk så der er det "første mann til mølla" som gjelder.

 

Det betyr vel at jeg må belage meg på å stå tidlig opp på fredag og møte opp tidlig hos en forhandler for å være blant de første. Dette har jeg ytterst lite erfaring med.. Og ryktene sier jo at interessen rundt iPhonelanseringer har avtatt de siste årene, spesielt nå som det er lettere enn noen gang å få bestilt via nett.

 

 

Hvor tidlig ute må / burde man være på lanseringsdagen? Holder det å være der en time før åpning, eller må jeg belage meg på å møte opp flere timer i forveien? Hvilke butikker er det mest strategisk riktig å satse på? Elkjøp Nittedal er jo praktisk med tanke på reiseavstand og det faktum at jeg tviler på at det vil være stor konkurranse i form av mange folk der. Men samtidig så er det neppe en prioritert butikk så de får vel også få telefoner.. Er det da smartere å satse på en større butikk som Elkjøp Megastore på Lørenskog? Men der vil det vel fort være langt flere mennesker..

 

 

Skal ha en iPhone 7 128GB Rose Gold til madammen (denne tror jeg ikke skal bli så alt for vanskelig å få tak i), men jeg selv skulle helst hatt en iPhone 7 Plus 128GB Jet Black, og denne virker det jo som det vil være svært få av.

 

 

Jeg har møtt opp på Elkjøp i Tønsberg de siste tre årene. Har kommet 5 minutter før, og har stort sett kun vært meg der. Da har de hatt ca 20-30 iPhones i forskjellige størrelse og fasonger. Ettersom preorders på nett har blitt mer populært tror jeg det har blitt enklere å få tak i den i butikk. Mulig dog trykket er stort noen steder, og det kan også hende de ikke har alle modellene inne.

Lenke til kommentar

Og apropos SWAP. Det må da være tidenes ran? Koster 449 per måned for 128 gb-versjonen og da må jeg bestille Frihet 8 gb i tillegg til 449/mnd. Altså 900 kr/mnd = 10.800 kr på ett år, og da skal de i tillegg ha telefonen tilbake når du får ny uten at jeg får noe for den? En mobil jeg altså kunne solgt på Finn til 6000 kr. Virker veldig merkelig.

 

Edit: Ser at skjermforsikring følger med. 13.000 er totalpris med nonstop XL. Med skjermforsikring blir det vel 1200 kr mer, så 14.200 kr på et år. M.a.o. 3400 kr dyrere enn SWAP, men da får man altså ikke solgt mobilen videre for 6000 kr. Men det frister vel folk med at det er enkelt, pluss at man slipper å betale 8-10.000 kr med en gang.

Du har ikke fått med deg at swap avtalen ikke gjelder bindende abn altså... Du må riktig bestille den med et abn men du kan si det opp når som hest allerede dagen etter og evt bestille deg et vilket som helst abn av andre operatører. En annen ting du ikke har fått med deg er at du trenger ikke å bytte etter 12mnd hvis du ikke vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har fått med meg litt av hvert, konklusjonen er uansett at SWAP ikke er en billig løsning. T.o.m. om jeg bytter ab med en gang og sparer en hundrings i måneden på det, så kan det fortsatt ikke ta igjen de 2600 kr i differanse mellom de to eksemplene jeg nevnte. Så eneste grunn til å velge SWAP er vel at man er lat/liker det enkelt eller ikke vet bedre. Begge er forøvrig helt ok - man har ikke tid å sette seg inn i alt her i verden.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaringer med Eplehuset når det gjelder lanseringsdagen og utsendelse?

 

De sender ut telefoner på lanseringsdagen. Kjipt at dette er en fredag, da posten så og si står stille i helgen. Telefonene blir sendt fra hovedlager i Trondheim. Min blir sannsynligvis sendt ut i første pulje, så jeg håper dermed at den er hos meg i Oslo på mandagen etter. Blir en lang helg...  :ermm:

Lenke til kommentar

 

Noen som har erfaringer med Eplehuset når det gjelder lanseringsdagen og utsendelse?

 

De sender ut telefoner på lanseringsdagen. Kjipt at dette er en fredag, da posten så og si står stille i helgen. Telefonene blir sendt fra hovedlager i Trondheim. Min blir sannsynligvis sendt ut i første pulje, så jeg håper dermed at den er hos meg i Oslo på mandagen etter. Blir en lang helg...  :ermm:

 

Er nok redd du skal være fornøyd om du får den i den uka i det hele tatt.. Mandag nei pakker sendes ikke i helgen du vil ha den da tidligst onsdag isåfall er du grisheldig, jeg har nok mer tro på uka etter selv om jeg la inn min bestilling kl 09.02 lanseringsdagen fra Telenor som i følge de selv får det største partiet i første runde.

Lenke til kommentar

 

 

Noen som har erfaringer med Eplehuset når det gjelder lanseringsdagen og utsendelse?

 

De sender ut telefoner på lanseringsdagen. Kjipt at dette er en fredag, da posten så og si står stille i helgen. Telefonene blir sendt fra hovedlager i Trondheim. Min blir sannsynligvis sendt ut i første pulje, så jeg håper dermed at den er hos meg i Oslo på mandagen etter. Blir en lang helg...  :ermm:

 

Er nok redd du skal være fornøyd om du får den i den uka i det hele tatt.. Mandag nei pakker sendes ikke i helgen du vil ha den da tidligst onsdag isåfall er du grisheldig, jeg har nok mer tro på uka etter selv om jeg la inn min bestilling kl 09.02 lanseringsdagen fra Telenor som i følge de selv får det største partiet i første runde.

 

 

Mange dårlige erfaringer med posten? De siste to årene har jeg fått iPhone på lanseringsfredagen fra Djuice (Telenor).

Lenke til kommentar

Bare lurer på en ting: Har bestilt gjennom Apple Store. Første gang jeg kjøper noe gjennom Apple Store. Hvordan går jeg fram dersom det skulle skje noe med telefonen, si at skjermen knuses e.l.? Må jeg sende den tilbake dit? Hadde det kanskje vært smartere å bestille gjennom f.eks. Eplehuset, mtp. reparasjoner osv.?

Knuser du skjermen er det nok opp til deg selv hvor du vil reparere den så sant du ikke har tegnet det som kalles idiot forsikring da vil forsikringen sende den til de som brukes av selskapet. Garantisaker da tar du kontakt med Apple Store og da veileder de deg hvor du skal sende den inn ofte er det http://infocare.com/ som brukes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Noen som har erfaringer med Eplehuset når det gjelder lanseringsdagen og utsendelse?

 

De sender ut telefoner på lanseringsdagen. Kjipt at dette er en fredag, da posten så og si står stille i helgen. Telefonene blir sendt fra hovedlager i Trondheim. Min blir sannsynligvis sendt ut i første pulje, så jeg håper dermed at den er hos meg i Oslo på mandagen etter. Blir en lang helg...  :ermm:

 

Er nok redd du skal være fornøyd om du får den i den uka i det hele tatt.. Mandag nei pakker sendes ikke i helgen du vil ha den da tidligst onsdag isåfall er du grisheldig, jeg har nok mer tro på uka etter selv om jeg la inn min bestilling kl 09.02 lanseringsdagen fra Telenor som i følge de selv får det største partiet i første runde.

 

 

Mange dårlige erfaringer med posten? De siste to årene har jeg fått iPhone på lanseringsfredagen fra Djuice (Telenor).

 

Nei bare erfaring med flere tusen pakker i årene som har gått. Ok leveres fra Trondheim fredag den vil ikke gå videre da lørdag og søndag er det stengt for pakker. da kommer den tidligst til terminalen oslo tisdag etter mine erfaringer der etter skal den sendes til ditt postkontor dvs tidligst onsdag. NB Telenor sender fra Oslo ikke Trondheim.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Noen som har erfaringer med Eplehuset når det gjelder lanseringsdagen og utsendelse?

 

De sender ut telefoner på lanseringsdagen. Kjipt at dette er en fredag, da posten så og si står stille i helgen. Telefonene blir sendt fra hovedlager i Trondheim. Min blir sannsynligvis sendt ut i første pulje, så jeg håper dermed at den er hos meg i Oslo på mandagen etter. Blir en lang helg...  :ermm:

 

Er nok redd du skal være fornøyd om du får den i den uka i det hele tatt.. Mandag nei pakker sendes ikke i helgen du vil ha den da tidligst onsdag isåfall er du grisheldig, jeg har nok mer tro på uka etter selv om jeg la inn min bestilling kl 09.02 lanseringsdagen fra Telenor som i følge de selv får det største partiet i første runde.

 

 

Mange dårlige erfaringer med posten? De siste to årene har jeg fått iPhone på lanseringsfredagen fra Djuice (Telenor).

 

Nei bare erfaring med flere tusen pakker i årene som har gått. Ok leveres fra Trondheim fredag den vil ikke gå videre da lørdag og søndag er det stengt for pakker. da kommer den tidligst til terminalen oslo tisdag etter mine erfaringer der etter skal den sendes til ditt postkontor dvs tidligst onsdag.

 

 

 

Det er kanskje litt vel optimistisk å håpe på mandag, men at den kommer innen onsdag er da naturlig å tro. :) Om den ikke kommer før uka etterpå er jo det "ekstraordinære" hendelser som må føre til det. Eplehuset har selv uttalt at de sender pakken videre så fort de kommer inn på lager lanseringsdag, så om de blir sendt fredag formiddag er det vel en reell sjanse for at Trondheim - Oslo ikke tar mer enn 1-2 virkedager? Jeg var den første som bestilte iPhone 7 Plus (128GB) i gullfarge på lanseringsdag hos eplehuset.no, og da må man jo tro at man er med i første parti.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...