Gå til innhold

Jobbe 130 timer i uken


Sir

Anbefalte innlegg

http://www.dn.no/nyheter/2016/08/12/0922/Arbeidstid/s-lett-mener-hun-det-er--jobbe-130-timer-i-uken

 

Er dette mulig?

 

Jeg tenker at man kan umulig jobbe produktivt så lenge. Enhver som har prøvd å gjøre kompliserte prosesser(hun jobbet som utvikler slik jeg forstår), i mer enn 12 timer begynner å gjøre dumme feil. Det hele ender opp med at man må gjøre mye av jobben om igjen dagen etter. Som kan forklare hvordan/hvorfor hun jobbet over dobbelt så mye som de fleste toppsjefer gjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner egentlig ikke at noen gidder. Kan umulig ha andre gleder enn jobb.

 

Har selv jobbet over 14 timer i døgnet når jeg var på fiskebåt. Da gikk det i ett i flere uker, og det er tungt når man ikke gjør annet enn å jobbe, spise og sove, men det går seg til. Nå hadde jeg etter de 5 ukene, fri i flere uker, så sånn sett helt greit.

Lenke til kommentar

Er ganske typisk at toppledere "skryter" på seg skyhøye arbeidstimer. Cluet er at toppledere er mye på farten. Skal ha møter der og der, middag med de osv. Og så skriver de det som arbeid selv om de satt 10 timer i privatjet, sov og spiste en bedre middag. Deltagelse på julebord er også jobb, f.eks.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Klart det går, det er mange som har slike hverdager månedvis om ikke år. Typisk er båter, asiatere går gjerne 12 timer skift og setter i gang med probono etterpå i håp om å stige i rankene. De er gjerne ett år på båten i slengen.

 

I japan dør de jo i fleng av overarbeid om dagen osv.

 

Men det er ikke sunt, men det går for perioder. Selv jobber jeg og går på skole, ofte går hele dagen min til jobb å skole, og da går jeg gjerne 10—16 timer på jobb først om jeg er på reis.for så rett i «forelesning»

Lenke til kommentar

Det er fullt mulig å ha seg med flere hundre kvinner... En ny hver/annenhver helg fra man flytter til en storby som 19-20 åring til man er i slutten av 20-årene. Det er selvfølgelig like uvanlig som å være jomfru som 35, men absolutt mulig.

 

Ellers så synes jeg 140 timer høres i overkant ut. Jeg har perioder der jeg har jobbet 10-12 timer om dagen 7 dager i uken. Kanskje kunne jeg pushet det ytterligere om jeg hadde hatt privatsjåfør, vaskehjelp, fått all mat servert, treningssenter på studiestedet og arbeidsplass. Men da lå jeg helt i grenseland å forsake alt som hadde med et fritid/et sosialt liv, og ikke noe jeg kunne gjort om jeg visste dette ville pågått over flere år.

Endret av blured
Lenke til kommentar

I enkelte arbeidsmiljøer, spesielt i Japan, er det om å gjøre å jobbe lengst, gjerne fra tidlig om morgenen til kvelden. Produktiviteten er ikke så viktig. Kilde: en som gjør mye næring i asia. På en annen måte så kan de som virkelig brenner for det de gjør jobbe til de ikke greier å holde øynene åpne. Da er man i en tilstand der man ikke ser på klokken. Jobber man derimot i en alminnelig jobb som man syns er helt grei, men ikke ønsker å jobbe overtid, så er det svært tungt å jobbe lenge. Et eksempel kan være selvstendig næringsdrivende, utviklere og musikere mot butikkmedhjelper, rørleggere og tømrer. Men det finnes naturligvis unntak.

Lenke til kommentar

http://www.dn.no/nyheter/2016/08/12/0922/Arbeidstid/s-lett-mener-hun-det-er--jobbe-130-timer-i-uken

 

Er dette mulig?

 

Jeg tenker at man kan umulig jobbe produktivt så lenge. Enhver som har prøvd å gjøre kompliserte prosesser(hun jobbet som utvikler slik jeg forstår), i mer enn 12 timer begynner å gjøre dumme feil. Det hele ender opp med at man må gjøre mye av jobben om igjen dagen etter. Som kan forklare hvordan/hvorfor hun jobbet over dobbelt så mye som de fleste toppsjefer gjør.

 

Det der er drittpreik. 18,5t jobb i snitt i døgnet, da har du 5,5t igjen til fritid, private gjøremål og søvn. Yaddayadda  :thumbup:

 

Men som andre sier, det spørs også kordan du definerer kva som er arbeidstid.

Lenke til kommentar

 

http://www.dn.no/nyheter/2016/08/12/0922/Arbeidstid/s-lett-mener-hun-det-er--jobbe-130-timer-i-uken

 

Er dette mulig?

 

Jeg tenker at man kan umulig jobbe produktivt så lenge. Enhver som har prøvd å gjøre kompliserte prosesser(hun jobbet som utvikler slik jeg forstår), i mer enn 12 timer begynner å gjøre dumme feil. Det hele ender opp med at man må gjøre mye av jobben om igjen dagen etter. Som kan forklare hvordan/hvorfor hun jobbet over dobbelt så mye som de fleste toppsjefer gjør.

 

Det der er drittpreik. 18,5t jobb i snitt i døgnet, da har du 5,5t igjen til fritid, private gjøremål og søvn. Yaddayadda  :thumbup:

 

Men som andre sier, det spørs også kordan du definerer kva som er arbeidstid.

 

Effektiv arbeidstid er nok maks halvparten.

De som mener de har behov for å jobbe så mye mangler enten evne til å delegere oppgaver videre, eller skryter bare over at de jobber så og så mye.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Haha. For min del hadde jeg ikke jobbet 60 timer i uka for flerfoldige millioner. Så viktig er ikke penger, så lenge man har til det nødvendige.

Det hadd jeg lett. Hun er rundt 40 nå, tjent millioner og får nye 500mill for salg av Yahoo. Pensjonere seg og bruke 1 mill i månad resten av livet. Og ungene arver fortsatt noen titalls mill. Imo, bedre enn å jobbe 40t i uka til en er 67 for 400.000kr i året

Lenke til kommentar

Slike folk lever for å jobbe, det gir dem energi på samme måte som noen får energi av å være sosiale. De slutter ofte ikke før de dauer.

 

Angående 18 timer hver dag så er det nok mulig, men jeg antar at hun inkluderer mattid etc. Det er mange som er våkne og fullt funksjonelle så lenge hver dag, ikke alle trenger like mye søvn, så å jobbe 100% av våkentiden er nok ikke et stort problem så lenge man har personligheten til det. Så kan man jo legge opp "kreativtid" og "skriverapporttid", da gjør man hjernedødarbeidet til slutt og alle timene blir nok effektivt arbeid.

 

Dette tilhører nok sjeldenhetene på lik linje som at det er få folk som kommer i verdensmesterklasse i diverse sport.

Lenke til kommentar

Er ganske typisk at toppledere "skryter" på seg skyhøye arbeidstimer. Cluet er at toppledere er mye på farten. Skal ha møter der og der, middag med de osv. Og så skriver de det som arbeid selv om de satt 10 timer i privatjet, sov og spiste en bedre middag. Deltagelse på julebord er også jobb, f.eks.

Det stemmer nok. Mange møter er jo nærmest som dødtid å regne. Det er dessverre også en del juks med overtid og avspassering i selskapet jeg jobber i. Sånn går det når folk har hjemmekontor, free seating og lederne ikke har oversikt over arbeidsmengden.
Lenke til kommentar

Eg jobber i ett maskinverksted, dvs lager maskindeler av stål og støpejern i CNC-styrte maskiner.

 

Den lengste arbeidsdagen eg har hatt der er 19 timer, fra 7 om morningen til 2 om natta. Og de siste 3 timene der fikk eg ikkje gjort noe som helst fornuftig. Det var ikkje så farlig, eg var så lenge på jobb fordi en kar i en annen maskin måtte gjøre ferdig en del og eg var med ham fordi vi ikkje har lov til å jobbe åleine i maskinene.

 

Eg begynnte å lage ett nytt program ca kl 23 den kvelden, og når eg begynnte å teste det ca 00:30 var det så mye feil i programmet at eg til slutt bare sletta det. Etter det rydda eg litt og gikk og sulla til kameraten min var ferdig med delen sin og vi kunne gå heim.

 

Så for meg så kan eg seie at den gangen klarte eg å jobbe noenlunde effektivt i ca 16 timer, naturligvis med de pausene eg skulle ha. Men eg kan aldri tenke meg at eg kunne klart å være effektiv 16 timer kvar dag en heil uke.

Endret av Dragavon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er fullt mulig å ha seg med flere hundre kvinner... En ny hver/annenhver helg fra man flytter til en storby som 19-20 åring til man er i slutten av 20-årene. Det er selvfølgelig like uvanlig som å være jomfru som 35, men absolutt mulig.

 

Vel når den som skryter av det er 20 år og påstår å ha hatt sex med 400 forskjellige jenter så er det rett og slett ikke mulig nei.
Lenke til kommentar

Har selv jobbet periodevis godt over 100 timer i uken.

 

I en psykisk of fysisk krevende jobb med mye tungt maskineri hvor grove feil kan få fatale følger. 

 

 

Og min erfaring er at det er fullt mulig. (i perioder)

 

 

Forrige gang måtte jeg si ifra til makkeren min at nå drar vi hjem etter bare tolv timer 2-3 ganger iløpet av den tredje uken med 14+ timer skift hver eneste dag. (Da jeg ikke følte meg oppegående nok til å gjennomføre jobben sikkert. (Når hodet koker og angsten for å gjøre feil blir for høy er det på tide og ta kveld.)) 

 

Etter cirka 3 måneder har jeg opplevd ett annet problem, rett og slett det at kroppen ikke klarer å holde følge, sovnet rett etter jeg har stappet matpakken i trynet i hver matpause, sovner sekundet jeg sitter meg inn i passasjersetet på en bil, sovner sekundet jeg har satt vekkeklokken på i det jeg kommer inn døra hjemme. Må snakke høyt til meg selv og skrive ned de enkleste regnestykker for å ikke gjøre feil osv. 

 

Min erfaring er det at folk kan som regel yte mye bedre, mye lengre, enn det de tror selv om de blir nødt til å det. (Tenk helvetesuka i forsvaret) 

Når det er sagt finnes det grenser for hva nervesystemet og kroppen faktisk klarer over tid. 

 

Ser ikke noe problem i å jobbe 15 timer-skift hver dag i en uke om man får noen dager fri for å ta seg inn igjen, samme gjelder å jobbe ett 24+ timer-skift om man får dagen etterpå til å hente seg inn igjen osv. 

 

 

I mine øyne høres det ut som om hun berta har for høye mål for sine ansatte, personlig er jeg typen som liker å presse meg selv til bristepunktet, det å fortsatt være operativ i stillingen sin etter 15+ timer, søkkvåt i svette og blodsmak i munnen er en fantastisk følelse som jeg aktivt prøver å oppnå. 

 

Derimot ser jeg kolleger, gjerne over 40 år/med kjæreste/familier som bare har lyst til å komme seg hjem, spise middag og se alle elsker Raymond, jeg kan ikke tvinge dem til å være på jobb lengre bare fordi jeg har noen feilkoblinger i hodet som setter tidsfristen på jobben over alle andre behov.

 

Høres ut som om hun berta i Yahoo er ganske like meg i den forstanden men blir likevel tullete i mine øyne og forvente at alle andre skal følge opp hennes egne skyhøye forventninger for seg selv. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...