Gå til innhold

Bygget Faradays bur i baren for å få gjestene til å begynne å prate med hverandre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott tiltak, det vil dra mennesker til stedet dom ønsker å være sosiale og få med seg hva som skjer rundt seg.

 

Noen i tråden nevner tap av kunder, det vil ikke gjelde i storbyer. Der blir det heller motsatt, det vil trekke folk som er omgjengelige. Eneste pub på bygda vil være noe annet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

... Eller bly for å øke tetthet på en rimelig måte? 

Bly stopper ioniserende stråling, men ikke radiobølger.

 

 

Hva slags isolasjon brukes for å stoppe radiobølger i et rom med en MRI (også kalt MR) -skanner da?

Der er det jo radiobølger som leses fra kroppens vannmolekyler. Så det må vel være helt radiofritt i et slikt rom?

Lenke til kommentar

 

Vet ikke om det trengs allverdens, jeg har null internett og ofte ikke telefonsignal på min lokale Rema 1000, som er et frittstående bygg med metallfasade.

Rema er godt i gang med å sette opp sendere i alle sine butikker, problemet blir snart borte.

 

 

Hadde du tenkt deg ned på Rema1000 med vennene dine, og handlet øl? Satt seg ned i butikklokalet og pimpet nedpå, da blir du nok jaget bort, eller hentet av politi.

Lenke til kommentar

Hadde vært en idè å kanskje sperre slik at kun 3G/4G ble stoppet men ikke vanlig ringing?

Bør være mulig med rett størrelse på maskene på metall-nettet man lager faradayus-buret med antar jeg. Da løser man problemet med å ringe nødnummere også, og at evt. personell fra nødetatene som kommer inn ikke får kontakt med sentralen.

Lenke til kommentar

Hadde vært en idè å kanskje sperre slik at kun 3G/4G ble stoppet men ikke vanlig ringing?

Bør være mulig med rett størrelse på maskene på metall-nettet man lager faradayus-buret med antar jeg. Da løser man problemet med å ringe nødnummere også, og at evt. personell fra nødetatene som kommer inn ikke får kontakt med sentralen.

 

Alt etter hvilke frekvenser 2G, 3G og 4G kommuniserer over, så lar dette seg muligens gjennomføre. Men, den typen signal du velger bør ha kortest bølgelengde for bruk med talekommunikasjon.

 

Jeg kan ta feil, for jeg har null erfaring. Men, jeg tenker ihvertfall slik at du kun kan maske ute de frekvensene som har lengre bølgelengde. Tar forbehold om at jeg også kan ta feil !

Lenke til kommentar

 

 

Vet ikke om det trengs allverdens, jeg har null internett og ofte ikke telefonsignal på min lokale Rema 1000, som er et frittstående bygg med metallfasade.

Rema er godt i gang med å sette opp sendere i alle sine butikker, problemet blir snart borte.

 

 

Hadde du tenkt deg ned på Rema1000 med vennene dine, og handlet øl? Satt seg ned i butikklokalet og pimpet nedpå, da blir du nok jaget bort, eller hentet av politi.

 

 

Akkurat jeg hadde ikke tenkt i de baner, men det er fire ting som jeg kunne tenkt meg å gjøre på Rema 1000: 

 

- ringe hjem for å høre om det er noe mer jeg skal handle,

- motta samtalene når jeg ringes opp hjemmefra med beskjed om mer å handle, 

- sjekke om jeg har nok på brukskontoen til å handle det jeg ønsker, 

- og overføre penger til brukskontoen dersom jeg ikke har det. 

 

De to første av de to tingene virker bare noen ganger, mens de to siste normalt sett ikke virker med mindre jeg bruker 5 minutter på å finne signal. Betong og blikk, eller hva det er, har en relativ grei signaldempende effekt,og det var vel det du var interessert i først.

 

 

Lenke til kommentar

 

 

 

Vet ikke om det trengs allverdens, jeg har null internett og ofte ikke telefonsignal på min lokale Rema 1000, som er et frittstående bygg med metallfasade.

Rema er godt i gang med å sette opp sendere i alle sine butikker, problemet blir snart borte.

 

 

Hadde du tenkt deg ned på Rema1000 med vennene dine, og handlet øl? Satt seg ned i butikklokalet og pimpet nedpå, da blir du nok jaget bort, eller hentet av politi.

 

 

Akkurat jeg hadde ikke tenkt i de baner, men det er fire ting som jeg kunne tenkt meg å gjøre på Rema 1000: 

 

- ringe hjem for å høre om det er noe mer jeg skal handle,

- motta samtalene når jeg ringes opp hjemmefra med beskjed om mer å handle, 

- sjekke om jeg har nok på brukskontoen til å handle det jeg ønsker, 

- og overføre penger til brukskontoen dersom jeg ikke har det. 

 

De to første av de to tingene virker bare noen ganger, mens de to siste normalt sett ikke virker med mindre jeg bruker 5 minutter på å finne signal. Betong og blikk, eller hva det er, har en relativ grei signaldempende effekt,og det var vel det du var interessert i først.

 

 

For ikke å nevne det å sjekke online handleliste, sjekke oppskrift for å se om man ar med alt man trenger, om det er noe som frister der og da. Og så har min lokal Rema post i butikk, så da er det fint å få frem pakkesporing/hentelapp på telefonen.

 

:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

– Jeg vil ikke hindre folk i å bruke telefonene til det de er gode til

 

For mobiler er ikke lengre gode til å ringe med?

Det står telefoner med ringeskive på bordene. Gode til å ringe med! Både mer ergonomisk enn de knekkebrødformene som nå brukes og ingen forstyrrende bifunksjoner.

Lenke til kommentar

Hvilken masketetthet kreves i nettingen, og kreves det flere nettingtyper med forskjellig maskestørrelse for å kunne klare å ta brorparten av mobilsignalene? De er jo spredt over så mange forskjellige frekvensbånd.

 

Eller har han tatt billige stålplater, holder kanskje? Eller bly for å øke tetthet på en rimelig måte? Hvilke platetykkelser kreves av ulike materialer (stål, bly, kobber, betongtykkelse..)

Vinduet i en mikrobølgeovn gir deg en viss pekepinn på hva som skal til for å stoppe radiobølger i samme frekvensområde, men med rundt 1000 ganger høyere effekt. Med andre ord, man trenger hverken betong, bly eller kobber. Ei heller noe nevneverdig platetykkelse på stålet. Et transparent maskenett holder i lange baner. I praksis holder det sikkert bra med hønsenetting. Man får også kjøpt vinduer med innebygget maskenett i stål.

Lenke til kommentar

Den provoserende påstanden om at telefonkameraer har meget god kvalitet. Hvis du ikke tar Tesla vs elsykkel-analogien så har du kanskje ikke noe erfaring med skikkelige kameraer og hvordan bildekvaliteten skiller seg fra telefonkameraer. Det er en helt annen verden, akkurat som Tesla vs elsykkel.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Kanskje tiden for å møte nye folk på pubben er forbi, og at folk heller tar praten med likesinnede på nettet i stedet, hvis fysiske venner ikke er tilstede.

Mange tar dessverre praten med likesinnede på nettet selv om de har fysiske venner til stede. Det skjer sikkert like mye i folks hjem og offentlige plasser som på puber. Fenomenet fysisk vennskap er i full forvitring. Selv sjekking foregår stort sett på nett for tida. Det foregår til og med massevis av forskning på hvordan folk skal kunne ha sex uten fysisk kontakt. Fysisk tilstedeværelse og kontakt er bare såå 90-tallet.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Den provoserende påstanden om at telefonkameraer har meget god kvalitet. Hvis du ikke tar Tesla vs elsykkel-analogien så har du kanskje ikke noe erfaring med skikkelige kameraer og hvordan bildekvaliteten skiller seg fra telefonkameraer. Det er en helt annen verden, akkurat som Tesla vs elsykkel.

Telefonkamera har meget god kvalitet for SIN BRUK.

Som i 90% av tilfeller er ta bilder, for å så poste dem på Facebook/Instagram/Snapchat/etc.

De er også på et kvalitetsnivå hvor de har tatt innpå engangskameraene, ironisk nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...