Gå til innhold

Pokémon Go har sendt salget av ekstra mobilbatterier til himmels


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De som har lang erfaring med spill, og ikke spiller på telefon og nettbrett :)

Det var da en særlig ignorant og arrogant holdning. Hva om man har lang erfaring med spill OG spiller på tlf og nettbrett?

 

Virker som du bare ute etter å disse pokemon, uten et eneste godt argument. Ikke spilt det engang heller virker det som.

 

Rart hvordan noe som blir super-populært plutselig tvinger alle til å ha en mening om det som enten er kjempepositiv eller super-negativ. Veldig polariserende.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

De som har lang erfaring med spill, og ikke spiller på telefon og nettbrett :)

Slutt å vær klyse, folk spiller det fordi der hører til barndommen deres. Per dags dato er det et av de beste spillene på markedet, da det får ALLE(voksne inkludert) ut i aktivitet. Så kan du heller sitte på din gaming pc til 30k og snakke dritt om alle som er ute og sosialiserer seg.

Lenke til kommentar

Jeg hadde faktisk pokemon kort når jeg gikk på skolen.

Men dette, jeg gidder bare ikke, være en del av saueflokken og hoppe på det "alle" driver med for tiden.

Jeg har egne meninger, holdninger og prinsipper, noe som virker å være mangelvare i dagens samfunn.

Lenke til kommentar

Jeg hadde faktisk pokemon kort når jeg gikk på skolen.

Men dette, jeg gidder bare ikke, være en del av saueflokken og hoppe på det "alle" driver med for tiden.

Jeg har egne meninger, holdninger og prinsipper, noe som virker å være mangelvare i dagens samfunn.

Er bare saueflokken som snakker om å ikke være i saueflokk. Tror du ikke folk tar egne valg? Det å tro at man er bedre eller mer spesiell enn "saueflokken" er ganske komisk og i 99% helt feil. Blir som å kjøre bil og klage over at man "sitter fast i trafikken". Du sitter ikke fast i trafikken, du er trafikken.

 

Med det antallet som spiller PoGo så er det 100% sikkert at du får med alle slags typer personer, at en generalisering på den måten du gjør blir feil uansett hva du sier.

 

Er ikke superhyped på Pokemon jeg, er morsomt å spille det når jeg går tur med hunden. Men er teit at alle skal hoppe på hate-train hver gang noe blir populært.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

At candy crush har vært så populært, er noe eg ikke fatter og begriper.

Pokemon GO er litt annerledes, men blir like stum om dette spillet klarer å være like populært i mer enn noen måneder.

Men folk er jo crazy etter skins i cs, Dota og lol uten å egentlig like spillet noe særlig. Tidsfordriv uten glede

Candy Crush var ganske moro i starten, men ble fort repetitivt. Så en syklende mann (rundt 30 år) som spilte Pokemon Go på nettbrett (9,7 iPad). Det så noe spesielt ut, gitt.

Å spille pokermon go med stort nettbrett har kun en fordel, du kan kle deg som en dust uten at noen legger merke til det :)
Lenke til kommentar

Jeg hadde faktisk pokemon kort når jeg gikk på skolen.

Men dette, jeg gidder bare ikke, være en del av saueflokken og hoppe på det "alle" driver med for tiden.

Jeg har egne meninger, holdninger og prinsipper, noe som virker å være mangelvare i dagens samfunn.

Du fremstiller deg mer som en fedorabrukende neckbeard enn noe overlegent menneske slik du prater. Vi kjenner vel alle til mennesker som er pretensiøse selv om de har null grunnlag for det?

 

Om du må hate pokemon go for å føle selvtilfredshet, så sier det vel mer om deg enn de som spiller.

 

Ja, de som tar det blodseriøst er sære mennesker, men det er også de færreste. De fleste som spiller er normale mennesker rundt 20 år.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Så gøy å se at tråden trengte hele 2-3 poster før samtalen og temaet sporet av. Jeg syns heller vi burde finne ut evt. hvilken power bank som yter best og evt ytelse per krone. Det finnes også andre legetime grunner til å ha en sånn liggende.

 

Hva syns dere, damer og herrer?

Endret av Kynxx
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja, det er det men det er ikke alle som skjønner det, og når han i det i tillegg spesifiserer det, så er "hvem bestemmer"-kommentaren din enda mer uforståelig.

 

AtW

 

Folk reagerer når noen sier at noe er "så dårlig" uten å komme med en eneste begrunnelse. Da virker det som han mener at det er et objektivt dårlig spill. Det er et diskusjonsforum og det aller meste her er jo meninger, men å komme med slike uttalelser er litt "jeg er bedre enn de" mentalitet. Bryr meg ikke nevnverdig jeg, men vil bare at de skal heller bidra med mer til diskusjonen. Kom med begrunnelser på hvorfor det er dårlig. Såvidt jeg vet er det ikke et eneste argument for det her inne (selv om det finnes flere negative sider ved PoGo). 

 

Har mange ting jeg misliker ved PoGo, men det er også mye positivt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ja, det er det men det er ikke alle som skjønner det, og når han i det i tillegg spesifiserer det, så er "hvem bestemmer"-kommentaren din enda mer uforståelig.

 

AtW

 

Folk reagerer når noen sier at noe er "så dårlig" uten å komme med en eneste begrunnelse. Da virker det som han mener at det er et objektivt dårlig spill. Det er et diskusjonsforum og det aller meste her er jo meninger, men å komme med slike uttalelser er litt "jeg er bedre enn de" mentalitet. Bryr meg ikke nevnverdig jeg, men vil bare at de skal heller bidra med mer til diskusjonen. Kom med begrunnelser på hvorfor det er dårlig. Såvidt jeg vet er det ikke et eneste argument for det her inne (selv om det finnes flere negative sider ved PoGo). 

 

Har mange ting jeg misliker ved PoGo, men det er også mye positivt. 

 

 

Nei, det virker ikke som man mener det objektivt, det er åpenbart at "dårlig" er en mening, og det er enda mer åpenbart når man i tillegg skriver "min mening" (noe som ikke burde være nødvendig, men folk klarer jo ikke å se at det åpenbart et en mening så det er vel kanskje derfor han slenger på den redundante informasjonen), og hvordan kan man trekke "jeg er bedre" ut av at noen mener et produkt er dårlig? Mener du ingen produkt er dårlige? Selvfølgelig ikke, betyr det at du mener du er bedre enn andre?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg blir stadig imponert over hvor populære så dårlige spill og apper kan bli. Min mening, ja...

Jeg blir stadig imponert over hvor populære spill og apper jeg synes er dårlige kan bli. Jeg er imponert over hvor populært GTA, The Witcher og Battlefield er, skikkelig møkkaspill ;)

At du synes de er dårlig er mest sannsynlig fordi du ikke har spilt det skikkelig og er møkk dårlig i dem.

Spill du gjør det dårlig i vil ofte føles dårlige siden du ikke får belønningen av å mestre det.

Pokemon er definitvt et dårlig spill i mine øyne. At mange spiller det betyr ikke at det er bra. Er nok en del nostalgi i dette, pluss at ungdommer i dag elsker sine smartphones, er vel det mange lever for nærmest, telefonen sin.

At du synes Pokemon GO er dårlig er mest sannsynligvis fordi du ikke har spilt det skikkelig og er møkk dårlig i det. Spill du gjør det dårlig i vil ofte føles dårlige siden du ikke får belønningen av å mestre det.

 

Eller, gjelder det bare andre...?

Jeg har såvidt lekt meg med appen, men er ikke poenget å 'fange' Pokemons? De tre jeg har funnet har jeg simpelthen bare kasta en pokeball på. Er det mulig å ikke mestre dette? For meg er appen svært mangelfull, men har potensiale.

 

Det er dog gøy vi får flere spill som baserer seg på den ekte verden, det har jeg sans for.

Antar du også fikk excellent xp bonus når du fanget disse Pokemon da, siden du mestret det umiddelbart... Forventer du å slite med å ta livet av fiende nummer 3 i andre spill, eller regner du det som naturlig at det er lettere i starten kanskje?

Lenke til kommentar

 

 

 

Nei, det virker ikke som man mener det objektivt, det er åpenbart at "dårlig" er en mening, og det er enda mer åpenbart når man i tillegg skriver "min mening" (noe som ikke burde være nødvendig, men folk klarer jo ikke å se at det åpenbart et en mening så det er vel kanskje derfor han slenger på den redundante informasjonen), og hvordan kan man trekke "jeg er bedre" ut av at noen mener et produkt er dårlig? Mener du ingen produkt er dårlige? Selvfølgelig ikke, betyr det at du mener du er bedre enn andre?

 

AtW

 

Okei, det er ikke objektivt i den rette forstand men når folk sier slike ting så virker de som det er den rette meningen. Det er helt hans mening, men at alle andre burde også mene det samme. Selv om han sier at det er hans mening, så virker det som at det er han som har 'skjønt' det. Det han sa er ikke like ille som det Kremt har sagt, men det er litt i samme gate. Det å bli "overrasket at noe så dårlig er populært" er en ganske vanlig frase når man mener at noe er så fantastisk dårlig at det ikke går an å skjønne hvorfor det er populært.

 

Det er lov å bli litt overrasket over at noe tar av i den skalaen det gjør, men det er da vel ikke overraskende over at folk liker dette spillet? Folk liker pokemon, folk liker å bevege seg (kroppen gjør det i alle fall) og folk liker å 'grinde' i spill. PoGo hadde alle forutsetninger for å gjøre det bra, og det gjør de. Nå er deres største utfordring å ikke la spillerne bli lei for kjapt.

 

Kan virke som jeg forsvarer PoGo mye her og forstår hvis noen tror jeg er hekta og blitt "fanboy" eller noe. Synes PoGo var gøy av nostalgiens skyld, men er litt lei nå når jeg har nått level 16 og ting går saakte. Tar den fram av og til når jeg går tur med hunden, men ellers legger jeg lite innsats i det.

 

Når det kommer til negative elementer så kan jeg liste opp flere

 

  • Det går *veldig* tregt å levle opp etterhvert, og det fører til at man må fange mange hundre pidgeys/ratata/weedle osv 
  • Dårlig støtte for å la smartklokker få notifications når pokemon er i nærheten, som gjør at du må ha telefonen ulåst og appen oppe. Sluker mye strøm
  • Diverse bugs, noen større enn andre
  • En forferdelig ustabil lansering, selv om det er stabilt nå
  • Lite dybde. Gymbattles er relativt kjedelig, og trading og battling blant venner og fremmede er enda ikke der (kommer etterhvert).
  • Når man går for å klekke pokemon-egg så er det ofte at de ikke teller meterne og man må gå mye mer enn nødvendig.
  • Og kanskje det verste: Lagt opp til mikrotransaksjoner og vil sikkert bare bli verre. Har lest at de har i tillegg samarbeidet i Japan med å gjøre McDonalds om til Pokestops. Å gjøre appen om til noe kommersielt annet enn for Pokemon/Nintendo er noe å følge med på. Kan ødelegge mye.
Endret av Comma Chameleon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...