Gå til innhold

Den Gigantiske Pokemon Go tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er igjen ekstremt demotiverende for high-level spillere. For hva i allverden er poenget med å grinde seg opp level, få kraftige Pokemon osv når selv "nybegynnere" kan relativt enkelt ta ned gymmer på denne måten?

 

 

Det er vel dette som er spillet - å hele tiden sloss frem og tilbake om gyms? Det er da vel bare en fordel at så mange som mulig kan være med på det, enn at det kun skal være reservert for de på maks level? Jeg for min del hadde aldri i verden giddet å spille hvis jeg visste at jeg måtte grinde i en måned før det var noen vits i at jeg prøvde meg på et gym - selv om jeg kun er lvl 11 har jeg en ålreit sjans til å få sloss litt på gyms.

 

Men, hvis man har lagt ned masse innsats på å grinde seg høyt opp i level og forventer å være untouchable så skjønner jeg jo at man er litt skuffet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er en forskjell på å være ustoppelig, og det ha litt mer logisk balanse i spillet. At du kan ha en full gym med 3x level 20+ spillere, 4x level 15-ish spillere og 1x level 10-ish spiller og likevel så kan en enkelt spiller på level 10 ta ned gymmen uten større problemer så mener jeg balansen er dårlig.

 

At det skal være enklere å ta ned gymmer er jo forsåvidt greit, men syntes strikken er dratt alt for langt per dags dato. Mye av det kan jo skyldes på et utrolig simpelt og dummet ned kampsystem med kun to abilities osv.. Men det er fremdeles alt for ubalansert spør du meg.

 

 

Men det er vel ganske åpenbart at dette er et spill som ikke nødvendigvis er så alt for gjennomtenkt, og det blir spennende å se hva Niantec gjør med spillet nå som det har tatt såpass av som det har for de vil jo fort slite veldig med å holde på spillere i mer enn maks et par uker om de ikke gjør noe med innholdet.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Det er ingen som spiller Ingress som klager på at folk tar portalene "deres". Gyms er nesten det samme som portals. Det er bare en del av spillet, skal ikke holde på dem i evigheter når det er masse aktive spillere.

 

For min del er det bare greit om det dør litt ut etter noen uker, så jeg får ha ingress-portalene ifred for pokemon kids :D I ingress setter man 8 "skjold" fra lvl 1-8 på hver portal og 4 mods, disse kan tas ned av hvem som helst som har nok våpen. Det er bare sånn det skal være. De flipper daglig. Våpen og mods får man av å hacke portalene man går forbi. Det ligner mye på PGO bortsett fra at du ikke fanger noenting og det er mange flere portals.

 

Jeg tipper det blir bråstopp for mange småttiser når pappa får første mobilregninga på flere tusen i mobildatabruk, eller poden på 11 har kjøpt masse ekstra datapakker uten lov.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flere tusen i databruk? Du kommer med mange merkelig påstander i tråden.. Har spilt Pokemon Go i ca 2-3 timer hver dag i nesten to uker og har brukt totalt 250 mb data.

Går fort 500-1000MB om man spiller mye, i måneden. Mange, spesielt unge har 150MB/1GB i mnd. Brukes fort opp det og noen abbo har ekstreme priser om man overstiger grensa.
Lenke til kommentar

Da misforsto jeg. Ut ifra den lange posten din over virket du som Ali G. Prøver ALT for hardt alt for tidlig og gir opp med en gang det ikke møtte forventningene. Det finnes folk i alle typer RPG-spill som vil finne den ultimate måten å utnytte mekanikkene fortest mulig på. Sitter med kalkulator og regner ut max XP utbytte pr kilometer i hver område av byen, og klager i vilden sky på reddit og forumer. Jeg tror ikke dette spillet passer så godt for dem.

Leste du ramguy sin post? :-)

Lenke til kommentar

 

Flere tusen i databruk? Du kommer med mange merkelig påstander i tråden.. Har spilt Pokemon Go i ca 2-3 timer hver dag i nesten to uker og har brukt totalt 250 mb data.

Går fort 500-1000MB om man spiller mye, i måneden. Mange, spesielt unge har 150MB/1GB i mnd. Brukes fort opp det og noen abbo har ekstreme priser om man overstiger grensa.

 

Ikke om du er rasjonell og har lastet ned google kartet der du bor lokalt, er lvl 20 og har vel brukt 250 MB på å komme med dit.

Lenke til kommentar

 

 

Flere tusen i databruk? Du kommer med mange merkelig påstander i tråden.. Har spilt Pokemon Go i ca 2-3 timer hver dag i nesten to uker og har brukt totalt 250 mb data.

Går fort 500-1000MB om man spiller mye, i måneden. Mange, spesielt unge har 150MB/1GB i mnd. Brukes fort opp det og noen abbo har ekstreme priser om man overstiger grensa.

 

Ikke om du er rasjonell og har lastet ned google kartet der du bor lokalt, er lvl 20 og har vel brukt 250 MB på å komme med dit.

 

 

Det trikset er vel avkreftet fra flere hold allerede?

Lenke til kommentar

 

 

 

Flere tusen i databruk? Du kommer med mange merkelig påstander i tråden.. Har spilt Pokemon Go i ca 2-3 timer hver dag i nesten to uker og har brukt totalt 250 mb data.

Går fort 500-1000MB om man spiller mye, i måneden. Mange, spesielt unge har 150MB/1GB i mnd. Brukes fort opp det og noen abbo har ekstreme priser om man overstiger grensa.

 

Ikke om du er rasjonell og har lastet ned google kartet der du bor lokalt, er lvl 20 og har vel brukt 250 MB på å komme med dit.

 

 

Det trikset er vel avkreftet fra flere hold allerede?

 

Okey, hvem da? Har fremdeles kun brukt 250 MB da hvis ikke mindre da jeg brukte telefonen mye et par dager når vi ikke hadde internet

Lenke til kommentar

 

Haha, morsomt å lese om folk som klager på 4-5 pokestops og samme antall gymmer innenfor 3km. Jeg bor noen minutter utenfor Gjøvik. Har ingen pokestops og ingen gymmer innenfor hvertfall 6-7km. Men vi har en og annen pidgey ☺

Det er da mange av de i gjøvik...

Ja, men ikke 10 min sørover :)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Flere tusen i databruk? Du kommer med mange merkelig påstander i tråden.. Har spilt Pokemon Go i ca 2-3 timer hver dag i nesten to uker og har brukt totalt 250 mb data.

Går fort 500-1000MB om man spiller mye, i måneden. Mange, spesielt unge har 150MB/1GB i mnd. Brukes fort opp det og noen abbo har ekstreme priser om man overstiger grensa.

 

Ikke om du er rasjonell og har lastet ned google kartet der du bor lokalt, er lvl 20 og har vel brukt 250 MB på å komme med dit.

 

 

Det trikset er vel avkreftet fra flere hold allerede?

 

Okey, hvem da? Har fremdeles kun brukt 250 MB da hvis ikke mindre da jeg brukte telefonen mye et par dager når vi ikke hadde internet

 

 

Det var jo flere ifra Google selv som sa at det ikke er sånn det fungerer og at ettersom apper kjører sandboxed så er det ingen mulighet for de å dele nedlastede maps fra Google Maps frem og tilbake til Pokemon Go.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Flere tusen i databruk? Du kommer med mange merkelig påstander i tråden.. Har spilt Pokemon Go i ca 2-3 timer hver dag i nesten to uker og har brukt totalt 250 mb data.

Går fort 500-1000MB om man spiller mye, i måneden. Mange, spesielt unge har 150MB/1GB i mnd. Brukes fort opp det og noen abbo har ekstreme priser om man overstiger grensa.

 

Ikke om du er rasjonell og har lastet ned google kartet der du bor lokalt, er lvl 20 og har vel brukt 250 MB på å komme med dit.

 

 

Det trikset er vel avkreftet fra flere hold allerede?

 

Okey, hvem da? Har fremdeles kun brukt 250 MB da hvis ikke mindre da jeg brukte telefonen mye et par dager når vi ikke hadde internet

 

 

Det var jo flere ifra Google selv som sa at det ikke er sånn det fungerer og at ettersom apper kjører sandboxed så er det ingen mulighet for de å dele nedlastede maps fra Google Maps frem og tilbake til Pokemon Go.

 

Ja jeg spurte om kilder da ikke flere fjerrtinger fra deg.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Flere tusen i databruk? Du kommer med mange merkelig påstander i tråden.. Har spilt Pokemon Go i ca 2-3 timer hver dag i nesten to uker og har brukt totalt 250 mb data.

Går fort 500-1000MB om man spiller mye, i måneden. Mange, spesielt unge har 150MB/1GB i mnd. Brukes fort opp det og noen abbo har ekstreme priser om man overstiger grensa.

 

Ikke om du er rasjonell og har lastet ned google kartet der du bor lokalt, er lvl 20 og har vel brukt 250 MB på å komme med dit.

 

 

Det trikset er vel avkreftet fra flere hold allerede?

 

Okey, hvem da? Har fremdeles kun brukt 250 MB da hvis ikke mindre da jeg brukte telefonen mye et par dager når vi ikke hadde internet

 

 

Det var jo flere ifra Google selv som sa at det ikke er sånn det fungerer og at ettersom apper kjører sandboxed så er det ingen mulighet for de å dele nedlastede maps fra Google Maps frem og tilbake til Pokemon Go.

 

Ja jeg spurte om kilder da ikke flere fjerrtinger fra deg.

 

 

Ro litt ned nå, er ingen grunn til å ta sånn på vei;

 

Googleutvikler på Twitter

Endret av RamGuy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har det blitt "bevist" når er det bedre sjanse å fange pokemon? Hjelper det å få nice/great, eller gir det kun ekstra XP? Hjelper det å kaste spinnball?


Enn anna spm, CP på f.eks Golbat avhenger av min level eller er den en pre-set nivå (f.eks 1100). Så jeg kan enten fange 1100, eller fange 750CP og upgrade han med dust/candy til 1100 og that´s it?

Lenke til kommentar

 

 

Flere tusen i databruk? Du kommer med mange merkelig påstander i tråden.. Har spilt Pokemon Go i ca 2-3 timer hver dag i nesten to uker og har brukt totalt 250 mb data.

Går fort 500-1000MB om man spiller mye, i måneden. Mange, spesielt unge har 150MB/1GB i mnd. Brukes fort opp det og noen abbo har ekstreme priser om man overstiger grensa.
Ikke om du er rasjonell og har lastet ned google kartet der du bor lokalt, er lvl 20 og har vel brukt 250 MB på å komme med dit.
Hvis du er 12 år og under så tenker du kanskje ikke på det??

 

Selv har jeg brukt 300MB på å komme til level 5.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Enn anna spm, CP på f.eks Golbat avhenger av min level eller er den en pre-set nivå (f.eks 1100). Så jeg kan enten fange 1100, eller fange 750CP og upgrade han med dust/candy til 1100 og that´s it?

Max Cp avhenger av hvor høy level du er, og stiger jevnt og trutt sammen med din level. Alle pokemoner man fanger vil ligge innenfor hva din level tillater av max CP, derfor vil man se høyere og høyere CP på pokemoner jo mer man spiller.

Nøyaktig hvilken CP pokenomen får, ser ut til å generes tilfeldig i det man starter kampen.

Halvsirkelen forteller hvor langt unna pokemonen er max CP, men siden denne blir høyere for hver gang  du når en ny level, vil du se at halvsirkelen blir mindre og mindre på pokemoner du allerede har fanget. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...