Gå til innhold

Den Gigantiske Pokemon Go tråden


Anbefalte innlegg

Pokemons har hatt de samme evolusjonene i 20 år, så det er ingen hemmelighet akkurat. Akkurat som at det har eksistert sider som serebii.net med guides til evolusjon og attacks i en halv mannsalder, i tillegg til de offisielle guidebøkene på størrelse med telefonkatalogen som kom ut ved hvert nye hovedspill

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pokemons har hatt de samme evolusjonene i 20 år, så det er ingen hemmelighet akkurat. Akkurat som at det har eksistert sider som serebii.net med guides til evolusjon og attacks i en halv mannsalder, i tillegg til de offisielle guidebøkene på størrelse med telefonkatalogen som kom ut ved hvert nye hovedspill

Hehe, men det er nytt for oss som ikke kjenner til Pokémon fra før. ;) Det er folk i alle aldre som har lastet ned appen og er ute på leting, og mange har ikke kunnskap om det fra før. Samlekortene har vel eksistert i mer eller mindre grad siden midt på 90-tallet, men det har ikke vært like populært hele tiden.

Lenke til kommentar

Pokémon har vært genialt helt siden det kom i 1996. Det at det nå kom ut til mobiltelefoner, og mye omtale som gjorde det "in", har gjort at mange flere har fått øynene opp for det. Skulle bare ønske det var et bedre spill som gjorde det, når Pokémon alt skulle bli "snakkis" igjen. Pokémon fortjener at folk fikk en bra opplevelse av det, spesielt de som ikke har kjent til Pokémon fra før.

 

Håper i det minste at PoGo kan bli en inngangsport for flere videre inn i Pokémon universet, og ikke bare forblir eller dør ut som et gimmicky tidsfordriv spill, ala Candy Crush og lignende.

Lenke til kommentar

...

...

...

...

 

 

Takk takk og igjen takk folkens! Veldig hyggelig å høre!

 

Hendig side, absolutt. Vurdert å inkorporere en IV-kalkulator for nitpickerne? :p

Japp, men den er litt for avansert slikt den er nå - jeg skal gi den ett par dager før den kanskje blir noe enklere siden www.pogobase.net er ment for casual spiller - mens IV er litt hardcore slikt den er nå.

 

Har oppdatert siden i dag med data hentet fra spillet, hentet her.

 

Har også egg oversikt her

 

Også lagt til HP tier og CP tier, hentet fra

https://www.reddit.com/r/TheSilphRoad/comments/4t02rh/pokemon_hp_tier_list_and_formula/

https://www.reddit.com/r/TheSilphRoad/comments/4se870/pokemon_cp_tier_list/

 

Det neste er å gjøre typer (poison, ground, osv) klikkbare slikt at det blir mulig å se pokemons og attacks i de ulike typer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke folk som aldri har hatt Nintendo 3DS plutselig vil springe i butikken og kjøpe N3DS og siste pokemon-spillet, nei. Det er tross alt snakk om et par-tre tusen kroner. PGO er gratis.

Det er vel mer trolig at de hopper på et annet tilsvarende mobilbasert spill som man må bevege seg rundt for å spille.Etter suksessen med Pokemon Go regner jeg med at det er en rekke konkurrenter som allerede er under utvikling. Blir spennende å se hva folk springer rundt etter neste sommer.

 

Om noen skal hente frem gamle klassikere så passer jo Leisure Suit Larry godt til å lage et tilsvarende spill som faktisk kan slå an. :grin2:

Lenke til kommentar

Har absolutt ingen tro på at det kommer nye, lignende spill som vil være overhode i nærheten av å slå an slik som Pokemon Go har gjort. Det er jo ikke først og fremst AR / GPS konseptet som har gjort det stort, det handler minst like mye om at det er Pokemon og at Pokemon passer perfekt til et slikt konsept.

 

Tviler ikke på at mange andre kommer til å kaste seg på bølgen og forsøke å levere lignende spill i fremtiden, men jeg tror nok mer eller mindre samtlige blir en parantes iforhold til hva Pokemon Go sin suksess har vært så langt.

 

 

Men samtidig så tror jeg Pokemon Go vil dabbe ekstremt mye av etter noen uker. Spillet har per dags dato absolutt ingenting ved som som tilser at folk kommer til å spille det aktivt over tid. Det er absolutt ingenting i spillet for å holde på de mer ivirge og ihugga Pokemonspillerne, og det er egentlig ingenting i spillet som vil holde på de mer casual spillerne heller over tid.

 

 

De må gjøre fundamentale forandringer med spillet om det skal ha noe lang levetid. Og utviklerne har jo ingen historikk som tilsier at de kommer til å gjøre allverden med spillet fremover og det faktum at spillet har blitt lansert uten bedre tanke for serverbelastning eller balansering mellom hva som er tilgjengelig av Pokestops, Gymmer og Pokemon i byer sammenlignet med tettsteder osv vitner jo om at det ikke har vært så alt for gjennomtenkt til å begynne med.

 

 

Det jeg tror Ninantec kommer til å gjøre er å legge til flere Pokemon med tiden, men stort mer enn det tror jeg neppe skjer og jeg tror de egentlig kun kommer til å forsøke å cashe inn så mye penger de kan på den megasuksessen det har vært nå i starten også lar de det bare dø ut med det.

 

 

 

Det som blir spennende å se er om The Pokemon Company og Nintendo ser potensiale med denne blesten som har vært rundt Pokemon Go og lar seg inspirere til å lage et mer fullkomment Pokemonspill som også baserer seg rundt GPS-bruk og AR.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har nå en haug med candy for evolution og mange egg satt opp til å klekke samtidig for å bruke med lucky egg.

Men jeg tenker nå at det egentlig er en ulempe å gå opp i level hvis man har som mål å fange alle.

 

Har man som mål å ta over Gyms, så blir det en annen sak fordi man da finner sterkere Pokémon og i tillegg kan utvikle til høyere CP men ved lavere level er det mye lettere å fange Pokémon. Gyms i Oslo sentrum bytter lag flere ganger om dagen pga. den voldsomme fordelen man har ved å kunne bruke et helt lag ved angrep og tilpasse seg elementet man kjemper mot for så å bare trykke mange ganger på skjermen(!).

 

Med samme argument er det også en ulempe å fange mange av samme Pokémon etter at man har nok candy til siste evolusjon. Bedre Pokeballs som låses opp kompenserer litt, men ikke nok til å balansere ulempen ved at de blir vanskeligere å fange mens man har høy level. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Har absolutt ingen tro på at det kommer nye, lignende spill som vil være overhode i nærheten av å slå an slik som Pokemon Go har gjort. 

 

Neppe noe som blir like stort, men jeg er spent på hvordan Animal Crossing på mobil blir. 

Lenke til kommentar

Har absolutt ingen tro på at det kommer nye, lignende spill som vil være overhode i nærheten av å slå an slik som Pokemon Go har gjort. Det er jo ikke først og fremst AR / GPS konseptet som har gjort det stort, det handler minst like mye om at det er Pokemon og at Pokemon passer perfekt til et slikt konsept.

 

Tviler ikke på at mange andre kommer til å kaste seg på bølgen og forsøke å levere lignende spill i fremtiden, men jeg tror nok mer eller mindre samtlige blir en parantes iforhold til hva Pokemon Go sin suksess har vært så langt.

Pokemon Go er det føste spillet av sin type som har blitt mainstream og vil bli husket for det, men det er mye som man ikke har gjort med spillet som man kan regne med at senere spill vil kunne ha:

 

Spillarenaene er statiske:

-pokestops kommer ikke til eller fjernes

-de endres ikke etter sesong, markeringsdatoer eller hendelser

 

Man har begrenset hvilke måter man kan spille:

-man utnytter for eksempel ikke tid mellom pokestop eller grupper av pokestop

-Man har ikke noe i spillet som beveger seg rundt

-Kun 2 typer objekter på spillarenaen: gym og pokestop

 

Man kan ikke se eller ha noen interaksjon med andre spillere annet enn veldig indirekte via gymmer

 

Man kan ikke forme spilllet eller sette sitt preg på det

-spillerne kan ikke bygge ut spillet med funksjonalitet eller innhold, å bygge noe andre kan se har vært viktig for polularitet på andre plattformer

-man kan ikke legge inn bilder eller tekst annet enn navn på spiller og figurer som er veldig lite synlig

 

Og det er en rekke risikoer og fallgruver med slike spill om folk får kommunisere og legge inn for mye som man har unngått med Pokemon Go og som antagelig vil bli begått av oppfølgere.

Lenke til kommentar

Og akkurat det baserer du på hva?

 

Angivelig dette: http://www.kotaku.com.au/2016/07/meet-yourpokmon-go-team-leaders/

 

Hva mener Niantec at skal utgjøre de resterende 90%-ene?

Det får du nesten spørre dem om. :) I Gamer.nos artikkel nevnes noen få ting.

 

Det er nå godt å høre, for det er et fattigslig spill per i dag. Det er mest en AR-pokemon-samle-simulator F2P style. Andre ville kalt det for en åpen alfa/early access. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...