Gå til innhold

RYKTE: GeForce GTX 1060-ytelsen kan være avslørt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Altså høyere enn AMD 480. Kan ikke vente til dette kommer i posten :D

 

Det er også 1070 og 1080 og et par av Maxwell-kortene men de er dyrere enn RX480, så poenget er? Hvorfor skal en på død og liv unngå AMD? Er det ikke mer fornuftig å vente til vi faktisk har benchmarks og norske priser for hånd, før en bestemmer seg for et kjøp?

Er man vant med Mercedes kjøper man vel ikke en Lada til samme pris?

Lenke til kommentar

Nå begynner garantert morroa : 

 

Ting som kjøpere bør få klarhet i :

 

Ytelse i nåværende DX11 spill.

Ytelse i nåværende DX12 spill.

Ytelse i nåværende Opengl + Vulkan baserte spill.

Kommende ytelse i flere beta spill ( både DX11 og DX12 ).

Max spillbar oppløsning. ( Trolig 1440 for 3Gb? og kanskje helt opp til 2160p med 6Gb? ).

 

Støynivå , overklokking og strømforbruk. 

 

Om det kun er en liten ytelseforskjell på 1060 når det overklokkes sammenlignet med et RX 480 som også er overklokket tror jeg de snaue 500 kronene ( estimert) dyrere pris for Nvidia kortet kan være utslagsgivende for hva man kjøper seg. Blir prisen høyere for 1060 ( la oss si founders edition starter på 350$ ) så tror jeg ikke at de blir utsolgt med det første.

Lenke til kommentar

 

Nye GeForce GTX 1060 ser ut til å ha en ytelse som ligger på nivå med «gamle» GeForce GTX 980 eller AMD Radeon R9 390X – samt den ferske Radeon RX 480.

Er ikke GTX 980 ganske mye kraftigere enn både 390X og RX 480?

 

Nope =) Average i testen så ligger på 54.5 vs 56.8 fps  Kommer helt ann på spill såklart.. nå som det blir mer dx12 fremover vil nok 390x slå 980ti? håper battlefield kan være en slik kandidat.

 

K7dStKj69am7zs63jC8V4g-650-80.png

Lenke til kommentar

 

Har Sapphire AMD RX 480, 8GB uklokket. Dette fikk jeg i 3Dmark Fire Strike:

Totalt/uthevet: 10229

Grafikk: 11916

Physics: 13310

Combined: 4247

 

(CPU: i7 6700K, Z170 Pro chipset, 32 GB RAM)

 

Kanskje det kan være nyttig info for dere som lurer på å kjøpe?

Hva får du i Firestrike Ultra? Post gjerne link.

Har dessverre ikke kjøpt programmet, så får ikke tatt Fire Strike Ultra og Extreme.

Lenke til kommentar

 

Personlig så får jeg nermere 18000 poeng på mitt GTX 1080. overklokket til det ikke går mer.

4.8Ghz på en 3770K og max boost clock på 2177Mhz på 1080'n. Greit fornøyd med silikonlotteriet på dette kortet ❤

 

Rart. Jeg får 22800 poeng uten overklokk.

Da har du en ganske beefy CPU som gruser min i physics testen. Hvilken CPU har du?

Lenke til kommentar

 

Personlig så får jeg nermere 18000 poeng på mitt GTX 1080. overklokket til det ikke går mer.

4.8Ghz på en 3770K og max boost clock på 2177Mhz på 1080'n. Greit fornøyd med silikonlotteriet på dette kortet ❤

 

Rart. Jeg får 22800 poeng uten overklokk.
Bevis det :)

 

Edit: ikkje faen om du får 22800poeng i firestrike på stock med ett 1080 skjermkort ;)

 

Her er min test av firestrike med ett 1080.

 

http://www.3dmark.com/fs/8810458

 

Ultra:

 

http://www.3dmark.com/fs/8804598

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Har Sapphire AMD RX 480, 8GB uklokket. Dette fikk jeg i 3Dmark Fire Strike:

Totalt/uthevet: 10229

Grafikk: 11916

Physics: 13310

Combined: 4247

(CPU: i7 6700K, Z170 Pro chipset, 32 GB RAM)

Kanskje det kan være nyttig info for dere som lurer på å kjøpe?

Veldig unyttig om du ikkje oppgir cpuhastighet, minnehastighet og frekvenser på gpu. :)

Lenke til kommentar

Altså høyere enn AMD 480. Kan ikke vente til dette kommer i posten :D

Hvis man ser tilbake på Nvidias 60-kort og AMDs xx50/x80-kort så har disse Nvidia-kortene aldri vært på høyde med AMDs tilvsvarende (taper på pris eller ren ytelse). AMD har også en god del mer minne til gange for virtuell virkelighet hvis noen skulle interessere seg for det.

 

Strupingen av minne på GTX 970 burde være nok til å sky Nvidia i all nærmeste fremtid.

 

Akkurat nå er 480 uslåelig i sin prisgruppe. Det er nok hardt å svelge for mange Nvidia-tilhengerne på Tek.no :)

Endret av Vannlinjen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Altså høyere enn AMD 480. Kan ikke vente til dette kommer i posten :D

Hvis man ser tilbake på Nvidias 60-kort og AMDs xx50/x80-kort så har disse Nvidia-kortene aldri vært på høyde med AMDs tilvsvarende (taper på pris eller ren ytelse). AMD har også en god del mer minne til gange for virtuell virkelighet hvis noen skulle interessere seg for det.

 

Strupingen av minne på GTX 970 burde være nok til å sky Nvidia i all nærmeste fremtid.

 

Akkurat nå er 480 uslåelig i sin prisgruppe. Det er nok hardt å svelge for mange Nvidia-tilhengerne på Tek.no :)

 

cool story bro

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Altså høyere enn AMD 480. Kan ikke vente til dette kommer i posten :D

Hvis man ser tilbake på Nvidias 60-kort og AMDs xx50/x80-kort så har disse Nvidia-kortene aldri vært på høyde med AMDs tilvsvarende (taper på pris eller ren ytelse). AMD har også en god del mer minne til gange for virtuell virkelighet hvis noen skulle interessere seg for det.

 

Strupingen av minne på GTX 970 burde være nok til å sky Nvidia i all nærmeste fremtid.

 

Akkurat nå er 480 uslåelig i sin prisgruppe. Det er nok hardt å svelge for mange Nvidia-tilhengerne på Tek.no :)

 

cool story bro

 

Det beste nVidia fansen kunne komme med? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...