Gå til innhold

Diskusjon rundt Battlefield 1


Anbefalte innlegg

Hmm, hvilken ytelse skal man forvente her? Føler det er noe rart hos meg.. Kjørte DDU og la inn den nye driveren, kjører 2x GTX 980 og spiller på PG348Q 3440x1440@100Hz, G-Sync og med alt på maks og resolution scale på 100% og DX12 aktivert så har jeg 40-55 FPS. Lavere enn jeg forventet.

 

Verste av alt er at ved å sette alt fra Ultra til High, og AA fra TAA til FXXA High så har jeg nøyaktig samme ytelse? Ingen bedring å spore... Forsøkte å deaktivere G-Sync, gå ifra Borderless til Fullscreen osv men samme ytelsen uansett. Lavere enn High aksepterer jeg ikke å spille på..

 

Hvilken ytelse burde man forvente av BF1 på 2x GTX 980? Fikk inntrykk av at spillet skulle være veldig godt optimalisert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Testet på tven i går med GTX1080 FTW 4k, alt på max, DX11. Lå stabilt på 60 fps. (testet kun singel player)

 

har bare full hd på pc skjermen og ligger som regel mellom 80-120 i multiplayer med alt maxet DX11. Kjører jeg DX12 så dropper performance veldig.

 

Har ikke lastet ned driveren som kom i går enda. Alt virker så bra at det er typisk om jeg får noen bugs ved å oppdatere :p

Lenke til kommentar

En ting jeg har undret meg over i mange battlefield spill nå:

 

Er det ikke mulig å endre oppsettet på classene, feks våpen, attachments og slik, UTENFOR in-game? Det er litt kjipt at det går ut over laget når jeg bruker tid på å vurdere våpen etc jeg skal "spare" til. :)

Det er litt teit at man ikke får gjort det i menyen eller på en nettside. Dog så kan du bruke appen, Battlefield companion eller hva den nå heter, til å endre class utenfor kamp.

Lenke til kommentar

En ting jeg har undret meg over i mange battlefield spill nå:

 

Er det ikke mulig å endre oppsettet på classene, feks våpen, attachments og slik, UTENFOR in-game? Det er litt kjipt at det går ut over laget når jeg bruker tid på å vurdere våpen etc jeg skal "spare" til. :)

 

Du kan gjøre dette på Battlefield.com under career, der går man da inn på loadout.

Lenke til kommentar

Resolution scale på 100% = normalt. Det er ikke vanlig å kjøre resolution scale lavere eller høyere enn 100%. Det betyr bare at oppløsningen i spillet er den samme som du har satt som skjermoppløsning. Det å kjøre lavere enn 100% er langt ifra anbefalt, og det å kjøre høyere gir deg super sampling som er noe du ikke burde belage deg på om du ikke har massevis av ytelse du kan kaste bort.

 

UI scale har ingenting med grafikk å gjøre, det er kun for å få UI-et i spillet til å bli større eller mindre.

Lenke til kommentar

Kompisen min som sitter på GTX 1070, i7-6700K og spiller på BenQ X2410T som er 1920x1080 @ 144Hz og ingen G-Sync sliter også voldsomt med ytelsen. Har får heller ikke noe særlig bedre enn meg, altså ca 45-60 FPS med alt på Ultra, og det å justere ned til High hjelper egentlig ingenting. Vi må ned på low/medium eller sette resolution scale til under 100% for å se forbedret ytelse.

 

Hva i allverden er grunnen til at vi har såpass ræva tall? Ifølge Guru3D så skulle han normalt vært på 125FPS+ med alt på Ultra. Mens jeg med 1x GTX 980 selv på 4K@Ultra skulle hatt et snitt på 40FPS. Så med 2x overklokket GTX 980 så burde jeg kunne forventet 70 FPS+ på 3860x2160 oppløsning, men her sitter jeg på 3440x1440 og har 45-60 FPS.

 

 

Har nå rullet tilbake til 373.06 driverne, da 375.57 hadde masse tull med startmenyen i Windows 10 osv.. Men fremdeles samme ytelse. Fatter ikke hva som foregår.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Spillet battlefield 1 på PS4 i går for første gang. La merke til at jeg ble drept av en overvekt av folk med Sniperrifle. Er den litt for "gunstig" i nåværende versjon? Så var det junglebrettet med togbanen. Det var det en som gikk bananas med flammekaster i et trangt pass. Trodde at support hadde tilgang til flammekaster og kikka igjennom våpenstatsene for den klassen, men kunne ikke se noen flammekaster der. Hvordan får man tilgang til den?

 

Blei kun noen få timer spilling i går og fortsatt på veldig lavt level.

Lenke til kommentar

Spillet battlefield 1 på PS4 i går for første gang. La merke til at jeg ble drept av en overvekt av folk med Sniperrifle. Er den litt for "gunstig" i nåværende versjon? Så var det junglebrettet med togbanen. Det var det en som gikk bananas med flammekaster i et trangt pass. Trodde at support hadde tilgang til flammekaster og kikka igjennom våpenstatsene for den klassen, men kunne ikke se noen flammekaster der. Hvordan får man tilgang til den?

 

Blei kun noen få timer spilling i går og fortsatt på veldig lavt level.

Mange av områdene eller kartene er rene sniperhimmelen med store landskap. 

 

Alle har tilgang til flammekaster, og flammekasteren er en del av elite klasser som du finner tilfeldig rundt på kartene. Hvis jeg ikke husker feil så har kartene forskjellige elite klasser. Vet at det finnes i hvertfall sentry og tank hunter elite class. Sentry minner mer om typiske "Juggernaut" med kraft maskingevær, og tank hunter har en sniper som penetrerer alle kjøretøy og 1-hit andre spillere. 

Lenke til kommentar

Hadde det forresten vanvittig gøy på Monte Grappa i sted.

 

Kom meg inn i bunkeren på B. drepte de som var der. Låste begge dørene. Dermed hadde jeg Fortress gun for meg selv i fiendens base :D Fyrte av et skudd som alltid var 1-2 kills. så hoppa jeg ut og sjekka kikkhullene til dørene og fikk lette kills der.

 

Så spawna det en sentry kit og vips var jeg "umulig" å ta ut. gikk mellom de låste dørene og fortress gun og knerta typ 25-30 stk før jeg døde. Chatten skrek cheat og en kar tok video av meg og skulle reporte :p

 

Helt utrolig at ingen av de brukte dynamitt på dørene eller på fotress gunnen evt bare kasta inn gass.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kompisen min som sitter på GTX 1070, i7-6700K og spiller på BenQ X2410T som er 1920x1080 @ 144Hz og ingen G-Sync sliter også voldsomt med ytelsen. Har får heller ikke noe særlig bedre enn meg, altså ca 45-60 FPS med alt på Ultra, og det å justere ned til High hjelper egentlig ingenting. Vi må ned på low/medium eller sette resolution scale til under 100% for å se forbedret ytelse.

 

Hva i allverden er grunnen til at vi har såpass ræva tall? Ifølge Guru3D så skulle han normalt vært på 125FPS+ med alt på Ultra. Mens jeg med 1x GTX 980 selv på 4K@Ultra skulle hatt et snitt på 40FPS. Så med 2x overklokket GTX 980 så burde jeg kunne forventet 70 FPS+ på 3860x2160 oppløsning, men her sitter jeg på 3440x1440 og har 45-60 FPS.

 

 

Har nå rullet tilbake til 373.06 driverne, da 375.57 hadde masse tull med startmenyen i Windows 10 osv.. Men fremdeles samme ytelse. Fatter ikke hva som foregår.

 

Noe må være alvorlig galt isåfall, han burde ligge over 100fps med oppsettet der. En ting jeg har sett og noe som jeg virkelig ikke liker er at nye Geforce Experience default optimiserer alt av spill, så sørg for at det er avslått hvis han ikke deaktiverte det selv under installasjonen. Eneste jeg kan tenk meg siden han får så lav fps. Sjekk også om han har slått av hyperthreading (Hvis han har spilt gamle Arma). Isåfall slå det på igjen. 

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Spillet battlefield 1 på PS4 i går for første gang. La merke til at jeg ble drept av en overvekt av folk med Sniperrifle. Er den litt for "gunstig" i nåværende versjon? Så var det junglebrettet med togbanen. Det var det en som gikk bananas med flammekaster i et trangt pass. Trodde at support hadde tilgang til flammekaster og kikka igjennom våpenstatsene for den klassen, men kunne ikke se noen flammekaster der. Hvordan får man tilgang til den?

 

Blei kun noen få timer spilling i går og fortsatt på veldig lavt level.

Fleste sniper våpen dreper på 2 skudd eller 1 headshot. F.eks medic våpen ser ut til å drepe på 2-4 skudd (2 ved 1 headshot?!?).

 

Flammekaster er et kit som kan plukkes opp. Ikke noe du kan velge ellers. Samme med Sentry kit og div andre jeg ikke kommer på i farten.

 

 

Edit:

Kjører 2560*1440 på Ultra og ligger på ca 70-80 fps med i5-6600k @ 4.5ghz og R9290X overklokket til 1150 core.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...