Gå til innhold

Vurderer å gjøre fossilbiler så dyre at «ingen» har råd til dem


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan man ha slikt gøy med Tesla?

Gøy og gøy, masturbering av harryfaktoren mener du vel? Joda, model X har hengerfeste så det er mulig i teorien om man slår av antispinn, men jeg tror og håper eierne generelt hever seg over den pubertale formen for underholdning.

Lenke til kommentar

Sørg for at hvermansen får tilgang til Elbil til 2500Kr i måneden så er problemet løst. Bilen må greie å dra litt last og ha 5 sitteplasser for en middels familie.

 

Spørs hvilket problem man ønsker å løse. Det er ikke alle som synes mye biltrafikk er så heldig heller, selv om det kun elektrisk.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sørg for at hvermansen får tilgang til Elbil til 2500Kr i måneden så er problemet løst. Bilen må greie å dra litt last og ha 5 sitteplasser for en middels familie.

Hvis du kan klare deg uten å dra last (men gjerne ha den inni) så får du det fra 1590 kr/mnd. Hvis man ikke skal dra last veldig ofte så går det sikkert an å spørre om naboen/kameraten vil byttelåne bil til en med hengerfeste de dagene man trenger det.

Lenke til kommentar

 

Sørg for at hvermansen får tilgang til Elbil til 2500Kr i måneden så er problemet løst. Bilen må greie å dra litt last og ha 5 sitteplasser for en middels familie.

 

Spørs hvilket problem man ønsker å løse. Det er ikke alle som synes mye biltrafikk er så heldig heller, selv om det kun elektrisk.

 

AtW

10% mindre støv i luften, OK. Men bare 50% bilkostnad, den må du dra in til byen med.
Lenke til kommentar

Startmotorer i biler byttes stort sett ut oftere enn selve motoren

 

Kan ikke sammenlignes, en startmotor koster spytt og ingenting. Derfor byttes den. En fossilmotor må ha regelmessig service for å ikke streike etter relativt kort tid. Det er ingen tvil om at elektriske motorer både trenger mindre vedlikehold og har mindre kjangs for å bli ødelagt. Men det finnes dårlige elmotorer også, men når de konstrueres rett kan de gå lenge. 

Lenke til kommentar

 

Startmotorer i biler byttes stort sett ut oftere enn selve motoren

 

Kan ikke sammenlignes, en startmotor koster spytt og ingenting. Derfor byttes den. En fossilmotor må ha regelmessig service for å ikke streike etter relativt kort tid. Det er ingen tvil om at elektriske motorer både trenger mindre vedlikehold og har mindre kjangs for å bli ødelagt. Men det finnes dårlige elmotorer også, men når de konstrueres rett kan de gå lenge. 

Javist. tesla er ikke av deise, der er det overføringen. Gjett kem so laget den.
Lenke til kommentar

Poenget er at vi ikke har nok data på moderne motorer og en kan ikke sammenligne med gamle motorer da det også finnes gamle fossil motorer som har passert millioner av km

 

Nok data på hva? Man har lassevis av data på induksjonsmotoren, de brukes "overalt" og er nå på vei inn i bil industrien også. Problemet med fossilt er at det er ineffektivt, alt for mye leamikk, tar alt for mye tid å serve/ordne og de er veldig kostbare. Det er helt klart at vi må prøve å ta avstand fra den etterhvert. 

Lenke til kommentar

 

Hvis man ønsker leve med valgfrihet i livet er Norge ekstremt tydelig et land man burde flytte ifra.

 

Noen som vet om man kan ha dobbelt statsborgerskap i Norge? er vel forbudt fortsatt det også :laugh:

 

Det er ikke direkte forbudt som sådan, jeg har dobbelt.

 

AtW

 

Så jeg kan søke statsborgerskap i et annet land og fortsatt beholde mitt Norske pass samt statsborgerskap ?

Lenke til kommentar

 

Kan man ha slikt gøy med Tesla?

Gøy og gøy, masturbering av harryfaktoren mener du vel? Joda, model X har hengerfeste så det er mulig i teorien om man slår av antispinn, men jeg tror og håper eierne generelt hever seg over den pubertale formen for underholdning.

 

Hvorfor skal man ikke kose seg med pubertal underholdning? Er det gøy så er det gøy.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Du kan jo kjøpe en Bremach T-REX da

http://bit.ly/1TSFnEC

Hehe, "badass" og "electric". Ord som aldri hører sammen i samme setning :)

Kanskje om du definerer "badass" til å vere eit slikt misfoster tilsvarande bileta du har servert. Dei gigantiske dieselelektriske gruvedumperane som dei brukar i store dagbrot, store som hus, er ganske "badass" etter mi meining. Og dei er faktisk nyttige, ikkje berre lagd for å sjå handicappa ut.
Lenke til kommentar

 

 

Hvis man ønsker leve med valgfrihet i livet er Norge ekstremt tydelig et land man burde flytte ifra.

 

Noen som vet om man kan ha dobbelt statsborgerskap i Norge? er vel forbudt fortsatt det også :laugh:

Det er ikke direkte forbudt som sådan, jeg har dobbelt.

 

AtW

Så jeg kan søke statsborgerskap i et annet land og fortsatt beholde mitt Norske pass samt statsborgerskap ?

Det tror jeg du kan. Men kjenner ikke reglene i detalj. AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...