Gå til innhold

Diskusjon.no er på vei utfor stupet. Dårlig oppførsel av mod og veileder


Gjest Slettet+8713

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+8713

Diskusjon.no er på vei til samme plass som forumet til Itavisen, nemlig utfor stupet.

Moderatorer som anbefaler trettenårige gutter å kastrere seg fordi han er forelsket i ei jente.

Forumveileder som kaller alle innlegg som går mot han som pisspreik...

 

Velkommen til diskusjon.no....

 

Denne tråden har jeg ikke startet, men siden moderatorer har diktatorisk myndighet, så fremstår dette nå som mitt verk.

Jeg svarte egentlig i denne tråden, men det ville ikke moderatorer at nye personer skulle få lese sånn med en gang...

Endret av Slettet+8713
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Diskusjon.no er på vei til samme plass som forumet til Itavisen, nemlig utfor stupet.Moderatorer som anbefaler trettenårige gutter å kastrere seg fordi han er forelsket i ei jente.Forumveileder som kaller alle innlegg som går mot han som pisspreik...Velkommen til diskusjon.no....

 

Link til den kommentaren fra en mod vil jeg gjerne se. Dessuten, om det skulle vise seg å være sant, så representerer ikke modsene, men admins, forumet. Egentlig representerer bare betalte admins forumet.

 

Forumveiledere er ikke noe høyere i systemet enn deg og meg, alt de gjør er å fortelle folk hvor de skal poste ting.

 

Vil ha bevis i form av skjermdump for det jeg påstår?

 

Gjerne. Det er ikke lov å ha to kontoer, noe du ville visst om du hadde lest retningslinjene. Som multisync sier er da eneste mulighet at du har blitt utestengt - enda en grunn til at du da ikke skulle hatt konto.

 

Og nei, jeg tror deg ikke.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Vi er alle mennesker her og vi prøver å gjøre en frivillig innsats for å gjøre forumet til en plass som vi alle trives i.

Det er heller kanskje ikke rart at man i blant har en dårlig dag og at det slår galt med litt galgenhumor , jeg har måttet begrense meg svært siden humoren min ikke alltid blir oppfattet som nettopp det (ergo jeg erkjenner at jeg er litt sær ).

 

Men jeg synes at det blir litt galt at man skal klage her i denne tråden ,siden man da er med og sprer et negativt inntrykk av forumet, er det sånn at man misliker noe eller mener noe er alvorlig galt så finnes det mange måter å ta det opp på, vi veiledere kan være en måte å nå videre i systemet på eller man kan ta kontakt med en Moderator som har langt mer autoritet.

 

Det finnes også egne områder i forumet hvor man kan ta opp problemer eller gi tilbakemeldinger som vil bli sett på av øverste hold og så vurdert. Viktig å huske derimot at vi er svært mange brukere her på forumet og at noe moderering kan skje litt fort og brutalt og at man ikke alltid vil få tilbakemelding hvis man får fjernet et innlegg pga feks Off topic.

Vi strever som sagt dog å gjøre forumet til en bedre plass for alle og jeg prøver i det minste å gi litt tilbakemelding når jeg kan, nå er dessverre livssituasjonen min sånn at det er svært sjelden at jeg kan bidra siden jeg har blitt prematur pappa til tvillinger og har dermed de neste månedene opptatt (men glad for det)!

 

Uansett ser ut som jeg blir opptatt igjen med Kenguru og småtassene mine så jeg ønsker alle nye forumdeltakere velkommen hit og håper at de som har noe de lurer på eller føler at de har behov for å lufte noe som irriterer dem at de tar de via de riktige instansene så vi får gjort noe med det!

 

Mvh Stolt Tvillingpappa!

Endret av Malvado
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Diskusjon.no er på vei til samme plass som forumet til Itavisen, nemlig utfor stupet.

Moderatorer som anbefaler trettenårige gutter å kastrere seg fordi han er forelsket i ei jente.

Forumveileder som kaller alle innlegg som går mot han som pisspreik...

 

Velkommen til diskusjon.no....

Hvis du ikke trives er det ingen som feller noen tåre om du slutter å poste. Miljøet på forumet er veldig bra. Det er få nettforum som er så seriøst drevet, med i all hovedsak fornuftig moderering, gode klagemuligheter, klare regler og en forumadministrasjon som i relativt stor grad tar til seg kritikk og jobber aktivt for å forbedre seg.

 

Både veiledere og moderatorer er både mennesker og brukere de også, og å dømme forumet nord og ned fordi de (vi) skriver ting du er uenig med og kritiserer deg er rett og slett useriøst.

 

Hva gjelder påstanden om at moderator ber TS kastrere seg, så vil jeg for ordens skyld påpeke at en moderator skrev nettopp dette. Riktignok som et forsøk på en spøk, men en som tydeligvis ikke falt i god jord. Innlegget har så vidt jeg vet blitt slettet, da vedkommende innså at det ikke var en særlig lur ting å skrive.

 

Hva det har med kvaliteten på forumet å gjøre er riktignok vanskelig å se (på samme måte som det som oftest er vanskelig å se hva poenget med det du skriver er...) – dersom du skal dømme forumet ut fra hva moderatorene og veilederne gjør og ikke gjør, så må du se på modereringen, inngripen i diskusjonen og annen "maktbruk", altså det de gjør i kraft av sine stillinger. De har nemlig også rett til å opptre som normale brukere på forumet.

Endret av Herr Brun
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

Link til den kommentaren fra en mod vil jeg gjerne se. Dessuten, om det skulle vise seg å være sant, så representerer ikke modsene, men admins, forumet. Egentlig representerer bare betalte admins forumet.

 

Forumveiledere er ikke noe høyere i systemet enn deg og meg, alt de gjør er å fortelle folk hvor de skal poste ting.

 

 

 

Gjerne. Det er ikke lov å ha to kontoer, noe du ville visst om du hadde lest retningslinjene. Som multisync sier er da eneste mulighet at du har blitt utestengt - enda en grunn til at du da ikke skulle hatt konto.

 

Og nei, jeg tror deg ikke.

Så det er eneste grunnen til at man må opprette seg ny konto?

Hva med det mest kjente problemet i dataverden at folk glemmer passord?

Hva om noen andre fikk tak i kontoen og deaktiverte den?

Hva om man ble truet her inne og admins tok ikke tak i det?

 

 

Å være bastant krever total oversikt...

 

I denne tråden:

 

Kom dette innlegget.

 

 

iby8Eq1edLub7u.jpg

 

 

http://i3.minus.com/iby8Eq1edLub7u.jpg

Endret av Slettet+8713
Lenke til kommentar

Så det er eneste grunnen til at man må opprette seg ny konto?

Hva med det mest kjente problemet i dataverden at folk glemmer passord?

Hva om noen andre fikk tak i kontoen og deaktiverte den?

Hva om man ble truet her inne og admins tok ikke tak i det?

 

 

Å være bastant krever total oversikt...

 

I denne tråden:

http://www.diskusjon...owtopic=1484668

Kom dette innlegget.

 

 

iby8Eq1edLub7u.jpg

 

Det er jo sant da, hvis han kastrerer seg så vil han faktisk ikke bli forelsket lenger.

 

Men Herr Brun: Kan en moderator oppføre seg som dust på forumet, men ellers være ganske flink til å modere?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det er vanskelig å gjennomgående være dust, og samtidig nyte den respekt som er nødvendig for å inneha det som i bunn og grunn er et tillitsverv. Men det at enkelte medarbeidere skriver enkelte dumme kommentarer en gang i blant er ikke det samme som at forumet er noe jævla dritt. Og jeg tør påstå at den moderatoren som skrev det der jevnt over er en knakende hyggelig kar, og at den kommentaren, selv om den kanskje var litt over streken, overhodet ikke gjør ham til noen dårlig moderator.

Endret av Alastor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Diskusjon.no er på vei til samme plass som forumet til Itavisen, nemlig utfor stupet.

Moderatorer som anbefaler trettenårige gutter å kastrere seg fordi han er forelsket i ei jente.

Forumveileder som kaller alle innlegg som går mot han som pisspreik...

 

Velkommen til diskusjon.no....

 

Denne tråden har jeg ikke startet, men siden moderatorer har diktatorisk myndighet, så fremstår dette nå som mitt verk.

Jeg svarte egentlig i denne tråden, men det ville ikke moderatorer at nye personer skulle få lese sånn med en gang...

Hei og takk for tilbakemeldinga. Eg flytta ikkje tråden for å skyve den under teppet, men fordi du tok saken opp i feil tråd og kategori.

Dei to enkeltsakene du tar opp her har ikkje noko med korleis ein registrerer seg på forumet å gjere.

 

Me har for øvrig tatt opp saken internt, så tråden er på ingen måte gløymd.

 

Ellers ser me gjerne at andre brukarar tar del i diskusjonen og deler sine meiningar. Utan tilbakemeldingar frå dykk kan me ikkje bli betre. :)

Lenke til kommentar

Ok. Nå er det plutselig on-topic det jeg vil si, så her kommer min neste mening:

 

Så det er eneste grunnen til at man må opprette seg ny konto?

Hva med det mest kjente problemet i dataverden at folk glemmer passord?

Hva om noen andre fikk tak i kontoen og deaktiverte den?

Hva om man ble truet her inne og admins tok ikke tak i det?

 

Du har ikke lov å lage ny konto. Det er imot retningslinjene. Så enkelt er det.

Du glemmer ikke passord. Hvis du glemmer det, har du gjenopprettingsepost (den du registrerte deg med) der du får tilsendt nytt passord. Hvis ikke du har innlogging til den heller, får du hjelp av admins dersom du kan sannsynliggjøre at det er din konto.

Ingen får tak i kontoen din. Dette fordi du skal passe på passordet ditt og holde det konfidensielt. Om noen mot all formodning skulle få tilgang til kontoen din, ville de ikke deaktivert den, men utnyttet den på andre måter. Dersom de hadde deaktivert den, kunne du fått admins til å reaktivere den. Dersom du mener at den ble slettet, så tar du feil. Kontoen slettes ikke.

Du blir simpelthen ikke truet her inne uten at admins tar tak i det. Hvis dette hadde vært tilfelle, og det var snakk om fysiske trusler (som det høres ut som du mener) er det uansett ikke en sak for admins, men for politiet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

Ok. Nå er det plutselig on-topic det jeg vil si, så her kommer min neste mening:

 

 

 

Du har ikke lov å lage ny konto. Det er imot retningslinjene. Så enkelt er det.

Du glemmer ikke passord. Hvis du glemmer det, har du gjenopprettingsepost (den du registrerte deg med) der du får tilsendt nytt passord. Hvis ikke du har innlogging til den heller, får du hjelp av admins dersom du kan sannsynliggjøre at det er din konto.

Ingen får tak i kontoen din. Dette fordi du skal passe på passordet ditt og holde det konfidensielt. Om noen mot all formodning skulle få tilgang til kontoen din, ville de ikke deaktivert den, men utnyttet den på andre måter. Dersom de hadde deaktivert den, kunne du fått admins til å reaktivere den. Dersom du mener at den ble slettet, så tar du feil. Kontoen slettes ikke.

Du blir simpelthen ikke truet her inne uten at admins tar tak i det. Hvis dette hadde vært tilfelle, og det var snakk om fysiske trusler (som det høres ut som du mener) er det uansett ikke en sak for admins, men for politiet.

Ville bare belyse at det trenger ikke være kun en årsak til at man oppretter seg en ny konto.

Om der var strengt forbudt med flere kontoer, så ville det vært på sin plass med mobilregistreing.

Iallefall er det første kontoen jeg har registrert på diskusjon.no....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

Da setter jeg spørsmålstegn ved denne kommentaren:

 

 

 

Pluss at i så fall står multisync sitt poeng fortsatt. Du har lite du skulle sagt som bare har vært her i to måneder.

.

Man trenger faktisk ikke konto for å danne seg et inntrykk av hva som foregår her inne...

Jeg bekreftet det jeg hevdet ved en skjermdump. Du stilte deg jo tvilende til det jeg hevdet.

Hva med å beklage tvilen din?

Lenke til kommentar

Moderatorer som anbefaler trettenårige gutter å kastrere seg fordi han er forelsket i ei jente.

Akkurat denne vil jeg kommentere siden det er meg du siker til.

Det var ment som en spøk. En spøk trådstarter så ut til å skjønne ikke var seriøst ment.

En spøk jeg fjernet for å unngå ytterlige misforståelser da du gjorde det klart at du ikke skjønte den.

Hvis du virkelig trodde dette var seriøst ment tør jeg påstå du leser forumet slik fanden leser bibelen.

Beklager om du oppfattet det anderledes.

 

Og med det er denne saken lagt død fra min side.

Endret av L4r5
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...