Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

 

 

Får nye Zoe ladeløsning som fungerer for de som har IT-anlegg, slik at de slipper å ta med denne trafo-bøtta overalt: http://www.tv2.no/a/5941177/

 

Denne er allerede byttet ut mener jeg på, bruker vell zaptec eller noe slik nå. 

 

Alle som kjøper Zoe får ladestasjon installert hjemme, men problemet er når man skal lade andre steder, hvor det ikke er ladestajon. Da må man ha med seg trafo-bøtta dersom det stedet man skal lade har IT-anlegg.

 

 

Jeg tenker på den portable laderen som zaptec lager. Du kan lese om den her:

 

http://www.tu.no/artikler/norsk-selskap-loste-renaults-ladeproblem-med-oljeteknologi/223699

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er sånn ca skandaløst at det ikke er tvunget frem en felles europeisk standard for lading som alle ladbare biler i Europa må være kompatibel med.

 

Det er jo flere ulike systemer der ute, det er i beste fall uheldig.

 

Ja jeg er enig, det er problematisk for alle. Dyre adapter og overganger til de grader. Det tar sin tid å sette seg inn i. Har heldigvis ikke bruk for noe mer enn Tesla sine, men kan se for meg at det er problematisk for folk som kjører andre biler. 

Lenke til kommentar

Volkswagen I.D.
Dagen før Paris Motor Show viser Volkswagen frem en ny og helelektrisk elbil som skal ha en rekkevidde på inntil 600 kilometer.

Konseptbilen de kaller for Volkswagen I.D. skal lanseres innen 2020 og vil, ifølge selskapet, ha pris som tilsvarer en velutstyrt Golf på det europeiske markedet.

 

 

http://itavisen.no/2016/09/29/slik-skal-volkswagen-utfordre-tesla-pa-rekkevidde/

 

Volkswagen kommer sterkt, dessverre litt lenge til.

Lenke til kommentar

 

Volkswagen I.D.

Dagen før Paris Motor Show viser Volkswagen frem en ny og helelektrisk elbil som skal ha en rekkevidde på inntil 600 kilometer.

Konseptbilen de kaller for Volkswagen I.D. skal lanseres innen 2020 og vil, ifølge selskapet, ha pris som tilsvarer en velutstyrt Golf på det europeiske markedet.

 

 

http://itavisen.no/2016/09/29/slik-skal-volkswagen-utfordre-tesla-pa-rekkevidde/

 

Volkswagen kommer sterkt, dessverre litt lenge til.

 

 

Samme pris som en velutstyrt golf vil det da si at den blir billigere enn andre golfer med dagens avgifter her i Norge?

Lenke til kommentar

 

 

Volkswagen I.D.

Dagen før Paris Motor Show viser Volkswagen frem en ny og helelektrisk elbil som skal ha en rekkevidde på inntil 600 kilometer.

Konseptbilen de kaller for Volkswagen I.D. skal lanseres innen 2020 og vil, ifølge selskapet, ha pris som tilsvarer en velutstyrt Golf på det europeiske markedet.

 

 

http://itavisen.no/2016/09/29/slik-skal-volkswagen-utfordre-tesla-pa-rekkevidde/

 

Volkswagen kommer sterkt, dessverre litt lenge til.

 

 

Samme pris som en velutstyrt golf vil det da si at den blir billigere enn andre golfer med dagens avgifter her i Norge?

 

 

I teorien ja. Så spørs det om avgiftssystemet er det samme som nå i 2020. E-golf er mye dyrere enn tilsvarende andre golfer idag i Tyskland (E-golf koster 35k euro og en vanlig TSI highline med DSG 26.4k), så det kan høres ut som om e-golfen kommer til å bli relativt sett veldig mye billigere også.  Selvsagt litt usikker på hva slags golf de sammenligner med, men jeg tenkte umiddelbart på en tilsvarende annen golf og ikke en med mye høyere effekt som f.eks gte eller gti. 

 

Spent på hva myndighetene her hjemme velger å gjøre om e-golfene kommer ned på 25k-30k euro i Tyskland. Og det er inkl. tyske avgifter. Blir fort altfor billig da :)

Endret av 1814_
Lenke til kommentar

En uke med denne bilen nå. Er utrolig fornøyd!

Kjørefølelsen er helt utrolig. Digger "skyvet" i akselrasjonen som muligens er typisk elbil.

Komforten er også særdeles god, sett i forhold til mine 2 siste biler, Mini Coopse S og Mini Countyrman SD 4WD.

 

Nå må jeg bare få satt meg inn i alle de coole innstillingene denne bilen har å by på. Siden jeg har jobbet 24/7 siden jeg fikk bilen har jeg ikke fått satt meg inn i noe som helst, bortsett fra gassen. :dribble:

 

Wallbox er bestilt og en kar kommer imorgen for å se an muligheter for oppgraderinger av strømnettet/kursen denne skal benytte seg av.

 

post-268618-0-66822500-1475512784_thumb.jpgpost-268618-0-14531200-1475512792_thumb.jpgpost-268618-0-14445100-1475512799_thumb.jpgpost-268618-0-86813100-1475512805_thumb.jpgpost-268618-0-89537600-1475512813_thumb.jpgpost-268618-0-38190200-1475512820_thumb.jpgpost-268618-0-29808100-1475512826_thumb.jpgpost-268618-0-39950000-1475512832_thumb.jpgpost-268618-0-42319700-1475512838_thumb.jpgpost-268618-0-09175000-1475512845_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

hvordan går det med rekkevidde angsten, har den lagt seg? Tok ikke mange dagene før jeg skjønte at det bare gjaldt de som ikke kjører elbil :p

 

 

Hoho... :)

Vi får se.

Jeg skal snart ut på en 11mils tur. Skal tilbake også. Det er vel helt på grensa av hva bilen klarer.

Men angst er det lite av, bare moro :)

 

 

 

Du gjør det ikke akkurat enklere for meg som fortsatt må vente i mange månder ;)

 

 

:hm: ...

Hvilken farge har du valgt?

Ble det fully charged edition?

Lenke til kommentar

Ble en mineral grey på meg. Er ikke så glad i varianten med to farger, så da gikk jeg for det som var nærmest ensfarget. Kunne selvfølgelig valgt helsvart, men da hadde det ikke blitt metallic. Fully charged endte jeg opp med ja. Bestilte 16. september, så ventingen har bare så vidt begynt. Har ikke hørt noe mer om leveringstidspunkt fra selger, men det er uansett såpass lenge til at jeg ikke gidder å mase på han.

Lenke til kommentar

Ble en mineral grey på meg. Er ikke så glad i varianten med to farger, så da gikk jeg for det som var nærmest ensfarget. Kunne selvfølgelig valgt helsvart, men da hadde det ikke blitt metallic. Fully charged endte jeg opp med ja. Bestilte 16. september, så ventingen har bare så vidt begynt. Har ikke hørt noe mer om leveringstidspunkt fra selger, men det er uansett såpass lenge til at jeg ikke gidder å mase på han.

Hvorfor ikke? Du mener du ikke ville valgt sort metallic? Jeg valgte jo sort matt da og måtte betale for det gitt...men synes det er verdt det.

Er heller ikke glad i de 2-fargede. For å være ærlig synes jeg det kun er de sorte som er fine :green: ...men har ikke sett mineral grey, sannsynligvis er det veldig fint :)

 

Det blir nok litt venting på deg ja, men om det er noen trøst er det mange (inkl meg) som får bilene FØR estimert levering.

Det er ingenting i veien for å spørre selger om et tidsestimat. Det mener jeg er obligatorisk av ham å gi deg faktisk.

Lenke til kommentar

Når jeg bestilte min nye 3-serie(hybrid så har vel halv grunn til å nevnes i elbil-tråden) fikk jeg informasjon om hvem uke den skulle produseres i fabrikken med en gang av selger.

 

Så selger har tilgang til informasjon om produksjonsdato(eller vertfall uke).

 

redigert: legger med hvordan den informasjonen ser ut på bmw sitt ekstranett hvor man ser produksjonsuke (PW)

post-6775-0-26213100-1475586745_thumb.png

 

 

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

 

Ble en mineral grey på meg. Er ikke så glad i varianten med to farger, så da gikk jeg for det som var nærmest ensfarget. Kunne selvfølgelig valgt helsvart, men da hadde det ikke blitt metallic. Fully charged endte jeg opp med ja. Bestilte 16. september, så ventingen har bare så vidt begynt. Har ikke hørt noe mer om leveringstidspunkt fra selger, men det er uansett såpass lenge til at jeg ikke gidder å mase på han.

Hvorfor ikke? Du mener du ikke ville valgt sort metallic? Jeg valgte jo sort matt da og måtte betale for det gitt...men synes det er verdt det.

Er heller ikke glad i de 2-fargede. For å være ærlig synes jeg det kun er de sorte som er fine :green: ...men har ikke sett mineral grey, sannsynligvis er det veldig fint :)

 

Det blir nok litt venting på deg ja, men om det er noen trøst er det mange (inkl meg) som får bilene FØR estimert levering.

Det er ingenting i veien for å spørre selger om et tidsestimat. Det mener jeg er obligatorisk av ham å gi deg faktisk.

Tror du misforstår litt. i3 finnes ikke i sort metallic. Kun "vanlig" sort. Derfor ble det den mørke gråfargen på meg. Hadde jeg fått helsvart metallic hadde jeg nok valgt dette.

 

Skal sende en mail til selger og høre om han har noen estimert dato.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...