Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

i3 med 50% økt kapasitet. Ser spennende ut. Noen som har prøvd den? Vurderer å sende en bestilling, men vet at det kommer endel spennende i 2017 og 2018 fra andre merker.

Har testa - bestilte bil sekunder etter.. :)

 

Jeg har riktignok ingen annen elbil å sammenligne personlige erfaringer med - jeg bare syntes det var helt fantastisk.

Endret av Countryman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

i3 med 50% økt kapasitet. Ser spennende ut. Noen som har prøvd den? Vurderer å sende en bestilling, men vet at det kommer endel spennende i 2017 og 2018 fra andre merker.

Har testa - bestilte bil sekunder etter.. :)

 

Jeg har riktignok ingen annen elbil å sammenligne personlige erfaringer med - jeg bare syntes det var helt fantastisk.

 

 

Har du nye bmw i3 med økt kapasitet? Den kom vel først nå i August? Hvordan er rekkevidden på den i praksis?

Gratulerer med et godt bilkjøp :) Ville faktisk ha Mercedes B da jeg synes det er en kvalitetsbil, men manglende hurtiglading ødelegger ganske mye for min del som bor utenfor byen og vil ha elbil som eneste kjøretøy.

Endret av 1814_
Lenke til kommentar

Jeg har riktignok ingen annen elbil å sammenligne personlige erfaringer med - jeg bare syntes det var helt fantastisk.

 

Har du nye bmw i3 med økt kapasitet? Den kom vel først nå i August? Hvordan er rekkevidden på den i praksis?

Gratulerer med et godt bilkjøp :) Ville faktisk ha Mercedes B da jeg synes det er en kvalitetsbil, men manglende hurtiglading ødelegger ganske mye for min del som bor utenfor byen og vil ha elbil som eneste kjøretøy.

 

 

Nei jeg har den ikke - bestilte den i...mai(?)...leveringsdato for min bil er vel første uken i oktober :)

 

Tror ikke det er blitt gjort noe særlig rekkeviddetester av den ennå da jeg tror svært få har fått den - men rekkeviddetestene av i3-190km har vært meget gode, av de jeg har lest :)

 

Bestilte den i sort - og får den levert, foliert i sort-matt :devil:

Lenke til kommentar

 

Jeg har riktignok ingen annen elbil å sammenligne personlige erfaringer med - jeg bare syntes det var helt fantastisk.

 

Har du nye bmw i3 med økt kapasitet? Den kom vel først nå i August? Hvordan er rekkevidden på den i praksis?

Gratulerer med et godt bilkjøp :) Ville faktisk ha Mercedes B da jeg synes det er en kvalitetsbil, men manglende hurtiglading ødelegger ganske mye for min del som bor utenfor byen og vil ha elbil som eneste kjøretøy.

 

 

Nei jeg har den ikke - bestilte den i...mai(?)...leveringsdato for min bil er vel første uken i oktober :)

 

Tror ikke det er blitt gjort noe særlig rekkeviddetester av den ennå da jeg tror svært få har fått den - men rekkeviddetestene av i3-190km har vært meget gode, av de jeg har lest :)

 

Bestilte den i sort - og får den levert, foliert i sort-matt :devil:

 

Sort høres veldig kult. Ensfarget i3 liker jeg veldig godt. Ender kanskje opp med det samme farge, forhåpentligvis bor vi ikke på samme sted. Håper jeg slipper unna med litt kortere leveringstid. Jeg tenker å bestille i løpet av høsten.

 

Det ligger en i3 94Ah ute på finn ser jeg :)http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=81400724

 

Du kan lese en test fra elbil.no:

http://elbil.no/test-av-bmw-i3-94ah-na-er-den-mye-bedre-pa-langtur/

Ser veldig lovende ut :) De hadde ikke noe problemer med å få 250 km ut av den.

Endret av 1814_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, altså det er jo en liten raring av en bil, som de fleste andre el-biler bortsett fra Tesla synes jeg. Men i helsvart blir den cool :)

 

Har fulgt med i bmwi tråden på elbile-forumet og ser folk er positive til testene de selv har gjort av rekkevidden, da på forrige utgave. Skal bli moro å teste litt selv, selv om jeg ikke har behov for mer enn maksimalt 16mil rekkevidde selv. Tror dette skal gå greit å oppnå også på vinterstid :)

 

Takker for links, skal sjekkes ut!

 

Edit:ser den på finn har gått litt, sikkert en demobil.

Jeg kjøpte versjonen med maksimalt av utstyr for 10k mindre enn densom ligger der :)

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Ja, altså det er jo en liten raring av en bil, som de fleste andre el-biler bortsett fra Tesla synes jeg. Men i helsvart blir den cool :)

 

Har fulgt med i bmwi tråden på elbile-forumet og ser folk er positive til testene de selv har gjort av rekkevidden, da på forrige utgave. Skal bli moro å teste litt selv, selv om jeg ikke har behov for mer enn maksimalt 16mil rekkevidde selv. Tror dette skal gå greit å oppnå også på vinterstid :)

 

Takker for links, skal sjekkes ut!

 

Edit:ser den på finn har gått litt, sikkert en demobil.

Jeg kjøpte versjonen med maksimalt av utstyr for 10k mindre enn densom ligger der :)

 

16 mil om vinteren skal gå uten problemer. Jeg er spent på hvor mye motorveibruk kommer til å påvirke rekkevidden på den nye. For min del kommer jeg til å bruke e6 mye.

Det var den med maks utstyr som lå ute på finn, men de prøver nok å tjene litt ekstra på de av oss som ikke klarer å vente. Og der var den solgt også.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte nylig montering av bmw wallbox hos billeverandøren. Da sendte han meg en ny kontrakt til signering av en eller annen grunn - sikkert fordi monteringen ble bakt inn i prisen.

På den nye kontrakten hadde de lagt på 10k i bilprisen - da jeg spurte "hvorfor i all verden" sa han "beklager, men prisen har steget med 10k siden den dagen du bestlte".

 

Jeg fikk naturligvis tilsendt enda en ny kontrakt, med korrigert pris ned 10k til slutt.

 

Så, den har steget med 10k ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

 

Da var bilen min klar da :w00t:

 

Synes den ble helt rå med foliering jeg :love:

 

Er i utlandet hele uken "desverre" og får ikke hentet den før til uka, men selger sendte meg et bilde.

 

attachicon.giffoliert.jpg

Gratulerer! Dette er en bil som virkelig gir kjøreglede. Har og bestilt i3, og venter den rundt årsskiftet. Laaang tid å vente,,,

 

 

Hva er grunnen til den lange ventetiden egentlig? Har de ikke kapasitet til å holde tritt med bestillingene eller er det produksjonstiden som drar ventetiden opp på disse? De er jo allerede i Europa så frakten bør jo ikke ta så veldig lang tid? 

Lenke til kommentar

Det vet jeg faktisk ikke. Min ble bestilt for en uke siden, og ble forespeilet levering i løpet av desember. Selger sa at de vanligvis kom ett par uker før forventet levering, men jeg velger å være realist og heller bli positivt overrasket.

 

I og med at det er mer eller mindre samme bil som de har produsert i flere år nå, kun med mindre endringer og større batteri, så antar jeg at det er produksjonskapasiteten som er flaskehalsen. Bilene bygges på en egen fabrikk, og hvordan denne ble dimensjonert har jeg ikke aning om. Mulig de valgte å være noe forsiktige i og med at dette er en ny bil på alle mulige måter med tanke på både fremdrift og ikke minst materialvalg. 

Lenke til kommentar

Det vet jeg faktisk ikke. Min ble bestilt for en uke siden, og ble forespeilet levering i løpet av desember. Selger sa at de vanligvis kom ett par uker før forventet levering, men jeg velger å være realist og heller bli positivt overrasket.

 

I og med at det er mer eller mindre samme bil som de har produsert i flere år nå, kun med mindre endringer og større batteri, så antar jeg at det er produksjonskapasiteten som er flaskehalsen. Bilene bygges på en egen fabrikk, og hvordan denne ble dimensjonert har jeg ikke aning om. Mulig de valgte å være noe forsiktige i og med at dette er en ny bil på alle mulige måter med tanke på både fremdrift og ikke minst materialvalg. 

 

Ja det virker logisk at det ligger der, men jeg er ikke så kjent med normal tid på nybil egentlig. Har bare bestilt en og der var prod. tid rundt 7 dager mens transport 2 måneder :p

Lenke til kommentar

Den er tysk, og laget av en premiumprodusent.. Det betyr vel igjen at det trolig er biler som bygges på bestilling.

Bygging på bestilling medfører at det tar noe tid.. I tillegg husker nok BMW å montere alle deler som skal være der, jeg tipper de også tar hjulstillingskontroll før de sender den ut..

Det er da helt normalt å bygge biler på bestilling? Jeg kjenner ingen biler som kan bestilles uten opsjoner? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...