Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

Snowleopard skrev (3 timer siden):

Synes nå det ser langt bedre ut med en slik boks, enn uten. Men det er min smak.

Men klart, om dette samtidig hadde fungert som ekstra lagringsplass så den får dobbeltfunksjon, spesielt på en camperenhet, så hadde det kanskje vært bedre. For ting som ikke er for tung, som du ikke vil stue inn i lagerboksen bak og som du kan ha behov for, og det da er flott å ha relativt lett tilgjengelig...

Kanskje jeg tar av naa og dette lukter skrotnisse.

En 20 - 30 cm hoey spoiler, foran takboksen, som folger vognas linjer?

Er det realistisk aa tro, at ID - 2, ID - LIFE, kommer med et batterivalg, opp til 51 mil og krok i 2025?

Er litt redd for, at den topper  seg paa 41 mil, jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
7 minutes ago, Karltorbj said:

Kanskje jeg tar av naa og dette lukter skrotnisse.

En 20 - 30 cm hoey spoiler, foran takboksen, som folger vognas linjer?

Er det realistisk aa tro, at ID - 2, ID - LIFE, kommer med et batterivalg, opp til 51 mil og krok i 2025?

Er litt redd for, at den topper  seg paa 41 mil, jeg.

ID2 er vel lansert som en billig urban elbil. Tror ikke du skal forvente at de putter inn så stort batteri i den nei. I 2025 så kan man anta at du får en brukt Model 3 til under 300.000 kr. med 600km rekkevidde, 4x4 og fortsatt 1-2år igjen av garantien.

Endret av bzzlink
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Karltorbj skrev (2 minutter siden):

Kanskje jeg tar av naa og dette lukter skrotnisse.

En 20 - 30 cm hoey spoiler, foran takboksen, som folger vognas linjer?

Er det realistisk aa tro, at ID - 2, ID - LIFE, kommer med et batterivalg, opp til 51 mil og krok i 2025?

Er litt redd for, at den topper  seg paa 41 mil, jeg.

Nå er det litt synsing fra min side, så ta det for det det er, men "problemet" er at takboksen sender luften nedover igjen bak seg. Jeg vil tro en spoiler i bakkant er riktigere for det du ønsker å oppnå.

Id.2/ID.Life tror jeg, basert på at det mest er en bybil og med begrenset plass til batteri, vil ligge mellom 260 (dagens e-Up) og 350 km rekkevidde, og da mest sannsynlig ikke over 300 km.

Dette er vel så mye et kostnadsspørsmål som, hva som er mulig/sannsynlig, men det er vel bybil, så jeg tror den vil være nær nyeste e-Up som ligger på 260 nå, og bedre rekkevidde kommer i tilfelle av forbedringer på både batteri og forbedret plattform (ev-spesifikk), som da er de to faktorene som eventuelt gir lengre rekkevidde.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (3 timer siden):

Hvis Taycanen skal slå Plaid’en på komfort og kjøreegenskaper, så koster den nesten 2,2 mill. 1 million kroner mer enn Teslaen. Før du er ferdig med å fylle ut ekstrautstyrslista. Så ja enig at det ikke er en fair sammenligning. 

Når du sier akselerasjon rett frem, så vet du at det skiller veldig lite rundt Nurburgring sant? Det er ikke rett frem.

Ingen tvil om at Porsche har bedre syersker og at de har lagt mer penger i materialer og fit and finish. chassiet til Porsche med PDCC (aktiv krengingsstabilisering, dynamisk demping og bakhjulsstyring er kanskje det beste i verden)

Men så er det også en bil som koster  veldig mye mer enn Teslaen, så det blir ikke en fair sammenligning nei. 

Vet du hva Plaid koster (den eneste Model S i produksjon)? Vet du hva en Taycan koster? Jeg ville mye heller valgt en Taycan 4S enn en Model S!

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (8 minutter siden):

Har jeg allerede fortalt deg lengre bak, men han viser til plast i taycan og sier at interiøret er bedre i refresh. Bare å se videoen du selv har linket til

Nei, har ikke sagt om det. Legg ut videoen på nytt, med start der han sier dette.

Lenke til kommentar
Casey skrev (1 minutt siden):

Nei, har ikke sagt om det. Legg ut videoen på nytt, med start der han sier dette.

Han sier interiøret i tesla er 'another level' etter å ha påpekt ting han ikke liker i taycan samt model 3.

 

Tenk at jeg må ordne dette for deg i en video du selv har delt. Helt utrolig innsats🤣

Screenshot_20230205_160756_YouTube.jpg

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (20 minutter siden):

ID2 er vel lansert som en billig urban elbil. Tror ikke du skal forvente at de putter inn så stort batteri i den nei. I 2025 så kan man anta at du får en brukt Model 3 til under 300.000 kr. med 600km rekkevidde, 4x4 og fortsatt 1-2år igjen av garantien.

Der har du ogsaa en mulighet, du er inne paa noe der.

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (13 minutter siden):

Han sier interiøret i tesla er 'another level' etter å ha påpekt ting han ikke liker i taycan samt model 3.

 

Tenk at jeg må ordne dette for deg i en video du selv har delt. Helt utrolig innsats🤣

Screenshot_20230205_160756_YouTube.jpg

Han sikter til andre Teslaer....

Lenke til kommentar
14 minutes ago, Casey said:

Dette er det eneste som kommer opp i konfiguratoren:

https://www.tesla.com/no_no/models

Ingen andre valg for Model S. Samme i USA.

Jeg får da opp begge utgavene på linken din? Levering i April-Juni om jeg bestiller en Long Range nå, Eller Dual Motor Firehjulsdrift som den vist kalles nå.

tesla.png

Endret av Complexity
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (4 minutter siden):

Jeg får da opp begge utgavene på linken din? Levering i Juni om jeg bestiller Long Range, Eller Dual Motor Firehjulsdrift som den vist kalles nå.

tesla.png

Ja de både selges og leveres i Norge om dagen. De kom på likt med plaid. Helt håpløst å diskutere med personen får ikke til å finne ut av noe son helst selv, me inn med teskje hver gang

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (25 minutter siden):

Såklart gjør han det etter å ha pekt på problemer med sin taycan🤣 og dette leser du såklart rett i fra hjernebarken til personen over YouTube. 

Sorry, har ikke tid til å diskutere med slike som deg. 

Snakk om selvmotsigelse! Du sier altså at du vet hva han sikter til.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (5 timer siden):

Ja det er helt åpenbarthva han sikter til,han viser hva han ikke liker I taycan. Snur seg og sier model S er på ett nytt nivå og viser hva han liker I model s. Det er Ingenting å missforstå.

Hvorfor mener du det er åpennbart hva han sikter til? Ønsketenking?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...