Gå til innhold

The Grand Tour - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Vil gjette på at alle bilene kjører på Michelin Cup-dekk eller lignende. Er i hvert fall det jeg har sett Chris Harris ha brukt når han testet Trinity, og samme med Salomondrin i hans Hyper 5. (Ser nå at Chris Harris testet med Pirelli Corsa).

Uansett, så er det veldig mange faktorer som spiller inn i rundetid. Menneskelige feil, forskjellig temperatur i dekk, vekt på bilene, osv, osv.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trioen sin test ble gjort på akkurat de samme dagene som da Chris Harris gjorde det. Begge ble nok gjort med Pirelli-dekk på alle 3. Jeg er dog overrasket over påstanden av at TGT-testen ble gjort på den korte banen og Chris Harris sin på den lange? Har bare sett et par bilder hvor det sto noen kjegler i veien. Chris pleier alltid å ha flying start på sine, så det er i hvert fall den første forskjellen. Det jeg ikke skjønner er at P1 som visstnok potensielt skal være den som er vanskeligst å få mest ut av, gjorde det best med Chris og dårligst med belgieren som er ex-F1? Kanskje det er derfor han ikke er med der lenger... :lol:

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

 

Nekter fortsatt å tro at P1 var den tregeste.  :cry:

clarkson sa jo at den var den raskeste med de dekka som den blir levert med. så tydeligvis har ferrari og porsche dårligere dekk som orginalt.

 

men uansett, knall episode.

 

Tja. Dårlig på bane eller på en litt våt landevei?

 

P1 kan leveres med Trofeo R. LaFerrari, derimot, har P Zero Corsa som standard. Det er liten tvil om hva som egner seg best på en tørr og fin bane og på vanlig vei med varierende føre.

Endret av tlwrtpmc
Lenke til kommentar

Anglesey Coastal Circuit

 

McLaren P1 (on P Zero Trofeo R tyres) - 1:11.2
Porsche 918 Spyder - 1:12.4
McLaren P1 - 1:12.6
Porsche 911 GT3 RS (991) - 1:13.6
Porsche 911 Turbo S (991) - 1:13.6
Ferrari 458 Speciale - 1:14.2

 

Ikke noe tvil om at Trofeo-dekkene er best på tørr bane.

 

Laguna Seca (post 1988) lap times

 

1.     Dodge Viper ACR (Mk V)     Randy Pobst     1:28.65 (dekk) (frontspoiler/splitter)
2.     Porsche 918 Spyder     Randy Pobst     1:29.89
3.     McLaren P1     Randy Pobst     1:30.71

 

Viper er raskest, men er ganske uegnet på landeveien.

Lenke til kommentar

 

 

 

Ville tatt i mot og solgt

 

Scenario er; 

Du kan velge en av disse: Porsche 918, Tesla X eller McLaren P1.  Bilen er gratis, du eier den men får ingen penger for å selge den. Du slipper å betale forsikring, avgifter osv. Vil du ikke ha den så får du gi den bort/vrake den. Du kan bare velge en av bilene. 

 

Da er det jo ingen tvil om at Tesla X ryker ut. Skjønner egentlig ikke hva den har til felles med de andre bilene sett bortifra at de har en elmotor i seg. For min del er McLaren P1 valget lett, selv om LaFerrari hadde vært lovlig på veien. 

 

Greit nok at Tesla X gir deg mer for pengene som en vanlig bruksbil og de fleste velger nok den framfor å spare/ta lån til de dyre, men det er ikke fordi Tesla X er noe man vil ha mer.

Lenke til kommentar

nå er Civilix en porsche entusiast da, så det er vanskelig å diskutere bil med han om det er en porsche med i bildet. (ja jeg kjenner han i RL)

 

selv hadde jeg tatt P1 uten betenkningstid, i mine øyne er det den jeg liker best utseende på, ferrari på andre og porscha på tredje.

 

edit: jeg liker porsche jeg også altså, de har laga flere 911'er opp igjennom som jeg gjerne skulle eid, men 918 er ikke en jeg synes de traff veldig godt med design på.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

2 er lovlige, i følge GT

Ville uansett heller hatt toppmodellen av Tesla X, med alt ekstrautstyr

LaFerrari kan også reg. Det var bare at eieren (Ferrari?) ikke ønsket å ta kostnaden.

 

Model X hadde jeg solgt tvert om jeg hadde fått en. Har fått så mange skremselshistorier fra en kamerat som jobber i TMN. Orker heller ikke en millionbil med så begredelig byggkvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...