Gå til innhold

The Grand Tour - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En artikkel sa at JC hadde drukket 300 flasker rosevin mens han var i lockdown tidligere dette året. Blir spennende å se om denne serien får fortsette, noen av de tidligere store episodene har vært ganske bra men ikke denne siste. Man mister også humoren som jeg mener var ganske bra når de var i det teltet og slikt med ulike gjester som krydret programmet litt.

Lenke til kommentar
kremt skrev (2 timer siden):

Man mister også humoren som jeg mener var ganske bra når de var i det teltet og slikt med ulike gjester som krydret programmet litt.

Enig, jeg savner også gjestene og nyhetsinnslaget, både "the news" fra gamle Top Gear og conversation street som ble innført med Grand Tour.

Jeg har lenge også savnet, som May sa det engang, "testing a car that people actually buy". Altså en bil som faktisk kan være verdt å se på som kanskje sin egen neste bil.

Jeg har ikke noe imot specials, slik både Seamen og The Great Hunt er, men jeg orker ikke bare specials. Det blir for ensforming i lengden, uansett hvor i verden de er.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ganske skuffende episode, den dårligste specialen de har laget? 

Tilbake til overspillingen fra sesong 1 av TGT. Veldig ofte, veldig lite morsomt. Blir så veldig tydelig at mye av det er i scenesatt, og ikke ting som utfolder seg organisk. 

Madagaskar var ikke en ideell lokasjon, ble veldig monotont med konstant krypkjøring på dårlige veier. 

Pirat "plottet" falt ganske flatt også, selv om det i teorien følger oppskriften til flere foregående specials (følge historiske fotspor). Blir litt vel "der ute", litt som den gang de skulle finne kilden av Nilen(som heller er ingen favoritt). 

Lenke til kommentar
IT-Henrik skrev (3 timer siden):

Pirat "plottet" falt ganske flatt også, selv om det i teorien følger oppskriften til flere foregående specials (følge historiske fotspor). Blir litt vel "der ute", litt som den gang de skulle finne kilden av Nilen(som heller er ingen favoritt). 

Aarrr - "aye", mener jeg - til spesialer å være så lå denne ganske langt nede. Jeg kan forstå at de vil holde seg til "ambitious, but rubbish"-slagordet for underholdningsverdien, men noen ganger blir det litt for mye av det gode.

Jeg likte den lille sekvensen med en kamerabil som stod ganske så fast. Slikt er som regel ikke med i manuset.

Episoder og spesialer som jeg virkelig likte var den på Island (2010) hvor May skulle kjøre til vulkanen. Og "Polar Special" (2007), hvor JC og JM skulle kjøre bil til Nordpolen mens RH brukte hundeslede.

Har heldigvis absolutt alt som jeg har kommet over av TG på disk, inkludert TG: USA og TG: AUS (hoppet over den russiske og kinesiske varianten - undertekster var umulig å få tak i) samt dokumentarer de har gitt ut separat, inkludert ting som James May's Man Cave og Richard Hammond's Crash Course, så jeg kan, for å gå full klisje, kose meg med minnene når enn jeg vil.

Lenke til kommentar

Madagascar var ikke blant de beste, men synes både Mongolia og Colombia i forrige sesong var glimrende. Problemet nå er det har blitt for mange Afrika-spesialer og at de fleste er i det samme området, sør på kontinentet. Vest-Afrika ville vært mer interessant. Den neste skal jo være i Sibir, som blir noe nytt, så får håpe de ikke stryker med før de får dratt dit.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg likte A Scandi Flick godt. Spesielt en scene som satt spor. Legger den i spoiler for de som ikke har sett enda

Spoiler

Kræsjet til May inne i tunellen. Åpenbart ikke planlagt og kunne gått mye verre

Ikke den beste spesialen, det skal uansett mye til, men mistenker at jeg blir litt farget av at de var her i Norge og Sverige og synes det var god underholdning. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes Scandi Flick var den beste av spesialene siden selve serien sluttet, men ikke like bra som Mongolia og Colombia. Det tunnel-stuntet må være noe av det aller farligste de har gjort og det kunne endt langt verre. 

Det jeg ønsker meg nå, som jeg alltid har ønsket meg er en tur gjennom Kyrgyzstan, Tajikistan og Uzbekistan. Er vel en av få deler av verden de enda ikke har besøkt. Håper også de får mulighet til å lage den Sibir-spesialen de hadde planlagt til 2020.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...