Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Fordi det de drev med galskap. En mars reise arangert som en talent/reality spill? Da er det bedre å trekke pluggen før en faktisk sette menskeliv i fare for seeretall. Foresten så er jeg fult for å reise til Mars, men kansje ikke som en TV show...

 

Ah, vel, nå har jeg liten tro det var dit hen budeia tenkte. ;) 

Men hvis så er tilfellet, så kan jeg vel ikke si noe annet enn enig? :p 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke - uansett min holdning til skråsikkerhet - innrømme noe jeg hverken vet eller klarer å se. Selv et dusin med tilfeldige og nøye utvalgte sammenhenger viser ikke det. Jeg har forklart hvorfor de er selektive: Man velger språk som passer hvert enkelt tilfelle, man velger tallsystemer som ikke fantes når bibelen ble skrevet, man runder av tall som beviselig er feil for å vise en gudegitt formel. 

 

Dine forventninger styrer jeg ikke. Knapt mine egne.  :)

 

 

Spennende. Jeg er ikke så vel bevandret innen satanisme. Hvem er det?

 

Det lurer jeg også på. Mitt intuitive svar er ingen. Verden er resultatet av en masse motstridende krefter og konflikter, noen naturgitte, noen menneskeskapte. Ingen gudegitte.

 

 

Det kan man selvsagt mene. Men det bevarer ikke spørsmålet: Hva sier det at jeg er mot nasjonalisme?

 

Drømmen om et bedre liv? Hva var grunnen til at 800 000 nordmenn (av et folk på 1 til 2 millioner) utvandret til Amerika på på 100 år?

 

Ja.

 

Sentrum av hva? Og syd for hva?

 

Geir :)

 

 

Jeg kan ikke - uansett min holdning til skråsikkerhet - innrømme noe jeg hverken vet eller klarer å se. Selv et dusin med tilfeldige og nøye utvalgte sammenhenger viser ikke det. Jeg har forklart hvorfor de er selektive: Man velger språk som passer hvert enkelt tilfelle, man velger tallsystemer som ikke fantes når bibelen ble skrevet, man runder av tall som beviselig er feil for å vise en gudegitt formel. 

 

Dine forventninger styrer jeg ikke. Knapt mine egne.  :)

Selv den som ikke tro kan ikke bli annet enn imponert over alle tilfeldighetene som henger sammen mellom tallsystemet og bibelen. Som jeg nevnte tidligere vedr. oddsen for at dette kan skje er så mikroskopisk at det å få fulltrefferen i Lotto blir som en sannhet å regne.

 

 

Spennende. Jeg er ikke så vel bevandret innen satanisme. Hvem er det?

 Man kan vel ikke kalle det boligen til Rothschilds (de har mange, men en er spesiell). Residensen passer vel bedre. Har laget en liten introduksjon som blir åpnet i en ny tråd slik at du kan få et bedre innblikk. Absolutt alle burde finne ut av hva satanisme eller den luciferske doktrinen egentlig er. De aller fleste av oss er forledet av satanismen uten av vi vet det og her kommer djevelens slu plan inn; overbevise folk om at han egentlig ikke finnes.

 

 

Det lurer jeg også på. Mitt intuitive svar er ingen. Verden er resultatet av en masse motstridende krefter og konflikter, noen naturgitte, noen menneskeskapte. Ingen gudegitte.

"Heldigvis" tar du feil. Jeg trodde også lenge at akkurat dette var tilfellet. Etter at det ble gjort kjent for meg at dette egentlig er en kamp i mellom det onde og det gode kan man se hva det egentlige formålet er. En verdensomspennende totalitær regjering med et slags kastesystem fra Hinduismen. Neste fredag legger vi ut den historiske bakgrunnen og der vil du finne referanser til personer mange ikke er veldig godt kjent med i Norge. Alle kriger og terrorhandlinger er nøye planlagt dessverre. Resultatet er at man har to fronter mot hverandre konstant og da kan man foreta seg akkurat det man vil om man kontrollerer pengeflyten. Mange trodde jo det var revolusjonen som seiret da Sovjet kollapset. Sannheten er at det var CIA som pøste inn 200 Billiarder dollar og fikk det sovjetiske folket til å tro de var konkurs selv om landet var uten gjeld, landet eide fabrikkene og menneskene eide husene sine. Vi er veldig i mot det marxist-kommunistiske styreformen, likeledes som vi er imot den fascistiske. Her kan man se litt av agendaen og hvilke krefter som er i sving når man kan få et av de rikeste landene til å kollapse over natten.

 

 

Det kan man selvsagt mene. Men det bevarer ikke spørsmålet: Hva sier det at jeg er mot nasjonalisme?

Igjen, det står i profilen din og da kan man ikke anta annet enn at du mener akkurat dette.

 

 

Drømmen om et bedre liv? Hva var grunnen til at 800 000 nordmenn (av et folk på 1 til 2 millioner) utvandret til Amerika på på 100 år?

 

Hva du ikke ser er at disse menneskene kan i all hovedsak oppsummeres innen en kategori; feiginger. Om man vil ha et bedre liv avsetter man det styresettet som regjerer i landet man bor i om man ikke er fornøyd. Og om du sammenligner nordmenn som dro til Amerika og innvandrere hit kan jeg melde om en nyhet; de som reiste over til USA måtte jobbe. Det var ingen velferdssystemer som betalte alt. Ville man ha noe måtte man arbeide for dette. 

 

Da jeg var i Las Vegas for noen år tilbake kom jeg i prat med en taxisjåfør fra Eritrea. Han var godt kjent med Norge og hvilke velferdssystemer vi hadde her for med en onkel og bror boende i Oslo syntes han dette var kjempemessig ettersom staten ordnet opp for deg. For hans del var det litt for kaldt, så USA var bedre. Det ble imidlertid stille da jeg fortalt at det samme systemet ikke gjelder nordmenn som er født og oppvokst her.

 

Har du noen gang undret over hvor disse menneskene plutselig har 10.000 dollar for å reise inn til Europa ulovlig? Og da la meg presisere at dette er en formue i Afrika, Pakistan eller Midt-Østen. Man ville allerede ha et godt liv om man faktisk var i besittelse av disse pengene.

 

 

Sentrum av hva? Og syd for hva?

 

Sentrum av jorden. Altså Antarktis. Og man er 90º nord ved isveggen rundt jorden. Altså den flate varianten. I praksis at man flipper kartet.

 

Interessant er det for frimurerne som ikke leser "guiden" deres ordentlig at det står skrevet i den også svart på hvitt:

(60) The SQUARE is an instrument adapted for plane surfaces only, and therefore appropriate to Geometry, or measurement of the Earth, which appears to be, and was by the Ancients supposed to be, a plane.

 

The Square is a right angle, formed by two right lines. It is adapted only to a plane surface, and belongs only to geometry, earth-measurement, that trigonometry which deals only with planes, and with the earth, which the ancients supposed to be a plane. The Compass describes circles, and deals with spherical trigonometry, the science og the spheres and heavens. The former, therefore, is an emblem of what concerns the earth and the body; the latter of what concerns the heavens and the soul.

 

post-512501-0-22024400-1550344253_thumb.png

 

Yet the Compass is also used in plane trigonometry, as in erecting perpendiculars; and, therefor, you are reminded that, although in this Degree both points of the Compass are under the Square, and you are now dealing only with the moral and political meaning of the symbols, and not with their philosophical and spiritual meanings, still the divine ever mingles with the human; with the earthly the spiritual intermixes.

 

post-512501-0-91283400-1550344287_thumb.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv den som ikke tro kan ikke bli annet enn imponert over alle tilfeldighetene som henger sammen mellom tallsystemet og bibelen. Som jeg nevnte tidligere vedr. oddsen for at dette kan skje er så mikroskopisk at det å få fulltrefferen i Lotto blir som en sannhet å regne.

 

Oddsen er selvsagt avhengig av antall forsøk. Det er bare 1/37 (evt 1/38) dels sjanse for å få 7 på ruletten, men prøver du nok ganger så får du 7 jevnt og trutt. Så kan du fortelle folk om alle gangene du fikk 7, og la være å fortelle om alle de som ikke ble 7, og regne på oddsen for å få mer enn en 7er. (F. eks. nesten 1 av 100 000 000 000 for å få syv av dem på rad. Selv om du ikke fikk dem på rad.) Og om det blir et 7 tall i et eller annet snitt, så kan du nevne det også. Selv om du må runde av av og til. Edit: Og får du ikke 7, så kan du si for eksempel at 33 er 7 x 4 + 5, og telle med det også. Og så finner du en setning i bibelen med 7 ord som gir 33 som resultat når du ganger og deler med det hebraiske tallsystemet og sier "Hva er oddsen for det?"

 

Man kan vel ikke kalle det boligen til Rothschilds (de har mange, men en er spesiell). Residensen passer vel bedre. Har laget en liten introduksjon som blir åpnet i en ny tråd slik at du kan få et bedre innblikk. Absolutt alle burde finne ut av hva satanisme eller den luciferske doktrinen egentlig er. De aller fleste av oss er forledet av satanismen uten av vi vet det og her kommer djevelens slu plan inn; overbevise folk om at han egentlig ikke finnes.

 

Enten det eller så finnes han faktisk ikke. Fordelen med den teorien er at man ikke trenger finne opp en global konspirasjon for at den skal gi mening.

 

"Heldigvis" tar du feil. Jeg trodde også lenge at akkurat dette var tilfellet. Etter at det ble gjort kjent for meg at dette egentlig er en kamp i mellom det onde og det gode kan man se hva det egentlige formålet er. 

 

Da må jeg få spørre: Hvem var det som gjorde deg kjent med dette, og hvordan overbeviste de deg? 

 

En verdensomspennende totalitær regjering med et slags kastesystem fra Hinduismen. Neste fredag legger vi ut den historiske bakgrunnen og der vil du finne referanser til personer mange ikke er veldig godt kjent med i Norge. 

 

Ok. Vi venter i spenning. 

 

Igjen, det står i profilen din og da kan man ikke anta annet enn at du mener akkurat dette.

 

Selvsagt mener jeg det. Spørsmålet var hva du mente det fortalte deg at jeg mente det. Edit: Ditt opprinnelige utsagn var "Ser at du er i mot nasjonalisme hvilket egentlig sier alt." Jeg lurte på hva det sa deg.

 

Hva du ikke ser er at disse menneskene kan i all hovedsak oppsummeres innen en kategori; feiginger. Om man vil ha et bedre liv avsetter man det styresettet som regjerer i landet man bor i om man ikke er fornøyd. Og om du sammenligner nordmenn som dro til Amerika og innvandrere hit kan jeg melde om en nyhet; de som reiste over til USA måtte jobbe. Det var ingen velferdssystemer som betalte alt. Ville man ha noe måtte man arbeide for dette. 

 

Kanskje burde det ikke være noe velferdssystemer for de som kommer hit heller for å søke lykken. Som liberalist av et eller annet slag så mener jeg jo det. Men hvorfor ble ikke nordmennene hjemme og avsatte styresystemet når de ikke var fornøyd? Var de feige?

 

Da jeg var i Las Vegas for noen år tilbake kom jeg i prat med en taxisjåfør fra Eritrea. Han var godt kjent med Norge og hvilke velferdssystemer vi hadde her for med en onkel og bror boende i Oslo syntes han dette var kjempemessig ettersom staten ordnet opp for deg. For hans del var det litt for kaldt, så USA var bedre. Det ble imidlertid stille da jeg fortalt at det samme systemet ikke gjelder nordmenn som er født og oppvokst her.

 

Hvilket system er det vi ikke har, vi som er født og oppvekst her?

 

Har du noen gang undret over hvor disse menneskene plutselig har 10.000 dollar for å reise inn til Europa ulovlig? Og da la meg presisere at dette er en formue i Afrika, Pakistan eller Midt-Østen. Man ville allerede ha et godt liv om man faktisk var i besittelse av disse pengene.

 

Det er ikke noe å lure på. De setter seg i gjeld til menneskesmuglere, og håper å kunne betale gjelden tilbake når de kommer hit. Og skillinger gjerne sammen i slekta for å kunne få en av dem over.

 

Sentrum av jorden. Altså Antarktis. Og man er 90º nord ved isveggen rundt jorden. Altså den flate varianten. I praksis at man flipper kartet.

 

Åja. Ja, hva med det? Det betyr jo at argumentet om at så få reiser mellom sydlige deler fordi avstandene blir så mye lenger ikke holder lenger. Og at du får vansker med å forsvare en flytid på noen få timer fra Norge til Canada. Men ellers er det akkurat samme ankepunktene mot den "omvendte" flatjorden som den vanlige.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 3
Lenke til kommentar

En verdensomspennende totalitær regjering med et slags kastesystem fra Hinduismen. Neste fredag legger vi ut den historiske bakgrunnen og der vil du finne referanser til personer mange ikke er veldig godt kjent med i Norge.

Skal denne historiske bakgrunnen dere legger fram, kun bestå av mystiske henvisninger, totalt blottet for noe som helst bevis som kan etterprøves og kontrolleres av andre, og der det eventuelt er noe som kan etterprøves, inneholde åpenbare feil?

 

Det er jo sånn "bevisene" dine for flat jord er. Dine bevis består av vage hentydninger f.eks. i bibelen, og du overser jo totalt alle de håndfaste, fysiske, observerbare og kontrollerbare bevisene for at jorda er en globe. For noen uker siden skrev du at du faktisk skulle besvare alle disse håndfaste bevisene for at jorda er en globe, men jeg har skjønt at du hverken kan eller vil det. Det er jo tydeligvis ikke fakta du er ute etter, men å fordype deg i vage konspirasjonsteorier.

 

Jeg synes også det kan være gøy, men når du fordyper deg i en konspirasjonsteori om at det ikke finnes trær, kan det være en god idé å se ut av vinduet på skogen utenfor, og dermed forstå at konspirasjonsteorien er fantasi. Tilsvarende kan det være lurt å se ut av vinduet på solen, månen og horisonten, og forstå at konspirasjonsteorien om flat jord er fantasi.

Endret av theNiceOne
  • Liker 3
Lenke til kommentar

@AnArv:

Jeg kastet mynter denne uken i forbindelse med skole, da jeg summerte opp myntkastene med noen andre hadde vi gjort hele 1250 myntkast, og 561 var kron.

 

561/1250 = 0.4488

0.4488 * 7 = 3.1416

Pi dukket opp!

Jeg konkluderer derfor med at Gud eksisterer.

Pøh. Jeg søkte etter "pi" på google.com, og denne siden ed en million siffer var øverst på lista. Jeg konkluderer derfor med at Internet er Gud.

Endret av Arve Synden
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Oddsen er selvsagt avhengig av antall forsøk. Det er bare 1/37 (evt 1/38) dels sjanse for å få 7 på ruletten, men prøver du nok ganger så får du 7 jevnt og trutt. Så kan du fortelle folk om alle gangene du fikk 7, og la være å fortelle om alle de som ikke ble 7, og regne på oddsen for å få mer enn en 7er. (F. eks. nesten 1 av 100 000 000 000 for å få syv av dem på rad. Selv om du ikke fikk dem på rad.) Og om det blir et 7 tall i et eller annet snitt, så kan du nevne det også. Selv om du må runde av av og til. Edit: Og får du ikke 7, så kan du si for eksempel at 33 er 7 x 4 + 5, og telle med det også. Og så finner du en setning i bibelen med 7 ord som gir 33 som resultat når du ganger og deler med det hebraiske tallsystemet og sier "Hva er oddsen for det?"

31 koder av 7, Pi og e, i en bok vitenskapsreligionen ikke tror på. Oddsen er interessant uansett i hvilken leir du har beina. At den er bortimot ikke-eksisterende og man allikevel finner dem skulle tilsi at selv den skarpeste matematiker ville hevet øyenbrynene.

 

 

Enten det eller så finnes han faktisk ikke. Fordelen med den teorien er at man ikke trenger finne opp en global konspirasjon for at den skal gi mening.

Ettersom all beregningen av matematikk i globale troen baserer seg i 666 virker det som om det er akkurat dette han har gjort. Om jorden er flat betyr dette at big bang og evolusjonen ikke kan eksisterer. Nettopp derfor er globe teorien helt essensiell for satan.

 

 

Da må jeg få spørre: Hvem var det som gjorde deg kjent med dette, og hvordan overbeviste de deg? 

Da jeg fikk beviser for hvordan den katolske kirken er en blåkopi av den okkulte (satanismen). Det er en dokumentar som er ett par timer lang som fullstendig pulveriserer den katolske kirken og viser hvordan verden er blitt løyet til. Fakta ender enhver diskusjon selv om sannheten ikke er komfortabel. Ettersom filmpolitiet her inne hyler og bærer seg hver gang de må bruke øynene og ørene samtidig kan den sendes til de som er interesserte via PM. 

 

 

Ok. Vi venter i spenning. 

Skal sende deg en link i PM fredag. Ekstraservice for deg.

 

 

Selvsagt mener jeg det. Spørsmålet var hva du mente det fortalte deg at jeg mente det. Edit: Ditt opprinnelige utsagn var "Ser at du er i mot nasjonalisme hvilket egentlig sier alt." Jeg lurte på hva det sa deg.

At du ikke tror på individet. Staten tar alt og du eier ingenting. Har man ikke grenser, både privat og som nasjon, blir det kaos. Akkurat dette er uungåelig. Om man setter dette på spissen betyr det at jeg kan komme hjem til deg, spise av maten din, bruke dine fasiliteter i boligen til personlig hygiene og ta meg en lur. Etterpå sier jeg takk og går. Etter tre uker med denne gjestfriheten tror jeg du ville blitt rimelig lei (ettersom jeg tror på Gud ville det nok sannsynligvis tatt mindre tid). At man er nasjonalist betyr ikke det samme som at man ikke skal hjelpe andre. Imidlertid er det viktig at man ordner i eget hus først og deretter slutte sende 150 billioner USD i bistand og ta ut 750 billioner USD av naturens ressurser i Afrika. En god deal er hvor begge parter er litt misfornøyd, ikke hvor den ene er kjempehappy og den andre plyndret. At man har en stk. smilende Afrikaner er ikke det samme som at avtalen er god for landet vedkommende styrer. Det betyr bare at han er blitt bestukket slik at vedkommende mottar alt hva som behages personlig og landet i realiteten sitter igjen med smuler.

 

 

Kanskje burde det ikke være noe velferdssystemer for de som kommer hit heller for å søke lykken. Som liberalist av et eller annet slag så mener jeg jo det. Men hvorfor ble ikke nordmennene hjemme og avsatte styresystemet når de ikke var fornøyd? Var de feige?

For de som kommer hit burde det vært avviklet og for de som kommer her i fra burde det vært redusert til et absolutt minimum. Det skal ikke være slik at man har folk som sitter forsøke kalkulerer seg fra til hva som "lønner seg". Gud sier ganske enkelt; jobber man ikke skal man heller ikke spise.

 

I mine øyne; ja. De burde absolutt avsatt styressystemet. Når de som styrer ikke adlyder folket er det en absolutt nødvendighet. Politikere/Presidenter/Monarki skal jobbe for folket og ikke motsatt.

 

 

Hvilket system er det vi ikke har, vi som er født og oppvekst her?

Kjenner ikke systemet tilstrekkelig til at jeg kan gå i detalj annet enn hva man blir fortalt av brukere av NAV som forteller om problemer med hjelp til husholdningsregninger hvor man samtidig ser at rekvisisjoner blir tildelt til alt fra sykler og annet idrettsutstyr til innvandrere. Verste eksemplet jeg har hørt fra en medarbeider hos NAV er full oppussing av en bolig for deretter at denne blir lagt ut for salg og solgt med betydelig profitt som da vedkommende tok i egen lomme og flyttet til en annen landsdel. Med et slikt system hvor dette tydeligvis ikke er straffbart skaper det splittelse. Splittelse er hva som aktivt søkes slik at man kan innføre en politistat.

 

 

Det er ikke noe å lure på. De setter seg i gjeld til menneskesmuglere, og håper å kunne betale gjelden tilbake når de kommer hit. Og skillinger gjerne sammen i slekta for å kunne få en av dem over.

Menneskesmuglerne har alt mottatt betalingen. Ikke tro på hva media skriver. Pengene blir ironisk nok sluset via organisasjoner som man "kjemper mot". CIA har en utømmelig representasjonskonto hos FED. At menneskesmuglerne forsøker tjene dobbelt er i kriminelles natur. Slekt og venner har ikke muligheten til at dette kan skrapes sammen. Folk i disse verdensdelene har mer enn nok med at de skal overleve. Sparing er ikke en prioritet.

 

 

Åja. Ja, hva med det? Det betyr jo at argumentet om at så få reiser mellom sydlige deler fordi avstandene blir så mye lenger ikke holder lenger. Og at du får vansker med å forsvare en flytid på noen få timer fra Norge til Canada. Men ellers er det akkurat samme ankepunktene mot den "omvendte" flatjorden som den vanlige.

Flytiden stemmer og dette er hva som er interessant. Canda er enormt mye større enn hva man faktisk tror. Ikke alle vet dette; de har flere innsjøer enn alle andre land i verden til sammen!

Lenke til kommentar

Kjenner ikke systemet tilstrekkelig til at jeg kan gå i detalj annet enn hva man blir fortalt av brukere av NAV som forteller om problemer med hjelp til husholdningsregninger hvor man samtidig ser at rekvisisjoner blir tildelt til alt fra sykler og annet idrettsutstyr til innvandrere. Verste eksemplet jeg har hørt fra en medarbeider hos NAV er full oppussing av en bolig for deretter at denne blir lagt ut for salg og solgt med betydelig profitt som da vedkommende tok i egen lomme og flyttet til en annen landsdel. Med et slikt system hvor dette tydeligvis ikke er straffbart skaper det splittelse. Splittelse er hva som aktivt søkes slik at man kan innføre en politistat.

 

Pleier du å høre på mye rart som blir sagt?

 

Det artige er at du og dine likemenn har en sterk tendens til å lytte godt til hva andre sier når dette er i tråd med hva dere allerede tror. Men med en gang en sier noe som går i mot gjeldende mantra så er det uvitenhet, konspirasjon og det som verre er. Men at du har fått høre via en tilfeldig ansatt i NAV systemet at en innvandrer fikk pusset opp en bolig på NAVs regning, og deretter tatt pengene fra fortjenesten og flyttet. DET tror du uten videre på??

 

Flytiden stemmer og dette er hva som er interessant. Canda er enormt mye større enn hva man faktisk tror. Ikke alle vet dette; de har flere innsjøer enn alle andre land i verden til sammen!

Tja, burde jo være mulig å dokumentere. At Canada har svært mange innsjøer er ikke akkurat et ukjent faktum for de fleste som har fulgt med i barneskolen - men at de faktisk har flere enn alle land i verden sammenlagt - det høres litt søkt ut... eller? Var det samme NAV ansatte som fortalte deg dette og?
  • Liker 2
Lenke til kommentar

31 koder av 7, Pi og e, i en bok vitenskapsreligionen ikke tror på. Oddsen er interessant uansett i hvilken leir du har beina. At den er bortimot ikke-eksisterende og man allikevel finner dem skulle tilsi at selv den skarpeste matematiker ville hevet øyenbrynene.

Hva er oddsen da? Jeg hevder at den er ganske stor (større enn 1:2), fordi dere har så vannvittig mange forskjellige måter å lete etter tallene på. Du hevder at oddsen er bortimot ikke-eksisterende, hvordan har du beregnet det? Eller er det bare vill gjetting og ønsketekning fra din side?

 

  

Flytiden stemmer og dette er hva som er interessant. Canda er enormt mye større enn hva man faktisk tror.

Canada har areal på 984 670 km² og har en 8 892 km lang grense mot USA, inkludert 2 477 km mot Alaska. Hvis du prøver å legge Canada inn i en flat jord med sør som sentrum vil du få tall som er mange ganger større, og feile totalt. Dette ville du visst hvis du hadde prøvd, i stedet for å slenge ut ugjennomtenkte ideer.

 

 

Men dette om Canada er det eneste i det siste svaret ditt som er i nærheten av å være relevant i denne tråden. Alt det andre har nøyaktig null å gjøre med formen på jorda. Hva om du faktisk prøver å besvare relevante spørsmål om jordas form i tråden her, i stedet for alt det andre tullet. Vil du snakke om det andre tullet, kan du gjøre det i tråder hvor det er on-topic.

 

Jeg skjønner jo at alle disse andre tulletemaene er avledninger, siden du ikke aner noe om jordas form eller beviser for dette, og dermed ikke vil diskutere de konkrete bevisene for jordas globeform. Men siden du har gitt opp å argumentere sak, er det bedre om du dropper tråden - men så er du mer enn velkommen tilbake hvis du skulle ønske å diskutere jordas form og beviser for dette.

Endret av theNiceOne
Lenke til kommentar

Hva er oddsen da? Jeg hevder at den er ganske stor (større enn 2:1), fordi dere har så vannvittig mange forskjellige måter å lete etter tallene på. Du hevder at oddsen er bortimot ikke-eksisterende, hvordan har du beregnet det? Eller er det bare vill gjetting og ønsketekning fra din side?

 

 

Les og lær: Bibelen - Fysikk, Språk, Matematiske og geometrisk design

 

Det er ikke gjort i en håndvending...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg har lest den tråden, tom waits for alice, og er en av dem som har påpekt at det er enkle matematiske feil i de mest grunnleggende funnene der, slik at de ikke stemmer. F.eks. er 1 + 100 + 600 + 8 = 719 i følge bevisene til AnArv. Det at du vet hvilket svar du ønsker, og har feil selv på enkel addisjon for å komme til det ønskede svaret, gjør jo sannsynligheten for å få det tilnærmet 1. :tease:

 

Skal vi se om jeg klarer det med mitt Nick,

A=1, B=2, osv:

 

T=20

H=8

E=5

 

N=14

I=9

C=3

E=5

 

O=15

N=14

E=5

 

20+8+5+14+9+3+5+15+14+5 = 94

94 / 30 (antall bokstaver * antall ord i nicket mitt) = 3,14!

 

Fantastisk, nicket mitt beviser PI, jeg må være guddommelig!

 

 

(Hvis dere sjekker summeringen og kommer til et litt annet tall enn 94, er ikke det noe å bry seg om, det er nært nok)

Endret av theNiceOne
  • Liker 4
Lenke til kommentar

31 koder av 7, Pi og e, i en bok vitenskapsreligionen ikke tror på. Oddsen er interessant uansett i hvilken leir du har beina. At den er bortimot ikke-eksisterende og man allikevel finner dem skulle tilsi at selv den skarpeste matematiker ville hevet øyenbrynene.

 

Men jeg er altså ikke enig i at den er ikke-eksisterende, så lenge man har en nesten uendelig rekke metoder for å finne dem. Dere lager trekanter og stjerner og formler og sammenhenger som gir de ønskede svar: Den stjernen + den stjernen + den trekanten er 117. La oss se om vi finner noe det finnes 117 av i bibelen. Og jammen meg, det første ordet i den hebraiske bibelen er "I begynnelsen. Det får riktignok tallverdien 913, ikke 117. Men ikke fortvil, for hvis vi skriver 9 x 13 så får vi 117, og har funnet en kode. At gangetegnet og plasseringen av det er tatt ut av løse luften er ikke så farlig. Ei heller er det så farlig at tallsystemet dere bruker ikke fantes når 1. mosebok ble forfattet.

 

Om du skulle finne en skarp matematiker som hever sine øyenbryn over slike "sammenhenger" så får du heller si fra.

 

Ettersom all beregningen av matematikk i globale troen baserer seg i 666 virker det som om det er akkurat dette han har gjort. Om jorden er flat betyr dette at big bang og evolusjonen ikke kan eksisterer. Nettopp derfor er globe teorien helt essensiell for satan.

 

Eller for å snu på det: Om jorden ikke er flat, så betyr det at satan ikke eksisterer? At "all beregningen av matematikk i globale troen baserer seg i 666" er en påstand du åpenbart sliter med å få noen andre til å tro på, enten de er skarpe matematikere eller ikke.

 

Da jeg fikk beviser for hvordan den katolske kirken er en blåkopi av den okkulte (satanismen). Det er en dokumentar som er ett par timer lang som fullstendig pulveriserer den katolske kirken og viser hvordan verden er blitt løyet til. Fakta ender enhver diskusjon selv om sannheten ikke er komfortabel. Ettersom filmpolitiet her inne hyler og bærer seg hver gang de må bruke øynene og ørene samtidig kan den sendes til de som er interesserte via PM. 

 

 

Så det som overbeviste deg var en youtube-video? Hvilken troverdighet har de som står bak den da? Du må gjerne poste den eller sende den på PM, men skal jeg gidde å se den må jeg nok ha litt mer informasjon om hva det er jeg ser på.

 

Skal sende deg en link i PM fredag. Ekstraservice for deg.

 

 

Takk. Så får vi se hva jeg får ut av den. Det er forhåpentlig ikke en to timers youtube-video.

 

At du ikke tror på individet. Staten tar alt og du eier ingenting. Har man ikke grenser, både privat og som nasjon, blir det kaos. Akkurat dette er uungåelig. Om man setter dette på spissen betyr det at jeg kan komme hjem til deg, spise av maten din, bruke dine fasiliteter i boligen til personlig hygiene og ta meg en lur. Etterpå sier jeg takk og går. Etter tre uker med denne gjestfriheten tror jeg du ville blitt rimelig lei (ettersom jeg tror på Gud ville det nok sannsynligvis tatt mindre tid). At man er nasjonalist betyr ikke det samme som at man ikke skal hjelpe andre. Imidlertid er det viktig at man ordner i eget hus først og deretter slutte sende 150 billioner USD i bistand og ta ut 750 billioner USD av naturens ressurser i Afrika. En god deal er hvor begge parter er litt misfornøyd, ikke hvor den ene er kjempehappy og den andre plyndret. At man har en stk. smilende Afrikaner er ikke det samme som at avtalen er god for landet vedkommende styrer. Det betyr bare at han er blitt bestukket slik at vedkommende mottar alt hva som behages personlig og landet i realiteten sitter igjen med smuler.

 

 

Tvert om. Individet er alt jeg tror på! Jeg er "anarkist" (så kan det tolkes på mange måter), og tror ikke på staten, ei heller nasjonalstaten. Men jeg er altså "liberalist" (det finnes det også varianter av) og tror absolutt på eiendomsretten. Jeg eier min kropp, mitt hjem og annen eiendom, men hverken jeg eller du eller noen andre har eiendomsrett til hele Norge. Det enten jeg tilhører et eller annet politisk flertall eller et ditto mindretall. 

 

For de som kommer hit burde det vært avviklet og for de som kommer her i fra burde det vært redusert til et absolutt minimum. Det skal ikke være slik at man har folk som sitter forsøke kalkulerer seg fra til hva som "lønner seg". Gud sier ganske enkelt; jobber man ikke skal man heller ikke spise.

 

 

Hvor sier Gud det? Jeg trodde det var Paulus, riktig nok i Jesu navn.

 

Ellers helt enig. Velferdsstaten er ikke levedyktig, med eller uten innvandring lever vi allerede på forskudd. (Dagens unge skal betale min generasjons pensjoner.) Så får vi for din skyld håpe at du jobber. (Med noe du kan leve av, og tjene ditt eget brød, ikke med å finne koder i bibelen.) Selv er jeg pensjonist, og lever vel dermed på ungdommen. (Min egen skatt er vel forlengst brukt opp.) Hva Paulus jobbet med vet jeg ikke, men etter eget sigende gjorde han det "natt og dag, vi strevde og slet for ikke å bli til byrde for noen av dere."

 

I mine øyne; ja. De burde absolutt avsatt styressystemet. Når de som styrer ikke adlyder folket er det en absolutt nødvendighet. Politikere/Presidenter/Monarki skal jobbe for folket og ikke motsatt.

 

 

Ok. Enig i det også jeg. Hvilket styresystem ville du erstattet det med?

 

Ikke at jeg tror det vil skje.

 

Menneskesmuglerne har alt mottatt betalingen. Ikke tro på hva media skriver. Pengene blir ironisk nok sluset via organisasjoner som man "kjemper mot". CIA har en utømmelig representasjonskonto hos FED. At menneskesmuglerne forsøker tjene dobbelt er i kriminelles natur. Slekt og venner har ikke muligheten til at dette kan skrapes sammen. Folk i disse verdensdelene har mer enn nok med at de skal overleve. Sparing er ikke en prioritet.

 

 

Så du mener at menneskesmuglingen finansieres av CIA? Det høres ut som teorier vi har diskutert før her på forumet opp gjennom årene. Skal la den ligge, den er like vanskelig å ta alvorlig som den flate jorden.

 

Flytiden stemmer og dette er hva som er interessant. Canda er enormt mye større enn hva man faktisk tror. Ikke alle vet dette; de har flere innsjøer enn alle andre land i verden til sammen!

 

 

Hvis Canada er større enn hva man tror: Hvordan kan flytiden stemme? Jeg har fløyet flere ganger både til øst- og vestkysten av Amerika. Jeg har også kjørt hele veien fra østkysten i Canada og USA til Stillehavet med bil. (Via Toronto til Seattle.) I en gammel Volvo, så jeg har en idé både om hvor fort det gikk, og hvor lang tid vi brukte.

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skal denne historiske bakgrunnen dere legger fram, kun bestå av mystiske henvisninger, totalt blottet for noe som helst bevis som kan etterprøves og kontrolleres av andre, og der det eventuelt er noe som kan etterprøves, inneholde åpenbare feil?

 

Det er jo sånn "bevisene" dine for flat jord er. Dine bevis består av vage hentydninger f.eks. i bibelen, og du overser jo totalt alle de håndfaste, fysiske, observerbare og kontrollerbare bevisene for at jorda er en globe. For noen uker siden skrev du at du faktisk skulle besvare alle disse håndfaste bevisene for at jorda er en globe, men jeg har skjønt at du hverken kan eller vil det. Det er jo tydeligvis ikke fakta du er ute etter, men å fordype deg i vage konspirasjonsteorier.

 

Jeg synes også det kan være gøy, men når du fordyper deg i en konspirasjonsteori om at det ikke finnes trær, kan det være en god idé å se ut av vinduet på skogen utenfor, og dermed forstå at konspirasjonsteorien er fantasi. Tilsvarende kan det være lurt å se ut av vinduet på solen, månen og horisonten, og forstå at konspirasjonsteorien om flat jord er fantasi.

 

Trådstartene våre er som regel framlagt ved vage bevis. Kalles skrivebom. Alt er støttet opp via dokumenterte vitenskaplige påstander som ingen kan motstride. Ta CO2 og klimaendringer, transkjønnet ideologi, geoengineering, GMO, EAT og Gunhild Stordalen. At man ikke liker sannheten betyr ikke at sannheten er feil. Sannheten bryr seg fint lite om dine følelser.

 

Du hadde et spørsmål vedr. horisonten; dette skyldes at horisonten flytter seg med synet ditt. Om du setter deg på huk eller står oppreist vil den øke/minske.

 

Det eneste argumentet du har for en jord spinnende som en ball i vill fart er en teori. Vi som tror jorden er flat har ei hel bok som bekrefter den. Du har en teori!

 

 

Det artige er at du og dine likemenn har en sterk tendens til å lytte godt til hva andre sier når dette er i tråd med hva dere allerede tror. Men med en gang en sier noe som går i mot gjeldende mantra så er det uvitenhet, konspirasjon og det som verre er. Men at du har fått høre via en tilfeldig ansatt i NAV systemet at en innvandrer fikk pusset opp en bolig på NAVs regning, og deretter tatt pengene fra fortjenesten og flyttet. DET tror du uten videre på??

 

Om det er en person jeg anser som troverdig kilde; ja. Hva er forskjellen ift. hvordan journalister opererer?

 

 

Tja, burde jo være mulig å dokumentere. At Canada har svært mange innsjøer er ikke akkurat et ukjent faktum for de fleste som har fulgt med i barneskolen - men at de faktisk har flere enn alle land i verden sammenlagt - det høres litt søkt ut... eller? Var det samme NAV ansatte som fortalte deg dette og?

 

Liker fakta da dette knuser enhver "jeg synes at/mener at/tenker at"-retorikk. Igjen er det din eminente evne til å tenke bedre enn alle oss andre som sier "søkt":

https://www.zmescience.com/other/great-pics/geographical-facts-youre-not-going-to-believe-22022010/

 

 

Hva er oddsen da? Jeg hevder at den er ganske stor (større enn 1:2), fordi dere har så vannvittig mange forskjellige måter å lete etter tallene på. Du hevder at oddsen er bortimot ikke-eksisterende, hvordan har du beregnet det? Eller er det bare vill gjetting og ønsketekning fra din side?

post-512501-0-01506400-1550497577_thumb.png

 

 

Canada har areal på 984 670 km² og har en 8 892 km lang grense mot USA, inkludert 2 477 km mot Alaska. Hvis du prøver å legge Canada inn i en flat jord med sør som sentrum vil du få tall som er mange ganger større, og feile totalt. Dette ville du visst hvis du hadde prøvd, i stedet for å slenge ut ugjennomtenkte ideer.

 

Men dette om Canada er det eneste i det siste svaret ditt som er i nærheten av å være relevant i denne tråden. Alt det andre har nøyaktig null å gjøre med formen på jorda. Hva om du faktisk prøver å besvare relevante spørsmål om jordas form i tråden her, i stedet for alt det andre tullet. Vil du snakke om det andre tullet, kan du gjøre det i tråder hvor det er on-topic.

 

Jeg skjønner jo at alle disse andre tulletemaene er avledninger, siden du ikke aner noe om jordas form eller beviser for dette, og dermed ikke vil diskutere de konkrete bevisene for jordas globeform. Men siden du har gitt opp å argumentere sak, er det bedre om du dropper tråden - men så er du mer enn velkommen tilbake hvis du skulle ønske å diskutere jordas form og beviser for dette.

 

Du må forandre hemisfærene også. 33º nord og sør blir byttet. Skal finne et kart og legge det inn i tråden.

 

 

Jeg har lest den tråden, tom waits for alice, og er en av dem som har påpekt at det er enkle matematiske feil i de mest grunnleggende funnene der, slik at de ikke stemmer. F.eks. er 1 + 100 + 600 + 8 = 719 i følge bevisene til AnArv. Det at du vet hvilket svar du ønsker, og har feil selv på enkel addisjon for å komme til det ønskede svaret, gjør jo sannsynligheten for å få det tilnærmet 1. :tease:

 

Skal vi se om jeg klarer det med mitt Nick,

A=1, B=2, osv:

 

T=20

H=8

E=5

 

N=14

I=9

C=3

E=5

 

O=15

N=14

E=5

 

20+8+5+14+9+3+5+15+14+5 = 94

94 / 30 (antall bokstaver * antall ord i nicket mitt) = 3,14!

 

Fantastisk, nicket mitt beviser PI, jeg må være guddommelig!

 

 

(Hvis dere sjekker summeringen og kommer til et litt annet tall enn 94, er ikke det noe å bry seg om, det er nært nok)

 

Her er det blitt forklart i den andre tråden at den norske kilden hadde tatt feil. Ikke gjengitt matematikken riktig og heller ikke gjengitt teksten riktig. Dette ble rettet og er utregningen korrekt. At Arve Synden og ikke minst meg selv har blitt utsatt for feil gjengivelse av John 1:1 fra den originale greske versjonen. Derav feilen, men regnestykket er korrekt og beviser bibelen igjen.

 

At du sitter og fantaserer om hvordan du kan bevise at du er guddommelig viser bare farene ved den luciferske doktrinen. 

Lenke til kommentar

Trådstartene våre er som regel framlagt ved vage bevis.

Her begynner du med å motsi deg selv. Når det er vagt, er det ikke bevis. Da er det dere som har bestemt dere for et svar på forhånd, og så leter etter vage indikasjoner på dette. At bibelen snakker om "over" jorda er ikke noe bevis for flat jord, i beste fall en vag indikasjon.

 

Du hadde et spørsmål vedr. horisonten; dette skyldes at horisonten flytter seg med synet ditt. Om du setter deg på huk eller står oppreist vil den øke/minske.

Hva i all verden var dette forsøk på å forklare? Hva mener du med at horisonten flytter seg. På hviken måte konkret flytter den seg? Og hva mener du med at horisonten "øker/minsker". Hva betyr det? Og hvilket av mine spørsmål skulle dette være svar på?

 

Jeg hadde 7 helt konkrete beviser for at jorda er rund, som du kan kontrollere selv. Og så skal liksom dette være svaret? Prøv igjen:

 

 

 

1. Den enkleste er å gå et sted du ser horisonten (havet), og se at skip synker under den, noe som jo skyldes at de begynner å komme litt på en annen side av kulen enn deg.

 

2. Mens du er der, vent på solnedgangen, så ser du tydelig at sola går ned under horisonten (fordi vår side av kloden roterer vekk fra sola) - ikke at den er oppe på himmelen og bare blir lenger og lenger unna slik flatjord-modellene sier.

 

3. Rett etter solnedgangen er du i skyggen, men du vil kunne se at sola fortsatt lyser opp toppen av høye bygninger eller fjell i nærheten. Nok et bevis på at sola ikke bare beveger seg oppe i 5000 meters høyde (eller hva flatjorderne sier), men faktisk er "under" deg.

 

4. Litt vanskeligere, men fortsatt ganske enkelt: På høst- eller vår-jevndøgn, avtal med en venn som lever et helt annet sted i verden, om at dere begge måler nøyaktig hvor solen står opp eller går ned. Dere vil begge måle rett øst (opp) og rett vest(ned) uansett hvor i verden dere er. Dette er enkelt å forstå at stemmer med en globe, men er umulig å få til med flat jord.

 

5. Som du vet, så er globens breddegradsirkler korte nær polene, og lang rundt ekvator. Mens for flat jord fortsetter de å bli viere og viere sør for ekvator. Dette medfører at alle avstander på f.eks. Australias breddegrad er minst 10 ganger virkeligheten på en flat jord-modell. Dette kan lett verifiseres hvis du kjenner noen som bor i Australia, eller sjekker skips- og fly-tider for de direkterutene som finnes i sør.

 

6. ikek siterte Eratosthenes sitt forsøk, hvor han målte differansen i solas vinkel på samme tid, to forskjellige steder. Dette stemmer også perfekt med globen, men ikke med flat jord.

 

7. Årstider: Årstidene og mengden sollys stemmer perfekt med globen, men er nok en ting som er helt umulig å få til å stemme med flat jord. Flatjordere prøver seg på å tegne inn at sola går over oss i forskjellige baner, nær nordpolen om sommeren, og langt unna om vinteren. Det de da ignorerer, er bl.a. at vinklene blir totalt feil. F.eks. for å få til midnattsol i nord, tegnes solbanen så langt nord, at den går nord for f.eks. middelhavet. Alle som har feriert i syden på sommeren vet at dette er feil, sola står i sør, ikke i nord midt på dagen.

 

 

 

 

Det eneste argumentet du har for en jord spinnende som en ball i vill fart er en teori. Vi som tror jorden er flat har ei hel bok som bekrefter den. Du har en teori!

...eller sagt på en annen måte:

Dere som tror jorden er flat har en eneste bok hvor du ved kirsebærplukking finner noen sitater som kan forstås til å indikere det, men ingen som sier det rett ut, og hvor flere av dem snakker om jordas fire hjørner, som er i direkte motsetning til deres flatjord-modell.

Vi derimot har en "teori" hvor vi kan måle solas gang, sjekke horisonten og forsvinning under denne, sjekke at flytider stemmer, at stjernebilder stemmer, kort sagt at absolutt alt du kan måle og verifisere, stemmer. I tillegg har vi utallige bilder tatt fra høyt oppe som viser jordas krumning.

 

 

Du må forandre hemisfærene også. 33º nord og sør blir byttet. Skal finne et kart og legge det inn i tråden.

Et kart ville vært morsomt. Jeg vedder på at jeg kan finne minst 7 ting som beviser at kartet du legger ut er feil, som kan måles og verifiseres av hvem som helst. Hva vedder du i mot? Endret av theNiceOne
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men jeg er altså ikke enig i at den er ikke-eksisterende, så lenge man har en nesten uendelig rekke metoder for å finne dem. Dere lager trekanter og stjerner og formler og sammenhenger som gir de ønskede svar: Den stjernen + den stjernen + den trekanten er 117. La oss se om vi finner noe det finnes 117 av i bibelen. Og jammen meg, det første ordet i den hebraiske bibelen er "I begynnelsen. Det får riktignok tallverdien 913, ikke 117. Men ikke fortvil, for hvis vi skriver 9 x 13 så får vi 117, og har funnet en kode. At gangetegnet og plasseringen av det er tatt ut av løse luften er ikke så farlig. Ei heller er det så farlig at tallsystemet dere bruker ikke fantes når 1. mosebok ble forfattet.

 

Om du skulle finne en skarp matematiker som hever sine øyenbryn over slike "sammenhenger" så får du heller si fra.

 

Kanskje vel optimistisk :) Siden trossystemet blir utfordret lar nok de fleste dette fare.

 

 

Eller for å snu på det: Om jorden ikke er flat, så betyr det at satan ikke eksisterer? At "all beregningen av matematikk i globale troen baserer seg i 666" er en påstand du åpenbart sliter med å få noen andre til å tro på, enten de er skarpe matematikere eller ikke.

Vi tror ikke jorden er rund. Altså at dette er en illusjon skapt av satan i form av hans løpegutter. Du kan vel innrømme at ideen ikke er dum om du vil "motbevise" Gud?

 

 

Så det som overbeviste deg var en youtube-video? Hvilken troverdighet har de som står bak den da? Du må gjerne poste den eller sende den på PM, men skal jeg gidde å se den må jeg nok ha litt mer informasjon om hva det er jeg ser på.

Kan godt poste den her. Den er av laget av Josep "Doc" Marquis som var 7.generasjon Illuminati. Om du klarer se forbi at vedkommende er litt merkelig vil du oppdage at han besitter mye kunnskap. Kom selv bare 10-12 minutter inn i videoen før jeg ble sittende nesten lamslått tilbake. Han beviser den totale sammenhengen i mellom det okkulte og den katolske kirken som ikke kan bestrides. Jeg forklarte min egen vei litt kjapt.

 

Hadde en bestefar som aldri gikk regelmessig i kirken, men som fortalte meg at det er mer mellom himmel og jord enn hva vi kan forstå. Når man får ting på avstand ser man kanskje tingene for hva de virkelig er. Kanskje alderen hjelper til også. I alle fall kan jeg nå se at han levde etter de 10 bud konsekvent og omtalte seg selv aldri som religiøs. Men han gjorde aldri noe nummer ut av det og som en travel ung mann noen år tilbake gikk mye av dette meg hus forbi. Videre lo han godt av klimaendringene som ble "lansert" med brask og bram på begynnelsen av 90-tallet. Han mente dette var sykluser og det sier jo forskerne nå (i alle fall de som klarer holde et nøytralt sinn til tallmaterialet). At vi mennesker er ubetydelige gir ingen mening og når du ser Elon Musk bli dyrket som en Gud kan man ikke annet enn le. Bare vent; han vil introdusere oss for aliens. Hva folk ikke begriper er at "aliens" er engler og demoner, ikke romvesner slik de forsøker etter beste evne via media og film banke inn i skallen på folk.

 

 

Takk. Så får vi se hva jeg får ut av den. Det er forhåpentlig ikke en to timers youtube-video.

 

Ingen årsak. Det er lektyre og håper du vil finne informasjonen interessant. 

 

 

Tvert om. Individet er alt jeg tror på! Jeg er "anarkist" (så kan det tolkes på mange måter), og tror ikke på staten, ei heller nasjonalstaten. Men jeg er altså "liberalist" (det finnes det også varianter av) og tror absolutt på eiendomsretten. Jeg eier min kropp, mitt hjem og annen eiendom, men hverken jeg eller du eller noen andre har eiendomsrett til hele Norge. Det enten jeg tilhører et eller annet politisk flertall eller et ditto mindretall. 

 

Da må du huske at Gud er for individualisme. Forholdet mellom Han og deg er 1:1, ingen andre. Derfor tror jeg du vil se denne sammenhengen; Guds tempel er din kropp, om du ikke tar vare på den (Han) svikter du Gud. Se hva vi blir foret med i dag. Alt som gjør oss smellfeite og ute av stand til å bevege oss i særlig grad. Fordi disse produktene er billige og gjør at vi gjerne vil ha mer fordi det trigger noen prosesser i kroppen, samt at man blir bombardert med reklame over alt og det er et eller annet kjøkken åpent på hvert et gatehjørne, blir fristelsene vanvittig store. Resultatet i form av mer sykdom og generelt nedadgående helse ser man selv uten tallmaterialet bare man åpner øynene.

 

I likehet med deg mener vi at staten bør reduserer til et minimum. Forskjellen fra oss og deg er at vi mener at de som bor innenfor grensene har rett til landet. Og da dette er gjeldene for andre land også uansett hvor de er lokalisert. For oss betyr dette at du ikke kan ha norske eiere av selskaper som opererer i Afrika, USA eller hvor det nå måtte være og vice versa. Videre at eiendom kun skal eies av nordmenn hvilket betyr at utenlandske statsborgere ikke har tilgang til markedet da dette kun skaper spekulasjon.

 

Igjen vil jeg oppsummere at politikerne jobber ikke for folket og her har man problemet. Hvem vi stemmer på er helt irrelevant fordi de har et helt annet verdigrunnlag enn hva som trengs. Selv Kristelig Folkeparti er hverken kristelige eller folkelige om man skal tro interne kritikere.

 

 

Hvor sier Gud det? Jeg trodde det var Paulus, riktig nok i Jesu navn.

 

Vi kaller bibelen for hva det egentlig er; Guds ord.

 

 

Ellers helt enig. Velferdsstaten er ikke levedyktig, med eller uten innvandring lever vi allerede på forskudd. (Dagens unge skal betale min generasjons pensjoner.) Så får vi for din skyld håpe at du jobber. (Med noe du kan leve av, og tjene ditt eget brød, ikke med å finne koder i bibelen.) Selv er jeg pensjonist, og lever vel dermed på ungdommen. (Min egen skatt er vel forlengst brukt opp.) Hva Paulus jobbet med vet jeg ikke, men etter eget sigende gjorde han det "natt og dag, vi strevde og slet for ikke å bli til byrde for noen av dere."

 

Velferdsstaten er satt opp slik at den skal kollapse. Frimurernes mottok kommer fra orden ut av kaos. Hverken jeg eller noen andre i AnArv er til belastning for staten. Vi mottar bidrag fra folk som synes det vi gjør er nyttig og samtidig at vi har en inntektskilde fra en forretning som ble startet mange år tilbake som totalt sett gjør at vi klarer holde lysene på. Det er ikke lukrativt i form økonomisk gevinst. Dette er heller ikke motivasjonen.

 

Hva som gjør hele gruppen rasende er at pensjonistene som har bygget landet blir avspist med smuler. Vi har kontaktet helse- og miljøverndepartementet om at de kan flytte 40 milliarder fra klimaforbyggende tilbake til pensjonistene, uten noe annen tilbakemelding enn at henvendelsen er mottatt (de representative ministre er også blitt kontaktet). Selv ikke FrP vil bruke artikkelen vi har publisert om klimaendringene og dette henger ikke på grep siden de aldri har henvist til noe forskning tidligere. Da skulle de omfavne artikkelen og bruke den for alt det er verdt, men det er stille. Dette gjør at man får svar på noen spørsmål om hva som faktisk foregår i politikken. 

 

 

Ok. Enig i det også jeg. Hvilket styresystem ville du erstattet det med?

 

Mer som det sveitsiske. Folket må bestemme og de som er folkevalgte handler ut i fra dette. Ikke etter egeninteresse. Man kan slanke staten og apparatet betraktelig slik at man ikke har "småkonger" rundt i hver etat. Du kan si og tro akkurat hva du vil; alle burde imidlertid kunne enes om at de 10 bud er et godt verdigrunnlag som man kan bygge et samfunn på. Videre vil vi fjerne skatt på inntekt, formue og eiendom. Klarer vi få mange nok bak oss til at man får flertall på stortinget vil dette bli effektivisert. Optimistisk; ja, umulig? nei

 

Det at man er folkevalgt skulle være ære nok i seg selv da dette i praksis betyr at andre mennesker stoler på din dømmekraft. Akkurat dette kan nok ikke mange si om dagens politikere. Hvilket styresystem har du sett som ideelt?

 

 

Så du mener at menneskesmuglingen finansieres av CIA? Det høres ut som teorier vi har diskutert før her på forumet opp gjennom årene. Skal la den ligge, den er like vanskelig å ta alvorlig som den flate jorden.

 

Om jeg kan vise til en annen sak som demonstrerer handlekraften til CIA: de pøste 200 billioner USD inn i sovjetisk økonomi og lurte dem til å tro de var nesten konkurs selv om alle eide sin egen bolig, staten hadde ikke gjeld og staten eide bedriftene. Mange tror dette var pga. revolusjon at man kom fram til dagens Russland. Dette er feil og nettopp derfor burde det være innlysende for de fleste at Putin og Trump er to stk. av samme alen. 

 

 

Hvis Canada er større enn hva man tror: Hvordan kan flytiden stemme? Jeg har fløyet flere ganger både til øst- og vestkysten av Amerika. Jeg har også kjørt hele veien fra østkysten i Canada og USA til Stillehavet med bil. (Via Toronto til Seattle.) I en gammel Volvo, så jeg har en idé både om hvor fort det gikk, og hvor lang tid vi brukte.

 

Skal se om jeg kan finne et kart som viser dette. Ettersom alt er flippet er det vanskelig se det for seg uten at man faktisk har et reellt kart foran seg. Når du flyr innenriks i USA; hadde du mange mellomlandinger? Har kun vært der en gang og hadde flere mellomlandinger.

 

Husker du omtrentlig hvor langt du kjørte og hvor mye tid du brukte?

 

Noen nevnte at distansen mellom Øst- og Vestkysten ikke kan stemme fordi Miami til LA og Miami til Fairbanks (Alaska) ser man med øyet fra kartet at ikke er korrekt.

post-512501-0-35116300-1550504051_thumb.png

post-512501-0-82139300-1550504067_thumb.png

Lenke til kommentar

Her begynner du med å motsi deg selv. Når det er vagt, er det ikke bevis. Da er det dere som har bestemt dere for et svar på forhånd, og så leter etter vage indikasjoner på dette. At bibelen snakker om "over" jorda er ikke noe bevis for flat jord, i beste fall en vag indikasjon.

Du er jo kirsebærplukkernes prins. Trådstartene våre er som regel framlagt ved vage bevis. Kalles skrivebom.

 

 

Hva i all verden var dette forsøk på å forklare? Hva mener du med at horisonten flytter seg. På hviken måte konkret flytter den seg? Og hva mener du med at horisonten "øker/minsker". Hva betyr det? Og hvilket av mine spørsmål skulle dette være svar på?

 

Jeg hadde 7 helt konkrete beviser for at jorda er rund, som du kan kontrollere selv. Og så skal liksom dette være svaret? Prøv igjen:

 

Spørsmål 1 og 2. Du klarer ikke se at horisonten forandrer seg om du forandrer din egen høyde?

Se brua til venstre og hva du ser av den forandrer seg ift. hvor høyt kameraet er:

 

 

...eller sagt på en annen måte:

Dere som tror jorden er flat har en eneste bok hvor du ved kirsebærplukking finner noen sitater som kan forstås til å indikere det, men ingen som sier det rett ut, og hvor flere av dem snakker om jordas fire hjørner, som er i direkte motsetning til deres flatjord-modell.

Vi derimot har en "teori" hvor vi kan måle solas gang, sjekke horisonten og forsvinning under denne, sjekke at flytider stemmer, at stjernebilder stemmer, kort sagt at absolutt alt du kan måle og verifisere, stemmer. I tillegg har vi utallige bilder tatt fra høyt oppe som viser jordas krumning.

Noen sitater? Boka er jo smekkfull. Og det er umulig at man kan ha flytider på en flat jord? Man kan heller ikke ha stjernebilder på en flat jord? Ville dette ikke vært utrolig mye enklere å skulle sjekke ut om jorda faktisk var flat enn om man skal begynne blande inn en teori om hvorfor jorda er noe annet enn flat? Du vil naturligvis få så mye hjernetrim at man lett kan miste bakkekontakten og tro man svever. Dette betyr ikke at teorien er korrekt.

 

 

Et kart ville vært morsomt. Jeg vedder på at jeg kan finne minst 7 ting som beviser at kartet du legger ut er feil, som kan måles og verifiseres av hvem som helst. Hva vedder du i mot?

 

Gambler ikke. At du kan klare finne feil for din egen del, men som jeg ikke er enig i tror jeg absolutt du klarer. Hvem av oss avgjør hvem som har rett?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...