Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Jeg har sikkert hatt flere enn 150 flighter og haugevis av disse er om natta, tror du jeg er full hver gang jeg er ut å flyr, og tror du ikke jeg har sett stjerner fra fly før? 
Forøvrig, høyden her har ingenting å si, har da flydd så høyt som 38 000fot og enda sett stjerner!

Ja, lys fra kabinen kan ødelegge for dette, men det likevel kjempelett å se stjerner når du flyr, man setter bare trynet på ruta og holder hendene ved siden av hodet, slik at det blir lettere å se! Om du venter til at lyset blir slått av, for når folk vil sove, så blir det enda lettere!

Pokker ta, Max - dette du sprer her er direkte feil, og dette må du bare gi deg med! Skjerp deg! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Naturlig at stjerner ses fra en slette, da aeroplan betyr luftmaskin over plane (slette). Og slette betyr igjen noe som er... flatt.

https://en.wikipedia.org/wiki/Airplane#Etymology_and_usage

First attested in English in the late 19th century (prior to the first sustained powered flight), the word airplane, like aeroplane, derives from the French aéroplane, which comes from the Greek ἀήρ (aēr), "air"%5B3%5D and either Latin planus, "level",%5B4%5D or Greek πλάνος (planos), "wandering".%5B5%5D%5B6%5D "Aéroplane" originally referred just to the wing, as it is a plane moving through the air.%5B7%5D In an example of synecdoche, the word for the wing came to refer to the entire aircraft.

Legg merke til:

the word airplane, like aeroplane, derives from the French aéroplane, which comes from the Greek ἀήρ (aēr), "air" and either Latin planus, "level", or Greek πλάνος (planos), "wandering".

 

 

which comes from the Greek ἀήρ (aēr), "air" and either Latin planus, "level", or Greek πλάνος (planos), "wandering".

 

 

"air"

...

"level"

 

Eller på Norsk:

Luftplan

Lenke til kommentar

folk som sier de ikke kan se stjerner og grunnen i artikkelen er at kabinlyset er for sterkt til at man ikke kan se stjerner. Litt merkelig synes jeg.

At du synes dette er merkelig skyldes nok ene og alene at du ikke har peiling på hvordan verden rundt deg fungerer og at du har null kunnskap om fysikk (og alle dens disipliner) og realfag generelt. Dette så vi også bl.a. i diskusjonen om eter og Michelson-Morley. Om du fullstendig mangler kunnskap om ting som er mer avansert enn minimum av det du trenger for å overleve i det daglige, så er det ikke så rart at du kommer til kort når det gjelder forståelse.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg har sikkert hatt flere enn 150 flighter og haugevis av disse er om natta, tror du jeg er full hver gang jeg er ut å flyr, og tror du ikke jeg har sett stjerner fra fly før?

Forøvrig, høyden her har ingenting å si, har da flydd så høyt som 38 000fot og enda sett stjerner!

 

Ja, lys fra kabinen kan ødelegge for dette, men det likevel kjempelett å se stjerner når du flyr, man setter bare trynet på ruta og holder hendene ved siden av hodet, slik at det blir lettere å se! Om du venter til at lyset blir slått av, for når folk vil sove, så blir det enda lettere!

 

Pokker ta, Max - dette du sprer her er direkte feil, og dette må du bare gi deg med! Skjerp deg!

https://youtu.be/kSuVJm4TI5c

 

Her er en som sier at stjerner forsvinner straks du går over en viss grense i atmosfæren.

Se også første kommentar under. En som har flydd mange ganger om natten sier at etter en viss høyde merker han stjerner dimmes og forsvinner. Og jeg selv har sett det ved to flyturer ved 11000 meters høyde. Ikke 110000 meter.

Men det er så lenge siden at jeg gleder meg til neste flytur. Men nå har jeg et familieliv. Ikke så lett å ta seg en tur. Vil koste skjorta å reise langt.

Skal ikke si du lyver. Men det blir et bevis for deg at du kan se stjerner. Men dine ord er ikke nok for meg. Jeg må nok ut og reise igjen. Kanskje flydd de flyene jeg tok høyere enn flyene du har tatt. Men det vises ikke på flyets høydemåler. Ikke vet jeg.

Her er en til av Eric Dollard som ytrer sitt synspunkt om at solen ikke er en diger plasmaball. At solen er hul(hollow)

https://youtu.be/PM5zrzd4pOU

Endret av maxRPM
Lenke til kommentar

Nei, du får fly når du vinner i lotto da, for det er vel den eneste måten. For familier reiser jo aldri på ferie noen plass eller noe. Og inntil videre så får du gå rundt å tro at det ikke går an å se stjerner fra et fly, fordi du ikke har råd til en flybillett 


Agh... gidder ikke, dette blir for dumt, direkte lavmål  :hm:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Man kan ikke se lys? Og eksempelet er med en laser og man ser bare flekken der den treffer... Det er nesten så man får litt vondt i hjernen.

Logikken stiller i klasse med "en bil som kjører forbi kjører ikke over deg".

Duh...

 

Og jammen slang han på det om jordens magnetiske jernkjerne også. Kanskje noen burde fortelle ham at det er forskjell på en fastmagnet og elektroner i bevegelse. Begge deler har magnetfelter. Han glemte visst den delen med elektroner i bevegelse.

 

Her er en som sier at stjerner forsvinner straks du går over en viss grense i atmosfæren.

Se også første kommentar under. En som har flydd mange ganger om natten sier at etter en viss høyde merker han stjerner dimmes og forsvinner.

Ingenting er som anonyme folk helt kjemisk frie for referanser.

 

Her er en til av Eric Dollard som ytrer sitt synspunkt om at solen ikke er en diger plasmaball. At solen er hul(hollow)

https://youtu.be/PM5zrzd4pOU

Da stemmer det sikkert.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke pent å avvise andres argumenter pga personen som er montert på et meme. Det har ikke noe å si hvem personen er. 

 

I videoer som dette (daredevil, climbing tower osv), ser jorda svært flat ut. Vi ser at åkrene er flate og har rette linjer opp mot horisonten. 

 

 

 

Når vi ofte kan se både sola og månen samtidig på dagtid, vil det si at de som er på andre sida av kloden ikke har noenting der?

Lenke til kommentar

Nei, du får fly når du vinner i lotto da, for det er vel den eneste måten. For familier reiser jo aldri på ferie noen plass eller noe. Og inntil videre så får du gå rundt å tro at det ikke går an å se stjerner fra et fly, fordi du ikke har råd til en flybillett 

 

 

Agh... gidder ikke, dette blir for dumt, direkte lavmål  :hm:

 

Haha gjorde det samme for 350 sider siden og har aldri sett meg tilbake.

Lenke til kommentar

Det er ikke pent å avvise andres argumenter pga personen som er montert på et meme. Det har ikke noe å si hvem personen er. 

 

I videoer som dette (daredevil, climbing tower osv), ser jorda svært flat ut. Vi ser at åkrene er flate og har rette linjer opp mot horisonten. 

 

 

 

Når vi ofte kan se både sola og månen samtidig på dagtid, vil det si at de som er på andre sida av kloden ikke har noenting der?

Hva er hensikten med 1500' tårn på en flat jord?
Lenke til kommentar

"Hva er hensikten med 1500' tårn på en flat jord? "

 

De kan likeså godt bygge et tårn som kan nå langt. 

Men du mener vel at det skulle greie seg å bygge et lavt tårn?

 

Faktisk oppfører radiobølger o.l. seg som om jorda er flat (slik alt annet gjør det). Forskere sier at radiobølger blir kastet tilbake til jorda fra ionosfæren. 

Lenke til kommentar

"Hva er hensikten med 1500' tårn på en flat jord? "

 

De kan likeså godt bygge et tårn som kan nå langt. 

Men du mener vel at det skulle greie seg å bygge et lavt tårn?

 

Faktisk oppfører radiobølger o.l. seg som om jorda er flat (slik alt annet gjør det). Forskere sier at radiobølger blir kastet tilbake til jorda fra ionosfæren. 

Så... Man må bygge høyt for å nå langt når bølgene reflekterer i ionosfæren. En selvmotsigelse av dimensjoner. Hadde du hatt rett i dét ville ikke høyden hatt noen innvirkning da refleksjonene ville tatt seg av avstanden, ikke sant? Tvert imot ville høyden redusert avstanden da de ville nådd ionosfæren tidligere og reflektert nærmere.

Grunnen er nok noe annet.

Men for all del. Lyv gjerne til deg selv om det gjør det enklere å sove om natten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...