Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Timeanddate har kanskje rett i det meste av verdens soloppganger og nedganger. Men her viser en hvor globen feiler

https://youtu.be/o6-kBL68td8

 

Han sier at man må lyse opp 50,2 prosent av globen for at det skal være korrekt. Men det virker da ut som at det må lyses opp mer enn det for at Australia og England skal oppleve soloppgang og nedgang på samme tid slik timeanddate viser

Nå tok jeg meg tid til å se videoen. Mannen der bruker uttrykket "share the same sunlight", men samtidig så viser jo kartet til timeanddate at de IKKE gjør det. Det kartet viser er at de har skumring samtidig. Men hvis du gidder å lese timeanddates definisjon på de tre typer skumring, så vil du se at det er når sola er fra 0-6, 6-12 og 12-18 grader UNDER horisonten. Så med andre ord, deler Englad og Australia tidspunkter hvor INGEN av dem ser sola, men hvor sola er litt under horisonten.

 

Med andre ord, stemmer timeanddates globemodell perfekt med de observerbare fakta.

 

Var det nå du skulle vise oss en flatjordmodell som også stemmer med de observerbare fakta, maxRPM? Eller er det på tide å innrømme det vi har vist, at det faktisk ikke engang er teoretisk mulig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er enklere å komme med avfeinger av bevis på rund jord enn å bevise at ting gjelder på en flat jord. Det er selvfølgelig fordi de ikke klarer å komme med bevis på at det vi observerer stemmer med en flat jord og de bruker "X stemmer ikke så Y må stemme" som sin grunnmur.

Helt enig. Men jeg prøver å gjøre det enkelt for maxRPM og Widewanka. og spør ikke engang etter bevis for flat jord, som jeg vet de ikke kan komme med.

 

Jeg spør kun etter en (enkel) modell av flat jord som ikke bryter direkte med det alle og enhver kan observere, som vinkel på sola, tidspunkt for soloppgang-nedgang og øst-vest-avstander/reisetider.

 

Problemet deres, som de forsøker å tie i hjel, er at det ikke engang er teoretisk mulig å lage en modell for flat jord som ikke bryter med dette som alle kan observere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Timeanddate har kanskje rett i det meste av verdens soloppganger og nedganger. Men her viser en hvor globen feiler

https://youtu.be/o6-kBL68td8

 

Han sier at man må lyse opp 50,2 prosent av globen for at det skal være korrekt. Men det virker da ut som at det må lyses opp mer enn det for at Australia og England skal oppleve soloppgang og nedgang på samme tid slik timeanddate viser

Nå tok jeg meg tid til å se videoen. Mannen der bruker uttrykket "share the same sunlight", men samtidig så viser jo kartet til timeanddate at de IKKE gjør det. Det kartet viser er at de har skumring samtidig. Men hvis du gidder å lese timeanddates definisjon på de tre typer skumring, så vil du se at det er når sola er fra 0-6, 6-12 og 12-18 grader UNDER horisonten. Så med andre ord, deler Englad og Australia tidspunkter hvor INGEN av dem ser sola, men hvor sola er litt under horisonten.

 

Med andre ord, stemmer timeanddates globemodell perfekt med de observerbare fakta.

 

Var det nå du skulle vise oss en flatjordmodell som også stemmer med de observerbare fakta, maxRPM? Eller er det på tide å innrømme det vi har vist, at det faktisk ikke engang er teoretisk mulig?

Han lyste jo opp hvor Australia var og der var det mørkt til og med hvor new zealand var. Se 7 minutt og 50 sekund ut i videoen. Det stemmer ikke med timeanddate.

Når det gjelder sola på en flat jord så er det ingen som vet hvordan den fungerer da vi ikke vet hva solen virkelig er. Vi tror jo ikke at vi kan komme høyere enn 100 kilometer for å forske på hva solen er og solen er høyere enn det.

Men når vi får se gang på gang at vi kan se lenger enn kurven av folk som zoomer med kamera mot byer over innsjøer, og horisonten virker flat uansett hvor høyt opp man flyr. Så mistenker vi fortsatt at jorden er flat.

Las nettopp en artikkel om John Nash som utfordret Einstein og hadde en annen teori enn ham. Han fikk luftet ideen sin den siste tiden han levde. Han var i Norge og snakket om den 16. Mai 2015. Han døde i ubeleilig ulykke da han reiste hjem fra Norge. Den 25. Mai 2015 krasjet taxien han tok hjem og han og kona døde. Jeg lurer meg på om det var en "ulykke" eller er det sånn at hvis man utfordrer denne fastsatte teorien så slipper du ikke unna i live. Kanskje han ikke var så paranoid som man skulle tro og myndighetene var etter ham så langt det lot seg gjøre fordi han var en matematiker som kunne forstå seg på hvor feil teorien er. Skal sette meg ned en dag og høre hva han talte om de dagene han var i Norge. Forsto det sånn det var snakk om lysavbøyinger og var meget interessert i stjernehimmelen. Han sa han hadde ideer som holdt vann og ideer som ikke holdt vann. Sånn som jeg tror flat jord holder vann og en jordklode gjør ikke det. Hehehe

Og samme dag som Peter Madsen egentlig skulle skytes opp over 100 kilometer i egenbygd rakett så drap han hun Kim Wall. Og hadde sex drapsvideoer på pc-en sin. Lukter ugler i mosen slik jeg forstår verden nå. Håper jeg tar feil.

Er dette sant og NASA og eliten holder på å bli avslørt så lukter jeg tredje verdenskrig for at befolkningen skal få annet å tenke på og å tro på sånne konspirasjoner så blir du sikkert fengslet.

Endret av maxRPM
Lenke til kommentar

Han lyste jo opp hvor Australia var og der var det mørkt til og med hvor new zealand var. Se 7 minutt og 50 sekund ut i videoen. Det stemmer ikke med timeanddate.

Han ignorerte jo totalt det timeanddate viser, nemlig at det er ca. 1.5 timer skumring både ved sol-oppgang og solnedgang. Hvis du ser på en globus, ser du at det er 14 tidssoner østover fra Sydney til London, mao. 14/24 av jordas omkrets. Sola lyser direkte opp såvidt over 12/24, og med tilsammen 3 timers skumring, er ca 15/24 av jorda opplyst eller i skumring. Med andre ord, er London og Sydney i skumring samtidig.

 

De har ikke direkte sollys samtidig, og det hevder da heller ikke timeanddate på noen måte. Så det er høyst uredelig av videoen å motbevise direkte sollys og bruke det som argument om at timeanddate ikke stemmer. Eller hva synes du maxRPM?

 

Når det gjelder sola på en flat jord så er det ingen som vet hvordan den fungerer da vi ikke vet hva solen virkelig er. Vi tror jo ikke at vi kan komme høyere enn 100 kilometer for å forske på hva solen er og solen er høyere enn det.

Jeg har jo ikke bett om at dere skal vite heller, men bare at dere kommer opp med en enkel modell som ikke er beviselig feil. I begynnelsen brukte dere en modell som lignet på FN-logoen og brukte denne som argument, men etter at det ble påpekt at denne er beviselig feil, har jeg ikke sett noen.

 

Så jeg ber deg ikke vise en modell slik du vet den er, mem bare en enkel modell som viser hvordan den muligens kan være, og som ikke er beviselig feil i forhold til solas vinkel, lengde på sollys og øst-vest-avstander. Det at det er umulig å finne på en slik modell, burde være en sterk indikasjon på at ideen er riv ruskende gal - i hvert fall for rasjonelle mennesker.

 

 

Men når vi får se gang på gang at vi kan se lenger enn kurven av folk som zoomer med kamera mot byer over innsjøer, og horisonten virker flat uansett hvor høyt opp man flyr. Så mistenker vi fortsatt at jorden er flat.

Du har fortsatt ikke svart på spørsmålene mine om hvor liten kurve du mener du skal kunne se med det blotte øye, og om dette er mindre enn jordas kurve. Som tidligere sagt, er det høyst ignorant å argumentere mot globe med at du ikke kan se kurven selv, uten å faktisk sjekke om du ville være i stand til å se en så liten kurve.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han lyste jo opp hvor Australia var og der var det mørkt til og med hvor new zealand var. Se 7 minutt og 50 sekund ut i videoen. Det stemmer ikke med timeanddate.

Nå har jeg sett enda mer nøyaktig på den delen av videoen, maxRPM:

 

1. Han bruker et lys som er mindre enn globen, altså lyser den opp mindre enn 50% av globen, mens sola lyser opp litt over 50%.

2. Han vrir globen slik at det siste direkte sollyset treffer Irland, samtidig som han viser oppsett i timeanddate hvor sollyset allerede har forlatt Irland.

3. Pga 2. fordreier han dermed timeanddate til å vise et litt senere tidspunkt hvor sola er lenger vest, mao nærmere Australia enn det han har satt opp i forsøket sitt.

4. Selv med det forskjøvne tidspunktet i timeanddate, viser han et skjermbilde derfra (7.52) hvor det fortsatt er ca. en time til de østligste delene av Australia skal få Sollys.

 

For å si det enkelt: Han viser et eksempel fra timeanddate hvor timeanddate viser at sola forlot England for ca en time siden, og hvor det er omtrent en time til sola når Australia, og så klager han når hans mindre "sol" ikke lyser begge samtidig.

 

 

Jeg kan jo være snill og anta at han bare har misforstått hva skumring betyr i timeanddate, og at han ikke tenkte på forskjellen på å bruke en lysskilde som er mindre enn globen i diameter - og at han ikke fordreier ting med vilje - men uansett, når man ser nøye etter og legger merke til disse feilene, beviser han jo at globemodellen faktisk stemmer med når sola går opp/ned i den virkelige verden.

 

Dumt for deg at du postet noe som viste seg å være bevis for at globemodellen stemmer, eller hva maxRPM?

 

Du har forresten ikke svart på om du virkelig mener den idiotiske videoen om "vitenskapsmannen" er bare tull eller ikke. Den er så dum at jeg ikke gidder å bruke tid på å argumentere mot den før du svarer på dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er vel denne raketten, som skulle skytes opp 26.august og en teoretisk høyde på 30km.

alpha.png

Om Madsen skulle være inni den raketten måtte det ha skjedd med hydraulisk presse..

 

Kim Wall ble drept 11. august, evt 10, han senket ubåten 11. august ihvertfall.

Den store raketten ser man jo litt av på bildet, ikke akkurat oppskytningsklar :p

 

 

Nesten godt gjort å få så mye feil info i en og samme setning, det eneste som er riktig at at han drepte Kim Wall..

Endret av aklla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et lite spørsmål ved dette:
 

Hvor kommer Solas varme fra

Sola er omtrent 150 millioner kilometer borte sier offisiell teori, og den lager både tropisk varme og isnende kulde samtidig selv om avstanden mellom områdene bare er noen få tusen kilometer. Thailand er godt og varmt og ikke langt borte er Antarktis med sin isnende kulde.

Link
 

Tja. Hvordan kan de små forskjellene i avstand som skjer på jorda, utgjøre så mye forskjell på varmen fra sola, når den er så langt borte?
Det virker umiddelbart som et interessant spørsmål, men kanskje det er teit det også?
 

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Det er vel denne raketten, som skulle skytes opp 26.august og en teoretisk høyde på 30km.

alpha.png

Om Madsen skulle være inni den raketten måtte det ha skjedd med hydraulisk presse..

 

Kim Wall ble drept 11. august, evt 10, han senket ubåten 11. august ihvertfall.

Den store raketten ser man jo litt av på bildet, ikke akkurat oppskytningsklar :p

 

 

Nesten godt gjort å få så mye feil info i en og samme setning, det eneste som er riktig at at han drepte Kim Wall..

Beklager. Skumleser for mye og henter tilbake informasjon fra min altfor fulle hjerne. Var visst 11. August han skulle på langtur til Bornholm med Ubåten Nautilus ifølge bloggen hans.

Apropos blogg. Husker her var en Glenn Thomas Hvidsten som sa han hadde sett Space Shuttle launch. Synes bloggen hans var meget merkelig og fant tilbake bloggen. Jeg søker opp Once in a White moon som bloggen hans het. Og når jeg får opp søk. Så er det Gina Therese Hvidsten sine ramblings. Lurer på hvorfor og hvorfor den bloggen virker så upersonlig med bilder som ser ut som er tatt utifra Google søk av stedene og nesten ingen personlige bilder.

Lenke til kommentar

Et lite spørsmål ved dette:

 

Hvor kommer Solas varme fra

 

Sola er omtrent 150 millioner kilometer borte sier offisiell teori, og den lager både tropisk varme og isnende kulde samtidig selv om avstanden mellom områdene bare er noen få tusen kilometer. Thailand er godt og varmt og ikke langt borte er Antarktis med sin isnende kulde.

Link

 

Tja. Hvordan kan de små forskjellene i avstand som skjer på jorda, utgjøre så mye forskjell på varmen fra sola, når den er så langt borte?

Det virker umiddelbart som et interessant spørsmål, men kanskje det er teit det også?

 

 

Hvis du fant den håpløse linken tipper jeg du klarer å finne en annen som forklarer hvordan det er mulig..

Første linken ved et søk: http://www.hko.gov.hk/education/edu06nature/ele_srad_e.htm

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et lite spørsmål ved dette:

 

Hvor kommer Solas varme fra

 

Sola er omtrent 150 millioner kilometer borte sier offisiell teori, og den lager både tropisk varme og isnende kulde samtidig selv om avstanden mellom områdene bare er noen få tusen kilometer. Thailand er godt og varmt og ikke langt borte er Antarktis med sin isnende kulde.

Link

 

Tja. Hvordan kan de små forskjellene i avstand som skjer på jorda, utgjøre så mye forskjell på varmen fra sola, når den er så langt borte?

Det virker umiddelbart som et interessant spørsmål, men kanskje det er teit det også?

 

For å forstå at sola kan varme opp på så lang avstand så kan du fikse en kraftig laser og få noen til å lyse på armen din fra lang avstand.

 

Linken inneholder en artig setning;

"Gjennom mesteparten av vår historie visste alle at jorden var flat, før den plutselig ble rund for ca. 500 år siden, på en tid da det var umulig å vise dette."

 

Vi har faktisk visst at jorda er en ball gjennom mesteparten av vår historie, men desverre så har diverse religioner oversett eksisterende kunnskap og lagd sin egen. Målet er selvfølgelig å kontrollere folk. Flat jord er et lurt strategisk trekk for å gjøre nettopp det.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Spherical_Earth

Det ble altså dokumentert for ca. 2600 år siden. At noe er dokumentert betyr ikke at vi ikke visste om det før, det betyr at vi har bevis på at de visste det for ca. 2600 år siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...